Την ασφάλεια των πεζών σε οικισμούς και πόλεις κατά τη διάρκεια εκτέλεσης έργων επιχειρεί να διασφαλίσει νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Υποδομών.
Για πρώτη φορά ρυθμίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων κατά την ανέγερση κτιρίων, την εγκατάσταση δικτύων κ.λπ.
Έτσι, όταν τα πεζοδρόμια καταλαμβάνονται από εργασίες προβλέπεται η δημιουργία πρόσθετων πεζοδρομίων πλάτους το λιγότερο 90 εκατοστών, ελεύθερα από κάθε είδους εμπόδια, ώστε να επιτρέπεται η διέλευση πεζών αλλά και αναπηρικού αμαξιδίου.
Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να αλλάξει η πορεία του αμαξιδίου απαιτείται ελεύθερος χώρος 1,50 μέτρα επί 1,50 μέτρα για την εκτέλεση των απαραίτητων ελιγμών.
Εάν το πεζοδρόμιο είναι στενό τότε ο διάδρομος για τους πεζούς δημιουργείται σε βάρος του οδοστρώματος με κατασκευή νέου πρόσθετου τμήματος πεζοδρομίου. Σε ειδικές περιπτώσεις θα μπορεί να χρησιμοποιείται το απέναντι πεζοδρόμιο ή να δημιουργούνται και πεζογέφυρες.
Το νέο δάπεδο του πρόσθετου τμήματος πεζοδρομίου, γέφυρας και της προσωρινής ράμπας για τα αμαξίδια, θα πρέπει να είναι σταθερό και αντιολισθηρό. Επίσης, στο νέο πεζοδρόμιο δεν θα πρέπει οι αρμοί και οι υψομετρικές διαφορές να είναι μεγαλύτερες του ενός εκατοστού.
Σε κάθε περίπτωση κατάληψης του οδοστρώματος επιβάλλεται να εξασφαλίζεται ελάχιστο πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας των οχημάτων 2,75 μέτρων, διαφορετικά πρέπει να υποδεικνύεται εκτροπή της κυκλοφορίας.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=384456&dt=14/02/2011#ixzz1DxafxF39
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου