Εννέα προτάσεις για την εύρυθμη λειτουργία του ΕΟΠΠΥ, κατέθεσε η ΓΣΕΒΕΕ, κατά τη συνάντηση που έγινε στα γραφεία του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών.
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η μέχρι σήμερα λειτουργία του Οργανισμού συναντά σοβαρά εμπόδια, με σημαντικότερο εκείνο της υποχρηματοδότησης, που είτε εκφράζεται με μείωση εσόδων (λόγω μείωσης της κρατικής επιχορήγησης), είτε με έλλειψη ρευστότητας (λόγω καθυστερημένης απόδοσης των ασφαλιστικών εισφορών).
Αυτή η οικονομική δυσπραγία προκαλεί συνθήκες ασφυξίας στους συνεργαζόμενους επαγγελματίες (γιατρούς, φαρμακοποιούς, κ.ά.) με τον ΕΟΠΥΥ, αλλά προκαλεί κυρίως συνθήκες κοινωνικής ασφυξίας για ασφαλισμένους και συνταξιούχους, που κατά περιόδους στερούνται ιατροφαρμακευτικής κάλυψης, τονίζει η ΓΣΕΒΕΕ.
Οι προτάσεις που κατέθεσε είναι οι εξής:
1) Επαναφορά της κρατικής επιχορήγησης του ΕΟΠΥΥ στο 0,6% του ΑΕΠ, όπως καθόριζε ο Ν. 3918/2011, και όχι στο 0,4% που θεσμοθετήθηκε λίγους μήνες μετά και στερεί περίπου 500 εκατ. ευρώ έσοδα από τον Οργανισμό.
2) Ανάληψη των προ της σύστασης του ΕΟΠΥΥ χρεών των ασφαλιστικών ταμείων (πριν από τον Δεκέμβρη του 2011) προς τους παρόχους υγείας από τον κρατικό προϋπολογισμό, όπως προβλέπεται από το άρθρο 34 του 4038/2012.
Η ΓΣΕΒΕΕ προτείνει να συνυπολογιστούν στα 6,76 δισ. ευρώ των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς ιδιώτες και να δοθεί προτεραιότητα στην εξόφληση τους μέσω μέρους από την επόμενη δόση των 31,5 δισ. ευρώ της δανειακής σύμβασης.
3) Άμεση νομοθετική ρύθμιση που να επιβάλει τον απευθείας διαχωρισμό από τις τράπεζες των εισφορών ασθενείας, ώστε να καταβάλλονται απευθείας στον ΕΟΠΥΥ και όχι μέσω των επιμέρους Ταμείων.
4) Η ισότητα των παροχών προς τους ασφαλισμένους στον ΕΟΠΥΥ να συνοδευτεί σταδιακά και από ισότητα στις καταβαλλόμενες εισφορές ανεξαρτήτως φορέα προέλευσης του ασφαλισμένου.
5) Συμψηφισμός οφειλών του ΕΟΠΥΥ ή των κλάδων υγείας των ταμείων που διαδέχτηκε προς παρόχους υγείας με δικές τους φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις (παρούσες ή μελλοντικές).
6) Άμεση εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου για τον ΕΟΠΥΥ, ώστε να προσδιοριστούν σε βάθος χρόνου οι υποχρεώσεις και οι απαιτούμενοι πόροι για τη λειτουργία του Οργανισμού.
7) Αποδέσμευση του ΕΟΠΥΥ από το δάνειο που έλαβε ο ΟΓΑ, εν αγνοία του ΕΟΠΥΥ, από την Αγροτική Εστία τον Δεκέμβριο του 2011 με συμφωνία εξόφλησής του από τις εισφορές υγείας που προορίζονταν για τον ΕΟΠΥΥ
8) Ανάληψη πρωτοβουλιών από την κυβέρνηση προς τις φαρμακευτικές αποθήκες και βιομηχανίες για εξασφάλιση τρίμηνης πίστωσης προς τους φαρμακοποιούς και τον ΕΟΠΥΥ.
9) Αναζήτηση και άλλων κοινωνικών πόρων για τον ΕΟΠΥΥ.
tovima.gr
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η μέχρι σήμερα λειτουργία του Οργανισμού συναντά σοβαρά εμπόδια, με σημαντικότερο εκείνο της υποχρηματοδότησης, που είτε εκφράζεται με μείωση εσόδων (λόγω μείωσης της κρατικής επιχορήγησης), είτε με έλλειψη ρευστότητας (λόγω καθυστερημένης απόδοσης των ασφαλιστικών εισφορών).
Αυτή η οικονομική δυσπραγία προκαλεί συνθήκες ασφυξίας στους συνεργαζόμενους επαγγελματίες (γιατρούς, φαρμακοποιούς, κ.ά.) με τον ΕΟΠΥΥ, αλλά προκαλεί κυρίως συνθήκες κοινωνικής ασφυξίας για ασφαλισμένους και συνταξιούχους, που κατά περιόδους στερούνται ιατροφαρμακευτικής κάλυψης, τονίζει η ΓΣΕΒΕΕ.
Οι προτάσεις που κατέθεσε είναι οι εξής:
1) Επαναφορά της κρατικής επιχορήγησης του ΕΟΠΥΥ στο 0,6% του ΑΕΠ, όπως καθόριζε ο Ν. 3918/2011, και όχι στο 0,4% που θεσμοθετήθηκε λίγους μήνες μετά και στερεί περίπου 500 εκατ. ευρώ έσοδα από τον Οργανισμό.
2) Ανάληψη των προ της σύστασης του ΕΟΠΥΥ χρεών των ασφαλιστικών ταμείων (πριν από τον Δεκέμβρη του 2011) προς τους παρόχους υγείας από τον κρατικό προϋπολογισμό, όπως προβλέπεται από το άρθρο 34 του 4038/2012.
Η ΓΣΕΒΕΕ προτείνει να συνυπολογιστούν στα 6,76 δισ. ευρώ των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς ιδιώτες και να δοθεί προτεραιότητα στην εξόφληση τους μέσω μέρους από την επόμενη δόση των 31,5 δισ. ευρώ της δανειακής σύμβασης.
3) Άμεση νομοθετική ρύθμιση που να επιβάλει τον απευθείας διαχωρισμό από τις τράπεζες των εισφορών ασθενείας, ώστε να καταβάλλονται απευθείας στον ΕΟΠΥΥ και όχι μέσω των επιμέρους Ταμείων.
4) Η ισότητα των παροχών προς τους ασφαλισμένους στον ΕΟΠΥΥ να συνοδευτεί σταδιακά και από ισότητα στις καταβαλλόμενες εισφορές ανεξαρτήτως φορέα προέλευσης του ασφαλισμένου.
5) Συμψηφισμός οφειλών του ΕΟΠΥΥ ή των κλάδων υγείας των ταμείων που διαδέχτηκε προς παρόχους υγείας με δικές τους φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις (παρούσες ή μελλοντικές).
6) Άμεση εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου για τον ΕΟΠΥΥ, ώστε να προσδιοριστούν σε βάθος χρόνου οι υποχρεώσεις και οι απαιτούμενοι πόροι για τη λειτουργία του Οργανισμού.
7) Αποδέσμευση του ΕΟΠΥΥ από το δάνειο που έλαβε ο ΟΓΑ, εν αγνοία του ΕΟΠΥΥ, από την Αγροτική Εστία τον Δεκέμβριο του 2011 με συμφωνία εξόφλησής του από τις εισφορές υγείας που προορίζονταν για τον ΕΟΠΥΥ
8) Ανάληψη πρωτοβουλιών από την κυβέρνηση προς τις φαρμακευτικές αποθήκες και βιομηχανίες για εξασφάλιση τρίμηνης πίστωσης προς τους φαρμακοποιούς και τον ΕΟΠΥΥ.
9) Αναζήτηση και άλλων κοινωνικών πόρων για τον ΕΟΠΥΥ.
tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου