Από τις 4 Απριλίου 2011 οι εργολάβοι που κατασκευάζουν το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα θα έπρεπε να έχουν σταματήσει να εισπράττουν διόδια, αφού δεν έχουν ολοκληρώσει τα έργα μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία των 32 μήνων.
Με βάση τη σύμβαση και συγκεκριμένα το άρθρο 24.2.3 του νόμου 3621/2007, «παύει η πληρωμή διοδίων τελών στα μη ολοκληρωμένα τμήματα» που περιλαμβάνονται στο κομμάτι από τον ανισόπεδο κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου ώς την Πάτρα, το οποίο σήμερα είναι διάσπαρτο από εργοτάξια και δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία ούτε ένα νέο τμήμα!
Η καταγγελία έγινε από το σωματείο «Γαλαρία» των εργαζομένων στο συγκεκριμένο έργο και επιβεβαιώνεται από τους αρμοδίους του υπουργείου Υποδομών.
Σε ερώτηση της «Ε» αποκάλυψαν ότι οι εργολάβοι προσέφυγαν στην επιτροπή επίλυσης διαφορών και πέτυχαν παράταση στη συμβατική προθεσμία με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Καθυστερήσεις Αξιοποίησαν τη σύμβαση και επικαλέστηκαν καθυστερήσεις στις αρχαιολογικές ανασκαφές και κυρίως στις απαλλοτριώσεις, οι οποίες έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2009, αλλά στο τέλος του ίδιου χρόνου είχαν φτάσει μόλις στο 15%.
Ο δημοτικός σύμβουλος Πάτρας Κ. Αϊβαλής ζήτησε τη διακοπή καταβολής διοδίων στον σταθμό του Ρίου και κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, η οποία όμως απορρίφθηκε. Η «Γαλαρία» καταγγέλλει ότι στο δικαστήριο το Δημόσιο και εργολάβοι δεν παρουσίασαν κάποιο έγγραφο για παράταση. Μάλιστα ο εκπρόσωπος του υπουργείου είπε ότι ισχύει ώς το 2012 και των εργολάβων ώς το 2013! Στο θέμα επανήλθε με νέα προσφυγή ο Δικηγορικός Σύλλογος Πάτρας. Οι εργολάβοι, και κυρίως οι τράπεζες που χορηγούν τα δάνεια, υποστηρίζουν ότι το χρηματοδοτικό μοντέλο έχει καταρρεύσει, γεγονός που αποδίδουν στην οικονομική κρίση και τα μέτρα που επιβλήθηκαν μέσω του Μνημονίου, με τις συνεχείς αυξήσεις του ΦΠΑ και των φόρων στα καύσιμα.
Αμεση επίπτωση, σύμφωνα με τους εργολάβους, ήταν η πτώση του κυκλοφοριακού φόρτου και επομένως των εσόδων από τα διόδια, χωρίς όμως να δώσουν περισσότερα στοιχεία. Το σωματείο, πάντως, απορρίπτει τους ισχυρισμούς και επισημαίνει ότι έχει γίνει πρόβλεψη ακόμη και για πτώση της κυκλοφορίας κατά 27%, που είναι σενάριο δυσμενέστερο σε σχέση με την εκτιμώμενη μείωση. Με βάση στοιχεία που έδωσε στην «Ε» η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός», η οποία έχει αναλάβει το συγκεκριμένο έργο, ώς τον Μάρτιο του 2011 τα έσοδα ήταν σχεδόν ισοσκελισμένα με τις δαπάνες! Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων είναι 2,17 δισ. ευρώ και στους 34 μήνες που έχουν περάσει από την έναρξη εφαρμογής της σύμβασης το Δημόσιο μαζί με την κοινοτική χρηματοδότηση έχει καταβάλει 243 εκατ. ευρώ και οι οδηγοί μέσω διοδίων άλλα 202 εκατ. ευρώ.
Στο ίδιο διάστημα οι τράπεζες έχουν διαθέσει 336 εκατ. και οι εργολάβοι μέσω ιδίων κεφαλαίων συμμετείχαν με 80 εκατ. ευρώ. Αναφέρονται και ανεξόφλητα έργα της τάξης των 97 εκατ. ευρώ. Σκάνδαλο Το σωματείο των εργαζομένων, πάντως, υπενθυμίζει ότι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας έχουν δηλώσει επανειλημμένως πως για «κάθε ευρώ που εισπράττουν επενδύουν πέντε ευρώ» και με βάση τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους και καλύπτουν την περίοδο ώς τον Ιούλιο του 2010, οι εργολάβοι «εμφανίζουν έσοδα περίπου 100-110 εκατ. ευρώ, που σημαίνει πως έχουν κέρδος». Αναφέρουν επίσης ότι, με βάση τη σύμβαση, το Δημόσιο αποδέχεται πως το έργο θα έχει αποσβεστεί ώς το 2022 και εν γνώσει του το παραχωρεί στους ιδιώτες για άλλα 15 χρόνια αναθέτοντάς τους τη συντήρηση και επιστροφή στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια.
«Είναι σκάνδαλο ο τρόπος που γίνονται τα έργα στην Ελλάδα», καταλήγει η ανακοίνωση της «Γαλαρίας» και επισημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση εργολάβοι και τράπεζες έχουν αναλάβει το ρίσκο της επένδυσης και δεν μπορούν να ζητούν από το Δημόσιο να καλύψει τη διαφορά των επιτοκίων, τα οποία από 1-1,5% το 2007 έφτασαν στο 5-6%.
Χαρά Τζαναβάρα
(από την Ελευθεροτυπία)
Με βάση τη σύμβαση και συγκεκριμένα το άρθρο 24.2.3 του νόμου 3621/2007, «παύει η πληρωμή διοδίων τελών στα μη ολοκληρωμένα τμήματα» που περιλαμβάνονται στο κομμάτι από τον ανισόπεδο κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου ώς την Πάτρα, το οποίο σήμερα είναι διάσπαρτο από εργοτάξια και δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία ούτε ένα νέο τμήμα!
Η καταγγελία έγινε από το σωματείο «Γαλαρία» των εργαζομένων στο συγκεκριμένο έργο και επιβεβαιώνεται από τους αρμοδίους του υπουργείου Υποδομών.
Σε ερώτηση της «Ε» αποκάλυψαν ότι οι εργολάβοι προσέφυγαν στην επιτροπή επίλυσης διαφορών και πέτυχαν παράταση στη συμβατική προθεσμία με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Καθυστερήσεις Αξιοποίησαν τη σύμβαση και επικαλέστηκαν καθυστερήσεις στις αρχαιολογικές ανασκαφές και κυρίως στις απαλλοτριώσεις, οι οποίες έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2009, αλλά στο τέλος του ίδιου χρόνου είχαν φτάσει μόλις στο 15%.
Ο δημοτικός σύμβουλος Πάτρας Κ. Αϊβαλής ζήτησε τη διακοπή καταβολής διοδίων στον σταθμό του Ρίου και κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, η οποία όμως απορρίφθηκε. Η «Γαλαρία» καταγγέλλει ότι στο δικαστήριο το Δημόσιο και εργολάβοι δεν παρουσίασαν κάποιο έγγραφο για παράταση. Μάλιστα ο εκπρόσωπος του υπουργείου είπε ότι ισχύει ώς το 2012 και των εργολάβων ώς το 2013! Στο θέμα επανήλθε με νέα προσφυγή ο Δικηγορικός Σύλλογος Πάτρας. Οι εργολάβοι, και κυρίως οι τράπεζες που χορηγούν τα δάνεια, υποστηρίζουν ότι το χρηματοδοτικό μοντέλο έχει καταρρεύσει, γεγονός που αποδίδουν στην οικονομική κρίση και τα μέτρα που επιβλήθηκαν μέσω του Μνημονίου, με τις συνεχείς αυξήσεις του ΦΠΑ και των φόρων στα καύσιμα.
Αμεση επίπτωση, σύμφωνα με τους εργολάβους, ήταν η πτώση του κυκλοφοριακού φόρτου και επομένως των εσόδων από τα διόδια, χωρίς όμως να δώσουν περισσότερα στοιχεία. Το σωματείο, πάντως, απορρίπτει τους ισχυρισμούς και επισημαίνει ότι έχει γίνει πρόβλεψη ακόμη και για πτώση της κυκλοφορίας κατά 27%, που είναι σενάριο δυσμενέστερο σε σχέση με την εκτιμώμενη μείωση. Με βάση στοιχεία που έδωσε στην «Ε» η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός», η οποία έχει αναλάβει το συγκεκριμένο έργο, ώς τον Μάρτιο του 2011 τα έσοδα ήταν σχεδόν ισοσκελισμένα με τις δαπάνες! Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων είναι 2,17 δισ. ευρώ και στους 34 μήνες που έχουν περάσει από την έναρξη εφαρμογής της σύμβασης το Δημόσιο μαζί με την κοινοτική χρηματοδότηση έχει καταβάλει 243 εκατ. ευρώ και οι οδηγοί μέσω διοδίων άλλα 202 εκατ. ευρώ.
Στο ίδιο διάστημα οι τράπεζες έχουν διαθέσει 336 εκατ. και οι εργολάβοι μέσω ιδίων κεφαλαίων συμμετείχαν με 80 εκατ. ευρώ. Αναφέρονται και ανεξόφλητα έργα της τάξης των 97 εκατ. ευρώ. Σκάνδαλο Το σωματείο των εργαζομένων, πάντως, υπενθυμίζει ότι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας έχουν δηλώσει επανειλημμένως πως για «κάθε ευρώ που εισπράττουν επενδύουν πέντε ευρώ» και με βάση τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους και καλύπτουν την περίοδο ώς τον Ιούλιο του 2010, οι εργολάβοι «εμφανίζουν έσοδα περίπου 100-110 εκατ. ευρώ, που σημαίνει πως έχουν κέρδος». Αναφέρουν επίσης ότι, με βάση τη σύμβαση, το Δημόσιο αποδέχεται πως το έργο θα έχει αποσβεστεί ώς το 2022 και εν γνώσει του το παραχωρεί στους ιδιώτες για άλλα 15 χρόνια αναθέτοντάς τους τη συντήρηση και επιστροφή στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια.
«Είναι σκάνδαλο ο τρόπος που γίνονται τα έργα στην Ελλάδα», καταλήγει η ανακοίνωση της «Γαλαρίας» και επισημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση εργολάβοι και τράπεζες έχουν αναλάβει το ρίσκο της επένδυσης και δεν μπορούν να ζητούν από το Δημόσιο να καλύψει τη διαφορά των επιτοκίων, τα οποία από 1-1,5% το 2007 έφτασαν στο 5-6%.
Χαρά Τζαναβάρα
(από την Ελευθεροτυπία)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου