Κυριολεκτικά είμαστε εκτός πραγματικότητας, εκτός ορίων ανοχής/αντοχής μέσα στην κρίση της οικονομίας και τις συνέπειες της. Αναφέρομαι στη λειτουργία των θεσμών, τη λειτουργία του κράτους και τις εφαρμογές για να προκύψει χρήσιμο αποτέλεσμα. Παρακολούθησα τη συζήτηση, επίκαιρης ερώτησης, της κοινοβουλευτικής ομάδας του Κομμουνιστικού Κόμματος της Ελλάδος για την Παιδεία(16/12), απάντησε η υπουργός Παιδείας κυρία Άννα Διαμαντοπούλου.
Δεν θα αναφερθώ στο σύνολο της επίκαιρης ερώτησης, αλλά σε ορισμένα της σημεία: για την Ελλάδα, την Οικονομία, τις ώρες που μετρούν οι πολίτες πότε θα κάνομε το ένα βήμα μπροστά, χωρίς δύο βήματα πίσω.
Η ελληνική οικονομία έχει πολλά και μεγάλα προβλήματα από δεκαετιών, δεν υπάρχει πολίτης ο οποίος να το αγνοεί και να μη διερωτάται: γιατί αυτό το κακό που σκοτώνει καθημερινά, αξίζαμε τέτοια τύχη; Η ελληνική οικονομία, από το 1981 δεν παράγει, δεν είναι ανταγωνιστική, η παραγωγή, όση είναι, δεν έχει το ειδικευμένο εργατικό δυναμικό, στους χώρους της παραγωγής ανωτέρας επαγγελματικής παιδείας, να πετύχομε παραγωγή ανταγωνιστικής οικονομίας. Δεν έχουμε χώρο για την οικονομία για πιο πολλούς της ανωτάτης παιδείας, πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των εκροών.
Στις δικές μας πράξεις/παραλειψεις οφείλεται το κακό οικονομικό αποτέλεσμα. Δεν είναι θέμα τύχης/ατυχίας, είναι θέμα πολιτικών αποφάσεων που δεν πάρθηκαν ή πάρθηκαν αλλά κανείς δεν φρόντισε για την εφαρμογή τους. Την ευθύνη έχουν αυτοί που εισηγήθηκαν σχέδια νόμων, ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων και δεν εφαρμόστηκαν στο ακέραιο, αυτοί που πήραν αποφάσεις, κατ΄ εξουσιοδότηση νόμων και δεν φρόντισαν για την εφαρμογή τους στο ακέραιο, να πάμε κάποτε το ένα βήμα μπροστά, χωρίς τα δύο βήματα πίσω. Και αυτό καλά κρατεί δεκαετίες μέχρι και σήμερα.
Η υπουργός Παιδείας κυρία Διαμαντοπούλου, απαντώντας στους ερωτώντες βουλευτές του ΚΚΕ, είπε μεταξύ πολλών άλλων:
-Δύο Πρυτάνεις απηύθυναν επιστολή στον πρωθυπουργό, ζητάνε την παρέμβαση του για να εξομαλυνθεί η ένταση που επικρατεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μετά τη ψήφιση του τελευταίου νόμου, για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πρέπει να θυμίσω, ο συγκεκριμένος νόμος ψηφίστηκε με ευρύτατη πλειοψηφία της Βουλής των Ελλήνων. –Σε ένα ΤΕΙ οι διευθύνοντες τη σχολή, δεν απαντούν σε επιστολές της υπουργού την αγνοούν.
-Οι «φοιτητές» των ΤΕΙ τάδε δεν κάνουν αυτό ή θέλουν το άλλο.
-Στις Εστίες των πανεπιστημίων, σιτίζονται όλοι οι φοιτητές(αν κατάλαβα καλά) και πρέπει να περιοριστεί ο αριθμός αυτών που θα σιτίζονται, δεν υπάρχουν λεφτά.
Με τρόμαξαν αυτά που άκουσα!
Η ευθύνη ανήκει στην υπουργό Παιδείας αν οι πρυτανικές αρχές δεν εφαρμόζουν το νόμο που ψηφίστηκε από την Βουλή των Ελλήνων. Η υπουργός έχει την ευθύνη γιατί πρυτάνεις απέστειλαν απευθείας επιστολή στον πρωθυπουργό και όχι διά του αρμόδιου υπουργείου, να μεσολαβήσει (ο Πρωθυπουργός)για την «πυρόσβεση» στα πανεπιστήμια τα οποία δεν εφαρμόζουν άρθρα ή άρθρο του νόμου. Έχει την θεσμική ευθύνη η υπουργός, για αυτό είναι υπουργός.
Αυτό που θα έπρεπε να κάνει ή μπορεί να κάνει η υπουργός Παιδείας: να καταργήσει τις θέσεις των πρυτανικών αρχών και να αναθέσει την διοίκηση των πανεπιστημιακών θεμάτων στο Συμβούλιο Διοίκησης, όπως ο νόμος που ψηφίστηκε, ορίζει. Σαφώς, κανείς δεν μπορεί να στερήσει, από τους πρυτάνεις το δικαίωμα ένστασης, διαφορετικής άποψης, άσκησης ένδικων μέσων, αλλά: ο νόμος είναι νόμος και θα εφαρμοστεί.
Τα ΤΕΙ(ΚΑΤΕΕ) έχουν ιδρυθεί για να έχει η οικονομία επαγγελματίες/τεχνίτες σε ανώτερο επίπεδο παιδείας, τους καλούς τεχνίτες, τορναδόρους, κουρείς, κομμωτές, νοσηλευτικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό εργαστηρίων κ.ο.κ. Δεν υπάρχει στην Ευρωζώνη επαγγελματίας ο οποίος δεν τελείωσε ανάλογη σχολή, για να μπορεί να ασκήσει το επάγγελμα ειδικότητας. Γιατί έπρεπε να ανωτατοποιηθούν τα ΤΕΙ, μας έλειπε εργατικό δυναμικό ανωτάτης παιδείας;
Η ελληνική οικονομία δεν χωράει περισσότερους πτυχιούχους ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, δεν αντέχει, δεν έχει ταμείο να χρηματοδοτεί τις δαπάνες δωρεάν παιδείας, οι εποχές αυτές έχουν φύγει, οι τέτοιες αποφάσεις για τήβεννο και γραβάτα, μας έφεραν εδώ που βρισκόμαστε, ήρθε το τέλος των τέτοιων αποφάσεων. Η δωρεάν παιδεία, από τώρα και μετά, όσο θα υπάρχει ταμείο, να καλύπτει δαπάνες σπουδών μόνο σε αριστεύσαντες και φοιτητές οι οποίοι δεν έχουν πόρους, αλλά είναι τακτικοί φοιτητές, έχουν καλή απόδοση, τελειώνουν τις σπουδές τους χωρίς καμία καθυστέρηση εξαμήνων, εκτός εξαιρέσεων που δικαιολογούν την αδυναμία εξετάσεων στο φοιτητή και λόγος τέτοιος είναι μόνο η υγεία.
Η πλούσια Δανία, είχε, πριν την κρίση της οικονομίας 17 πανεπιστήμια, τα συνέπτυξε σε 3, εμείς, χώρα με τεράστια προβλήματα ρευστότητας και μεγάλης ανεργίας, έχομε κοντά 50 πανεπιστήμια και ΤΕΙ, διάσπαρτα στη περιφέρεια, για να κινηθεί η αγορά στην έδρα των σχολών, να μη μείνουν ξενοίκιαστα διαμερίσματα/σπίτια. Είναι καιρός να πάρουν οριστικό τέλος όλα αυτά τα σπάταλα και εκτός ποιότητας παιδείας, για να μη κλείσουν, οριστικά, οι σχολές, λόγω αδυναμίας ταμείου του κράτους.
Από τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής τα οποία δημοσιεύτηκαν την 15η Δεκεμβρίου 2011, προκύπτουν τα εξής δυσάρεστα νούμερα: Από την ποσοστιαία κατανομή των απασχολουμένων, κατά τομέα της οικονομίας, το τρίτο τρίμηνο του 2011, στον τριτογενή τομέα απασχολείται το 69,9%, στον πρωτογενή τομέα 12,4%, και στο δευτερογενή τομέα 17,8%. Τέτοιοι δείκτες κατανομής του εργατικού δυναμικού, δεν υπάρχει σε καμία χώρα της ζώνης του ευρώ, είναι αντιοικονομική. Εμείς, μέσα στα τεράστια ταμειακά προβλήματα, μιλάμε για «φοιτητές» των ΤΕΙ, για τήβεννο και γραβάτα των διδασκόντων και πρυτάνεις ΑΕΙ που δεν εφαρμόζουν το νόμο, γιατί δεν τους βολεύει! Σκέπτεται κανείς τους τον επόμενο χρόνο 2012, την υποχρέωση και η Ελλάδα να συμμορφωθεί με τον κανόνα δημοσιονομικής προσαρμογής, κατά το πρότυπο της γερμανικής οικονομίας, μέσα σε τρία χρόνια, το δημοσιονομικό έλλειμμα υποχρεωτικά να πέσει κάτω από το 3% του ΑΕΠ.
Αν δεν το πετύχομε πάμε σπίτι μας, όλοι μαζί και οι πρυτάνεις και οι φοιτητές, και οι έχοντες τήβεννο και γραβάτα, αντί της φόρμας δουλειάς.
Ευάγγελος Ι. Λαζαρίδης Υφηγητής Πολιτικής Οικονομίας στο tovima.gr
Δεν θα αναφερθώ στο σύνολο της επίκαιρης ερώτησης, αλλά σε ορισμένα της σημεία: για την Ελλάδα, την Οικονομία, τις ώρες που μετρούν οι πολίτες πότε θα κάνομε το ένα βήμα μπροστά, χωρίς δύο βήματα πίσω.
Η ελληνική οικονομία έχει πολλά και μεγάλα προβλήματα από δεκαετιών, δεν υπάρχει πολίτης ο οποίος να το αγνοεί και να μη διερωτάται: γιατί αυτό το κακό που σκοτώνει καθημερινά, αξίζαμε τέτοια τύχη; Η ελληνική οικονομία, από το 1981 δεν παράγει, δεν είναι ανταγωνιστική, η παραγωγή, όση είναι, δεν έχει το ειδικευμένο εργατικό δυναμικό, στους χώρους της παραγωγής ανωτέρας επαγγελματικής παιδείας, να πετύχομε παραγωγή ανταγωνιστικής οικονομίας. Δεν έχουμε χώρο για την οικονομία για πιο πολλούς της ανωτάτης παιδείας, πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των εκροών.
Στις δικές μας πράξεις/παραλειψεις οφείλεται το κακό οικονομικό αποτέλεσμα. Δεν είναι θέμα τύχης/ατυχίας, είναι θέμα πολιτικών αποφάσεων που δεν πάρθηκαν ή πάρθηκαν αλλά κανείς δεν φρόντισε για την εφαρμογή τους. Την ευθύνη έχουν αυτοί που εισηγήθηκαν σχέδια νόμων, ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων και δεν εφαρμόστηκαν στο ακέραιο, αυτοί που πήραν αποφάσεις, κατ΄ εξουσιοδότηση νόμων και δεν φρόντισαν για την εφαρμογή τους στο ακέραιο, να πάμε κάποτε το ένα βήμα μπροστά, χωρίς τα δύο βήματα πίσω. Και αυτό καλά κρατεί δεκαετίες μέχρι και σήμερα.
Η υπουργός Παιδείας κυρία Διαμαντοπούλου, απαντώντας στους ερωτώντες βουλευτές του ΚΚΕ, είπε μεταξύ πολλών άλλων:
-Δύο Πρυτάνεις απηύθυναν επιστολή στον πρωθυπουργό, ζητάνε την παρέμβαση του για να εξομαλυνθεί η ένταση που επικρατεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μετά τη ψήφιση του τελευταίου νόμου, για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πρέπει να θυμίσω, ο συγκεκριμένος νόμος ψηφίστηκε με ευρύτατη πλειοψηφία της Βουλής των Ελλήνων. –Σε ένα ΤΕΙ οι διευθύνοντες τη σχολή, δεν απαντούν σε επιστολές της υπουργού την αγνοούν.
-Οι «φοιτητές» των ΤΕΙ τάδε δεν κάνουν αυτό ή θέλουν το άλλο.
-Στις Εστίες των πανεπιστημίων, σιτίζονται όλοι οι φοιτητές(αν κατάλαβα καλά) και πρέπει να περιοριστεί ο αριθμός αυτών που θα σιτίζονται, δεν υπάρχουν λεφτά.
Με τρόμαξαν αυτά που άκουσα!
Η ευθύνη ανήκει στην υπουργό Παιδείας αν οι πρυτανικές αρχές δεν εφαρμόζουν το νόμο που ψηφίστηκε από την Βουλή των Ελλήνων. Η υπουργός έχει την ευθύνη γιατί πρυτάνεις απέστειλαν απευθείας επιστολή στον πρωθυπουργό και όχι διά του αρμόδιου υπουργείου, να μεσολαβήσει (ο Πρωθυπουργός)για την «πυρόσβεση» στα πανεπιστήμια τα οποία δεν εφαρμόζουν άρθρα ή άρθρο του νόμου. Έχει την θεσμική ευθύνη η υπουργός, για αυτό είναι υπουργός.
Αυτό που θα έπρεπε να κάνει ή μπορεί να κάνει η υπουργός Παιδείας: να καταργήσει τις θέσεις των πρυτανικών αρχών και να αναθέσει την διοίκηση των πανεπιστημιακών θεμάτων στο Συμβούλιο Διοίκησης, όπως ο νόμος που ψηφίστηκε, ορίζει. Σαφώς, κανείς δεν μπορεί να στερήσει, από τους πρυτάνεις το δικαίωμα ένστασης, διαφορετικής άποψης, άσκησης ένδικων μέσων, αλλά: ο νόμος είναι νόμος και θα εφαρμοστεί.
Τα ΤΕΙ(ΚΑΤΕΕ) έχουν ιδρυθεί για να έχει η οικονομία επαγγελματίες/τεχνίτες σε ανώτερο επίπεδο παιδείας, τους καλούς τεχνίτες, τορναδόρους, κουρείς, κομμωτές, νοσηλευτικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό εργαστηρίων κ.ο.κ. Δεν υπάρχει στην Ευρωζώνη επαγγελματίας ο οποίος δεν τελείωσε ανάλογη σχολή, για να μπορεί να ασκήσει το επάγγελμα ειδικότητας. Γιατί έπρεπε να ανωτατοποιηθούν τα ΤΕΙ, μας έλειπε εργατικό δυναμικό ανωτάτης παιδείας;
Η ελληνική οικονομία δεν χωράει περισσότερους πτυχιούχους ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, δεν αντέχει, δεν έχει ταμείο να χρηματοδοτεί τις δαπάνες δωρεάν παιδείας, οι εποχές αυτές έχουν φύγει, οι τέτοιες αποφάσεις για τήβεννο και γραβάτα, μας έφεραν εδώ που βρισκόμαστε, ήρθε το τέλος των τέτοιων αποφάσεων. Η δωρεάν παιδεία, από τώρα και μετά, όσο θα υπάρχει ταμείο, να καλύπτει δαπάνες σπουδών μόνο σε αριστεύσαντες και φοιτητές οι οποίοι δεν έχουν πόρους, αλλά είναι τακτικοί φοιτητές, έχουν καλή απόδοση, τελειώνουν τις σπουδές τους χωρίς καμία καθυστέρηση εξαμήνων, εκτός εξαιρέσεων που δικαιολογούν την αδυναμία εξετάσεων στο φοιτητή και λόγος τέτοιος είναι μόνο η υγεία.
Η πλούσια Δανία, είχε, πριν την κρίση της οικονομίας 17 πανεπιστήμια, τα συνέπτυξε σε 3, εμείς, χώρα με τεράστια προβλήματα ρευστότητας και μεγάλης ανεργίας, έχομε κοντά 50 πανεπιστήμια και ΤΕΙ, διάσπαρτα στη περιφέρεια, για να κινηθεί η αγορά στην έδρα των σχολών, να μη μείνουν ξενοίκιαστα διαμερίσματα/σπίτια. Είναι καιρός να πάρουν οριστικό τέλος όλα αυτά τα σπάταλα και εκτός ποιότητας παιδείας, για να μη κλείσουν, οριστικά, οι σχολές, λόγω αδυναμίας ταμείου του κράτους.
Από τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής τα οποία δημοσιεύτηκαν την 15η Δεκεμβρίου 2011, προκύπτουν τα εξής δυσάρεστα νούμερα: Από την ποσοστιαία κατανομή των απασχολουμένων, κατά τομέα της οικονομίας, το τρίτο τρίμηνο του 2011, στον τριτογενή τομέα απασχολείται το 69,9%, στον πρωτογενή τομέα 12,4%, και στο δευτερογενή τομέα 17,8%. Τέτοιοι δείκτες κατανομής του εργατικού δυναμικού, δεν υπάρχει σε καμία χώρα της ζώνης του ευρώ, είναι αντιοικονομική. Εμείς, μέσα στα τεράστια ταμειακά προβλήματα, μιλάμε για «φοιτητές» των ΤΕΙ, για τήβεννο και γραβάτα των διδασκόντων και πρυτάνεις ΑΕΙ που δεν εφαρμόζουν το νόμο, γιατί δεν τους βολεύει! Σκέπτεται κανείς τους τον επόμενο χρόνο 2012, την υποχρέωση και η Ελλάδα να συμμορφωθεί με τον κανόνα δημοσιονομικής προσαρμογής, κατά το πρότυπο της γερμανικής οικονομίας, μέσα σε τρία χρόνια, το δημοσιονομικό έλλειμμα υποχρεωτικά να πέσει κάτω από το 3% του ΑΕΠ.
Αν δεν το πετύχομε πάμε σπίτι μας, όλοι μαζί και οι πρυτάνεις και οι φοιτητές, και οι έχοντες τήβεννο και γραβάτα, αντί της φόρμας δουλειάς.
Ευάγγελος Ι. Λαζαρίδης Υφηγητής Πολιτικής Οικονομίας στο tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου