Μία σημαντική ώθηση στην υπόθεση της υλοποίησης του Ψηφιακού Δήμου δίνει το έργο "Ενιαίο Διαδικτυακό Περιβάλλον ΟΤΑ για Παροχή Υπηρεσιών στο Πολίτη και στις Επιχειρήσεις"(http://lgaf.kedke.gr). Πρόκειται ουσιαστικά για ένα έργο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ) με project manager την ΠΕΤΑ (Πληροφόρηση, Επιμόρφωση, Τοπική Ανάπτυξη), μία ανώνυμη εταιρεία που ιδρύθηκε από φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης με κύριο μέτοχο την ΚΕΔΚΕ.
Στόχος του είναι η υλοποίηση ηλεκτρονικών και τηλεφωνικών υπηρεσιών από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, για την διοικητική εξυπηρέτηση του πολίτη και των επιχειρήσεων, με την αξιοποίηση ενός Ενιαίου Διαδικτυακού Περιβάλλοντος και στη συνέχεια η προώθηση και ελεύθερη διάθεση του «Ενιαίου Διαδικτυακού Περιβάλλοντος ΟΤΑ για Παροχή Υπηρεσιών στο Πολίτη και στις Επιχειρήσεις» σε όλους τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Το έργο προϋπολογισμού €1,5 εκατ. ανατέθηκε στην SingularLogic τον Ιούλιο του 2007 και αναπτύχθηκε σε πλατφόρμα open source. Εντάσσεται στο Γ΄ ΚΠΣ και εφαρμόζεται ήδη πιλοτικά στο ΤΕΔΚ Ημαθίας, την ΚΕΔΚΕ και σε 14 δήμους, οι οποίοι επελέγησαν με κριτήρια ώστε να αντικατοπτρίζουν κατά το δυνατόν την ανομοιογένεια των δήμων που υπάρχουν στην ελληνική επικράτεια.
Στην πρόσφατη παρουσίαση του έργου ο κ. Γιαννίτσιος της SingularLogic ανέφερε ότι επρόκειτο για ένα εξαιρετικά απαιτητικό έργο το οποίο απαίτησε συνολικά 30 ανθρωποέτη. Για την ανάπτυξή του συνεργάστηκαν δε 20 ομάδες εργασίας ως υπεργολάβοι.
Η κεντρική προσέγγιση που ακολούθησε η ΚΕΔΚΕ επιτρέπει την ανάπτυξη των εφαρμογών και τη διάχυσή τους στην τοπική αυτοδιοίκηση χωρίς κόστος. Το μόνο κόστος που θα επιβαρυνθεί ο δήμος αφορά τις υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης για την παραγωγική χρήση των εφαρμογών. Ήδη πάντως έχει κατατεθεί πρόταση στο πρόγραμμα "Ψηφιακή Σύγκλιση" για την επέκταση του έργου σε 100 δήμους με πληθυσμό μεγαλύτερο των 20.000 κατοίκων. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα €10 εκατ.
Ο κ. Βασαρδάνης, διευθύνων σύμβουλος της ΠΕΤΑ, αναφέρθηκε στην σπουδαιότητα του έργου και τόνισε την ανάγκη προώθησης της Διοικητικής Μεταρρύθμισης στο δημόσιο τομέα ως διασφάλιση της επιτυχίας του. Στην σπουδαιότητα του ρόλου του ανθρώπινου δυναμικού αναφέρθηκαν άλλοι ομιλητές, τονίζοντας πάντως ότι η μέχρι τώρα εμπειρία δείχνει πως το προσωπικό είναι θετικά διακείμενο προς την χρήση του έργου. Αρχικά πάντως ξεκινούν με προσωπικό το οποίο έχει μία σχετική εξοικείωση με την τεχνολογία, ενώ παράλληλα προωθούν διαδικασίες εκπαίδευσης.
Το έργο κινείται προς την παράθεση πέντε κατηγοριών υπηρεσιών:
Η Πληροφόρηση των δημοτών και των επιχειρήσεων σχετικά με αιτήσεις, έγγραφα και δικαιολογητικά κ.λπ
Ηλεκτρονική λήψη εντύπων όπως, πρότυπα αιτήσεων ή βεβαιώσεων
Διαδραστικές υπηρεσίες όπως, η online υποβολή αιτήσεων
Ηλεκτρονικές Συναλλαγές, ολοκλήρωση πληρωμών και συναλλαγών με γρήγορο και απλό τρόπο
Άλλες εξατομικευμένες υπηρεσίες όπως, η έγκαιρη ειδοποίηση του πολίτη σε περίπτωση που πρέπει να κάνει μια ενέργεια, κ.λπ.
Ήδη στο Δήμο Λάρισας (όπου αναφέρθηκε ως φωτεινό παράδειγμα υλοποίησης του έργου) θα διατεθούν πολύ σύντομα οι πρώτες υπηρεσίες που αφορούν πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, ανακύκλωση αντικειμένων και ηλεκτρονική πληρωμή φόρων, όπως ανέφεραν ο κ. Οικονομίδης και η κα Κολοβού εκ μέρους του δήμου.
Ένα ενδιαφέρον - αλλά μελλοντικό - στοίχημα, όπως ανέφερε ο κ. Π. Καβάσσαλης, της Atlantis Group τεχνολογικού εταίρου της SingularLogic, είναι οι υπηρεσίες να προλαβαίνουν τις ανάγκες των πολιτών ώστε να υπάρχει ακόμη υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να διασφαλιστεί ένα επίπεδο διαλειτουργικότητας ώστε τα έγγραφα να μετακινούνται μεταξύ των υπηρεσιών χωρίς τη διαμεσολάβηση των πολιτών.
Γιάννης Μπόθος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου