Ποιος βρίσκεται πίσω από την τεχνολογία
Οι πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου βασίζονται, ως επί το πλείστον, σε μια τεχνολογία που ονομάζεται Near Field Communication ή NFC. Eκτός από το να είναι άλλο ένα δύσκολο ακρωνύμιο της ασύρματης τεχνολογίας που πρέπει να θυμάται κανείς, ένα τσιπ NFC ενσωματώνεται στο τηλέφωνο (ή συνδέεται σε αυτό μέσω μιας θύρας microSD ή μιας θήκης μεταφοράς) και μπορεί να επικοινωνεί με ένα τερματικό πιστωτικών καρτών σε απόσταση μικρότερη των 5 εκατοστών. Το τσιπ αποτελεί σημαντική αναβάθμιση έναντι της μαγνητικής ταινίας της πλαστικής κάρτας - μια τεχνολογία που εφευρέθηκε το 1960 και τώρα είναι, πλέον, εύκολη λεία για παραχαρά-κτες καρτών και άλλων απατεώνων.
Σχεδόν κάθε κατασκευαστής τηλεφώνων, συμπεριλαμβανομένων της Nokia και της Samsung, δηλώνει ότι προτίθεται να περιλάβει στα επόμενα πακέτα του και τα τσιπ NFC. Η Apple κρατά, προς το παρόν, κλειστά τα χαρτιά της για το τι προτίθεται να κάνει με την τεχνολογία NFC, αλλά, όπως λένε οι ανταγωνιστές της, συζητά με κάθε νέο προμηθευτή NFC -υπάρχουν πολλοί-, διερευνώντας κατά πόσο τη συμφέρει να αγοράσει ή να σχεδιάσει η ίδια την απαραίτητη τεχνολογία. Αναλυτές, όπως ο Richard Doherty του ομίλου Envisioneering, πιστεύουν ότι η Apple θα συμπεριλάβει τα τσιπ NFC σε μια από τις επόμενες εκδόσεις του iPhone, πιθανότατα το ερχόμενο έτος.
Τα ψηφιακά πορτοφόλια φαντάζουν ως μια λύση που αναζητά το πρόβλημά της. Διότι το να βγάζεις μερικά χαρτονομίσματα ή μια πιστωτική κάρτα από ένα πραγματικό πορτοφόλι δεν είναι, τελικά, και η χειρότερη αγγαρεία. Ωστόσο, οι τράπεζες, οι εταιρείες κινητής και οι κατασκευαστές τηλεφώνων έχουν πολλούς λόγους να θέλουν να προωθήσουν τα smartphones στο επίκεντρο του κόσμου των πληρωμών.
Οι εταιρείες που υποστηρίζουν την NFC ισχυρίζονται ότι θα κάνει τις οικονομικές συναλλαγές πιο ασφαλείς και οι ουρές στα καταστήματα θα κινούνται πιο γρήγορα, ενώ ήδη τρίβουν τα χέρια τους μπροστά στην προοπτική που ανοίγεται από πλευράς μάρκετινγκ.
Οι εταιρείες που προσφέρουν τις υπηρεσίες αυτές σχεδιάζουν να ενσωματώσουν στα ψηφιακά πορτοφόλια κάρτες πόντων αγορών και εκπτωτικών κουπονιών, αλλά και προσφορών ημέρας τύπου Groupon. Βασιζόμενη στην τεχνολογία NFC, οι έμποροι λιανικής θα μπορούν να δημιουργήσουν βάσεις με τα πλήρη προφίλ των πελατών τους και να τους «βομβαρδίζουν» με επιπλέον εκπτώσεις και διαφημίσεις στο ταμείο ή όταν βρίσκονται κάπου έξω, περίπου όπως η Amazon και άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα εντοπίζουν τους αγοραστές, όταν σερφάρουν στο Internet.
Ο Eric Schmidt, εκτελεστικός πρόεδρος της Google -και, προφανώς, όχι ιδιαίτερα εξοικειωμένος με τα ψώνια-περιέγραψε με τον δικό του τρόπο την ευκαιρία που ανοίγεται. «Περπατάτε στον δρόμο», είπε σε ένα συνέδριο κινητής τηλεφωνίας στις αρχές του έτους. «Βρίσκομαι σε σύγχυση, όπως είμαι εγώ συνήθως, και το τηλέφωνό μου θυμάται ότι χρειάζομαι ένα καινούργιο παντελόνι ή κάποιο άλλο προϊόν.
Γνωρίζει ότι υπάρχουν δύο καταστήματα σε κοντινή απόσταση. Γνωρίζει ότι το ένα από τα δύο θα μου προσφέρει έκπτωση 20%, ενώ το άλλο 30%. Μου δείχνει τις δύο προσφορές και, επειδή εγώ είμαι λίγο "σφιχτός", πάντα διαλέγω το πιο φθηνό. Μπαίνω στο κατάστημα, το κατάστημα γνωρίζει ότι έρχομαι και το παντελόνι είναι έτοιμο στη σακούλα του. Σε δευτερόλεπτα βρίσκομαι έξω από το μαγαζί, κρατώντας το καινούργιο μου παντελόνι».
capital.gr
Οι πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου βασίζονται, ως επί το πλείστον, σε μια τεχνολογία που ονομάζεται Near Field Communication ή NFC. Eκτός από το να είναι άλλο ένα δύσκολο ακρωνύμιο της ασύρματης τεχνολογίας που πρέπει να θυμάται κανείς, ένα τσιπ NFC ενσωματώνεται στο τηλέφωνο (ή συνδέεται σε αυτό μέσω μιας θύρας microSD ή μιας θήκης μεταφοράς) και μπορεί να επικοινωνεί με ένα τερματικό πιστωτικών καρτών σε απόσταση μικρότερη των 5 εκατοστών. Το τσιπ αποτελεί σημαντική αναβάθμιση έναντι της μαγνητικής ταινίας της πλαστικής κάρτας - μια τεχνολογία που εφευρέθηκε το 1960 και τώρα είναι, πλέον, εύκολη λεία για παραχαρά-κτες καρτών και άλλων απατεώνων.
Σχεδόν κάθε κατασκευαστής τηλεφώνων, συμπεριλαμβανομένων της Nokia και της Samsung, δηλώνει ότι προτίθεται να περιλάβει στα επόμενα πακέτα του και τα τσιπ NFC. Η Apple κρατά, προς το παρόν, κλειστά τα χαρτιά της για το τι προτίθεται να κάνει με την τεχνολογία NFC, αλλά, όπως λένε οι ανταγωνιστές της, συζητά με κάθε νέο προμηθευτή NFC -υπάρχουν πολλοί-, διερευνώντας κατά πόσο τη συμφέρει να αγοράσει ή να σχεδιάσει η ίδια την απαραίτητη τεχνολογία. Αναλυτές, όπως ο Richard Doherty του ομίλου Envisioneering, πιστεύουν ότι η Apple θα συμπεριλάβει τα τσιπ NFC σε μια από τις επόμενες εκδόσεις του iPhone, πιθανότατα το ερχόμενο έτος.
Τα ψηφιακά πορτοφόλια φαντάζουν ως μια λύση που αναζητά το πρόβλημά της. Διότι το να βγάζεις μερικά χαρτονομίσματα ή μια πιστωτική κάρτα από ένα πραγματικό πορτοφόλι δεν είναι, τελικά, και η χειρότερη αγγαρεία. Ωστόσο, οι τράπεζες, οι εταιρείες κινητής και οι κατασκευαστές τηλεφώνων έχουν πολλούς λόγους να θέλουν να προωθήσουν τα smartphones στο επίκεντρο του κόσμου των πληρωμών.
Οι εταιρείες που υποστηρίζουν την NFC ισχυρίζονται ότι θα κάνει τις οικονομικές συναλλαγές πιο ασφαλείς και οι ουρές στα καταστήματα θα κινούνται πιο γρήγορα, ενώ ήδη τρίβουν τα χέρια τους μπροστά στην προοπτική που ανοίγεται από πλευράς μάρκετινγκ.
Οι εταιρείες που προσφέρουν τις υπηρεσίες αυτές σχεδιάζουν να ενσωματώσουν στα ψηφιακά πορτοφόλια κάρτες πόντων αγορών και εκπτωτικών κουπονιών, αλλά και προσφορών ημέρας τύπου Groupon. Βασιζόμενη στην τεχνολογία NFC, οι έμποροι λιανικής θα μπορούν να δημιουργήσουν βάσεις με τα πλήρη προφίλ των πελατών τους και να τους «βομβαρδίζουν» με επιπλέον εκπτώσεις και διαφημίσεις στο ταμείο ή όταν βρίσκονται κάπου έξω, περίπου όπως η Amazon και άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα εντοπίζουν τους αγοραστές, όταν σερφάρουν στο Internet.
Ο Eric Schmidt, εκτελεστικός πρόεδρος της Google -και, προφανώς, όχι ιδιαίτερα εξοικειωμένος με τα ψώνια-περιέγραψε με τον δικό του τρόπο την ευκαιρία που ανοίγεται. «Περπατάτε στον δρόμο», είπε σε ένα συνέδριο κινητής τηλεφωνίας στις αρχές του έτους. «Βρίσκομαι σε σύγχυση, όπως είμαι εγώ συνήθως, και το τηλέφωνό μου θυμάται ότι χρειάζομαι ένα καινούργιο παντελόνι ή κάποιο άλλο προϊόν.
Γνωρίζει ότι υπάρχουν δύο καταστήματα σε κοντινή απόσταση. Γνωρίζει ότι το ένα από τα δύο θα μου προσφέρει έκπτωση 20%, ενώ το άλλο 30%. Μου δείχνει τις δύο προσφορές και, επειδή εγώ είμαι λίγο "σφιχτός", πάντα διαλέγω το πιο φθηνό. Μπαίνω στο κατάστημα, το κατάστημα γνωρίζει ότι έρχομαι και το παντελόνι είναι έτοιμο στη σακούλα του. Σε δευτερόλεπτα βρίσκομαι έξω από το μαγαζί, κρατώντας το καινούργιο μου παντελόνι».
capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου