Του Γιώργου Καλλιώρα |
Μπορώ να πω ότι τις περισσότερες φορές εμείς τους παρενοχλούσαμε λόγω της ιδιαιτερότητας του τρόπου ζωής τους παρά αυτοί εμάς . Παλιότερα μάλιστα όταν το βιοτικό μας επίπεδο ήταν χαμηλότερο οι σχέσεις μας ήταν πολύ καλύτερες . Θυμάμαι ότι και κουμπαριές γίνονταν ανάμεσα σε αυτούς και σε μας.
Αυτοί οι άνθρωποι που εμείς του αποκαλούμε γύφτους τσιγγάνους κλπ είναι κομμάτι της κοινωνίας μας και του πολιτισμού μας . Η κοινωνία μας, τους δημιούργησε ,εμείς τους υποχρεώσαμε να ζουν έτσι όπως ζουν με την αποξενωτική συμπεριφορά μας και η ίδια η κοινωνία μας μέχρι σήμερα συντηρούσε τον τρόπο ζωής τους διότι τους χρειάζονταν έτσι όπως ήταν.
Και τους χρειαζόμαστε ακόμη , είτε για τις μικροδουλειές μας , είτε για να ικανοποιούμε τις βαθύτερες υπαρξιακές μας ανησυχίες.Θέλουμε να τους βλέπουμε σε αυτή την άθλια κατάσταση για να λέμε: να είναι κάποιοι χειρότεροι από εμάς . Ότι και να πάθουμε θα υπάρχει πάντα κάποιος σε χειρότερη κοινωνική θέση από εμάς ..
Και ξαφνικά τα πράγματα άλλαξαν για όλους, για μας αλλά και για τους τσιγγάνους. Ξαφνικά συνειδητοποιούμε ότι η κοινωνία μας πια δεν τους χρειάζεται σαν διαφορετικό κοινωνικό σύνολο και ο τρόπος ζωής τους πια αποτελεί μίασμα .
Τώρα ξαφνικά βλέπουμε ότι οι συνθήκες διαβίωσης των τσιγγάνων του Ξεριά αποτελεί ντροπή για μας .
Αναρωτιέμαι τόσα χρόνια δεν ξέραμε πως ζούσαν οι συνάνθρωποι μας; Δεν βλέπαμε τον Ξεριά, δεν βλέπαμε τους τσιγγάνους να κυκλοφορούν δίπλα μας ;
Τι άλλαξε έτσι ξαφνικά που έκανε κάποιους από εμάς να εξοργιστούν;
Η αφορμή αυτής της αλλαγής είναι η απόφαση της πολιτείας να δώσει τέλος στον τριτοκοσμικό τρόπο ζωής των τσιγγάνων ενσωματώνοντας τους στην ελληνική κοινωνία μέσω της παιδείας. Κάποιοι φοβήθηκαν κάποιοι που «αγαπούσαν» τον γύφτο αρκεί να είναι μακριά από τα παιδιά του .
Εκεί είναι το πρόβλημα και η αλήθεια . Όλα τα άλλα είναι απλές δικαιολογίες .
Είναι αλήθεια όμως ότι ο τρόπος ζωής των τσιγγάνων είναι ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα και πιστεύω ότι έτσι πρέπει να το βλέπουμε όλοι μας .
Είναι ένα πρόβλημα που μας το έδωσαν οι πατεράδες μας άλυτο, έχουμε υποχρέωση απέναντι στα παιδιά μας να τους παραδώσουμε το πρόβλημα των τσιγγάνων λυμένο. Είναι δικό μας πρόβλημα , τα παιδιά μας έχουν άλλα δικά τους προβλήματα να αντιμετωπίσουν.
Σήμερα πια η κοινωνία μας άλλαξε πιεσμένη από τις διεθνείς οικονομικές συγκυρίες. Η χώρα μας έχει καταδικαστεί δυο φορές για τις απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης των τσιγγάνων και πάει για τρίτη .
Σίγουρα τα πράγματα δεν είναι εύκολα.
Αυτοί οι άνθρωποι έχουν εγκλιματιστεί σε έναν τρόπο ζωής που τον κληρονόμησαν από τους γονείς τους και σκέπτονται να τον μεταδώσουν στα παιδιά τους . Δεν θέλουν να αλλάξουν την ζωής διότι τα βιώματα τους , η κουλτούρα τους, οι αναμνήσεις τους και τα όνειρα τους είναι στον καταυλισμό .
Είναι πολύ δύσκολο να έρθουν να ζήσουν διπλά μας ,κάθε ημέρα νοιώθουν το μίσος
μας και την απέχθεια μας απέναντι τους και λογικό είναι να έχουν τις επιφυλάξεις τους .
Είδαμε να φτάνει στα σχολεία ένα οργανωμένο πανεπιστημιακό πρόγραμμα που προσπαθεί επιτέλους να ενσωματώσει τα τσιγγανάκια στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας .Για την οργάνωση και την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος κάποιοι επιστήμονες εργάστηκαν για πολλούς μήνες χρησιμοποιώντας την πείρα τους και τις γνώσεις πάνω στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
Σαν νέο πρόγραμμα που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά σε μια κοινωνική ομάδα η οποία δεν έχει σχέση με παιδεία , μοντέρνους κοινωνικούς κανόνες, σύγχρονο τρόπο ζωής κλπ λογικό είναι να έχει τις ελλείψεις του και τα ελαττώματα του.
Η σοβαρότητα της κατάστασης όμως μας επιβάλει την άμεση έναρξη του προγράμματος για να μπορέσει το εκπαιδευτικό σύστημα μέχρι το Ιούνιο να εντοπίσει ,να καταγράψει και να αντιμετωπίσει τα διάφορα προβλήματα που σίγουρα θα προκύψουν ,ώστε τον Σεπτέμβριο τα σχολεία να είναι έτοιμα για την νέα σχολική χρονιά.
Αλλά δυστυχώς τα πράγματα πήραν την χειρότερη οδό που θα μπορούσαν να φανταστούν οι εμπνευστές του. Κάποιοι πίστεψαν ότι είναι πιο «ειδικοί» από αυτούς και πίστεψαν ότι μπορούν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους .
Μπορεί οι καθηγητές πανεπιστημίου ,ψυχολόγοι ,κοινωνιολόγοι, δάσκαλοι γιατροί, παιδίατροι κλπ να έχουν φάει τα νιάτα τους στα θρανία και στις έδρες των αιθουσών διδασκαλίας ,μπορεί να έχουν λιώσει τα παντελόνια τους για να αποκτήσουν τις γνώσεις που απέκτησαν , αλλά ξαφνικά βρέθηκαν κάποιοι που θεωρούν τον εαυτό τους πιο ειδικό σε κοινωνικά θέματα.
Κάποιοι δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι κλείνοντας τα σχολεία, η προτρέποντας τους γονείς να μην δεχτούν τα παιδιά Ρομά στο σχολείο, διαπράττουν ένα σοβαρό κοινωνικό αδίκημα . Δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι δεν έχουν το δικαίωμα να στερήσουν την μόρφωση από κανέναν. Δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι ήδη έχουν κάνει το μεγαλύτερο κακό που θα μπορούσαν να κάνουν στον τόπο τους .Δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι η προσέλευση των παιδιών Ρομά στα σχολεία είναι η αρχή για την λύση του σοβαρότερου κανονικού προβλήματος του τόπου μας, αλλά τους ενδιαφέρει απλά να μην πάει το παιδί τους στο ίδιο σχολείο με τα τσιγγανάκια .
Ήδη έχουν δημιουργήσει ένα πρόβλημα ανασφάλειας στην κοινωνία των Ρομά , αλλά και ανεπανόρθωτη ζημιά στην σωστή λειτουργία του προγράμματος. Τώρα πια έπειτα από τα τελευταία γεγονότα πολύ δύσκολα τα τσιγγανόπουλα θα έρθουν στο σχολείο,μηδενίζοντας έτσι τις πιθανότητες επίλυσης του προβλήματος.
Ποια είναι όμως τα βασικότερα αιτία για να φτάσουμε έως εδώ;
Το μεγαλύτερο κομμάτι της ευθύνης για το πρόβλημα των Ρομά στην Λαμία το φέρνει ο δήμαρχος της Λαμίας.Το βασικότερο πρόβλημα για την ενσωμάτωση των παιδιών Ρομά στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας είναι η έλλειψη στέγης από την πλευρά των τσιγγάνων.
Ό δήμαρχος της Λαμίας πριν από κάποια χρόνια πιθανόν για να τους ξεφορτωθεί επέλεξε σαν τοποθεσία στέγασης των τσιγγάνων την Καμηλόβρυση.
Αυτό ήταν το πρώτο σοβαρό λάθος και η αιτία για τις άσχημες εξελίξεις που θα ακολουθούσαν μερικά χρόνια αργότερα .Οι τσιγγάνοι όπως προαναφέραμε είναι μια κοινωνία ανθρώπων που εξαρτάται άμεσα από εμάς . Νοιώθοντας ότι αποκόπτονται από την κοινωνία μας λογικό ήταν να μην θέλουν να πάνε ποτέ στην Καμηλόβρυση που αποφάσισε ο δήμαρχος της Λαμίας χωρίς καν να τους ρωτήσει και χωρίς να κάνει
μια στοιχειώδη έρευνα για να μάθει τις ανάγκες τους.
Αν ο δήμαρχος της Λαμίας είχε κάνει μια σωστή μελέτη για τον χώρο εγκατάστασης των τσιγγάνων ρίχνοντας βάρος στις ανάγκες τους, σήμερα τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά. Χάθηκε πολύς χρόνος και χρήμα άδικα .
Το δεύτερο και σοβαρό λάθος που ουσιαστικά άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου ήταν η αδικαιολόγητη εξαίρεση του δημοτικού σχολείου του Αφανού από τα όμορα σχολεία στα οποία σύμφωνα με το πρόγραμμα θα δέχονταν τα παιδιά των Ρομά.
Δυστυχώς από εκείνη την ήμερα όλα τα υπόλοιπα σχολεία είτε ζητούν την εξαίρεση τους είτε ζητούν την διασπορά των μαθητών σε όλη την Λαμία .
Ανακεφαλαιώνοντας θέλω να τονίσω ότι ο τρόπος ζωής των Ρομά στην Λαμία είναι το σοβαρότερο κοινωνικό πρόβλημα της περιοχής μας και έτσι πρέπει να το δούμε όλοι μας.
Ο μόνος τρόπος για να επιλυθεί το πρόβλημα στο σύνολο του είναι να πάνε τα τσιγγανάκια άμεσα στο σχολείο .
Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε για να αντιμετωπίσει το κοινωνικό πρόβλημα και όχι να πάνε απλά τα τσιγγανάκια στο σχολείο . Όσο πιο γρήγορα ξεκινήσει το πρόγραμμα τόσο πιο γρήγορα θα απαλλαγούμε από το μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα που ντροπιάζει την πόλη μας .
Όσους δικαιολογημένα ενοχλεί ο τρόπος ζωής των τσιγγάνων , πρέπει να καταλάβουν ότι για να σταματήσει να τους ενοχλεί πρέπει να αποδεχτούν το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και να επιτρέψουν στα τσιγγανάκια να πάνε στο σχολείο.
Αν τα τσιγγανάκια είναι στο σχολείο δεν θα είναι στα φανάρια ,δεν θα ζητιανεύουν,δεν θα κλέβουν και δεν θα δημιουργούν κάθε είδους προβλήματα. Το εκπαιδευτικό σύστημα της χωράς είναι ικανό να αντεπεξέλθει στην πρόκληση που λέγεται ενσωμάτωση των παιδιών Ρομά στην ελληνική κοινωνία.
Σήμερα ίσως είναι η μοναδική ευκαιρία που έχουμε για να ενσωματώσουμε τους Ρομά στην κοινωνία μας .Πρέπει επίσης να ξέρουμε ότι σε μερικά χρόνια για το θέμα των
Τσιγγάνων είτε το θέλουμε είτε όχι θα κριθούμε από τα ίδια μας τα παιδιά .
Αν ο τρόπος ζωής των τσιγγάνων συνεχίσει να υπάρχει σαν πρόβλημα , τότε τα παιδιά μας θα μας κρίνουν με τον χειρότερο τρόπο, γιατί τότε θα ξέρουν ποιοι θα είναι υπεύθυνοι , όπως επίσης θα ξέρουν και ποια είναι η ορθότερη λύση από εμάς σήμερα , αν όμως έχει πάψει να υπάρχει , οι καλύτεροι θαυμαστές μας θα είναι πάλι τα ίδια μας τα παιδιά επειδή θα ξέρουν ότι πράξαμε σωστά.
Γιώργος Καλλιώρας
Μέλος της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών Λαμίας
Εκεί είναι το πρόβλημα και η αλήθεια . Όλα τα άλλα είναι απλές δικαιολογίες .
Είναι αλήθεια όμως ότι ο τρόπος ζωής των τσιγγάνων είναι ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα και πιστεύω ότι έτσι πρέπει να το βλέπουμε όλοι μας .
Είναι ένα πρόβλημα που μας το έδωσαν οι πατεράδες μας άλυτο, έχουμε υποχρέωση απέναντι στα παιδιά μας να τους παραδώσουμε το πρόβλημα των τσιγγάνων λυμένο. Είναι δικό μας πρόβλημα , τα παιδιά μας έχουν άλλα δικά τους προβλήματα να αντιμετωπίσουν.
Σήμερα πια η κοινωνία μας άλλαξε πιεσμένη από τις διεθνείς οικονομικές συγκυρίες. Η χώρα μας έχει καταδικαστεί δυο φορές για τις απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης των τσιγγάνων και πάει για τρίτη .
Σίγουρα τα πράγματα δεν είναι εύκολα.
Αυτοί οι άνθρωποι έχουν εγκλιματιστεί σε έναν τρόπο ζωής που τον κληρονόμησαν από τους γονείς τους και σκέπτονται να τον μεταδώσουν στα παιδιά τους . Δεν θέλουν να αλλάξουν την ζωής διότι τα βιώματα τους , η κουλτούρα τους, οι αναμνήσεις τους και τα όνειρα τους είναι στον καταυλισμό .
Είναι πολύ δύσκολο να έρθουν να ζήσουν διπλά μας ,κάθε ημέρα νοιώθουν το μίσος
μας και την απέχθεια μας απέναντι τους και λογικό είναι να έχουν τις επιφυλάξεις τους .
Είδαμε να φτάνει στα σχολεία ένα οργανωμένο πανεπιστημιακό πρόγραμμα που προσπαθεί επιτέλους να ενσωματώσει τα τσιγγανάκια στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας .Για την οργάνωση και την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος κάποιοι επιστήμονες εργάστηκαν για πολλούς μήνες χρησιμοποιώντας την πείρα τους και τις γνώσεις πάνω στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
Σαν νέο πρόγραμμα που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά σε μια κοινωνική ομάδα η οποία δεν έχει σχέση με παιδεία , μοντέρνους κοινωνικούς κανόνες, σύγχρονο τρόπο ζωής κλπ λογικό είναι να έχει τις ελλείψεις του και τα ελαττώματα του.
Η σοβαρότητα της κατάστασης όμως μας επιβάλει την άμεση έναρξη του προγράμματος για να μπορέσει το εκπαιδευτικό σύστημα μέχρι το Ιούνιο να εντοπίσει ,να καταγράψει και να αντιμετωπίσει τα διάφορα προβλήματα που σίγουρα θα προκύψουν ,ώστε τον Σεπτέμβριο τα σχολεία να είναι έτοιμα για την νέα σχολική χρονιά.
Αλλά δυστυχώς τα πράγματα πήραν την χειρότερη οδό που θα μπορούσαν να φανταστούν οι εμπνευστές του. Κάποιοι πίστεψαν ότι είναι πιο «ειδικοί» από αυτούς και πίστεψαν ότι μπορούν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους .
Μπορεί οι καθηγητές πανεπιστημίου ,ψυχολόγοι ,κοινωνιολόγοι, δάσκαλοι γιατροί, παιδίατροι κλπ να έχουν φάει τα νιάτα τους στα θρανία και στις έδρες των αιθουσών διδασκαλίας ,μπορεί να έχουν λιώσει τα παντελόνια τους για να αποκτήσουν τις γνώσεις που απέκτησαν , αλλά ξαφνικά βρέθηκαν κάποιοι που θεωρούν τον εαυτό τους πιο ειδικό σε κοινωνικά θέματα.
Κάποιοι δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι κλείνοντας τα σχολεία, η προτρέποντας τους γονείς να μην δεχτούν τα παιδιά Ρομά στο σχολείο, διαπράττουν ένα σοβαρό κοινωνικό αδίκημα . Δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι δεν έχουν το δικαίωμα να στερήσουν την μόρφωση από κανέναν. Δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι ήδη έχουν κάνει το μεγαλύτερο κακό που θα μπορούσαν να κάνουν στον τόπο τους .Δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι η προσέλευση των παιδιών Ρομά στα σχολεία είναι η αρχή για την λύση του σοβαρότερου κανονικού προβλήματος του τόπου μας, αλλά τους ενδιαφέρει απλά να μην πάει το παιδί τους στο ίδιο σχολείο με τα τσιγγανάκια .
Ήδη έχουν δημιουργήσει ένα πρόβλημα ανασφάλειας στην κοινωνία των Ρομά , αλλά και ανεπανόρθωτη ζημιά στην σωστή λειτουργία του προγράμματος. Τώρα πια έπειτα από τα τελευταία γεγονότα πολύ δύσκολα τα τσιγγανόπουλα θα έρθουν στο σχολείο,μηδενίζοντας έτσι τις πιθανότητες επίλυσης του προβλήματος.
Ποια είναι όμως τα βασικότερα αιτία για να φτάσουμε έως εδώ;
Το μεγαλύτερο κομμάτι της ευθύνης για το πρόβλημα των Ρομά στην Λαμία το φέρνει ο δήμαρχος της Λαμίας.Το βασικότερο πρόβλημα για την ενσωμάτωση των παιδιών Ρομά στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας είναι η έλλειψη στέγης από την πλευρά των τσιγγάνων.
Ό δήμαρχος της Λαμίας πριν από κάποια χρόνια πιθανόν για να τους ξεφορτωθεί επέλεξε σαν τοποθεσία στέγασης των τσιγγάνων την Καμηλόβρυση.
Αυτό ήταν το πρώτο σοβαρό λάθος και η αιτία για τις άσχημες εξελίξεις που θα ακολουθούσαν μερικά χρόνια αργότερα .Οι τσιγγάνοι όπως προαναφέραμε είναι μια κοινωνία ανθρώπων που εξαρτάται άμεσα από εμάς . Νοιώθοντας ότι αποκόπτονται από την κοινωνία μας λογικό ήταν να μην θέλουν να πάνε ποτέ στην Καμηλόβρυση που αποφάσισε ο δήμαρχος της Λαμίας χωρίς καν να τους ρωτήσει και χωρίς να κάνει
μια στοιχειώδη έρευνα για να μάθει τις ανάγκες τους.
Αν ο δήμαρχος της Λαμίας είχε κάνει μια σωστή μελέτη για τον χώρο εγκατάστασης των τσιγγάνων ρίχνοντας βάρος στις ανάγκες τους, σήμερα τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά. Χάθηκε πολύς χρόνος και χρήμα άδικα .
Το δεύτερο και σοβαρό λάθος που ουσιαστικά άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου ήταν η αδικαιολόγητη εξαίρεση του δημοτικού σχολείου του Αφανού από τα όμορα σχολεία στα οποία σύμφωνα με το πρόγραμμα θα δέχονταν τα παιδιά των Ρομά.
Δυστυχώς από εκείνη την ήμερα όλα τα υπόλοιπα σχολεία είτε ζητούν την εξαίρεση τους είτε ζητούν την διασπορά των μαθητών σε όλη την Λαμία .
Ανακεφαλαιώνοντας θέλω να τονίσω ότι ο τρόπος ζωής των Ρομά στην Λαμία είναι το σοβαρότερο κοινωνικό πρόβλημα της περιοχής μας και έτσι πρέπει να το δούμε όλοι μας.
Ο μόνος τρόπος για να επιλυθεί το πρόβλημα στο σύνολο του είναι να πάνε τα τσιγγανάκια άμεσα στο σχολείο .
Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε για να αντιμετωπίσει το κοινωνικό πρόβλημα και όχι να πάνε απλά τα τσιγγανάκια στο σχολείο . Όσο πιο γρήγορα ξεκινήσει το πρόγραμμα τόσο πιο γρήγορα θα απαλλαγούμε από το μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα που ντροπιάζει την πόλη μας .
Όσους δικαιολογημένα ενοχλεί ο τρόπος ζωής των τσιγγάνων , πρέπει να καταλάβουν ότι για να σταματήσει να τους ενοχλεί πρέπει να αποδεχτούν το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και να επιτρέψουν στα τσιγγανάκια να πάνε στο σχολείο.
Αν τα τσιγγανάκια είναι στο σχολείο δεν θα είναι στα φανάρια ,δεν θα ζητιανεύουν,δεν θα κλέβουν και δεν θα δημιουργούν κάθε είδους προβλήματα. Το εκπαιδευτικό σύστημα της χωράς είναι ικανό να αντεπεξέλθει στην πρόκληση που λέγεται ενσωμάτωση των παιδιών Ρομά στην ελληνική κοινωνία.
Σήμερα ίσως είναι η μοναδική ευκαιρία που έχουμε για να ενσωματώσουμε τους Ρομά στην κοινωνία μας .Πρέπει επίσης να ξέρουμε ότι σε μερικά χρόνια για το θέμα των
Τσιγγάνων είτε το θέλουμε είτε όχι θα κριθούμε από τα ίδια μας τα παιδιά .
Αν ο τρόπος ζωής των τσιγγάνων συνεχίσει να υπάρχει σαν πρόβλημα , τότε τα παιδιά μας θα μας κρίνουν με τον χειρότερο τρόπο, γιατί τότε θα ξέρουν ποιοι θα είναι υπεύθυνοι , όπως επίσης θα ξέρουν και ποια είναι η ορθότερη λύση από εμάς σήμερα , αν όμως έχει πάψει να υπάρχει , οι καλύτεροι θαυμαστές μας θα είναι πάλι τα ίδια μας τα παιδιά επειδή θα ξέρουν ότι πράξαμε σωστά.
Γιώργος Καλλιώρας
Μέλος της Πρωτοβουλίας Ενεργών Πολιτών Λαμίας
Είναι κατανοητό κάποιος να έχει άγνοια κάποιων ζητημάτων και να προσπαθεί να ενημερωθεί για το τι πραγματικά συμβαίνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι όμως τουλάχιστον παραπληροφόρηση και διαστρέβλωση της πραγματικότητας, την αγνοία αυτή να την κάνει κάποιος κριτική άποψη και να επιρρίπτει ευθύνες για ζητήματα που δεν γνωρίζει βγάζοντας αυθαίρετα συμπεράσματα που οδηγούν σε πλήρη διαστρέβλωση της πραγματικότητας.
Αυτό συμβαίνει με τον κ. Καλλιώρα που βέβαια, δεν ελέγχεται, ούτε απολογείται σε κανένα και έχει την ευχέρεια να γράφει ότι θέλει και φυσικά αγνοεί ή δεν θυμάται επιλεκτικά, ότι η Καμηλόβρυση δεν επιλέχθηκε επειδή ο Δήμαρχος ήθελε να εξορίσει τους ΡΟΜΑ αλλά μετά την διαρκή προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής από το 1999 για επίλυση αυτού του χρόνιου προβλήματος, που όμως δεν είναι μόνο υπόθεση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, συμφώνησαν από κοινού, οι τότε επικεφαλής των ΡΟΜΑ ( και μάλιστα με υπογραφές χαρτιά και αντίγραφα ταυτοτήτων) τόσο για την τοποθεσία μεταστέγασης όσο και για το ποιοι ΡΟΜΑ δήλωναν την επιθυμία να πάνε εκεί.
Ο Δήμος που εμπλέκεται μόνο στην δημιουργία προσωρινού καταυλισμού το έκανε ήδη από το 2001 με την αγορά οικοπέδου στην Καμηλόβρυση και την κατασκευή δομών (νερό, πλατφόρμες λυομένων κ.λ.π.) αλλά δυστυχώς με την χρονοβόρα εμπλοκή της πολιτείας σχετικά με την χορήγηση των λυόμενων οικίσκων προκειμένου να τοποθετηθούν στον υπό κατασκευή οικισμό στην θέση ΄΄Καμηλόβρυση΄΄ οι επικεφαλής των ΡΟΜΑ άλλαξαν και παράλληλα άλλαξαν κάποιοι και οι διαθέσεις τους για την περιοχή, με αποτέλεσμα να μην επιθυμούν πλέον την εγκατάσταση τους εκεί αλλά κατά καιρούς να προτείνουν διάφορους χώρους που κάποιοι επιτήδειοι κατά κανόνα τους κατευθύνουν για τους δικούς τους λόγους .
Η πολιτεία δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν εισάκουσε το αίτημα πολλών Αυτοδιοικητικών να υπάρχει της ποσόστωση των ΡΟΜΑ που εγκαθίστανται σε μια κοινωνία για να γίνει ομαλή η ένταξη τους στην Ελληνική κοινωνία και όχι η Ελληνική κοινωνία στους ΡΟΜΑ. Η απάντηση πάντα ήταν στερεότυπη ότι κάτι τέτοιο προσκρούει στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Αγαπητέ Αντωνίου καλησπέρα. Το δικαίωμα να κρίνουμε δημόσια κάποιους συμπολίτες μας είναι υγιές και απορρέει από τους βασικούς κανόνες της δημοκρατίας. Ο τρόπος ζωής των τσιγγάνων προσωπικά με ενοχλεί όπως ενοχλεί και όλους τους συντοπίτες μας Πιστεύω ότι μόνο μέσω της παιδείας πια θα μπορέσουμε να διορθώσουμε τον τρόπο ζωής τους. Τα τσιγγανάκια θα πρέπει να πάνε σχολείο για μπορέσουν να ενσωματωθούν στην ελληνική κοινωνία . Από εκεί και έπειτα πιστεύω ότι θα είναι θέμα χρόνου πότε θα αλλάξουν νοοτροπία και να απαλλαγούν τον πατροπαράδοτο τρόπο ζωής τους. Βέβαια τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα αν είχαν ήδη στεγαστεί . Εδώ έρχεται η δουλειά του δήμου. Επειδή η τσιγγάνοι είναι άνθρωποι με πολλές ουδετερότητες πιστεύω ότι φρόνιμο θα ήταν πριν επιλεγεί ο τόπος εγκατάστασης τους να προηγηθεί μια σοβαρή μελέτη για το που θα μπορούσαν να εγκατασταθούν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Στόχος όλων μας πιστεύω ότι είναι η επίλυση του κοινωνικού προβλήματος των τσιγγάνων και πιστεύω ότι τώρα έχουμε την μοναδική ευκαιρία να το επιλύσουμε μέσω του προγράμματος του υπουργείου παιδείας. Το παραπάνω πρόγραμμα σίγουρα έχει πολλά λάθη και αρκετές παραλήψεις . Από εκεί και έπειτα είναι στο χέρι μας , εμάς και των δασκάλων να μπορέσουμε να το κάνουμε εφαρμόσιμο. Όλοι έχουμε τις ανησυχίες μας και τους φόβους μας . Αλλά πια έχει έρθει η εποχή που πρέπει πια ξεμπερδέψουμε με αυτή την κατάσταση. Αλλά για αν ξεμπερδέψουμε χρειάζονται ανοιχτά μυαλά και κατανόηση απ’ όλες τις πλευρές. Νομίζω ότι όλοι μας πρέπει να εκμεταλλευτούμε την μοναδική ευκαιρία που μας δίνεται . Πρέπει να δώσουμε λύση μέσω της παιδείας δεν έχουμε πολλά περιθώρια . Το παραπάνω πρόγραμμα τελειώνει σε δυο χρόνια . Δεν νομίζω ότι σε δυο χρόνια θα είναι έτοιμα τα σπίτια για την εγκατάσταση τους που κάποιοι ζητούν σαν όρο για να πάνε τα τσιγγανάκια στο σχολείο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιαυτο λοιπών τα τσιγγανάκια πρέπει να πάνε στο σχολείο χωρίς την προϋπόθεση της στέγασης. Στο σχολείο θα καταγραφούν τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν και να αντιμετωπιστούν μέσω της εκπαιδευτικής οδού.