Οι ΟΤΑ οφείλουν να προβαίνουν σε κάθε ενέργεια για τον εντοπισμό και την απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων οχημάτων, υπενθυμίζει, με έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή, ο υπουργός Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης. Προσθέτει, επίσης, ότι μέχρι την απόσυρση των εγκαταλελειμμένων οχημάτων, πρέπει να μεριμνούν οι υπηρεσίες καθαριότητας των οικείων δήμων, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος.
Το έγγραφο διαβιβάστηκε στη Βουλή, προς απάντηση ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος έχει επισημάνει ότι, τα τελευταία χρόνια, αυξήθηκε ο αριθμός των εγκαταλελειμμένων οχημάτων σε πολλούς δρόμους των μεγάλων αστικών κέντρων, τα οποία πολλές φορές γίνονται κάδοι απορριμμάτων και αποτελούν εστίες μόλυνσης.
Στη Βουλή διαβιβάστηκαν και στοιχεία του Γραφείου Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων, του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Από τα στοιχεία, προκύπτει ότι το σύνολο των εγκαταλελειμμένων οχημάτων τέλους κύκλου ζωής (ΟΤΚΖ), για το έτος 2010, ανήλθε σε 68.665 και ότι, στις 79 εγκαταστάσεις επεξεργασίας ΟΤΚΖ που λειτουργούν στη χώρα, οδηγήθηκαν προς επεξεργασία- ανακύκλωση 95.162 ΟΤΚΖ το 2010, λόγω και του μέτρου της απόσυρσης που εφαρμόστηκε το 2009.
Όπως σημειώνεται πάντως στο συγκεκριμένο έγγραφο, ο χαρακτηρισμός των οχημάτων ως εγκαταλελειμμένα και οι σχετικές ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσουν οι ΟΤΑ για τον εντοπισμό και την απόσυρσή τους περιγράφονται με σαφήνεια στο Προεδρικό Διάταγμα 116/2004.
Η διαδικασία αυτή όμως, παρόλο που είναι σαφής, συναντά πρακτικές δυσκολίες εφαρμογής, γιατί σε αρκετές περιπτώσεις αντιδρούν οι κάτοχοι των οχημάτων αυτών να συναινέσουν στην απόσυρσή τους, με αποτέλεσμα να καθυστερεί στην πράξη η λειτουργία της. Οι μόνοι αρμόδιοι πάντως για να λύσουν το θέμα είναι οι δήμοι που, με επιτόπιους ελέγχους, μπορούν να πιστοποιήσουν την κατάσταση των οχημάτων και να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την απόσυρσή τους.
Το έγγραφο διαβιβάστηκε στη Βουλή, προς απάντηση ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος έχει επισημάνει ότι, τα τελευταία χρόνια, αυξήθηκε ο αριθμός των εγκαταλελειμμένων οχημάτων σε πολλούς δρόμους των μεγάλων αστικών κέντρων, τα οποία πολλές φορές γίνονται κάδοι απορριμμάτων και αποτελούν εστίες μόλυνσης.
Στη Βουλή διαβιβάστηκαν και στοιχεία του Γραφείου Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων, του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Από τα στοιχεία, προκύπτει ότι το σύνολο των εγκαταλελειμμένων οχημάτων τέλους κύκλου ζωής (ΟΤΚΖ), για το έτος 2010, ανήλθε σε 68.665 και ότι, στις 79 εγκαταστάσεις επεξεργασίας ΟΤΚΖ που λειτουργούν στη χώρα, οδηγήθηκαν προς επεξεργασία- ανακύκλωση 95.162 ΟΤΚΖ το 2010, λόγω και του μέτρου της απόσυρσης που εφαρμόστηκε το 2009.
Όπως σημειώνεται πάντως στο συγκεκριμένο έγγραφο, ο χαρακτηρισμός των οχημάτων ως εγκαταλελειμμένα και οι σχετικές ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσουν οι ΟΤΑ για τον εντοπισμό και την απόσυρσή τους περιγράφονται με σαφήνεια στο Προεδρικό Διάταγμα 116/2004.
Η διαδικασία αυτή όμως, παρόλο που είναι σαφής, συναντά πρακτικές δυσκολίες εφαρμογής, γιατί σε αρκετές περιπτώσεις αντιδρούν οι κάτοχοι των οχημάτων αυτών να συναινέσουν στην απόσυρσή τους, με αποτέλεσμα να καθυστερεί στην πράξη η λειτουργία της. Οι μόνοι αρμόδιοι πάντως για να λύσουν το θέμα είναι οι δήμοι που, με επιτόπιους ελέγχους, μπορούν να πιστοποιήσουν την κατάσταση των οχημάτων και να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την απόσυρσή τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου