Η Ελλάδα βρίσκεται αρκετά πάνω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ
Αποκέντρωση των κέντρων λήψης αποφάσεων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, μείωση των αιώνιων φοιτητών και καλύτερη αξιοποίηση των κονδυλίων για την παιδεία προτάσσει ο ΟΟΣΑ ως βασικά σημεία στην έκθεσή του για «Καλύτερες επιδόσεις και επιτυχείς μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση, προτάσεις για την εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα». Την έκθεση παρέδωσε χθες στην υπουργό Παιδείας, κ. Αννα Διαμαντοπούλου, ο γενικός γραμματέας του ΟΟΣΑ, κ. Ανχελ Γκουρία κατά τη διάρκεια συνάντησής τους.
Μεταξύ άλλων, στην έκθεση επισημαίνεται το πολύ υψηλό κόστος μισθών ανά μαθητή, το οποίο στην Ελλάδα φθάνει τις 3.170 δολάρια έναντι 2.309 δολαρίων κατά μέσο όρο στις χώρες του ΟΟΣΑ, παρόλο που όπως αναγνωρίζει η έκθεση, το ετήσιο εισόδημα των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα των χωρών-μελών του οργανισμού.Βασική αιτία, κατά την έκθεση, είναι το γεγονός ότι το σύνολο των διδακτικών ωρών των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα είναι μικρότερο από άλλων χωρών, εξαιτίας και του θερμού κλίματος που «κλείνει» τα σχολεία νωρίς τον Ιούνιο. Η έκθεση επισημαίνει, επίσης, ότι στην πραγματικότητα, οι τάξεις έχουν μικρότερο αριθμό μαθητών από εκείνον που ορίζει ο νόμος (25 μαθητές ανά τάξη στην πρωτοβάθμια και 30 στη δευτεροβάθμια) και σημειώνει ότι η χώρα κατέχει τη μικρότερη αναλογία μαθητή - καθηγητή (10,1 στην πρωτοβάθμια), όταν ο μέσος όρος των χωρών-μελών του ΟΟΣΑ είναι 16 και της Ε.Ε. 14,4. Επίσης, η Ελλάδα υπολείπεται αρκετών χωρών-μελών του ΟΟΣΑ στο πρόγραμμα αξιολόγησης των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων χωρών με τις ίδιες ή και χαμηλότερες δαπάνες ανά μαθητή και χώρες με ίσο ή χαμηλότερο επίπεδο ανάπτυξης, οι οποίες, ωστόσο, έχουν καταφέρει να σημειώσουν μεγαλύτερη από την Ελλάδα πρόοδο. Περαιτέρω, δεν υπάρχει εξωτερικό σύστημα αξιολόγησης των σχολείων και της διδασκαλίας, καθώς και αξιόπιστοι δείκτες που να παρέχουν αυτή την πληροφορία.
«Μια πλήρη ακτινογραφία και για τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης και ένα σύνολο εξαιρετικά σημαντικών συστάσεων και προτάσεων τις οποίες λάβαμε και συνεχίζουμε να λαμβάνουμε υπ’ όψιν σε όλη την προσπάθεια αλλαγών στην Παιδεία έχουμε από πλευράς ΟΟΣΑ», δήλωσε η υπουργός Παιδείας, κ. Αννα Διαμαντοπούλου, μετά τη χθεσινή συνάντησή της με τον κ. Γκουρία. «Το μέλλον της Ελλάδας βρίσκεται στην Εκπαίδευση. Πρέπει να την στηρίξουμε στην Ελλάδα» πρόσθεσε από την πλευρά του ο γ.γ. του οργανισμού. Η αποκέντρωση και στην εκπαίδευση τίθεται επίσης ως κομβικό ζήτημα. «Η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση χρειάζονται αποκέντρωση, επειδή το σύστημα είναι κεντρικό. Αυτό αποτελεί πρόκληση. Στην ανωτάτη εκπαίδευση τίθενται ζητήματα σχετικά με τον αριθμό όσων εγγράφονται και εκείνων που αποφοιτούν», συνέχισε. Αν και η Ελλάδα έχει κάνει άλματα στον αριθμό των αποφοίτων Λυκείου που εισάγονται στα ΑΕΙ, εντούτοις, μικρότερο ποσοστό (8,8%) από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ ολοκληρώνει τις σπουδές του στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα. Η έκθεση προτείνει «Καλλικράτη» και στα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, πολλά εκ των οποίων αλληλοεπικαλύπτονται στο αντικείμενο σπουδών, «δείχνοντας» προς την κατεύθυνση της κατάργησης ή συγχώνευσης, ενώ φαίνεται να υποστηρίζει τη θεσμοθέτηση του Συμβουλίου Ιδρύματος στα ΑΕΙ.
Ιφιγενεια Διαμαντη
kathimerini.gr
Αποκέντρωση των κέντρων λήψης αποφάσεων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, μείωση των αιώνιων φοιτητών και καλύτερη αξιοποίηση των κονδυλίων για την παιδεία προτάσσει ο ΟΟΣΑ ως βασικά σημεία στην έκθεσή του για «Καλύτερες επιδόσεις και επιτυχείς μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση, προτάσεις για την εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα». Την έκθεση παρέδωσε χθες στην υπουργό Παιδείας, κ. Αννα Διαμαντοπούλου, ο γενικός γραμματέας του ΟΟΣΑ, κ. Ανχελ Γκουρία κατά τη διάρκεια συνάντησής τους.
Μεταξύ άλλων, στην έκθεση επισημαίνεται το πολύ υψηλό κόστος μισθών ανά μαθητή, το οποίο στην Ελλάδα φθάνει τις 3.170 δολάρια έναντι 2.309 δολαρίων κατά μέσο όρο στις χώρες του ΟΟΣΑ, παρόλο που όπως αναγνωρίζει η έκθεση, το ετήσιο εισόδημα των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα των χωρών-μελών του οργανισμού.Βασική αιτία, κατά την έκθεση, είναι το γεγονός ότι το σύνολο των διδακτικών ωρών των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα είναι μικρότερο από άλλων χωρών, εξαιτίας και του θερμού κλίματος που «κλείνει» τα σχολεία νωρίς τον Ιούνιο. Η έκθεση επισημαίνει, επίσης, ότι στην πραγματικότητα, οι τάξεις έχουν μικρότερο αριθμό μαθητών από εκείνον που ορίζει ο νόμος (25 μαθητές ανά τάξη στην πρωτοβάθμια και 30 στη δευτεροβάθμια) και σημειώνει ότι η χώρα κατέχει τη μικρότερη αναλογία μαθητή - καθηγητή (10,1 στην πρωτοβάθμια), όταν ο μέσος όρος των χωρών-μελών του ΟΟΣΑ είναι 16 και της Ε.Ε. 14,4. Επίσης, η Ελλάδα υπολείπεται αρκετών χωρών-μελών του ΟΟΣΑ στο πρόγραμμα αξιολόγησης των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων χωρών με τις ίδιες ή και χαμηλότερες δαπάνες ανά μαθητή και χώρες με ίσο ή χαμηλότερο επίπεδο ανάπτυξης, οι οποίες, ωστόσο, έχουν καταφέρει να σημειώσουν μεγαλύτερη από την Ελλάδα πρόοδο. Περαιτέρω, δεν υπάρχει εξωτερικό σύστημα αξιολόγησης των σχολείων και της διδασκαλίας, καθώς και αξιόπιστοι δείκτες που να παρέχουν αυτή την πληροφορία.
«Μια πλήρη ακτινογραφία και για τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης και ένα σύνολο εξαιρετικά σημαντικών συστάσεων και προτάσεων τις οποίες λάβαμε και συνεχίζουμε να λαμβάνουμε υπ’ όψιν σε όλη την προσπάθεια αλλαγών στην Παιδεία έχουμε από πλευράς ΟΟΣΑ», δήλωσε η υπουργός Παιδείας, κ. Αννα Διαμαντοπούλου, μετά τη χθεσινή συνάντησή της με τον κ. Γκουρία. «Το μέλλον της Ελλάδας βρίσκεται στην Εκπαίδευση. Πρέπει να την στηρίξουμε στην Ελλάδα» πρόσθεσε από την πλευρά του ο γ.γ. του οργανισμού. Η αποκέντρωση και στην εκπαίδευση τίθεται επίσης ως κομβικό ζήτημα. «Η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση χρειάζονται αποκέντρωση, επειδή το σύστημα είναι κεντρικό. Αυτό αποτελεί πρόκληση. Στην ανωτάτη εκπαίδευση τίθενται ζητήματα σχετικά με τον αριθμό όσων εγγράφονται και εκείνων που αποφοιτούν», συνέχισε. Αν και η Ελλάδα έχει κάνει άλματα στον αριθμό των αποφοίτων Λυκείου που εισάγονται στα ΑΕΙ, εντούτοις, μικρότερο ποσοστό (8,8%) από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ ολοκληρώνει τις σπουδές του στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα. Η έκθεση προτείνει «Καλλικράτη» και στα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, πολλά εκ των οποίων αλληλοεπικαλύπτονται στο αντικείμενο σπουδών, «δείχνοντας» προς την κατεύθυνση της κατάργησης ή συγχώνευσης, ενώ φαίνεται να υποστηρίζει τη θεσμοθέτηση του Συμβουλίου Ιδρύματος στα ΑΕΙ.
Ιφιγενεια Διαμαντη
kathimerini.gr
Απίστευτη υποκρισία! Τολμούν να αποφαίνονται ότι «το μέλλον της Ελλάδας βρίσκεται στην Εκπαίδευση. Πρέπει να την στηρίξουμε στην Ελλάδα», τη στιγμή που με γελοίες ταχυδακτυλουργίες και αλχημείες δείχνουν προς μια μόνο κατεύθυνση: στη συρρίκνωση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα προς όφελος των τοκογλύφων. Και βέβαια, η κυβέρνηση για μια ακόμη φορά θα συνθλίψει την κοινωνία για να υπακούσει στις έξωθεν πιέσεις, εκτός βέβαια αν επιτέλους ο λαός της δείξει την πόρτα της εξόδου...
ΑπάντησηΔιαγραφή