Αρνητική είναι η κατάσταση στην αγορά όπως φαίνεται από τον αριθμό των λουκέτων που έχουν μπει σε καταστήματα, μικρομεσαίους βιοτέχνες αλλά και μεγαλύτερες επιχειρήσεις.
Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από τα τρία μεγαλύτερα επιμελητήρια
της Αθήνας, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Αθήνας και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο, ο αριθμός των λουκέτων που έχει μπει από τις αρχές του έτους είναι 7801. Στον αντίποδα οι ενάρξεις νέων επιχειρήσεων είναι 12.368 δηλαδή η αναλογία ενάρξεων και διακοπών είναι περίπου 2 λουκέτα για κάθε τρεις νέες επιχειρήσεις.
Ωστόσο η αναλογία αυτή γίνεται ακόμη πιο δυσμενής, εάν ληφθούν υπόψη τα στοιχεία μόνο για τις μικρές βιοτεχνικές επιχειρήσεις μέλη του ΒΕΑ και τους επαγγελματίες του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου: σχεδόν για κάθε έξι επιχειρήσεις που άνοιξαν, εμφανίστηκαν πέντε λουκέτα.
Ως προς τα είδη των καταστημάτων που έκλεισαν με βάση τα στοιχεία του ΕΕΑ λουκέτο από την αρχή του έτους έβαλαν μεταξύ άλλων:
197 ψιλικατζίδικα
94 κομμωτήρια
86 ψησταριές
84 καφενεία ουζερί
58 εστιατόρια και 19 ταβέρνες
43 φροντιστήρια
36 κρεοπωλεία
31 βίντεο κλαμπ
17 ζαχαροπλαστεία
Εάν γίνει η σύγκριση με τον αντίστοιχο αριθμό των ενάρξεων, αρνητικό ισοζύγιο και φθίνουσα πορεία εμφανίζουν τα ψιλικατζίδικα και τα βίντεο κλαμπ, ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες καταστημάτων οι ενάρξεις ήταν στα ίδια επίπεδα ή και μεγαλύτερες από τις διακοπές λειτουργίας.
Τα στοιχεία του ΕΒΕΑ που περιλαμβάνει επιχειρήσεις μικρομεσαίου μεγέθους αλλά και μεγαλύτερες, δείχνουν ότι σε σχέση με πέρυσι, στο επιμελητήριο εγγράφηκαν σαφώς λιγότερες νέες επιχειρήσεις (4804 έναντι 5085 πέρυσι το ίδιο διάστημα) αλλά και λιγότερες διαγραφές (1632 έναντι 2972).
Αξίζει να αναφερθεί ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για ενάρξεις και διακοπές συνολικά για ολόκληρη την επικράτεια. Αυτό συμβαίνει γιατί το περίφημο γενικό εμπορικό μητρώο, που θα συγκέντρωνε σε μια βάση δεδομένων τα στοιχεία από όλα τα επιμελητήρια, έχει πολλάκις εξαγγελθεί αλλά ακόμη παραμένει σε εκκρεμότητα. Η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, δηλαδή δεν μπορεί να έχει μια συνολική εικόνα για το τι συμβαίνει στην αγορά και εναπόκειται στο... φιλότιμο των ανθρώπων του κάθε επιμελητηρίου χωριστά, να δίνουν κάθε φορά στη δημοσιότητα τα κρίσιμα αυτά στοιχεία που προσφέρουν μια καλή εικόνα για το τι συμβαίνει στην αγορά και τις επιχειρήσεις.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου