Ο Δήμος Λαμιέων και η Επιστημονική Ένωση Συνταξιούχων Καθηγητών (ΕΕΣΚ) Ν.Φθιώτιδας,μας προσκαλούν σε μια μουσική εκδήλωση προς τιμή του Μάνου Χατζιδάκι, με τίτλο: «Κι όταν χτυπάει ο κεραυνός, τραγούδι να λες ….», βασισμένη στο έργο του μεγάλου Έλληνα μουσικοσυνθέτη,
Η βραδιά αυτή θα λάβει χώρα την Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011, ώρα 21:00 στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας, με ελεύθερη είσοδο.
Την παράσταση παρουσιάζει ο ηθοποιός Γιώργος Βασιλείου
Στο μικρόφωνο ο τραγουδιστής & συνθέτης Μιχάλης Κλεάνθης.
Σε συνέντευξή του στο musicheaven μετά τη δεύτερη θέση που κατέλαβε στο διαγωνισμό του Musicheaven με το τραγούδι του Γρίλιες, μεταξύ άλλων είπε σχετικά με τον Χατζιδάκι: " Εγώ προτιμώ να ακούω Χατζιδάκι και ροκ. Το αγαπημένο μου συγκρότημα είναι οι jethro tull και αγαπώ τον Zappa. Με βρίσκετε διχασμένη προσωπικότητα ; ΕΙΜΑΙ!
Μ’ αρέσουν αντιφατικά πράγματα, ακούω Freddie Mercury και Bocelli, τις μπαλάντες της οδού Αθηνάς και τα μπλουζ του πρίγκιπα. Κάποιος φίλος έγραψε για τις Γρίλιες, μέσα στα άλλα ότι είναι φεστιβαλικό 80ς και έχει δίκιο. Η παιδική μου ηλικία εκεί τοποθετείται. Πώς να μη βγει 6/8 ένα τέτοιο τραγούδι; Πώς να αποφύγω το "μελό" όταν θυμάμαι τους παιδικούς μου φόβους;
Δεν είμαι τόσο δυνατός, ακόμα, ώστε να μπορώ να αποφύγω τα βιώματα μου. Ίσως και να μην το θέλω αρκετά.
Η μουσική δεν είναι επάγγελμα. Οι φιλοδοξίες ας υπάρχουν, αλλά μέχρι εκεί που δεν αλλοιώνουν τον έρωτα.
Σας ευχαριστώ και πάλι και σας χαρίζω (σε όλους μας) ένα απόσπασμα από τις σκέψεις για το τραγούδι, του Μανού Χατζιδάκι το 1971 στη Νέα Υόρκη. (Για μένα είναι το ευαγγέλιο του τραγουδοποιού).
Το τραγούδι,είναι έργο,συμπυκνωμένο σε δυο τρεις φράσεις μουσικές και μια απόλυτη αξία λεπτομερειών που το συνθέτουν.Απαραίτητη προϋπόθεση φυσικά αποτελούν οι στίχοι πάνω στους οποίους θα χτιστεί το τραγούδι και που οφείλουν να περιέχουν με σαφήνεια την ποιητική ιδέα, πρέπει να αποκαλύπτεται με την πρώτη μελωδική φράση του τραγουδιού, ή με την βασική, ενώ ο ρυθμός της συνοδείας οφείλει να ζωγραφίζει το κλίμα, την ατμόσφαιρα του τραγουδιού. Να ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις ενός λαϊκού ή έντεχνου τραγουδιού. (Το έντεχνο καθορίζεται από το είδος των λεπτομερειών που επιστρατεύονται για να ολοκληρώσουν μια πιο περίτεχνη και όχι απλή, ποιητική ιδέα).
... χρειάζεται μια καθημερινή άσκηση στη χρήση λεπτομερειών, ώστε να μπορεί την ώρα που συνθέτει ο δημιουργός να απομονώνει τα στοιχεία εκείνα που του χρειάζονται και όχι εκείνα που του έρχονται εύκολα ή τον βολεύουν.
Τέλος να επιτυγχάνεται ένα σφιχτοδεμένο αποτέλεσμα, έτσι που σαν να ακούς τους στίχους να φαντάζεσαι αμέσως τη μουσική τους, ή πάλι σαν να ακούς τη μελωδία να σου έρχονται στο νου αυτόματα οι στίχοι που περιέχονται σ αυτήν. Και το αποτέλεσμα από την ένωση αυτή των στίχων και της μουσικής στη μορφή του τραγουδιού, να δημιουργεί σ αυτόν που το ακούει μια στιγμή ανεπανάληπτη που τον αποκαλύπτει ή τον σφραγίζει οριστικά.
Αυτή πρέπει να είναι η καταγωγή και η μοίρα ενός λαϊκού τραγουδιού.
Του αληθινού λαϊκού τραγουδιού
Μάνος Χατζιδάκις, Ν.Υόρκη 1971
Η βραδιά αυτή θα λάβει χώρα την Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011, ώρα 21:00 στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας, με ελεύθερη είσοδο.
Την παράσταση παρουσιάζει ο ηθοποιός Γιώργος Βασιλείου
Στο μικρόφωνο ο τραγουδιστής & συνθέτης Μιχάλης Κλεάνθης.
Σε συνέντευξή του στο musicheaven μετά τη δεύτερη θέση που κατέλαβε στο διαγωνισμό του Musicheaven με το τραγούδι του Γρίλιες, μεταξύ άλλων είπε σχετικά με τον Χατζιδάκι: " Εγώ προτιμώ να ακούω Χατζιδάκι και ροκ. Το αγαπημένο μου συγκρότημα είναι οι jethro tull και αγαπώ τον Zappa. Με βρίσκετε διχασμένη προσωπικότητα ; ΕΙΜΑΙ!
Μ’ αρέσουν αντιφατικά πράγματα, ακούω Freddie Mercury και Bocelli, τις μπαλάντες της οδού Αθηνάς και τα μπλουζ του πρίγκιπα. Κάποιος φίλος έγραψε για τις Γρίλιες, μέσα στα άλλα ότι είναι φεστιβαλικό 80ς και έχει δίκιο. Η παιδική μου ηλικία εκεί τοποθετείται. Πώς να μη βγει 6/8 ένα τέτοιο τραγούδι; Πώς να αποφύγω το "μελό" όταν θυμάμαι τους παιδικούς μου φόβους;
Δεν είμαι τόσο δυνατός, ακόμα, ώστε να μπορώ να αποφύγω τα βιώματα μου. Ίσως και να μην το θέλω αρκετά.
Η μουσική δεν είναι επάγγελμα. Οι φιλοδοξίες ας υπάρχουν, αλλά μέχρι εκεί που δεν αλλοιώνουν τον έρωτα.
Σας ευχαριστώ και πάλι και σας χαρίζω (σε όλους μας) ένα απόσπασμα από τις σκέψεις για το τραγούδι, του Μανού Χατζιδάκι το 1971 στη Νέα Υόρκη. (Για μένα είναι το ευαγγέλιο του τραγουδοποιού).
Το τραγούδι,είναι έργο,συμπυκνωμένο σε δυο τρεις φράσεις μουσικές και μια απόλυτη αξία λεπτομερειών που το συνθέτουν.Απαραίτητη προϋπόθεση φυσικά αποτελούν οι στίχοι πάνω στους οποίους θα χτιστεί το τραγούδι και που οφείλουν να περιέχουν με σαφήνεια την ποιητική ιδέα, πρέπει να αποκαλύπτεται με την πρώτη μελωδική φράση του τραγουδιού, ή με την βασική, ενώ ο ρυθμός της συνοδείας οφείλει να ζωγραφίζει το κλίμα, την ατμόσφαιρα του τραγουδιού. Να ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις ενός λαϊκού ή έντεχνου τραγουδιού. (Το έντεχνο καθορίζεται από το είδος των λεπτομερειών που επιστρατεύονται για να ολοκληρώσουν μια πιο περίτεχνη και όχι απλή, ποιητική ιδέα).
... χρειάζεται μια καθημερινή άσκηση στη χρήση λεπτομερειών, ώστε να μπορεί την ώρα που συνθέτει ο δημιουργός να απομονώνει τα στοιχεία εκείνα που του χρειάζονται και όχι εκείνα που του έρχονται εύκολα ή τον βολεύουν.
Τέλος να επιτυγχάνεται ένα σφιχτοδεμένο αποτέλεσμα, έτσι που σαν να ακούς τους στίχους να φαντάζεσαι αμέσως τη μουσική τους, ή πάλι σαν να ακούς τη μελωδία να σου έρχονται στο νου αυτόματα οι στίχοι που περιέχονται σ αυτήν. Και το αποτέλεσμα από την ένωση αυτή των στίχων και της μουσικής στη μορφή του τραγουδιού, να δημιουργεί σ αυτόν που το ακούει μια στιγμή ανεπανάληπτη που τον αποκαλύπτει ή τον σφραγίζει οριστικά.
Αυτή πρέπει να είναι η καταγωγή και η μοίρα ενός λαϊκού τραγουδιού.
Του αληθινού λαϊκού τραγουδιού
Μάνος Χατζιδάκις, Ν.Υόρκη 1971
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου