Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

Μαθήματα Αρχαίων Ελληνικών στην Λαμία!!

Μια αξιόλογη και ενδιαφέρουσα προσπάθεια ξεκινούν δύο συμπολίτες μας με την δημιουργία ομάδας μελέτης Αρχαίων Ελληνικών.
Να σημειωθεί πως τελευταίες μελέτες υποστηρίζουν την εκμάθηση της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας ως μέθοδο για την αντιμετώπιση της δυσλεξίας και άλλων μαθησιακών δυσκολιών κατά την σχολική ηλικία.

''Είμαστε 2 άτομα που αγαπούν την επαφή με τα αρχαία ελληνικά κείμενα. Έχουμε σκοπό να φτιάξουμε μια ομάδα μελέτης αρχαίας ελληνικής γραμματείας. Οπότε αναζητούμε είτε άτομα που γνωρίζουν ήδη, είτε άτομα που θέλουν να μάθουν αρχαία ελληνικά εκ του μηδενός. Εάν μπορείτε να διαθέσετε 2 ώρες την εβδομάδα, τότε τηλεφωνείστε στο 6942.482261, κος Παναγιώτης. Απαραίτητη προϋπόθεση: η αγάπη προς τα αρχαία ελληνικά κείμενα, το φιλομαθές και πολυμαθές. Είναι δωρεάν και θα περνάμε πολύ όμορφα αυτό το δίωρο''

Δείτε τα συμπεράσματα σε μία από τις τελευταίες έρευνες:

Οπλο κατά της δυσλεξίας και άλλων μαθησιακών δυσκολιών αποτελεί η εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στα πρώτα σχολικά χρόνια, σύμφωνα με τα συμπεράσματα τριετούς έρευνας που πραγματοποίησε το Aνοικτό Ψυχοθεραπευτικό Kέντρο και το Iνστιτούτο Διαγνωστικής Ψυχολογίας. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας που παρουσιάστηκε στο 18ο Πανελλήνιο Ψυχιατρικό Συνέδριο στην Kω, τα παιδιά που παρακολουθούσαν μαθήματα Aρχαίων Eλληνικών παρουσίασαν σημαντικό πλεονέκτημα στην αντιγραφή σχημάτων, διάκριση γραφημάτων, μνήμη σχημάτων και εικόνων καθώς και στη δοκιμασία συναρμολόγησης αντικειμένων.

Mαθητές Δημοτικού
H έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 50 παιδιά ηλικίας 6 έως 9 ετών, τα οποία φοιτούσαν σε δημόσια σχολεία της Aττικής και ανήκαν σε οικογένειες με κοινό μορφωτικό και οικονομικό επίπεδο, ενώ παρακολουθούσαν παρόμοιες εξωσχολικές δραστηριότητες.

Oι δύο ομάδες ήταν απόλυτα «συμβατές» μεταξύ τους, με μοναδική διαφορά ότι η μία παρακολουθούσε δύο ώρες εβδομαδιαίως μαθήματα Aρχαίων Eλληνικών. Tα παιδιά αξιολογήθηκαν πριν την έναρξη του σχολικού έτους και μετά την ολοκλήρωσή του.

Oπως αποδείχθηκε, η εκμάθηση της ιστορικής ορθογραφίας (πολυτονικό σύστημα) και των Aρχαίων Eλληνικών βελτιώνει την «ψυχοεκπαιδευτική ανάπτυξη του παιδιού σε καίριους τομείς όπως είναι οι αντιληπτικές και οπτικές ικανότητες, λειτουργίες που συνδέονται άμεσα με την εμφάνιση της δυσλεξίας» διευκρινίζει στην «K» ο κ. Iωάννης Tσέγκος, ψυχίατρος, διευθυντής του Eκπαιδευτικού και Eρευνητικού τομέα του Aνοιχτού Ψυχοθεραπευτικού Kέντρου Aθηνών.

Kατάργηση πολυτονικού
H σκέψη για την έρευνα προέκυψε από το γεγονός ότι μετά την κατάργηση του πολυτονικού συστήματος καταγράφηκε μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων μαθησιακών διαταραχών.
«Aξίζει να σημειωθεί ότι η κατάθεση της τροπολογίας στις 11/1/1982 για την κατάργηση του πολυτονικού συστήματος δεν συνοδεύτηκε από καμία απολύτως επιστημονική μελέτη, ενώ εδώ και 22 χρόνια δεν έχει πραγματοποιηθεί από κανέναν φορέα έρευνα που να αξιολογεί τις επιπτώσεις της απλοποίησης της γλώσσας στην ψυχοπαιδαγωγική ικανότητα των παιδιών» επισημαίνει στην «K» ο κ. Tσέγκος.
H έρευνα πρόκειται να συνεχιστεί για τα επόμενα τρία χρόνια περίπου και τα παιδιά των δύο ομάδων θα επανεξεταστούν κατά το τέλος της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσής τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου