«Ανοίγουμε σούπερ μάρκετ για να χτυπήσουμε τα κυκλώματα!»
Ύστερα από 15 χρόνια ένα συνεταιριστικό σούπερ μάρκετ αγροτών ανοίγει τις πόρτες του στις 15 Ιανουαρίου στην Αργυρούπολη, ενώ τον ερχόμενο Φεβρουάριο τους καταναλωτές θα υποδεχτεί το κατάστημα στη Νίκαια
«Από το χωράφι στο ράφι». Αυτό είναι το moto της αλυσίδας σούπερ μάρκετ που ανοίγουν συνεταιρισμοί αγροτών με τις «ευλογίες» της ΠΑΣΕΓΕΣ, για να... πετάξουν έξω τα κυκλώματα που αισχροκερδούν, τους μεσάζοντες.
Για να φτάνουν φθηνότερα τα προϊόντα τους στα ράφια και να κερδίζουν και οι καταναλωτές και οι αγρότες. Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ θα ονομάζεται «Επιλογή» και το πρώτο από τα περισσότερα από 40 σούπερ μάρκετ στην Αθήνα ανοίγει με το «καλημέρα» του νέου έτους. Οι αγρότες μάλιστα τα έχουν όλα έτοιμα.
Η ακρίβεια που έχει δημιουργήσει η κρίση σπρώχνει όλο και πιο μακριά τους καταναλωτές. Πλέον όλοι αγοράζουν τα απολύτως αναγκαία και υπολογίζουν κάθε ευρώ που βγαίνει από την τσέπη τους. Περιμένουν κάποιον να τους προσφέρει φθηνές λύσεις και έτσι οι αγορές τους να μην είναι πια «επώδυνες». Η απάντηση, αλλά και γερό χτύπημα των Ελλήνων παραγωγών και εμπόρων στην ακρίβεια που συντηρούν τα κυκλώματα είναι η ίδρυση συνεταιριστικών σούπερ μάρκετ. Υπολογίζοντας την αγανάκτηση του κόσμου, τη δραματική έλλειψη των βασικών ελληνικών προϊόντων από τα ράφια των καταστημάτων και τον τζίρο τους που έχει πάρει την κατιούσα, οι παραγωγοί αποφάσισαν να πουλάνε οι ίδιοι τα προϊόντα τους, χωρίς μεσάζοντες, ώστε να αποτρέπεται η αισχροκέρδεια. Η κίνησή τους, δε, φαίνεται πως ήδη έχει βρει πολλούς υποστηρικτές.
Για την «Επιλογή», που πλέον μπαίνει στην αγορά με ένα πολύ δυνατό χαρτί, την ανταγωνιστικότητα, μίλησε στην «PRESS Time» ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής διατροφικής εταιρείας Λεωνίδας Καρύγιαννης. Σημείωσε ότι αυτό γίνεται μέσα από μια ανάγκη προώθησης των ελληνικών συνεταιριστικών προϊόντων. Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους θα ιδρυθούν προσεχώς τα συνεταιριστικά σούπερ μάρκετ είναι ότι πλέον υπάρχει τεράστια έλλειψη από ελληνικά προϊόντα στα ράφια των καταστημάτων, αλλά και για να αποφύγουν τους μεσάζοντες. «Από την παραγωγή στην κατανάλωση. Αυτό ακριβώς θα γίνεται. Οι παραγωγοί θα μας φέρνουν κατευθείαν τα αγαθά τους κι εμείς θα τα πουλάμε. Αν και η κυβέρνηση δεν θα συμμετάσχει σε αυτή την πρωτοβουλία, εμείς θεωρήσαμε ανάγκη να προωθήσουμε τα ελληνικά προϊόντα. Με αυτή την κίνηση οι παραγωγοί, οι έμποροί και οι καταναλωτές θα έχουν μεγάλο κέρδος. Σαν στήριξη θα έχουν την κορυφαία συνεταιριστική οργάνωση, την ΠΑΣΕΓΕΣ. Ανοίγουμε σούπερ μάρκετ με στόχο να χτυπήσουμε τα κυκλώματα. “Από το χωράφι στο ράφι”, αυτό θα είναι το σύνθημά μας και ελπίζω ο κόσμος να το υποδεχτεί και να το εμπιστευτεί», πρόσθεσε ο κ. Καρύγιαννης.
Επίσης, γι’ αυτή την εκ νέου προσπάθεια ύστερα από τόσα χρόνια και την προβλεπόμενη επιτυχία της μίλησε στην «PRESS Time» ο γενικός διευθυντής του Συνεταιρισμού Μεσσηνίας Δημήτρης Ραπτέας, ο οποίος τόνισε ότι σε αυτό το εγχείρημα τους ώθησε η ψαλίδα των μεσαζόντων, η οποία έχει ανοίξει υπερβολικά, με αποτέλεσμα τα προϊόντα να είναι ακριβά όταν φτάνουν στο ράφι των σούπερ μάρκετ και απλησίαστα για τους καταναλωτές. «Θέλουμε να καταπολεμήσουμε τα ενδιάμεσα στάδια. Από τη στιγμή που θα φύγουν οι μεσάζοντες θα σταματήσουν και τα προβλήματα μεταξύ των εμπόρων και των παραγωγών», μας δήλωσε, ενώ στη συνέχεια μας ανέλυσε ότι η αδυναμία που έχουν τα συνεταιριστικά προϊόντα σε σχέση με τα υπόλοιπα είναι το υψηλό κόστος, που τα καθιστά ανήμπορα να συμμετέχουν στον ανταγωνισμό. Θεωρεί ότι το άνοιγμα της συγκεκριμένης επιχείρησης είναι μεγάλη πρόκληση και γι’ αυτό πιστεύει ότι τα προϊόντα τους επάξια θα υπερισχύσουν των υπολοίπων. Με πολλή θέληση και μεράκι για το νέο του άνοιγμα, είναι σίγουρος για την επιτυχία των καταστημάτων και ότι η αντίδραση του κόσμου θα είναι άκρως θετική, καθώς εν μέσω ύφεσης μπορεί οι καταναλωτές να έχουν λίγα χρήματα, αλλά όλοι θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν φθηνά γνήσια ελληνικά προϊόντα. «Το κέρδος το έχουν οι καταναλωτές», με αυτή τη φράση έκλεισε η συνομιλία μας με τον κ. Ραπτέα, ο οποίος με τις δηλώσεις του χαρίζει ξανά την αισιοδοξία και το χαμόγελο στους καταναλωτές.
15 Ιανουαρίου το πρώτο
Τα συνεταιριστικά σούπερ μάρκετ κάνουν και πάλι την εμφάνισή τους, αλλά αυτή τη φορά πιο δυναμικά. Η ΠΑΣΕΓΕΣ ηγείται προσπάθειας συνεταιρισμών αγροτών να ιδρύσουν αλυσίδα σούπερ μάρκετ που θα προωθούν κυρίως ελληνικά προϊόντα, τα οποία έχουν πάρει την κατηφόρα και κανείς δεν φαίνεται να δείχνει ενδιαφέρον. Ύστερα από 15 χρόνια ένα συνεταιριστικό σούπερ μάρκετ αγροτών ανοίγει τις πόρτες του στις 15 Ιανουαρίου στην Αργυρούπολη, ενώ τον ερχόμενο Φεβρουάριο τους καταναλωτές θα υποδεχτεί το κατάστημα στη Νίκαια. Η αύξηση των καταστημάτων θα είναι ραγδαία, καθώς ευελπιστούν ότι η απήχηση στον κόσμο θα είναι θετική και η κίνησή τους αυτή θα επιβραβευτεί. Έτσι, μέσα στο 2011 θα εγκαινιαστούν άλλα 40 καταστήματα εντός της Αττικής, ενώ κάθε μήνα θα ανοίγει και ένα νέο στις επαρχιακές πόλεις.
Η δειλή, λόγω οικονομικής κρίσης, σκέψη που έγινε πραγματικότητα αλλά και ελπίδα για τους καταναλωτές είναι μια γροθιά στους μεσάζοντες που εκμεταλλευόντουσαν μέχρι σήμερα την παραγωγή των Ελλήνων αγροτών και έφερναν σε απελπιστική κατάσταση τους καταναλωτές. Οι τσουχτερές τιμές στις οποίες διέθεταν τα προϊόντα κράταγαν μακριά τον Έλληνα καταναλωτή, με αποτέλεσμα η αγορά να μένει στάσιμη για αρκετό χρονικό διάστημα. Η καταπολέμηση των κυκλωμάτων που δημιουργούν την ακρίβεια είναι ο στόχος της ΠΑΣΕΓΕΣ.
Τα συνεταιριστικά σούπερ μάρκετ δεν θα διαφέρουν καθόλου από τα υπόλοιπα αντίστοιχα καταστήματα που υπάρχουν σήμερα. Τα ράφια τους θα είναι γεμάτα με όλα τα είδη προϊόντων, ξένα και ελληνικά, ό,τι δηλαδή παρέχουν στον καταναλωτή και οι άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Η μεγάλη διαφορά, όμως, η οποία θα τα κάνει και πιο ανταγωνιστικά, είναι οι τιμές στα ελληνικά είδη, τα οποία θα διατίθενται σε αισθητά χαμηλότερη τιμή. Προωθώντας τα προϊόντα που μας προσφέρει απλόχερα η γη της χώρας μας, τα συνεταιριστικά καταστήματα θα προσφέρουν σε ειδικές τιμές ό,τι έχει ελληνική προέλευση, ενώ και στα υπόλοιπα προϊόντα θα ακολουθείται η ίδια τιμολογιακή πολιτική. Σε μια δυναμική προσπάθεια να βοηθήσουν τους εμπόρους και του παραγωγούς, ρισκάρουν εν μέσω της ύφεσης και με σύνθημα «από το χωράφι στο ράφι» δίνουν μια ανάσα στους καταναλωτές, δείχνοντάς τους ένα φωτεινό δρόμο στο αδιέξοδο όπου έχουν εγκλωβιστεί.
Η άμεση ανταπόκριση για συμμετοχή από συνεταιρισμούς και ιδιώτες είναι ελπιδοφόρα. Όλα τα συνεταιριστικά σούπερ μάρκετ θα ανοίξουν με μετοχικό κεφάλαιο 1,5 εκατομμύριο ευρώ. Στην πρόκληση αυτή θα συμμετέχουν τέσσερις ιδιωτικές εταιρείες, μεταξύ αυτών η ΑΛΜΑΛΦΕΙΑ και η ΜΑΡΒΟ, η οποία εμπορεύεται και διανέμει προϊόντα καλλυντικών. Όμως και πολλοί συνεταιρισμοί βρίσκονται ήδη στο πλάι των παραγωγών, όπως οι ΣΚΟΣ, ΑΣΚΤΕ, Τυχερού Έβρου η Τρίκκη, ΕΒΟΛ, Α.Σ. Χαλάστρας, ενώ και οι ΕΑΣ Σητείας, Μεσσηνίας, Καβάλας, Λαμίας, Έβρου, Φλώρινας και Τιρνάβου θα συμβάλλουν στην πάταξη της αισχροκέρδειας.
http://www.press-time.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου