ANTENNA Internet - Λεωφόρος Κηφισίας 10-12
Σχετικά με την πρόσφατη εκπομπή σας όπου αναφερθήκατε και στη διαμαρτυρία των οικολόγων κατά της 1ης Διεθνούς Έκθεσης Γούνας που πραγματοποιήθηκε στην Ανθούσα από 26 έως 28 Μαρτίου 2011, θα θέλαμε να απαντήσουμε στο ερώτημα που έθεσαν οι κ. κ. Γιώργος Καραμέρος και ο Σπύρος Χαριτάτος στην ακτιβίστρια κ. Ρίτσα Ανεστοπούλου σχετικά με την οικονομική διάσταση του θέματος, δηλαδή «εάν γνωρίζουμε πόσες οικογένειες ζουν από τη γουνοποιία».
Ερωταπαντάμε λοιπόν και εμείς
- Ξέρετε πόσες αμερικάνικες, πορτογαλικές, ισπανικές, γαλλικές, αγγλικές, βελγικές, και ολλανδικές οικογένειες ζούσαν από το νόμιμο δουλεμπόριο των μαύρων της Αφρικής για τρεις περίπου αιώνες;
- Ξέρετε πόσες οικογένειες σε παγκόσμιο επίπεδο ζουν από τη νόμιμη βιομηχανία και το εμπόριο των όπλων;
- Ξέρετε πόσες οικογένειες σε παγκόσμιο επίπεδο ζουν από το μη νόμιμο εμπόριο των ναρκωτικών;
Εάν λοιπόν επρόκειτο να κλείσουν δια νόμου όλες οι βιομηχανίες όπλων και οι πολεμοκάπηλοι αναγκάζονταν να βιοποριστούν με έναν άλλο τρόπο, ίσως πιο ανθρώπινο, και εάν οι έμποροι ναρκωτικών μεμιάς εξαφανίζονταν, τότε θα χύνατε τα ίδια κροκοδείλια δάκρυα που χύνετε και για τις οικογένειες των γουναράδων που ζουν κατ’αυτόν τον ειδεχθή τρόπο; Ή μήπως δεν έπρεπε να καταργηθεί η δουλεία και
να συνεχίζαμε να ζούμε αφαιμάζοντας τους μαύρους της Αφρικής; Δεν θα ήταν δύσκολο, ξέρετε, δεδομένου ότι οι διάφορες κοινωνίες νομιμοποιούσαν ανέκαθεν τη δουλεία με διάφορες θεωρίες περί φυσικής κατωτερότητας ορισμένων κοινωνικών ομάδων και όχι μόνο.
Όμως αντιληφθήκαμε ως ανθρωπότητα, κι ας μας πήρε πολύ καιρό, ότι η δουλεία που νομιμοποιούσε τη μετατροπή του ανθρώπου σε ιδιοκτησία και τον υποβίβαζε σε αντικείμενο έπρεπε για ηθικούς λόγους να απαγορευθεί, όπως άλλωστε κι έγινε σταδιακά στις περισσότερες χώρες του κόσμου.
Μας πήρε πράγματι πολύ καιρό να αντιληφθούμε το ρατσισμό και την αδιαλλαξία μας όχι μόνο απέναντι στους μαύρους, αλλά και στους ινδιάνους, τις γυναίκες, τους ομοφυλόφιλους, τους μετανάστες και απέναντι σε κάθε μειονότητα ή περιθωριοποιημένη κοινωνική ομάδα. Πόσο άραγε θα μας πάρει για να αντιληφθούμε και το σπισισμό μας απέναντι στα εκατομμύρια άλλα είδη που υποδουλώνουμε και εξοντώνουμε προφασιζόμενοι τις ίδιες ακριβώς θεωρίες περί φυσικής κατωτερότητας;
Πίσω από την ανησυχία σας για το τι θα γίνουν τόσες οικογένειες-βαμπίρ βρίσκεται το επιχείρημα ότι οι άνθρωποι δικαίως επιβιώνουν και ευημερούν κάνοντας χρήση και εκμεταλλευόμενοι τα υπόλοιπα είδη. Κι αυτό επειδή είμαστε ανώτερα όντα, επειδή διαθέτουμε τα μέσα και τη λογική, επειδή μπορούμε. Άρα να υποθέσουμε ότι κατά τη γνώμη σας αν αύριο ο πλανήτης καταληφθεί από ένα τεχνολογικά ανώτερο εξωγήινο είδος, αυτό θα είχε κάθε δικαίωμα να μας γδάρει για να σφετεριστεί το δέρμα μας προκειμένου να εξασφαλίσει τα προς το ζην του;
Ελπίζουμε να μπορέσετε να κατανοήσετε το λογικό αλλά και ηθικό ολίσθημα στο οποίο πέφτετε. Διότι αν θέλουμε να έχουμε μια στοιχειώδη ηθική συνέπεια, οφείλουμε να αναθεωρήσουμε άρδην τη στάση μας απέναντι στα ζώα και να σταματήσουμε να θέτουμε την αξία του χρήματος ως ανώτερη των αξιών της ζωής, της ελευθερίας και της δικαιοσύνης. Όπως ακριβώς οι άνθρωποι έχουν συμφέρον να μην πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης και υποδούλωσης, έτσι έχουν και τα όλα τα πλάσματα που γεννιούνται σ’αυτόν τον πλανήτη. Θα τους αναγνωρίσουμε ποτέ το δικαίωμα ή θα βλογάμε μονίμως τα γένια μας;
Επιπλέον, επειδή παρουσιάστηκαν οι εν λόγω ακτιβιστές ως βάνδαλοι και τρομοκράτες, θα θέλαμε να ρωτήσουμε ποιοί είναι οι πραγματικοί τρομοκράτες; Αυτοί που διαλαλούν τη φρίκη της βιομηχανίας της γούνας ή εκείνοι που είναι υπεύθυνοι γι’ αυτήν; Ποιοί είναι οι πραγματικοί βάνδαλοι; Αυτοί που πετάνε κόκκινη μπογιά σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το αίμα των εκατομμυρίων γουνοφόρων ζώων που χύνεται άδικα στο βωμό του χρήματος ή εκείνοι που χύνουν το αίμα των ζώων αυτών εξοντώνοντάς τα με τους πιο βάναυσους τρόπους αφού τα υποβάλουν σε μια εξαθλιωμένη και σύντομη ζωή για να παράξουν ένα άχρηστο προϊόν προς χάριν του κέρδους και της ματαιοδοξίας;
Και τέλος, τα επαγγέλματα εξαρτώνται από την εποχή και τις ανάγκες της. Οι διάφορες κοινωνίες από καταβολής κόσμου άλλαζαν τις κοινωνικο-οικονομικές τους δομές εφόσον διαφοροποιούνταν οι ανάγκες από εποχή σε εποχή. Η δε τεχνολογική πρόοδος προκάλεσε τέτοιες αλματώδεις αλλαγές που πολλές παραδοσιακές ασχολίες και επαγγέλματα εξαλείφθηκαν ή άλλαξαν μορφή. Σήμερα, που έχουμε την τεχνολογία να παράξουμε ό,τι ύφασμα και ένδυμα επιθυμούμε, εμείς ακόμα επιλέγουμε να φοράμε το δέρμα γδαρμένων ζώων;
Κλείνοντας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι είναι ζήτημα στοιχειώδους ανθρώπινης αξιοπρέπειας να παραχωρήσουμε το δικαίωμα στη ζωή, την ευζωία και την ελευθερία σε κάθε συναισθανόμενο ον κι όχι να το εξευτελίζουμε και το εξοντώνουμε.
Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή Ζωοφιλικών Σωματείων (110 σωματεία)
Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (23 σωματεία)
Σχετικά με την πρόσφατη εκπομπή σας όπου αναφερθήκατε και στη διαμαρτυρία των οικολόγων κατά της 1ης Διεθνούς Έκθεσης Γούνας που πραγματοποιήθηκε στην Ανθούσα από 26 έως 28 Μαρτίου 2011, θα θέλαμε να απαντήσουμε στο ερώτημα που έθεσαν οι κ. κ. Γιώργος Καραμέρος και ο Σπύρος Χαριτάτος στην ακτιβίστρια κ. Ρίτσα Ανεστοπούλου σχετικά με την οικονομική διάσταση του θέματος, δηλαδή «εάν γνωρίζουμε πόσες οικογένειες ζουν από τη γουνοποιία».
Ερωταπαντάμε λοιπόν και εμείς
- Ξέρετε πόσες αμερικάνικες, πορτογαλικές, ισπανικές, γαλλικές, αγγλικές, βελγικές, και ολλανδικές οικογένειες ζούσαν από το νόμιμο δουλεμπόριο των μαύρων της Αφρικής για τρεις περίπου αιώνες;
- Ξέρετε πόσες οικογένειες σε παγκόσμιο επίπεδο ζουν από τη νόμιμη βιομηχανία και το εμπόριο των όπλων;
- Ξέρετε πόσες οικογένειες σε παγκόσμιο επίπεδο ζουν από το μη νόμιμο εμπόριο των ναρκωτικών;
Εάν λοιπόν επρόκειτο να κλείσουν δια νόμου όλες οι βιομηχανίες όπλων και οι πολεμοκάπηλοι αναγκάζονταν να βιοποριστούν με έναν άλλο τρόπο, ίσως πιο ανθρώπινο, και εάν οι έμποροι ναρκωτικών μεμιάς εξαφανίζονταν, τότε θα χύνατε τα ίδια κροκοδείλια δάκρυα που χύνετε και για τις οικογένειες των γουναράδων που ζουν κατ’αυτόν τον ειδεχθή τρόπο; Ή μήπως δεν έπρεπε να καταργηθεί η δουλεία και
να συνεχίζαμε να ζούμε αφαιμάζοντας τους μαύρους της Αφρικής; Δεν θα ήταν δύσκολο, ξέρετε, δεδομένου ότι οι διάφορες κοινωνίες νομιμοποιούσαν ανέκαθεν τη δουλεία με διάφορες θεωρίες περί φυσικής κατωτερότητας ορισμένων κοινωνικών ομάδων και όχι μόνο.
Όμως αντιληφθήκαμε ως ανθρωπότητα, κι ας μας πήρε πολύ καιρό, ότι η δουλεία που νομιμοποιούσε τη μετατροπή του ανθρώπου σε ιδιοκτησία και τον υποβίβαζε σε αντικείμενο έπρεπε για ηθικούς λόγους να απαγορευθεί, όπως άλλωστε κι έγινε σταδιακά στις περισσότερες χώρες του κόσμου.
Μας πήρε πράγματι πολύ καιρό να αντιληφθούμε το ρατσισμό και την αδιαλλαξία μας όχι μόνο απέναντι στους μαύρους, αλλά και στους ινδιάνους, τις γυναίκες, τους ομοφυλόφιλους, τους μετανάστες και απέναντι σε κάθε μειονότητα ή περιθωριοποιημένη κοινωνική ομάδα. Πόσο άραγε θα μας πάρει για να αντιληφθούμε και το σπισισμό μας απέναντι στα εκατομμύρια άλλα είδη που υποδουλώνουμε και εξοντώνουμε προφασιζόμενοι τις ίδιες ακριβώς θεωρίες περί φυσικής κατωτερότητας;
Πίσω από την ανησυχία σας για το τι θα γίνουν τόσες οικογένειες-βαμπίρ βρίσκεται το επιχείρημα ότι οι άνθρωποι δικαίως επιβιώνουν και ευημερούν κάνοντας χρήση και εκμεταλλευόμενοι τα υπόλοιπα είδη. Κι αυτό επειδή είμαστε ανώτερα όντα, επειδή διαθέτουμε τα μέσα και τη λογική, επειδή μπορούμε. Άρα να υποθέσουμε ότι κατά τη γνώμη σας αν αύριο ο πλανήτης καταληφθεί από ένα τεχνολογικά ανώτερο εξωγήινο είδος, αυτό θα είχε κάθε δικαίωμα να μας γδάρει για να σφετεριστεί το δέρμα μας προκειμένου να εξασφαλίσει τα προς το ζην του;
Ελπίζουμε να μπορέσετε να κατανοήσετε το λογικό αλλά και ηθικό ολίσθημα στο οποίο πέφτετε. Διότι αν θέλουμε να έχουμε μια στοιχειώδη ηθική συνέπεια, οφείλουμε να αναθεωρήσουμε άρδην τη στάση μας απέναντι στα ζώα και να σταματήσουμε να θέτουμε την αξία του χρήματος ως ανώτερη των αξιών της ζωής, της ελευθερίας και της δικαιοσύνης. Όπως ακριβώς οι άνθρωποι έχουν συμφέρον να μην πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης και υποδούλωσης, έτσι έχουν και τα όλα τα πλάσματα που γεννιούνται σ’αυτόν τον πλανήτη. Θα τους αναγνωρίσουμε ποτέ το δικαίωμα ή θα βλογάμε μονίμως τα γένια μας;
Επιπλέον, επειδή παρουσιάστηκαν οι εν λόγω ακτιβιστές ως βάνδαλοι και τρομοκράτες, θα θέλαμε να ρωτήσουμε ποιοί είναι οι πραγματικοί τρομοκράτες; Αυτοί που διαλαλούν τη φρίκη της βιομηχανίας της γούνας ή εκείνοι που είναι υπεύθυνοι γι’ αυτήν; Ποιοί είναι οι πραγματικοί βάνδαλοι; Αυτοί που πετάνε κόκκινη μπογιά σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το αίμα των εκατομμυρίων γουνοφόρων ζώων που χύνεται άδικα στο βωμό του χρήματος ή εκείνοι που χύνουν το αίμα των ζώων αυτών εξοντώνοντάς τα με τους πιο βάναυσους τρόπους αφού τα υποβάλουν σε μια εξαθλιωμένη και σύντομη ζωή για να παράξουν ένα άχρηστο προϊόν προς χάριν του κέρδους και της ματαιοδοξίας;
Και τέλος, τα επαγγέλματα εξαρτώνται από την εποχή και τις ανάγκες της. Οι διάφορες κοινωνίες από καταβολής κόσμου άλλαζαν τις κοινωνικο-οικονομικές τους δομές εφόσον διαφοροποιούνταν οι ανάγκες από εποχή σε εποχή. Η δε τεχνολογική πρόοδος προκάλεσε τέτοιες αλματώδεις αλλαγές που πολλές παραδοσιακές ασχολίες και επαγγέλματα εξαλείφθηκαν ή άλλαξαν μορφή. Σήμερα, που έχουμε την τεχνολογία να παράξουμε ό,τι ύφασμα και ένδυμα επιθυμούμε, εμείς ακόμα επιλέγουμε να φοράμε το δέρμα γδαρμένων ζώων;
Κλείνοντας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι είναι ζήτημα στοιχειώδους ανθρώπινης αξιοπρέπειας να παραχωρήσουμε το δικαίωμα στη ζωή, την ευζωία και την ελευθερία σε κάθε συναισθανόμενο ον κι όχι να το εξευτελίζουμε και το εξοντώνουμε.
Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή Ζωοφιλικών Σωματείων (110 σωματεία)
Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (23 σωματεία)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου