Οι πρώτες κινήσεις πολιτών ενάντια στην πληρωμή των διοδίων ξεκίνησαν το 2008 από χρήστες της εθνικής οδού Κορίνθου - Πατρών. Ενός δρόμου-καρμανιόλα, γνωστού από τα πολλά και θανατηφόρα τροχαία. Στη συνέχεια το κίνημα αυτό εξαπλώθηκε. Ξεπερνούν τους 200.000, μέχρι τώρα, οι οδηγοί οι οποίοι αρνούνται να πληρώσουν τα τέλη στα διόδια, υποστηρίζοντας ότι «οι δρόμοι πρέπει να είναι ελεύθεροι», ενώ καταγγέλλουν «το απαράδεκτο και προκλητικό ξεπούλημα των εθνικών δρόμων στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα». Επι της ουσίας αντιδρούν στο γεγονός ότι, «οι πολίτες καλούνται να πληρώσουν τα έργα, που είναι υποχρέωση του κράτους να κατασκευάσει και να συντηρήσει».
Από τον Οκτώβριο του 2009 οι κινητοποιήσεις γενικεύτηκαν. Πριν από λίγο καιρό συστάθηκε το Πανελλαδικό Συντονιστικό Επιτροπών Ενάντια στα Διόδια, στο οποίο περιλαμβάνονται όλες οι επιτροπές που υπάρχουν στη χώρα.
Στις 11 Σεπτεμβρίου, ημέρα που ο πρωθυπουργός θα μιλήσει στη ΔΕΘ, αυτοκινητοπομπή θα ξεκινήσει από τα διόδια των Αφιδνών με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη, κατά τη διάρκεια της οποίας τα αυτοκίνητα θα σταματούν σε όλα τα διόδια που υπάρχουν στη διαδρομή, θα τα ανοίγουν για τον κόσμο και όταν φτάσουν στη Θεσσαλονίκη θα συμμετάσχουν στην πορεία που θα πραγματοποιηθεί.
Τι επιπτώσεις έχει όμως η άρνηση πληρωμής τελών στα διόδια;
1. Ενημερώνουμε τον υπάλληλο ότι «δεν πληρώνουμε διόδια».
2. Δίνουμε μόνο τον αριθμό του αυτοκινήτου μας.
3. Αρνούμαστε να υπογράψουμε οτιδήποτε.
4. Προειδοποιούμε ότι εάν δεν ανοίξουν την μπάρα σε 10 δευτερόλεπτα θεωρούμε ότι καταστρατηγούν το συνταγματικό μας δικαίωμα για ελεύθερη μετακίνηση πολιτών. Αν δεν το κάνουν, τότε
5. Κατεβαίνουμε από το αυτοκίνητο και με μια ώθηση προς τα εμπρός η μπάρα ανεβαίνει και μετά πηγαίνει στο πλάι.
6. Συνεχίζουμε τον δρόμο μας.
7. Η μπάρα δεν παθαίνει καμιά φθορά και δεν κάνουμε τίποτα παράνομο.
«Καμιά ποινική ευθύνη δεν φέρει αυτός που αρνείται να πληρώσει», σύμφωνα με το μέλος του Συντονιστικού, Βασίλη Παπαδόπουλο και όπως υποστηρίζει η διαδικασία που ακολουθείται βάσει της νομοθεσίας είναι η εξής: Ο υπάλληλος φωτογραφίζει τον αριθμό του αυτοκινήτου που αρνείται να πληρώσει, τον στέλνει στο υπουργείο Συγκοινωνιών, από εκεί εντοπίζεται ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου και η ιδιωτική εταιρεία τού στέλνει ένα έγγραφο μέσω του οποίου τον ενημερώνει ότι πρέπει να πληρώσει το αντίτιμο και του δίνει κάποιες μέρες περιθώριο. Εάν ο πολίτης δεν ανταποκριθεί, τότε η εταιρεία έχει το δικαίωμα να ζητήσει ως ποινή το εικοσαπλάσιο της αξίας του αντιτίμου που ο οδηγός δεν πλήρωσε.
Αυτή η διαδικασία όμως μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει ποτέ και σε κανέναν, γιατί όπως εξηγεί ο Β. Παπαδόπουλος από τη μια μπαίνουν αντισυνταγματικά ζητήματα και από την άλλη οι ιδιωτικές εταιρείες δεν είναι εντάξει με τις συμβάσεις που έχουν υπογράψει.
kafeneio-gr.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου