Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Πώς χρησιμοποιούν τα παιδιά τον υπολογιστή τους;

Πολλοί μαθητές διαθέτουν δικό τους υπολογιστή. Όμως νεότερες έρευνες δείχνουν ότι αρκετοί μαθητές που απέκτησαν υπολογιστή χάρη σε ειδικά κυβερνητικά προγράμματα παρουσιάζουν χειρότερες επιδόσεις από ότι παλαιότερα.Η έρευνα του ρουμανικής καταγωγής Αμερικανού επιστήμονα Κρίστιαν Ποπ-Ελέκες του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης και του Οφερ Μαλαμούντ του Πανεπιστημίου Σικάγο είχε απρόσμενα αποτελέσματα. Στο μικροσκόπιο βρέθηκαν οι επιδόσεις των μαθητών 3.000 οικογενειών στη Ρουμανία που απέκτησαν υπολογιστή με χρήματα του δημοσίου: «Τα αποτελέσματά μας δείχνουν τόσο τις θετικές, όσο και τις αρνητικές επιπτώσεις του προγράμματος, λέει ο αμερικανός επιστήμονας. Από τη μια πλευρά οι μαθητές που πήραν υπολογιστή είχαν καλύτερες επιδόσεις ως προς τη χρήση των σχετικών προγραμμάτων. Από την άλλη πήραν χειρότερους βαθμούς σε μαθήματα όπως τα ρουμανικά, τα μαθηματικά και τα αγγλικά».

Tα παιδιά θα πρέπει πρώτα να μάθουν γραφή και ανάγνωση

To βιντεοπαιχνίδια βίας προάγουν την επιθετικότητα
Στα μειονεκτήματα της χρήσης του υπολογιστή από μαθητές θα πρέπει να προστεθεί ότι βιντεοπαιχνίδια βίας ενισχύουν την επιθετική συμπεριφορά μεταξύ των μαθητών. Και για το λόγο αυτό οι επιστήμονες πιστεύουν ότι οι υπολογιστές δεν έχουν θέση σε παιδικά δωμάτια. Τι γίνεται όμως με τους υπολογιστές στα σχολεία; Δεν θα πρέπει οι μαθητές να εξοικειωθούν μαζί τους έτσι ώστε να προετοιμαστούν για την μετέπειτα επαγγελματική τους ζωή; «Όχι οπωσδήποτε», λέει ο ψυχολόγος Φλόριαν Ρέμπαϊν. Πρώτα οι μαθητές πρέπει να μάθουν καλά να διαβάζουν, να γράφουν και να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους σχέσεις. Και μετά υπάρχει αρκετός χρόνος να μάθουν να χειρίζονται και τους υπολογιστής, πιστεύει ο Γερμανός ειδικός. Την ίδια στιγμή ο Αμερικανός ερευνητής Κρίστιαν Ποπ-Ελέκες προειδοποιεί για μια δαιμονοποίηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών: «Αν οι γονείς γνωρίζουν τι ακριβώς κάνουν τα παιδιά τους στον υπολογιστή τότε οι όποιες αρνητικές επιπτώσεις περιορίζονται πολύ. Πιστεύω λοιπόν ότι το σημαντικότερο είναι πως χρησιμοποιείται ο υπολογιστής και όχι αν χρησιμοποιείται».

Alexandra Scherle / Στέφανος Γεωργακόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου