Μια νέα πλατφόρμα ενημέρωσης των πολιτών σχετικά με δράσεις κατάρτισης, απασχόλησης, κοινωνικής ένταξης και δια βίου μάθησης, www.step.gov.gr, παρουσιάστηκε πρόσφατα σε κοινή συνέντευξη τύπου των Υπουργείων Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.Ο δικτυακός τόπος αναπτύχθηκε από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων «Διόφαντος», με στόχο να παρέχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση για τα τρέχοντα προγράμματα, τα οποία έως τώρα παρουσιάζονται αποσπασματικά σε επιμέρους ιστότοπους, με τρόπο φιλικό ακόμα και για όσους δεν έχουν μεγάλη εξοικείωση με υπολογιστές.
Στον δικτυακό τόπο παρουσιάζονται ήδη 37 ανοικτά και 30 επικείμενα προγράμματα, τα οποία υλοποιούνται από τα δύο Υπουργεία, με στόχο να διευκολύνουν την πρόσβαση των ανέργων στην αγορά εργασίας, τη βελτίωση των επαγγελματικών τους προσόντων μέσω κατάρτισης, την ένταξη κοινωνικά ευπαθών ομάδων, κ.λπ.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στους νέους, ώστε να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία και να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους στον επιχειρηματικό χώρο. Έως τα τέλη Μαρτίου, 245 χιλ. άνεργοι είχαν ωφεληθεί από τα τρέχοντα προγράμματα, ενώ οι νέες δράσεις που ανακοινώθηκαν, προϋπολογισμού 185 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ωφελήσουν 40 χιλ. επιπλέον ανέργους.
Μέχρι σήμερα, τα προγράμματα αυτά ανακοινώνονταν αποσπασματικά σε διάφορους δικτυακούς τόπους. Παρά τις προσπάθειες για την έγκαιρη ενημέρωση των ενδιαφερομένων, ο κατακερματισμός των δράσεων, αλλά και των μέσων στα οποία παρουσιάζονταν, δεν επέτρεπαν στους πολίτες να έχουν σφαιρική εικόνα των διαθέσιμων ευκαιριών. Αποτέλεσμα ήταν οι πολίτες να ανακαλύπτουν τα προγράμματα με καθυστέρηση, ή αποπροσανατολίζονται από τις περιγραφές, και να δημιουργείται η αίσθηση ότι οι δράσεις αυτές δεν τους αφορούν.
Ο νέος δικτυακός τόπος www.step.gov.gr καλύπτει αυτό το κενό. Απλά και μόνο με σύνδεση στο διαδίκτυο, οι πολίτες μπορούν να βλέπουν το σύνολο των προγραμμάτων πρόσβασης στην απασχόληση, κατάρτισης, εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης, και να μαθαίνουν τις απαραίτητες λεπτομέρειες (ποιες ομάδες αφορούν, τι προβλέπουν, ποια είναι η προθεσμία υποβολής αιτήσεων κ.λπ.) με τρόπο απλό και εύληπτο.
Η πλατφόρμα είναι χαμηλού κόστους, με μεγάλη προστιθέμενη αξία. Σύντομα θα εμπλουτιστεί περαιτέρω με συναφείς δράσεις και άλλων υπουργείων.
Πηγή: www.ekt.gr, με πληροφορίες από Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Στον δικτυακό τόπο παρουσιάζονται ήδη 37 ανοικτά και 30 επικείμενα προγράμματα, τα οποία υλοποιούνται από τα δύο Υπουργεία, με στόχο να διευκολύνουν την πρόσβαση των ανέργων στην αγορά εργασίας, τη βελτίωση των επαγγελματικών τους προσόντων μέσω κατάρτισης, την ένταξη κοινωνικά ευπαθών ομάδων, κ.λπ.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στους νέους, ώστε να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία και να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους στον επιχειρηματικό χώρο. Έως τα τέλη Μαρτίου, 245 χιλ. άνεργοι είχαν ωφεληθεί από τα τρέχοντα προγράμματα, ενώ οι νέες δράσεις που ανακοινώθηκαν, προϋπολογισμού 185 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ωφελήσουν 40 χιλ. επιπλέον ανέργους.
Μέχρι σήμερα, τα προγράμματα αυτά ανακοινώνονταν αποσπασματικά σε διάφορους δικτυακούς τόπους. Παρά τις προσπάθειες για την έγκαιρη ενημέρωση των ενδιαφερομένων, ο κατακερματισμός των δράσεων, αλλά και των μέσων στα οποία παρουσιάζονταν, δεν επέτρεπαν στους πολίτες να έχουν σφαιρική εικόνα των διαθέσιμων ευκαιριών. Αποτέλεσμα ήταν οι πολίτες να ανακαλύπτουν τα προγράμματα με καθυστέρηση, ή αποπροσανατολίζονται από τις περιγραφές, και να δημιουργείται η αίσθηση ότι οι δράσεις αυτές δεν τους αφορούν.
Ο νέος δικτυακός τόπος www.step.gov.gr καλύπτει αυτό το κενό. Απλά και μόνο με σύνδεση στο διαδίκτυο, οι πολίτες μπορούν να βλέπουν το σύνολο των προγραμμάτων πρόσβασης στην απασχόληση, κατάρτισης, εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης, και να μαθαίνουν τις απαραίτητες λεπτομέρειες (ποιες ομάδες αφορούν, τι προβλέπουν, ποια είναι η προθεσμία υποβολής αιτήσεων κ.λπ.) με τρόπο απλό και εύληπτο.
Η πλατφόρμα είναι χαμηλού κόστους, με μεγάλη προστιθέμενη αξία. Σύντομα θα εμπλουτιστεί περαιτέρω με συναφείς δράσεις και άλλων υπουργείων.
Πηγή: www.ekt.gr, με πληροφορίες από Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου