Τα μικρότερα παιδιά χρειάζεται να αναπτύξουν κι άλλο τις ψηφιακές ικανότητές τους, δείχνει η πανευρωπαϊκή έρευνα EU Kids Online. Παρόλο που οι νέοι χρησιμοποιούν σήμερα πια το Ίντερνετ σε όλο και μικρότερες ηλικίες, η νέα πανευρωπαϊκή μελέτη EU Kids Online, που πραγματοποιήθηκε και στην Ελλάδα, δείχνει ότι τα μικρότερα παιδιά παρουσιάζουν έλλειψη σε βασικές δεξιότητες.
Η έρευνα, που αφορούσε παιδιά από 25 ευρωπαϊκές χώρες, έδειξε ότι, στις ηλικίες 11-13 ετών, λίγα παιδιά είναι σε θέση να εκτελέσουν σχετικά εύκολες εντολές, όπως να προσθέσουν μια διαδικτυακή σελίδα στις αγαπημένες τους ή να μπλοκάρουν μη επιθυμητά μηνύματα.
Η έρευνα EU Kids Online, που συντονίζεται από το London School of Economics and Political Science (LSE), κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά από οικογένειες υψηλότερης κοινωνικο-οικονομικής κατάστασης έχουν περισσότερες ψηφιακές δεξιότητες, από εκείνα οικογενειών χαμηλότερου κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου, ενώ τα αγόρια έφηβοι ισχυρίζονται ότι υπερισχύουν, σε ανάλογες ικανότητες, των κοριτσιών.
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι, κατά μέσο όρο, τα παιδιά κατανοούν λιγότερες από τις μισές από τις 17 ενέργειες για τις οποίες ρωτήθηκαν, όπως είναι η ανάρτηση σχολίων (31%), η δημιουργία χαρακτήρων (18%) ή η συμμετοχή σε ιστολόγιο-blogging (μόνο 11%).
Όσον αφορά άλλες οκτώ διαδικτυακές δεξιότητες, από την εμπόδιση της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας και την τροποποίηση των ρυθμίσεων απορρήτου, έως την επισήμανση ιστοσελίδων και την ανεύρεση πληροφοριών για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, τα μικρότερα παιδιά εμφάνισαν σημαντική υστέρηση, με τα παιδιά 11-12 ετών να εκτελούν μόνο 2,8 από αυτές, ενώ στους νέους 13-14 ετών οι δεξιότητες αυξάνονται σε 4,3 και στους εφήβους 15-16 ετών σε 5,2.
Τα παιδιά από την Φιλανδία εμφανίζονται να είναι πιο επιδέξια στο διαδίκτυο, και ακολουθούν αυτά της Σλοβενίας, ενώ στη Λιθουανία έχουν το μεγαλύτερο εύρος δραστηριοτήτων. Η Ιρλανδία αποτελεί τη χώρα όπου τα παιδιά κάνουν τις λιγότερες ενέργειες στο διαδίκτυο, ενώ η Τουρκία παρουσιάζει χαμηλά ποσοστά και στις δύο μετρήσεις. Τα παιδιά του Ηνωμένου Βασιλείου, μαζί με αυτά της Πολωνίας, της Δανίας και τα Πορτογαλίας, βρίσκονται περίπου στο μέσο όρο, τόσο στις δεξιότητες, όσο και στις δραστηριότητες.
Η καθηγήτρια Σόνια Λιβινγκστόουν του LSE, επικεφαλής του προγράμματος EU Kids Online, δήλωσε πως «είναι ανησυχητικό τα μικρότερα παιδιά να παρουσιάζουν έλλειψη αυτών των δεξιοτήτων και είναι μια πρόκληση για γονείς και δασκάλους να τα βοηθήσουν να μάθουν αυτά που πρέπει να γνωρίζουν ... Απαιτούνται περισσότερες προσπάθειες, από παιδαγωγούς και άλλους εκπαιδευτικούς παράγοντες, αν είναι τα παιδιά να αποκτήσουν περισσότερες, σημαντικές και απαραίτητες, δεξιότητες που θα καθιστούν ασφαλή την διαδικτυακή τους δραστηριότητα, καθώς επίσης να τους επιτρέπει να επιτυγχάνουν και τη βέλτιστη εκπαιδευτική χρήση του διαδικτύου».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρηματοδοτεί το EU Kids Online, ως μέρος του προγράμματος Safer Internet (Ασφαλέστερο Διαδίκτυο) και της «Ψηφιακής Ατζέντας για την Ευρώπη» .
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η έρευνα, που αφορούσε παιδιά από 25 ευρωπαϊκές χώρες, έδειξε ότι, στις ηλικίες 11-13 ετών, λίγα παιδιά είναι σε θέση να εκτελέσουν σχετικά εύκολες εντολές, όπως να προσθέσουν μια διαδικτυακή σελίδα στις αγαπημένες τους ή να μπλοκάρουν μη επιθυμητά μηνύματα.
Η έρευνα EU Kids Online, που συντονίζεται από το London School of Economics and Political Science (LSE), κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά από οικογένειες υψηλότερης κοινωνικο-οικονομικής κατάστασης έχουν περισσότερες ψηφιακές δεξιότητες, από εκείνα οικογενειών χαμηλότερου κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου, ενώ τα αγόρια έφηβοι ισχυρίζονται ότι υπερισχύουν, σε ανάλογες ικανότητες, των κοριτσιών.
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι, κατά μέσο όρο, τα παιδιά κατανοούν λιγότερες από τις μισές από τις 17 ενέργειες για τις οποίες ρωτήθηκαν, όπως είναι η ανάρτηση σχολίων (31%), η δημιουργία χαρακτήρων (18%) ή η συμμετοχή σε ιστολόγιο-blogging (μόνο 11%).
Όσον αφορά άλλες οκτώ διαδικτυακές δεξιότητες, από την εμπόδιση της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας και την τροποποίηση των ρυθμίσεων απορρήτου, έως την επισήμανση ιστοσελίδων και την ανεύρεση πληροφοριών για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, τα μικρότερα παιδιά εμφάνισαν σημαντική υστέρηση, με τα παιδιά 11-12 ετών να εκτελούν μόνο 2,8 από αυτές, ενώ στους νέους 13-14 ετών οι δεξιότητες αυξάνονται σε 4,3 και στους εφήβους 15-16 ετών σε 5,2.
Τα παιδιά από την Φιλανδία εμφανίζονται να είναι πιο επιδέξια στο διαδίκτυο, και ακολουθούν αυτά της Σλοβενίας, ενώ στη Λιθουανία έχουν το μεγαλύτερο εύρος δραστηριοτήτων. Η Ιρλανδία αποτελεί τη χώρα όπου τα παιδιά κάνουν τις λιγότερες ενέργειες στο διαδίκτυο, ενώ η Τουρκία παρουσιάζει χαμηλά ποσοστά και στις δύο μετρήσεις. Τα παιδιά του Ηνωμένου Βασιλείου, μαζί με αυτά της Πολωνίας, της Δανίας και τα Πορτογαλίας, βρίσκονται περίπου στο μέσο όρο, τόσο στις δεξιότητες, όσο και στις δραστηριότητες.
Η καθηγήτρια Σόνια Λιβινγκστόουν του LSE, επικεφαλής του προγράμματος EU Kids Online, δήλωσε πως «είναι ανησυχητικό τα μικρότερα παιδιά να παρουσιάζουν έλλειψη αυτών των δεξιοτήτων και είναι μια πρόκληση για γονείς και δασκάλους να τα βοηθήσουν να μάθουν αυτά που πρέπει να γνωρίζουν ... Απαιτούνται περισσότερες προσπάθειες, από παιδαγωγούς και άλλους εκπαιδευτικούς παράγοντες, αν είναι τα παιδιά να αποκτήσουν περισσότερες, σημαντικές και απαραίτητες, δεξιότητες που θα καθιστούν ασφαλή την διαδικτυακή τους δραστηριότητα, καθώς επίσης να τους επιτρέπει να επιτυγχάνουν και τη βέλτιστη εκπαιδευτική χρήση του διαδικτύου».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρηματοδοτεί το EU Kids Online, ως μέρος του προγράμματος Safer Internet (Ασφαλέστερο Διαδίκτυο) και της «Ψηφιακής Ατζέντας για την Ευρώπη» .
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου