Άλλο πάλι και τούτο, εκτός και αν δεν διαβάζω σωστά!
Σύμφωνα με διευκρινιστική εγκύκλιο που υπογράφεται από τον Υφ. Εσωτερικών Γ. Ντόλιο, με θέμα:. Έλεγχος νομιμότητας πράξεων Ο.Τ.Α. και αναζήτηση πειθαρχικής ευθύνης αιρετών μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. (άρθρο 238 του Ν. 3852/2010 «Πρόγραμμα Καλλικράτης»), διώκεται πειθαρχικά για αξιόποινες πράξεις που τέλεσε πρώην δήμαρχος, πρώην νομάρχης ή σύμβουλος, εφόσον επανεκλέχθηκε στην Αυτοδιοίκηση και δεν έχουν περάσει 3 χρόνια από την τέλεση της διωκόμενης πράξης.
Στην αντίθετη περίπτωση, οι αξιόποινες πράξεις θεωρείται ότι έχουν παραγραφεί.
Ο χρόνος παραγραφής αδικημάτων αιρετών που ανέλαβαν τώρα, επιμηκύνεται από τα 3 στα 5 χρόνια.
Δηλαδή όποιος ξαναεκλέχτηκε μπορεί να ελεγχθεί για πειθαρχικές ευθύνες των τελευταίων τριών ετών. Όποιος όμως αποφάσισε να καθίσει σπίτι του για να απολαύσει, πιθανώς, τα extraδάκια του, μπορεί να το κάνει με την ησυχία του καθώς οι όποιες ευθύνες του παραγράφηκαν!
Λέει αναλυτικά η εγκύκλιος!
«Σας γνωρίζουμε ότι αιρετοί των δήμων και των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων, οι οποίοι έχουν εκλεγεί και κατά τη δημοτική και περιφερειακή περίοδο 2011- 2014 σε οποιοδήποτε αξίωμα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας αυτοδιοίκησης, μπορούν να διωχτούν πειθαρχικά και να αναζητηθούν οι πειθαρχικές τους ευθύνες για παραπτώματα που τυχόν διέπραξαν κατά την προηγούμενη δημοτική και νομαρχιακή περίοδο, βάσει των διατάξεων των άρθρων 233επ. και 238, παρ. 1, τελευταίο εδάφιο του «Καλλικράτη». Δηλαδή, πχ μπορεί να διωχτεί πειθαρχικά περιφερειακός σύμβουλος για παραπτώματα που θεωρείται ότι διέπραξε ως Δήμαρχος, ή δημοτικός σύμβουλος για παραπτώματα που θεωρείται ότι διέπραξε ως Νομάρχης.
Τούτο διότι κατά πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (βλ. ΣτΕ 2464/ 2007 και 2964/ 2002) επιτρέπεται η άσκηση πειθαρχικής διώξεως κατά δημοτικού άρχοντα και η επιβολή σ’ αυτόν πειθαρχικής ποινής για πειθαρχικά παραπτώματα που διαπράχθηκαν σε προηγούμενη θητεία εφόσον, πάντως, κατά τον χρόνο επιβολής της πειθαρχικής ποινής ο τιμωρηθείς έχει επανεκλεγεί.
Ειδικότερα επισημαίνεται ότι:
•Εάν ο χρόνος τέλεσης της διωκόμενης πράξης είναι πριν τις 31.12.2010 τότε το παράπτωμα υπόκειται σε τριετή παραγραφή, ισχύουσας της διάταξης του άρθρου 143, παρ. 2 του ΚΔΚ. Τούτο διότι, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 63/ 2007 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους αν από τη τέλεση του πειθαρχικού αδικήματος μέχρι την έκδοση απόφασης από το οικείο όργανο ίσχυσαν περισσότεροι νόμοι εφαρμόζεται ο νόμος που περιέχει τις ευμενέστερες διατάξεις για τον διωκόμενο.
•Εάν, δε, ο χρόνος τέλεσης της διωκόμενης πράξης είναι μετά τις 31.12.2010 τότε το παράπτωμα υπόκειται σε πενταετή παραγραφή, ισχύουσας της διάταξης του άρθρου 233, παρ. 4 του «Καλλικράτη».
•Τέλος, η επιβολή της πειθαρχικής ποινής (η απόφαση, δηλαδή, του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης περί επιβολής της ποινής) θα πρέπει να λάβει χώρα πριν την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας των ΟΤΑ. Τούτο διότι ο Ελεγκτής Νομιμότητας θα επιλαμβάνεται της πειθαρχικής δίωξης παραπτωμάτων των αιρετών που θα τελεστούν μετά το χρόνο έναρξης της υπηρεσίας του, αφού δεν υφίσταται μεταβατική διάταξη περί του αντιθέτου.
Θα υπάρξει λέτε κάποια απάντηση για το τι θα γίνει για όσους φαίνεται να τη γλυτώνουν με αυτή την εγκύκλιο;
http://lavathis.wordpress.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου