Δευτέρα 30 Αυγούστου 2010
Τραμ στη Λαμία:
Ας προχωρήσουμε σε μια μελέτη σκοπιμότητας
Ας προχωρήσουμε σε μια μελέτη σκοπιμότητας
Λαμία, 30.8.2010
Η μια μετά την άλλη οι πόλεις της περιφέρειας αρχίζουν να “βλέπουν” την ανάπτυξη δικτύου τραμ προκειμένου να βελτιώσουν τις αστικές τους συγκοινωνίες. Μέχρι στιγμής αρκετές πόλεις έχουν κάνει σημαντικά βήματα, όπως η Καλαμάτα, η Λάρισα, η Πάτρα, ο Βόλος, τα Ιωάννινα, η Καβάλα.
Ακούγεται κάπως “ιδιαίτερο” για μικρές σχετικά πόλεις των 100.000 κατοίκων να διαθέτουν τραμ, όμως θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι αυτά τα τραμ δεν πρόκειται να είναι σαν αυτό της Αθήνας ή άλλων μεγαλουπόλεων της Ευρώπης. Τόσο ο τροχιόδρομος όσο και τα ίδια τα τραμ θα πρέπει είναι στενότερα και μικρότερα για να μπορούν να είναι πιο εμπορικά -φτηνότερη κατασκευή- αλλά και να μπορούν να συνδεθούν με τους στενούς δρόμους, όπως της Λαμίας.
Άρα και η Λαμία θα μπορούσε να προχωρήσει σε μια μελέτη σκοπιμότητας προκειμένου να διερευνηθεί η οικονομική και η τεχνική βιωσιμότητα του έργου και ανάλογα η Δημοτική Αρχή να προχωρήσει στα επόμενα βήματα, που απαιτούνται, ώστε, ή να προχωρήσει στην σταδιακή υλοποίηση του σχεδίου, ή να πάψει να ενδιαφέρεται, αν οι μελετητές καταλήξουν σε στοιχεία, που δεν ευνοούν τη χρήση του τραμ ως μέσο συγκοινωνίας. Αν υπάρξει θετική πρόταση και προχωρήσει, θα είναι και η μοναδική πόλη σε όλη τη Στερεά Ελλάδα, που θα έχει τραμ, πράγμα που σημαίνει πως προσδιορίζεται ως πόλη με το τραμ προσελκύοντας πιθανόν και τουρίστες.
Η επόμενη δεκαετία ίσως είναι η δεκαετία του τραμ στην περιφέρεια, καθώς έχουν ωριμάσει πλέον οι ιδέες, όπως φαίνεται, και τα κυκλοφοριακά προβλήματα είναι τέτοια που ευνοούν αυτή την εξέλιξη. Το σίγουρο είναι ότι ο Δήμος Λαμίας δεν πρέπει να βλέπει μόνο εμπορικά και κυκλοφοριακά το τραμ, αλλά σαν ένα έργο που θα έχει επεκτάσεις κοινωνικές και πολιτιστικές. Για τέτοια έργα, τα οποία είναι στενά συνυφασμένα με την ποιότητα ζωής των δημοτών, που έχουν ένα γενικότερο κοινωνικό όφελος και υπηρετούν την προστασία του περιβάλλοντος, μια σύγχρονη Δημοτική Αρχή δεν πρέπει να υπολογίζει μόνο το οικονομικό κόστος.
Σε κάθε περίπτωση η μελέτη σκοπιμότητας θα μπορέσει, πέραν των άλλων, να μας υποδείξει τρόπους και σενάρια βελτίωσης και επέκτασης των υφιστάμενων συγκοινωνιακών υποδομών και επομένως θα είναι χρήσιμη.
Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα “Jessica” θα μπορούσε κάλλιστα να αξιοποιηθεί ως χρηματοδοτικό εργαλείο, το οποίο κατά βάση αποσκοπεί στην ενίσχυση και ανάπτυξη επιχειρήσεων σε έργα βιώσιμης διαχείρισης για τις αστικές περιοχές.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου