Η Περιφέρεια Θεσσαλίας προωθεί την ηλεκτροκίνηση στο Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο
Υπογράφτηκε την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας η Επιχειρησιακή συμφωνία για τη δημιουργία Ταμείου Αστικής Ανάπτυξης του ταμείου χαρτοφυλακίου Jessica μεταξύ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Τράπεζας Πειραιώς συνολικού προϋπολογισμού για τη Θεσσαλία 20 εκ. Ευρώ . Ανοίγει ο δρόμος για την ηλεκτροκίνηση στο Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο.
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας προωθεί την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου και Παλαιοφάρσαλων – Καλαμπάκας, την αξιοποίηση των τερματικών σταθμών και κάθε άλλη δραστηριότητα που θα προέκυπτε από τη δραστηριότητα των ηλεκτροκίνητων γραμμών στο σύνολο του Θεσσαλικού Σιδηρόδρομου.
Ο περιφερειάρχης κ. Αγοραστός ανέφερε ότι είναι «ένα δύσκολο εγχείρημα, πρωτοπόρο για την Ελλάδα. Πρόκειται για ένα χρηματοδοτικό εργαλείο που θα χρησιμοποιείται στο μέλλον, γι΄αυτό χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην πρώτη εφαρμογή του, διότι μια επιτυχημένη πρώτη εφαρμογή, δημιουργεί τις προϋποθέσεις αξιοποίησής αυτού του και στο μέλλον. Η Θεσσαλία ετοίμασε το έργο του Θεσσαλικού σιδηρόδρομου. Στις συμπράττουσες αρχές (Τράπεζα και ΟΣΕ) εναπόκειται η γρήγορη και σωστή υλοποίηση του έργου. Εμείς θα παρακολουθούμε από κοντά και θα παρεμβαίνουμε όπου χρειαστεί, προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο».
Η Πρωτοβουλία Jessica εντάσσεται στο πλαίσιο της φιλοσοφίας που προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τόσο στην τρέχουσα, όσο κυρίως και στην επικείμενη προγραμματική περίοδο, για τη μετάβαση δηλ. από τις εφάπαξ επιδοτήσεις στην παροχή δανεισμού με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους. Παράλληλα, επικεντρώνεται στην ανάγκη προσέλκυσης ιδιωτικών κεφαλαίων, τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν ως εγγύηση για τη βιωσιμότητα των επενδύσεων που αναλαμβάνονται.
Ενδεικτικές κατηγορίες πράξης αστικής ανάπτυξης, οι οποίες μπορεί να χρηματοδοτηθούν από πόρους του Jessica είναι η ενεργειακή αποδοτικότητα και ΑΠΕ σε δημόσια κτήρια, οι «Καθαρές» αστικές μεταφορές, οι δημόσιες μεταφορές, οι ποδηλατόδρομοι, οι πολυτροπικές μεταφορές, η αποκατάσταση «ιστορικών» κτηρίων, οι χώροι στάθμευσης και πράσινου και η διαμόρφωση υποδομών δρόμων, τα ευφυή συστήματα παρακολούθησης και ελέγχου κυκλοφορίας, οι δράσεις οικολογικής καινοτομίας καθώς και οι δράσεις ανάπτυξης τοπικής καινοτομίας.
Αιτήσεις μπορούν να υποβάλλουν Δημόσιοι ή Ιδιωτικοί φορείς ή σχήματα σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, με σκοπό την υλοποίηση των έργων που αποτελούν τμήμα ενός ολοκληρωμένου σχεδίου αστικής ανάπτυξης. Τα έργα αυτά πρέπει να παράγουν κοινωνικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι ανταποδοτικά με τρόπο τέτοιο ώστε να μπορούν να επιστρέψουν τους επενδεδυμένους πόρους στο Ταμείο Αστικής Ανάπτυξης , ώστε στη συνέχεια αυτό να επενδύσει σε δράσεις αστικής ανάπτυξης.
Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα
Υπογράφτηκε την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας η Επιχειρησιακή συμφωνία για τη δημιουργία Ταμείου Αστικής Ανάπτυξης του ταμείου χαρτοφυλακίου Jessica μεταξύ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Τράπεζας Πειραιώς συνολικού προϋπολογισμού για τη Θεσσαλία 20 εκ. Ευρώ . Ανοίγει ο δρόμος για την ηλεκτροκίνηση στο Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο.
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας προωθεί την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου και Παλαιοφάρσαλων – Καλαμπάκας, την αξιοποίηση των τερματικών σταθμών και κάθε άλλη δραστηριότητα που θα προέκυπτε από τη δραστηριότητα των ηλεκτροκίνητων γραμμών στο σύνολο του Θεσσαλικού Σιδηρόδρομου.
Ο περιφερειάρχης κ. Αγοραστός ανέφερε ότι είναι «ένα δύσκολο εγχείρημα, πρωτοπόρο για την Ελλάδα. Πρόκειται για ένα χρηματοδοτικό εργαλείο που θα χρησιμοποιείται στο μέλλον, γι΄αυτό χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην πρώτη εφαρμογή του, διότι μια επιτυχημένη πρώτη εφαρμογή, δημιουργεί τις προϋποθέσεις αξιοποίησής αυτού του και στο μέλλον. Η Θεσσαλία ετοίμασε το έργο του Θεσσαλικού σιδηρόδρομου. Στις συμπράττουσες αρχές (Τράπεζα και ΟΣΕ) εναπόκειται η γρήγορη και σωστή υλοποίηση του έργου. Εμείς θα παρακολουθούμε από κοντά και θα παρεμβαίνουμε όπου χρειαστεί, προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο».
Η Πρωτοβουλία Jessica εντάσσεται στο πλαίσιο της φιλοσοφίας που προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τόσο στην τρέχουσα, όσο κυρίως και στην επικείμενη προγραμματική περίοδο, για τη μετάβαση δηλ. από τις εφάπαξ επιδοτήσεις στην παροχή δανεισμού με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους. Παράλληλα, επικεντρώνεται στην ανάγκη προσέλκυσης ιδιωτικών κεφαλαίων, τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν ως εγγύηση για τη βιωσιμότητα των επενδύσεων που αναλαμβάνονται.
Ενδεικτικές κατηγορίες πράξης αστικής ανάπτυξης, οι οποίες μπορεί να χρηματοδοτηθούν από πόρους του Jessica είναι η ενεργειακή αποδοτικότητα και ΑΠΕ σε δημόσια κτήρια, οι «Καθαρές» αστικές μεταφορές, οι δημόσιες μεταφορές, οι ποδηλατόδρομοι, οι πολυτροπικές μεταφορές, η αποκατάσταση «ιστορικών» κτηρίων, οι χώροι στάθμευσης και πράσινου και η διαμόρφωση υποδομών δρόμων, τα ευφυή συστήματα παρακολούθησης και ελέγχου κυκλοφορίας, οι δράσεις οικολογικής καινοτομίας καθώς και οι δράσεις ανάπτυξης τοπικής καινοτομίας.
Αιτήσεις μπορούν να υποβάλλουν Δημόσιοι ή Ιδιωτικοί φορείς ή σχήματα σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, με σκοπό την υλοποίηση των έργων που αποτελούν τμήμα ενός ολοκληρωμένου σχεδίου αστικής ανάπτυξης. Τα έργα αυτά πρέπει να παράγουν κοινωνικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι ανταποδοτικά με τρόπο τέτοιο ώστε να μπορούν να επιστρέψουν τους επενδεδυμένους πόρους στο Ταμείο Αστικής Ανάπτυξης , ώστε στη συνέχεια αυτό να επενδύσει σε δράσεις αστικής ανάπτυξης.
Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου