Η δημιουργία του «τηλεδιοδίου», δηλαδή μίας νέου τύπου κάρτας διοδίων, που θα είναι συμβατή με όλους τους σταθμούς διοδίων της χώρας και της Ε.Ε. και θα ενημερώνει ηλεκτρονικά κεντρικό σύστημα καταγραφής διελεύσεων και εσόδων, αποτελεί τον νέο στόχο του υπουργείου Υποδομών. Μάλιστα, η χρήση και η εφαρμογή της θα φέρει εκπτώσεις, προσφορές και ειδικά εμπορικά πακέτα, ενώ η μεγάλη αλλαγή θα έλθει από την χρέωση όχι με «εφάπαξ» ποσά, όπως είναι σήμερα, αλλά κατ’ αναλογία με τα διανυόμενα χιλιόμετρα.
Η ανάγκη για το ηλεκτρονικό διόδιο προέκυψε από τρεις βασικούς λόγους:
Ο πρώτος είναι η δέσμευση της κυβέρνησης στο δίκαιο αίτημα για χρέωση διοδίων ανάλογα με την διανυόμενη απόσταση και όχι με προκαθορισμένες τιμές ανά σταθμό, όπως είναι σήμερα.
Ο δεύτερος είναι η αντιμετώπιση των διαφορετικών συστημάτων χρέωσης διοδίων που χρησιμοποιούνται σήμερα και η ανάγκη εναρμονισμού μεταξύ τους.
Ο τρίτος είναι η απόφαση της Κομισιόν του 2009, η οποία ζητά ενιαίο σύστημα τηλεδιοδίων για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2012 για τα φορτηγά και το 2014 για τα ΙΧ.
Απώτερος στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η δικαιότερη χρέωση του οδηγού μέσα από μία νέα ηλεκτρονική κάρτα διοδίων, η οποία θα είναι συμβατή με τους σταθμούς διοδίων των αυτοκινητοδρόμων των συμβάσεων παραχώρησης, του ΤΕΟ, της Εγνατίας Οδού, της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.
Χθες, ο υπουργός Υποδομών, κ. Δημ. Ρέππας υπέγραψε απόφαση με την οποία συστήνεται σχετική επιτροπή «για την επίτευξη και διασφάλιση της Εθνικής Διαλειτουργικότητας των ηλεκτρονικών διοδίων και την εξέταση θεμάτων εμπορικής εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων ή μεγάλων τεχνικών έργων με διόδια».
Πρόεδρος της επιτροπής αναλαμβάνει ο καθηγητής του ΕΜΠ, κ. Α. Σταθόπουλος, ο οποίος τα τελευταία χρόνια διατέλεσε επιστημονικός υπεύθυνος σε δύο σχετικά ερευνητικά προγράμματα. Στην ίδια ομάδα θα συμμετάσχει ο αρμόδιος για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, γενικός γραμματέας του υπ. Υποδομών, κ. Σ. Λαμπρόπουλος, στελέχη της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων και αξιωματούχοι της Εγνατίας Οδού, του ΤΕΟ και όλων των παραχωρησιουχων των οδικών έργων που πραγματοποιήθηκαν μέσω συμβάσεων παραχώρησης.
Η απόφαση του κ. Ρέππα ορίζει ως αντικείμενο της επιτροπής την «προώθηση όλων των θεμάτων που σχετίζονται με την επίτευξη και διασφάλιση της Εθνικής Διαλειτουργικότητας των ηλεκτρονικών διοδίων και την εμπορική εκμετάλλευση αυτοκινητοδρόμων ή μεγάλων τεχνικών έργων με διόδια». Ενδεικτικά σε αυτά περιλαμβάνονται:
- Η διασύνδεση των συστημάτων ηλεκτρονικής πληρωμής των φόρων χρέωσης διοδίων για την εξασφάλιση της δυνατότητας διέλευσης από όλες τις περιοχές διοδίων στο εθνικό διευρωπαϊκό δίκτυο με ένα μόνο συμβόλαιο έγκυρου παρόχου υπηρεσίας τηλεδοδίων
- Ο καθορισμός των βημάτων για την εξέλιξη του συστήματος και την ένταξη των στοιχείων διαλειτουργικότητος του στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Τηλεδιοδίων
- Θέματα αναγνώρισης και βεβαίωσης παραβάσεων, καταλογισμού χρεώσεων και ελέγχου τήρησης των υποχρεώσεων των χρηστών υπηρεσιών τηλεδιοδίων
- Η δυνατότητα χρέωσης των χρηστών υπηρεσιών τηλεδιοδίων σύμφωνα με τη διανυόμενη απόσταση, η θέσπιση εκπτώσεων σε ειδικές κατηγορίες χρηστών ή η καθιέρωση εμπορικών πακέτων.
Το «τηλεδιόδιο» θεσπίστηκε στη χώρα μας το 2007 με προεδρικό διάταγμα του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο ενσωμάτωσε την ευρωπαϊκή οδηγία 52/2004. Ο τελικός στόχος του νομοθετήματος είναι να κινείται ο οδηγός σε στην Ελλάδα και την Ε.Ε. «με μία συσκευή και ένα συμβόλαιο».
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=386421&dt=24/02/2011#ixzz1EyjNeYad
Η ανάγκη για το ηλεκτρονικό διόδιο προέκυψε από τρεις βασικούς λόγους:
Ο πρώτος είναι η δέσμευση της κυβέρνησης στο δίκαιο αίτημα για χρέωση διοδίων ανάλογα με την διανυόμενη απόσταση και όχι με προκαθορισμένες τιμές ανά σταθμό, όπως είναι σήμερα.
Ο δεύτερος είναι η αντιμετώπιση των διαφορετικών συστημάτων χρέωσης διοδίων που χρησιμοποιούνται σήμερα και η ανάγκη εναρμονισμού μεταξύ τους.
Ο τρίτος είναι η απόφαση της Κομισιόν του 2009, η οποία ζητά ενιαίο σύστημα τηλεδιοδίων για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2012 για τα φορτηγά και το 2014 για τα ΙΧ.
Απώτερος στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η δικαιότερη χρέωση του οδηγού μέσα από μία νέα ηλεκτρονική κάρτα διοδίων, η οποία θα είναι συμβατή με τους σταθμούς διοδίων των αυτοκινητοδρόμων των συμβάσεων παραχώρησης, του ΤΕΟ, της Εγνατίας Οδού, της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.
Χθες, ο υπουργός Υποδομών, κ. Δημ. Ρέππας υπέγραψε απόφαση με την οποία συστήνεται σχετική επιτροπή «για την επίτευξη και διασφάλιση της Εθνικής Διαλειτουργικότητας των ηλεκτρονικών διοδίων και την εξέταση θεμάτων εμπορικής εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων ή μεγάλων τεχνικών έργων με διόδια».
Πρόεδρος της επιτροπής αναλαμβάνει ο καθηγητής του ΕΜΠ, κ. Α. Σταθόπουλος, ο οποίος τα τελευταία χρόνια διατέλεσε επιστημονικός υπεύθυνος σε δύο σχετικά ερευνητικά προγράμματα. Στην ίδια ομάδα θα συμμετάσχει ο αρμόδιος για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, γενικός γραμματέας του υπ. Υποδομών, κ. Σ. Λαμπρόπουλος, στελέχη της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων και αξιωματούχοι της Εγνατίας Οδού, του ΤΕΟ και όλων των παραχωρησιουχων των οδικών έργων που πραγματοποιήθηκαν μέσω συμβάσεων παραχώρησης.
Η απόφαση του κ. Ρέππα ορίζει ως αντικείμενο της επιτροπής την «προώθηση όλων των θεμάτων που σχετίζονται με την επίτευξη και διασφάλιση της Εθνικής Διαλειτουργικότητας των ηλεκτρονικών διοδίων και την εμπορική εκμετάλλευση αυτοκινητοδρόμων ή μεγάλων τεχνικών έργων με διόδια». Ενδεικτικά σε αυτά περιλαμβάνονται:
- Η διασύνδεση των συστημάτων ηλεκτρονικής πληρωμής των φόρων χρέωσης διοδίων για την εξασφάλιση της δυνατότητας διέλευσης από όλες τις περιοχές διοδίων στο εθνικό διευρωπαϊκό δίκτυο με ένα μόνο συμβόλαιο έγκυρου παρόχου υπηρεσίας τηλεδοδίων
- Ο καθορισμός των βημάτων για την εξέλιξη του συστήματος και την ένταξη των στοιχείων διαλειτουργικότητος του στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Τηλεδιοδίων
- Θέματα αναγνώρισης και βεβαίωσης παραβάσεων, καταλογισμού χρεώσεων και ελέγχου τήρησης των υποχρεώσεων των χρηστών υπηρεσιών τηλεδιοδίων
- Η δυνατότητα χρέωσης των χρηστών υπηρεσιών τηλεδιοδίων σύμφωνα με τη διανυόμενη απόσταση, η θέσπιση εκπτώσεων σε ειδικές κατηγορίες χρηστών ή η καθιέρωση εμπορικών πακέτων.
Το «τηλεδιόδιο» θεσπίστηκε στη χώρα μας το 2007 με προεδρικό διάταγμα του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο ενσωμάτωσε την ευρωπαϊκή οδηγία 52/2004. Ο τελικός στόχος του νομοθετήματος είναι να κινείται ο οδηγός σε στην Ελλάδα και την Ε.Ε. «με μία συσκευή και ένα συμβόλαιο».
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=386421&dt=24/02/2011#ixzz1EyjNeYad
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου