Ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς η Ενωση Καταναλωτών Ελλάδος, δίνει συμβουλές για την ορθή επιλογή των σχολικών ειδών καθώς πως πολλές φορές, οι γονείς ανάλογα πάντα με τις δυνατότητες τους, προσπαθούν κατά κύριο λόγο να καλύψουν, παράλληλα με τις σχολικές ανάγκες των παιδιών τους, την όποια επιθυμία αυτά μπορεί να έχουν...
....Για παράδειγμα, η ανάγκη των παιδιών μπορεί να περιορίζεται σε ένα τετράδιο αλλά η επιθυμία τους για ένα τετράδιο με χρώμα ή οσμή είναι κάτι τελείως διαφορετικό.
...Η υπερπροστασία όμως που διέπει τους γονείς, δεν πρέπει να τους ωθεί σε απερίσκεπτη υλοποίηση όλων των επιθυμιών τους.
...Μία μέση λύση είναι, μέσω της πληροφόρησης, να οδηγήσουμε τα παιδιά στην κατανόηση και αποδοχή ενός υπεύθυνου καταναλωτικού προτύπου συμπεριφοράς και μίας ορθής στάσης ζωής....
...Πάντως, πάντα, επισημαίνουμε στα παιδιά την ουσία των υλικών αγαθών. Για το λόγο αυτό, πρέπει να τους υποδείξουμε πως τα σχολικά είδη δεν πρέπει να είναι πολυτέλεια και πως η πραγματική ανάγκη από την επιθυμία για μια αγορά, είναι διαφορετική...
...Ο ρόλος των διαφημίσεων πρέπει να γίνει αντιληπτός και κατανοητός στους μικρούς φίλους παράλληλα με τις παγίδες που αυτές μπορεί να κρύβουν.
...Σύμφωνα με την καταναλωτική Οργάνωση, τα παιδιά θα μπορούσαν να αποκτήσουν αίσθηση των οικονομικών δυνατοτήτων μας και παράλληλα να παρακινούνται από εμάς να χρησιμοποιούν περσινά είδη αν αυτά διατηρούνται σε καλή κατάσταση...
...Στην ίδια κατεύθυνση, καλό θα ήταν, να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να συμμετέχουν στη λίστα αγορών μας και στις τελικές μας αποφάσεις, δίνοντας τους με τον τρόπο αυτό, την ευκαιρία να κατανοήσουν εμπράκτως όλα όσα τους έχουμε πει...
...Είναι σημαντικό να αναπτύσσουμε στα παιδιά μας σωστά καταναλωτικά πρότυπα και μία ορθή στάση ζωής...
...Ο κύριος ρόλος όμως των γονέων είναι να εφιστούν την προσοχή τους στην ασφάλεια των παιδιών τους, όταν τα ίδια δεν είναι σε θέση να την κατανοήσουν...
.... Οι κίνδυνοι που παραμονεύουν σε τέτοιου είδους προϊόντα είναι καλά κρυμμένοι και απαιτείται ειδική προσοχή και έρευνα σε αντικείμενα που λόγω μορφής, χρώματος, μυρωδιάς ή διακόσμησης μπορεί να παραπλανήσουν ακόμα και τους μεγάλους.
...Ένα τετράδιο που μυρίζει είναι πρωτότυπο αλλά οι ουσίες που περιέχει μπορεί να είναι χημικές και βλαβερές.
...Επίσης, ένα στυλό το οποίο περιέχει υγρό και μικρά αντικείμενα που μετακινούνται μέσα σε αυτό είναι εντυπωσιακό αλλά μπορεί να είναι και επικίνδυνο.
...Η χώρα προέλευσης ενός προϊόντος είναι επίσης ένα στοιχείο που πρέπει να ελέγχεται αφού πολλά προϊόντα εισάγονται από χώρες που δεν πληρούν τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας. ...Σημασία έχει, λοιπόν, οι γονείς να είναι πολύ προσεκτικοί σε οποιαδήποτε αγορά και να αντιστέκονται στις υπερβολικές, πολλές φορές, απαιτήσεις των μικρών μας φίλων...
***Μερικοί βασικοί κανόνες...
...Πάντα, φροντίζουμε να τηρούμε τη λίστα που μας έχει δοθεί από το σχολείο...
...Ζητάμε οδηγίες από τους εκπαιδευτικούς για τις αγορές μας...
...Κάνουμε έρευνα αγοράς και συγκρίνουμε τιμές προϊόντων μαζί με το παιδί μας για να του διδάξουμε να επιλέγει και να καταναλώνει υπεύθυνα...
...Δεν αγοράζουμε προϊόντα με μυρωδιές και γεύσεις εάν δεν ελέγξουμε τις χημικές ουσίες από τις οποίες έχουν κατασκευαστεί...
...Επιβεβαιώνουμε, ότι τα σχολικά είδη φέρουν τη σήμανση CE και ότι αναγράφεται η χώρα προέλευσης τους...
...Ελέγχουμε αν το προϊόν είναι κατάλληλο για την ηλικία του παιδιού...
...Ελέγχουμε να αναγράφονται στα προϊόντα, τα πλήρη στοιχεία του κατασκευαστή και τα υλικά σύστασης τους...
...Τέλος, η επιλογή της τσάντας πρέπει να γίνεται με κριτήρια βάρους και κατασκευής. Η τσάντα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφριά και να διαθέτει ρόδες για την εύκολη μεταφορά της...
...Επισημαίνουμε στα παιδιά πως για λόγους υγείας, η τσάντα τους πρέπει να περιέχει τα απολύτως αναγκαία ώστε να μην κουβαλούν περιττό βάρος....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου