Γιορτάζεται αύριο 22 Σεπτεμβρίου η Ευρωπαϊκή Ημέρα «Στην πόλη χωρίς το αυτοκίνητο μου» στην οποία συμμετέχει και ο δήμος Λαμίας, όπως κάθε χρόνο συμβαίνει. Είναι γεγονός ότι τα κυκλοφοριακά προβλήματα, οι ελεύθεροι κοινόχρηστοι χώροι και το πράσινο, η ρύπανση της ατμόσφαιρας και η ηχορύπανση, απασχολούν όλο και περισσότερο τους πολίτες. Οι περισσότερες πόλεις, όπως και η Λαμία, έχουν σοβαρά προβλήματα σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό με αποτέλεσμα τη συνεχή υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.
Το να κάνει όμως κανείς μόνο διαπιστώσεις, δεν οδηγεί πουθενά. Τα αυτοκίνητα θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν και, δυστυχώς, να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε άμεσα είναι να βελτιώσουμε την κατάσταση με την ορθολογικότερη χρήση τους και την κυκλοφορία γενικότερα.
Για την Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Λαμίας προτεραιότητα έχει η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για τα προβλήματα που δημιουργεί η αλόγιστη χρήση του αυτοκινήτου. Να προσέξουμε περισσότερο τα δικαιώματα των πεζών. Να επανακαθορίσουμε τη σχέση μας με το αυτοκίνητο, κυρίως σε ό,τι αφορά στις μετακινήσεις μέσα στην πόλη και να επιμείνουμε στην αλλαγή νοοτροπίας.
Στη Λαμία τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει ελάχιστα για το κυκλοφοριακό και χρειάζονται να γίνουν πολλά περισσότερα. Η πόλη κατά την γνώμη μας, πέρα από την απομάκρυνση των σταθμών του υπεραστικού ΚΤΕΛ και τις μονοδρομήσεις, έχει ανάγκη από μέτρα αποθάρρυνσης της χρήσης του αυτοκινήτου στο κέντρο. Έχει ανάγκη από μεγάλο δίκτυο πεζοδρόμων, από περιφερειακούς δρόμους και περιφερειακά πάρκιγκ με ταυτόχρονη ενίσχυση του ρόλου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Όχι πάρκιγκ στο κέντρο της πόλης, όχι πάρκιγκ στη Δημοτική Αγορά και στο Θερινό Θέατρο.
Έχει επίσης ανάγκη από την αποκατάσταση των πεζοδρομίων, αυτών έστω των μικρών. Να απαλλάξουμε τα πεζοδρόμια από τα «σκαλάκια έξω», από τις ζαρντινιέρες, τις παράνομες καταλήψεις από τα καταστήματα, τις καρέκλες. Έχει ανάγκη από σεβασμό στον πεζό, στον πολίτη, στη μητέρα, βελτίωση της κυκλοφοριακής αγωγής και αλλαγή κουλτούρας. Να περιοριστούν οι ταχύτητες μέσα στην πόλη και να μπουν αυστηρά όρια. Όχι σούζες και μαρσαρίσματα. Έχει ανάγκη η πόλη από διαγραμμίσεις των δρόμων γενικά και ιδιαίτερα για τους πεζούς, και μέτρα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Έχει ανάγκη επίσης από αυστηρά μέτρα για την αντιμετώπιση της ηχορύπανσης.
Πρέπει να ενισχυθεί ο ρόλος του ποδηλάτου με την αξιοποίηση, την ορθή λειτουργία και την επέκταση των ποδηλατοδρόμων, ιδιαίτερα στο νότιο τμήμα της πόλης. Να γίνει μελέτη σκοπιμότητας προκειμένου να διερευνηθεί η οικονομική και τεχνική βιωσιμότητα του τραμ της Λαμίας για τα επόμενα χρόνια, με την αξιοποίηση και της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής. Να αναδειχθεί και να ενισχυθεί ο ρόλος των «ενεργών τετραγώνων», τις λειτουργικές ανάγκες των οποίων θα μελετήσουν οι αρμόδιοι φορείς σε συνεργασία με τους κατοίκους και την επιτροπή του κάθε τετραγώνου. Λειτουργικές ανάγκες πρώτα σε χώρους στάθμευσης, μέτρα κυκλοφορίας, πάρκα και ελεύθερους χώρους.
Τα αποτελέσματα όλων αυτών των δράσεων θα πρέπει να αποτιμώνται κατά τακτά χρονικά διαστήματα και να λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα. Γιατί αλλιώς θα φλυαρούμε κάνοντας δημόσιες σχέσεις, χωρίς αποτελέσματα, και η κατάσταση διαρκώς θα χειροτερεύει σε βάρος της ποιότητας της ζωής των κατοίκων.
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΥΠΟΥ
1.)Στη Θεσσαλονίκη κάθε χρόνο αυτή την ημέρα τα αστικά είναι δωρεάν. Εδώ στη πόλη μας;
ΑπάντησηΔιαγραφή2.)Κατερίνη το εισιτήριο κοστίζει 50 λεπτά στην Λαμία όμως ;
3.)Γιατί αυτές οι ανισότητες;