Κάθε καταναλωτής σε κάποια στιγμή θα βρεθεί σε θέση αδυναμίας", σημειώνει η εισηγήτρια του ΕΚ για τους καταναλωτές, Ισπανίδα ευρωβουλευτής των Σοσιαλιστών María Irigoyen Pérez, επισημαίνοντας ότι τα δικαιώματα των καταναλωτών όπως είναι διαμορφωμένα στην ΕΕ σήμερα δεν επαρκούν για την προστασία όλων πάντα, ειδικά σε τομείς όπως τα χρηματοπιστωτικά, οι μεταφορές και το ίντερνετ.Μέχρι σήμερα, η ευρωπαϊκή νομοθεσία περί προστασίας των καταναλωτών αντιμετωπίζει αποσπασματικά τα ιδιαίτερα προβλήματα εκείνων που, για τον ένα ή άλλο λόγο, βρίσκονται σε θέση αδυναμίας έναντι των επιχειρήσεων με τις οποίες συναλλάσσονται. Ετσι, σημειώνει η εισηγήτρια του ΕΚ, Ισπανίδα ευρωβουλευτής των Σοσιαλιστών, María Irigoyen Pérez, απαιτείται στρατηγική για την πληρέστερη παρακολούθηση των κοινωνικών συνηθειών που εκθέτουν άτομα και κοινωνικές ομάδες σε μεγαλύτερο κίνδυνο. Θα πρέπει, σημειώνει, να υπάρχουν νομικά εργαλεία για την προστασία εκείνων που κινδυνεύουν περισσότερο.
Ο χρηματοπιστωτικός τομέας είναι ιδιαίτερα "επικίνδυνος" για τους καταναλωτές καθώς οι κανόνες για την ενημέρωση των καταναλωτών για την καταλληλότητα των προϊόντων είναι απλώς ανεπαρκείς ενώ το 70% των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων έχουν ακόμα και σοβαρά σφάλματα στις ενημερωτικές ιστοσελίδες τους.
Στα τρόφιμα το ΕΚ ζητά αυστηρότερους κανόνες στις διαφημίσεις τροφίμων για παιδιά που είναι πολύ πιο επιρρεπή σε ανθυγιεινά προϊόντα.
Στις μεταφορές, προβλήματα όπως η διαχείριση των καθυστερήσεων , τα δικαιώματα των αναπήρων και η αδειαφάνεια στις χρεώσεις που φέρνει μερικούς επιβάτες να πληρώνουν μέχρι και το τριπλάσιο εκείνου που πληρώνουν άλλοι καθιστούν επίσης αναγκαία την επανεξέταση των κανόνων.
Στο δε ίντερνετ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η διαφήμιση που έχει σα στόχο τα παιδιά αποτελεί γνήσιο κίνδυνο που πρέπει να αντιμετωπισθεί.
Τέλος στις τηλεπικοινωνίες, η απελευθέρωση των αγορών έφερε πλεονεκτήματα για τον καταναλωτή αλλά και προβλήματα, μεταξύ των οποίων η απλή κατανόηση του λογαριασμού.
http://www.europarl.europa.eu/
Ο χρηματοπιστωτικός τομέας είναι ιδιαίτερα "επικίνδυνος" για τους καταναλωτές καθώς οι κανόνες για την ενημέρωση των καταναλωτών για την καταλληλότητα των προϊόντων είναι απλώς ανεπαρκείς ενώ το 70% των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων έχουν ακόμα και σοβαρά σφάλματα στις ενημερωτικές ιστοσελίδες τους.
Στα τρόφιμα το ΕΚ ζητά αυστηρότερους κανόνες στις διαφημίσεις τροφίμων για παιδιά που είναι πολύ πιο επιρρεπή σε ανθυγιεινά προϊόντα.
Στις μεταφορές, προβλήματα όπως η διαχείριση των καθυστερήσεων , τα δικαιώματα των αναπήρων και η αδειαφάνεια στις χρεώσεις που φέρνει μερικούς επιβάτες να πληρώνουν μέχρι και το τριπλάσιο εκείνου που πληρώνουν άλλοι καθιστούν επίσης αναγκαία την επανεξέταση των κανόνων.
Στο δε ίντερνετ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η διαφήμιση που έχει σα στόχο τα παιδιά αποτελεί γνήσιο κίνδυνο που πρέπει να αντιμετωπισθεί.
Τέλος στις τηλεπικοινωνίες, η απελευθέρωση των αγορών έφερε πλεονεκτήματα για τον καταναλωτή αλλά και προβλήματα, μεταξύ των οποίων η απλή κατανόηση του λογαριασμού.
http://www.europarl.europa.eu/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου