Ηλικίας από 30 έως 50 ετών είναι περισσότερα από τα μισά σχολεία της χώρας, γεγονός που εγείρει ερωτηματικά ως προς την ασφάλεια των κτηρίων και καθιστά επείγουσα την αντικατάσταση πολλών από αυτά, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εργαζομένων του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων (ΟΣΚ).
Το σωματείο των εργαζομένων του οργανισμού, για τον οποίο επισημαίνει ότι το προσωπικό του έχει μειωθεί κατά 65% και η χρηματοδότησή του κατά 75%, κρίνει απαραίτητη την αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων κτηριακών υποδομών από νέα σχολεία.
«Χρειάζονται άμεσα κατασκευαστικές βελτιώσεις και ενισχύσεις και αντικατάσταση σε βάθος 5ετίας με την κατασκευή νέων, σύγχρονων και ασφαλών σχολείων» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτουν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων το 25% των 24.000 κτηρίων (ή 14.000 σχολικών μονάδων) είναι κατασκευασμένα προ του 1959, δηλαδή όταν δεν υπήρχε Αντισεισμικός Κανονισμός.
Άλλα 7.000 κτήρια (29,1% του συνόλου) έχουν κατασκευαστεί από το 1960 έως το 1985, δηλαδή με τον παλαιό Κανονισμό.Με τον νέο Αντισεισμικό Κανονισμό έχει κατασκευαστεί μόλις 45,8%, δηλαδή λιγότερα από τα μισά κτήρια.
Το σωματείο εργαζομένων του ΟΣΚ υπενθυμίζει ότι ο οργανισμός παρέδωσε την τελευταία διετία 44 νέα κτήρια και καταγγέλλει ως μη αποδοτική την πολιτική που εφάρμοσε η κυβέρνηση για τη σχολική στέγη καθώς «οι προγραμματικές συμβάσεις με τους Δήμους έδειξαν με βάση το κόστος ότι, για κάθε τρία σχολεία που έκαναν οι Δήμοι, ο ΟΣΚ κάνει πέντε, ενώ σημαντική ήταν και η διαφορά στο θέμα της ποιότητας κατασκευής υπέρ του Οργανισμού».
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων του ΟΣΚ αναφέρουν ακόμη ότι «109 έργα απεντάχθηκαν από τις προγραμματικές συμβάσεις και επανήλθαν στο ΟΣΚ, καθώς οι Δήμοι δεν μπορούσαν να τα φέρουν σε πέρας».Σύμφωνα με όσα έχουν εξαγγελθεί, ο ΟΣΚ θα συγχωνευθεί το προσεχές διάστημα με τις εταιρίες ΔΕΠΑΝΟΜ και ΘΕΜΙΣ σε έναν οργανισμό υπό την ονομασία «Κτηριακές Υποδομές ΑΕ».
Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι ζητούν την ενίσχυση του οργανισμού με άμεση επαναπρόσληψη των απολυμένων συμβασιούχων και τριπλασιασμό της κρατικής χρηματοδότησης «ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπιστούν με επάρκεια οι σημαντικές ανάγκες στη Δημόσια Σχολική Στέγη».
Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα
Το σωματείο των εργαζομένων του οργανισμού, για τον οποίο επισημαίνει ότι το προσωπικό του έχει μειωθεί κατά 65% και η χρηματοδότησή του κατά 75%, κρίνει απαραίτητη την αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων κτηριακών υποδομών από νέα σχολεία.
«Χρειάζονται άμεσα κατασκευαστικές βελτιώσεις και ενισχύσεις και αντικατάσταση σε βάθος 5ετίας με την κατασκευή νέων, σύγχρονων και ασφαλών σχολείων» επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτουν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων το 25% των 24.000 κτηρίων (ή 14.000 σχολικών μονάδων) είναι κατασκευασμένα προ του 1959, δηλαδή όταν δεν υπήρχε Αντισεισμικός Κανονισμός.
Άλλα 7.000 κτήρια (29,1% του συνόλου) έχουν κατασκευαστεί από το 1960 έως το 1985, δηλαδή με τον παλαιό Κανονισμό.Με τον νέο Αντισεισμικό Κανονισμό έχει κατασκευαστεί μόλις 45,8%, δηλαδή λιγότερα από τα μισά κτήρια.
Το σωματείο εργαζομένων του ΟΣΚ υπενθυμίζει ότι ο οργανισμός παρέδωσε την τελευταία διετία 44 νέα κτήρια και καταγγέλλει ως μη αποδοτική την πολιτική που εφάρμοσε η κυβέρνηση για τη σχολική στέγη καθώς «οι προγραμματικές συμβάσεις με τους Δήμους έδειξαν με βάση το κόστος ότι, για κάθε τρία σχολεία που έκαναν οι Δήμοι, ο ΟΣΚ κάνει πέντε, ενώ σημαντική ήταν και η διαφορά στο θέμα της ποιότητας κατασκευής υπέρ του Οργανισμού».
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων του ΟΣΚ αναφέρουν ακόμη ότι «109 έργα απεντάχθηκαν από τις προγραμματικές συμβάσεις και επανήλθαν στο ΟΣΚ, καθώς οι Δήμοι δεν μπορούσαν να τα φέρουν σε πέρας».Σύμφωνα με όσα έχουν εξαγγελθεί, ο ΟΣΚ θα συγχωνευθεί το προσεχές διάστημα με τις εταιρίες ΔΕΠΑΝΟΜ και ΘΕΜΙΣ σε έναν οργανισμό υπό την ονομασία «Κτηριακές Υποδομές ΑΕ».
Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι ζητούν την ενίσχυση του οργανισμού με άμεση επαναπρόσληψη των απολυμένων συμβασιούχων και τριπλασιασμό της κρατικής χρηματοδότησης «ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπιστούν με επάρκεια οι σημαντικές ανάγκες στη Δημόσια Σχολική Στέγη».
Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου