Ελίνα Δεβούρου
Η δεινή οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, που οδήγησε χιλιάδες επιχειρήσεις σε πτώχευση, άφησε άνεργο έναν στους πέντε Έλληνες και μείωσε κατά πολύ το βιοτικό επίπεδο εκατομμυρίων, δεν είναι απαραίτητα αρνητική, για τον ποδηλατοποιό Γιώργο Βογιατζή.
Η υψηλή φορολογία, η τιμή των καυσίμων και το κόστος συντήρησης, αναγκάζει τους Έλληνες να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητά τους με ποδήλατα- παλαιότερα, ένδειξη ανέχειας, σημειώνει ρεπορτάζ του Reuters.
Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, ο αριθμός των αυτοκινήτων στους ελληνικούς δρόμους, μειώνεται κατά 40%, τα δυο τελευταία χρόνια ενώ πωλήθηκαν πάνω από 200,000 ποδήλατα κατά τη διάρκεια του 2011.
«Ξεφυτρώνουν σα μανιτάρια!», δήλωσε στο Reuters ο Γ. Βογιατζής, σχεδιαστής και κατασκευαστής ποδηλάτων στη Ρόδο, αναφερόμενος στη ραγδαία εξάπλωση καταστημάτων ποδηλασίας και εξοπλισμού, ακόμα και στους τουριστικούς πεζόδρομους της Πλάκας.
Παρ' όλο που ο πρώην ποδηλάτης της Εθνικής ομάδας ξεκίνησε την επιχείρησή του στα μέσα της δεκαετίας του '80, μόλις πρόσφατα είδε τις πωλήσεις του να εκτοξεύονται απ' τα 40 στα 350 ποδήλατα, το χρόνο ενώ πλέον κάνει εξαγωγή των χειροποίητων ποδηλάτων του σε επτά χώρες, μεταξύ των οποίων η Γερμανία και οι Η.Π.Α.
«Δεν υπάρχουν πια λεφτά για πολυτέλειες και αυτό βοηθάει. Κόσμος που ποτέ δεν είχε ενδιαφερθεί για την ποδηλασία, τώρα αγοράζει ποδήλατα. Κάθε γειτονιά έχει το μαγαζί της, ακριβώς όπως τα σουβλατζίδικα», συμπλήρωσε αστειευόμενος.
Η νέα αυτή μόδα, οδήγησε το δήμαρχο της Αθήνας να εξετάσει το ενδεχόμενο δημοσίου συστήματος ενοικιάσεως ποδηλάτων, αντίστοιχο άλλων Ευρωπαϊκών πρωτευουσών – πρωτοφανές για μια πόλη της οποίας οι ελάχιστοι ποδηλατόδρομοι, συχνά κατακλύζονται από δέντρα και παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
«Εδώ δεν είναι Βερολίνο. Είναι επικίνδυνα, αλλά πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τις περικοπές – ταξί, μετρό κ.λπ.», δήλωσε η 39χρονη πωλήτρια, Έλενα Κονιαράκη (φωτό) η οποία 2 χρόνια πριν αναγκάστηκε να πουλήσει το αυτοκίνητό της και να μετακομίσει απ' τα Βόρεια προάστια, στο Κέντρο ενώ απ' το Μάρτιο χρησιμοποιεί ένα μεταχειρισμένο ποδήλατο για τις μετακινήσεις της.
«Στην αρχή οι φίλοι μου με κορόιδευαν. Το ποδήλατο δεν ήταν ποτέ στην κουλτούρα μας.», συμπλήρωσε.
«Πολλοί αρχίζουν να το βλέπουν σαν εναλλακτική», είπε ο Τόλης Τσιμογιάννης, εισαγωγέας αναδιπλούμενων ποδηλάτων απ' την Ταϊβάν, σχολιάζοντας την τιμή των καυσίμων στο 1,72 το λίτρο – μια απ' τις υψηλότερες της Ευρώπης.
Ο Τ. Τσιμογιάννης που άνοιξε την επιχείρησή του το 2006, παρατήρησε σημαντική αύξηση των πωλήσεών του τα 2 προηγούμενα χρόνια, ενώ τελευταία έχουν σταθεροποιηθεί λόγω του μεγάλου πλέον, αριθμού καταστημάτων.
Παρ' όλη την αβεβαιότητα που επικρατεί σχετικά με την οικονομική εξέλιξη της Ελλάδας, οι φίλοι του ποδηλάτου, παραμένουν αισιόδοξοι.
«Ο μόνος δρόμος είναι προς τα πάνω», δηλώνει ο Τσιμογιάννης.
Πηγή: Reuters
Η δεινή οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, που οδήγησε χιλιάδες επιχειρήσεις σε πτώχευση, άφησε άνεργο έναν στους πέντε Έλληνες και μείωσε κατά πολύ το βιοτικό επίπεδο εκατομμυρίων, δεν είναι απαραίτητα αρνητική, για τον ποδηλατοποιό Γιώργο Βογιατζή.
Η υψηλή φορολογία, η τιμή των καυσίμων και το κόστος συντήρησης, αναγκάζει τους Έλληνες να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητά τους με ποδήλατα- παλαιότερα, ένδειξη ανέχειας, σημειώνει ρεπορτάζ του Reuters.
Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, ο αριθμός των αυτοκινήτων στους ελληνικούς δρόμους, μειώνεται κατά 40%, τα δυο τελευταία χρόνια ενώ πωλήθηκαν πάνω από 200,000 ποδήλατα κατά τη διάρκεια του 2011.
«Ξεφυτρώνουν σα μανιτάρια!», δήλωσε στο Reuters ο Γ. Βογιατζής, σχεδιαστής και κατασκευαστής ποδηλάτων στη Ρόδο, αναφερόμενος στη ραγδαία εξάπλωση καταστημάτων ποδηλασίας και εξοπλισμού, ακόμα και στους τουριστικούς πεζόδρομους της Πλάκας.
Παρ' όλο που ο πρώην ποδηλάτης της Εθνικής ομάδας ξεκίνησε την επιχείρησή του στα μέσα της δεκαετίας του '80, μόλις πρόσφατα είδε τις πωλήσεις του να εκτοξεύονται απ' τα 40 στα 350 ποδήλατα, το χρόνο ενώ πλέον κάνει εξαγωγή των χειροποίητων ποδηλάτων του σε επτά χώρες, μεταξύ των οποίων η Γερμανία και οι Η.Π.Α.
«Δεν υπάρχουν πια λεφτά για πολυτέλειες και αυτό βοηθάει. Κόσμος που ποτέ δεν είχε ενδιαφερθεί για την ποδηλασία, τώρα αγοράζει ποδήλατα. Κάθε γειτονιά έχει το μαγαζί της, ακριβώς όπως τα σουβλατζίδικα», συμπλήρωσε αστειευόμενος.
Η νέα αυτή μόδα, οδήγησε το δήμαρχο της Αθήνας να εξετάσει το ενδεχόμενο δημοσίου συστήματος ενοικιάσεως ποδηλάτων, αντίστοιχο άλλων Ευρωπαϊκών πρωτευουσών – πρωτοφανές για μια πόλη της οποίας οι ελάχιστοι ποδηλατόδρομοι, συχνά κατακλύζονται από δέντρα και παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
«Εδώ δεν είναι Βερολίνο. Είναι επικίνδυνα, αλλά πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τις περικοπές – ταξί, μετρό κ.λπ.», δήλωσε η 39χρονη πωλήτρια, Έλενα Κονιαράκη (φωτό) η οποία 2 χρόνια πριν αναγκάστηκε να πουλήσει το αυτοκίνητό της και να μετακομίσει απ' τα Βόρεια προάστια, στο Κέντρο ενώ απ' το Μάρτιο χρησιμοποιεί ένα μεταχειρισμένο ποδήλατο για τις μετακινήσεις της.
«Στην αρχή οι φίλοι μου με κορόιδευαν. Το ποδήλατο δεν ήταν ποτέ στην κουλτούρα μας.», συμπλήρωσε.
«Πολλοί αρχίζουν να το βλέπουν σαν εναλλακτική», είπε ο Τόλης Τσιμογιάννης, εισαγωγέας αναδιπλούμενων ποδηλάτων απ' την Ταϊβάν, σχολιάζοντας την τιμή των καυσίμων στο 1,72 το λίτρο – μια απ' τις υψηλότερες της Ευρώπης.
Ο Τ. Τσιμογιάννης που άνοιξε την επιχείρησή του το 2006, παρατήρησε σημαντική αύξηση των πωλήσεών του τα 2 προηγούμενα χρόνια, ενώ τελευταία έχουν σταθεροποιηθεί λόγω του μεγάλου πλέον, αριθμού καταστημάτων.
Παρ' όλη την αβεβαιότητα που επικρατεί σχετικά με την οικονομική εξέλιξη της Ελλάδας, οι φίλοι του ποδηλάτου, παραμένουν αισιόδοξοι.
«Ο μόνος δρόμος είναι προς τα πάνω», δηλώνει ο Τσιμογιάννης.
Πηγή: Reuters
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου