Γινόμαστε καθημερινά γνώστες προβλημάτων που απασχολούν τους δημότες (καθαριότητας, βλαβών , συντήρησης παιδικών χαρών-πεζοδρομίων-πάρκων κλπ) οι οποίες μπορούν να αντιμετωπιστούν και να επιλυθούν από τις αρμόδιες για κάθε περίπτωση υπηρεσίες του Δήμου.
Όμως ο πολίτης δεν μπορεί εύκολα να επικοινωνήσει με το αρμόδιο τμήμα είτε λόγω άγνοιας είτε λόγω γραφειοκρατικής δυσλειτουργίας, αλλά και όταν ακόμη τελικά επικοινωνεί η αντίδραση των υπηρεσιών δεν είναι η ενδεδειγμένη ώστε να υπάρχει γρήγορη και αποτελεσματική διεκπεραίωση του όποιου αιτήματος.
Έτσι δημιουργείται εκνευρισμός του δημότη αλλά και διαιώνιση των προβλημάτων, κάτι που οδηγεί σε εύλογη αμφισβήτηση για την εύρυθμη λειτουργία του δήμου.
Με γνώμονα την βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων,χωρίς ταλαιπωρία και απώλεια χρόνου προτείνουμε την ακόλουθη διαδικασία:
Κάθε πολίτης να μπορεί να υποβάλλει το αίτημα του στις υπηρεσίες του Δήμου και μέσω σταθερού ή κινητού τηλεφώνου, είτε μέσω internet.
Άμεσα με την υποβολή του αιτήματός του να παίρνει ένα αριθμό καταχώρισης του αιτήματος, ώστε να μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη του, ενώ επιπλέον να του γνωστοποιείται η υπηρεσία του δήμου που αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει το εν λόγω αίτημα, το όνομα του υπαλλήλου που το χειρίζεται, καθώς και το τηλέφωνο επικοινωνίας με αυτόν. Οι απαντήσεις-ενέργειες των αντιστοίχων υπηρεσιών και ο χρόνος που μεσολάβησε να είναι σε κοινή θέα στο internet μέσα από την ιστοσελίδα του δήμου. Έτσι θα μπορούν οι πολίτες να ελέγχουν και την αποτελεσματικότητα και την προθυμία των διαφόρων υπηρεσιών οι οποίες θα λογοδοτούν στον άμεσο προϊστάμενό τους.
Πρόκειται για μια απλή και αποτελεσματική πρακτική που ακολουθούν πολλοί δήμοι στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.
Πιστεύουμε πως με τέτοια διαδικασία θα αντιμετωπίζονται σε πραγματικό χρόνο τα προβλήματα της πόλης τα οποία αναφέρονται από τους πολίτες αλλά ταυτόχρονα θα αποκατασταθεί και η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στον δημότη και τις υπηρεσίες του δήμου Λαμιέων.
Όμως ο πολίτης δεν μπορεί εύκολα να επικοινωνήσει με το αρμόδιο τμήμα είτε λόγω άγνοιας είτε λόγω γραφειοκρατικής δυσλειτουργίας, αλλά και όταν ακόμη τελικά επικοινωνεί η αντίδραση των υπηρεσιών δεν είναι η ενδεδειγμένη ώστε να υπάρχει γρήγορη και αποτελεσματική διεκπεραίωση του όποιου αιτήματος.
Έτσι δημιουργείται εκνευρισμός του δημότη αλλά και διαιώνιση των προβλημάτων, κάτι που οδηγεί σε εύλογη αμφισβήτηση για την εύρυθμη λειτουργία του δήμου.
Με γνώμονα την βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων,χωρίς ταλαιπωρία και απώλεια χρόνου προτείνουμε την ακόλουθη διαδικασία:
Κάθε πολίτης να μπορεί να υποβάλλει το αίτημα του στις υπηρεσίες του Δήμου και μέσω σταθερού ή κινητού τηλεφώνου, είτε μέσω internet.
Άμεσα με την υποβολή του αιτήματός του να παίρνει ένα αριθμό καταχώρισης του αιτήματος, ώστε να μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη του, ενώ επιπλέον να του γνωστοποιείται η υπηρεσία του δήμου που αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει το εν λόγω αίτημα, το όνομα του υπαλλήλου που το χειρίζεται, καθώς και το τηλέφωνο επικοινωνίας με αυτόν. Οι απαντήσεις-ενέργειες των αντιστοίχων υπηρεσιών και ο χρόνος που μεσολάβησε να είναι σε κοινή θέα στο internet μέσα από την ιστοσελίδα του δήμου. Έτσι θα μπορούν οι πολίτες να ελέγχουν και την αποτελεσματικότητα και την προθυμία των διαφόρων υπηρεσιών οι οποίες θα λογοδοτούν στον άμεσο προϊστάμενό τους.
Πρόκειται για μια απλή και αποτελεσματική πρακτική που ακολουθούν πολλοί δήμοι στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.
Πιστεύουμε πως με τέτοια διαδικασία θα αντιμετωπίζονται σε πραγματικό χρόνο τα προβλήματα της πόλης τα οποία αναφέρονται από τους πολίτες αλλά ταυτόχρονα θα αποκατασταθεί και η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στον δημότη και τις υπηρεσίες του δήμου Λαμιέων.
Μάλλον ο συντάκτης της παραπάνω πρότασης δεν είναι πλήρως ενημερωμένος για τις ψηφιακές υπηρεσίες του Δήμου όπως αυτές διατίθενται στους πολίτες από το 2009.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ απάντηση είναι στον σύνδεσμο http://services.lamia-city.gr/
και στο τηλέφωνο 22310-35935 (για όσους δεν διαθέτουν πρόσβαση στο διαδίκτυο).
Αγαπητέ,εμείς άλλο προτείνουμε, από την ''υπηρεσία'' που προσφέρει την παραπάνω δυνατότητα,την οποία δοκιμάσαμε και απογοητευτήκαμε(και έχει κοστίσει και δυσανάλογα ποσά με ότι προσφέρει).
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμείς προτείνουμε την πλήρη καταγραφή και ταυτόχρονα παρακολούθηση του αιτήματος του δημότη,καθώς και την γνώση ποιος παρέλαβε το αίτημα και τις ενέργειες που κατέβαλε για την επίλυσή του.
Και όλα τα παραπάνω ανοιχτά στο internet όπου θα φαίνεται πλέον και η αντίδραση των εμπλεκόμενων.
Μας καλύπτει η χθεσινή απάντηση του Δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο, για ένταξη στο πρόγραμμα Δημοσθένης που υποστηρίζει την παραπάνω πρόταση και ουσιαστικά αναβαθμίζει το ανεπαρκέστατο υπάρχον σύστημα παραλαβής αιτημάτων που λειτουργεί σήμερα.
Καλό επίσης είναι να γνωρίζεται ότι η οργάνωση της διαδικασίας υποδοχής και αντιμετώπισης των αιτημάτων των δημοτών βασίζεται στην πλήρη καταγραφή και παρακολούθηση του αιτήματος και των ενεργειών που το συνοδεύουν, βήμα προς βήμα με ταυτόχρονη αυτόματη ενημέρωση του δημότη. Ασφαλώς η συγκεκριμένη υπηρεσία σε καμία περίπτωση δεν έχει κατασκευαστεί και δεν στοχεύει να αποτελεί το μεγεθυντικό φακό των ενεργειών στις οποίες προβαίνουν οι υπάλληλοι του Δήμου που χειρίζονται κάθε υπόθεση. Κατά συνέπεια, μια πιο προσεκτική ματιά στη λειτουργία του συστήματος θα ήταν αφενός αρκετή για να λυθούν οι όποιες απορίες και αφετέρου χρήσιμη για να προκαλέσει βήμα για βελτιώσεις οι οποίες άλλωστε είναι ευπρόσδεκτες. Τα δε σχόλια περί δυσανάλογου κόστους σαφώς και δεν είναι δυνατόν να επεξηγηθούν εδώ αλλά παραπέμπονται στην μελέτη σχεδίασης και υλοποίησης του συστήματος όπως αυτή εγκρίθηκε από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.
ΑπάντησηΔιαγραφή