Οι κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τους πέντε μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν τις φωτογραφίες των οχημάτων όσων οδηγών αρνούνται να πληρώσουν διόδια, ύστερα από σχετική γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, και να κινούν τη διαδικασία έκδοσης διαταγής πληρωμής,ανέφεραν προχθεσινά δημοσιεύματα. Ωστόσο, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της «Ελευθεροτυπίας», η Αρχή δεν δίνει την άδεια για φωτογράφηση των οδηγών.
Ειδικότερα, η εφημερίδα έχει στα χέρια της την αίτηση που κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών στις 16 Νοεμβρίου 2010, με την ένδειξη «Εξαιρετικά Επείγον», στη συγκεκριμένη Αρχή, ζητώντας έγκριση για «την παραχώρηση δεδομένων σε τρίτο που επικαλείται έννομο συμφέρον», κατονομάζοντας την κοινοπραξία που κατασκευάζει το τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια. Στο αιτιολογικό σημειώνεται ότι τα στοιχεία αυτά θα χρησιμοποιηθούν από τους εργολάβους για τη διαχείριση της κυκλοφορίας, την ενημέρωση της ασφαλιστικής εταιρίας και τη «διευκόλυνση του έργου των δικαστικών αρχών και των αρχών δημόσιας τάξης».
Στο απαντητικό έγγραφο της 20ης Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την εφημερίδα, η Αρχή όντως δίνει άδεια στο υπουργείο να διαβιβάζει αναγκαία στοιχεία των οδηγών που δεν πληρώνουν διόδια, αλλά δεν περιλαμβάνει τη χρήση φωτογραφίας, που είναι απαραίτητη για την τεκμηρίωση της παρανομίας και της επιβολής προστίμου. Ζητά μάλιστα να προβεί σε έλεγχο νομιμότητας.
«Οι εταιρίες, μαζί με το κράτος, προσπαθούν να τρομοκρατήσουν το κίνημα, το οποίο έχει πολύ υψηλού βαθμού οργάνωση και δεν μπορεί να τρομοκρατηθεί», τόνισε μιλώντας στο tvxs η Μαρία Λεκάκου-Παπαδοπούλου, μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Κατοίκων και Φορέων Βόρειας Αττικής Ενάντια στα Διόδια.
Όχι δημόσιο έσοδο
Να σημειωθεί πάντως ότι στο σταθμό των Αφιδνών, που με 60.000 διελεύσεις την ημέρα παρουσιάζει την υψηλότερη κυκλοφορία στο εθνικό δίκτυο, οι οδηγοί που δεν πληρώνουν υπολογίζονται σε 2.000 και κατά κανόνα είναι καθημερινοί χρήστες του δρόμου. Στην Αθηνών-Πατρών δεν φτάνουν το 1% και αφορούν κυρίως το σταθμό στο Ρίο.
Δημιουργούνται πάντως σοβαρά ερωτήματα για το ενδιαφέρον του υπουργείου στο θέμα των οδηγών που δεν πληρώνουν διόδια, αφού από τις συμβάσεις του 2007 [άρθρο 25 παράγραφος 1.5, (ιι) εδάφιο] είναι σαφές ότι το Δημόσιο δεν εμπλέκεται σε αυτό τον τομέα.
Διευκρινίζεται επίσης ότι τα διόδια δεν αποτελούν δημόσιο έσοδο, πέρα από τον οφειλόμενο ΦΠΑ, ενώ από το 2014 και ανάλογα με τον αυτοκινητόδρομο προβλέπεται συμμετοχή του Δημοσίου στις εισπράξεις με ποσοστά που κυμαίνονται από 40 έως και 90%.
«Ετοιμάζουν μια άδικη και παράνομη ρύθμιση, ώστε να αντιμετωπίσουν το πανελλαδικά διογκούμενο κίνημα των πολιτών που αρνούνται να πληρώσουν το χαράτσι των διοδίων», αναφέρει το πανελλαδικό συντονιστικό των επιτροπών αγώνα, που ετοιμάζεται να ανοίξει τις μπάρες σε όλους τους σταθμούς την Κυριακή στις 3 μ.μ.
tvxs.gr και Ελευθεροτυπία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου