Ο υπουργός Παιδείας Κος Μπαμπινιώτης δήλωσε για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών : «Θα έχει καθαρώς διαπιστωτικό - βελτιωτικό και όχι τιμωρητικό χαρακτήρα, ενώ δεν συνδέεται με απολύσεις εκπαιδευτικών».Εάν δεν υπάρχει τιμωρία ή επιβράβευση η όποια αξιολόγηση δεν έχει κανένα απολύτως νόημα.Π.χ διαπιστώνεται επανειλημμένως ότι ο Χ εκπαιδευτικός εκτελεί πλημμελώς τα καθήκοντα του, εάν δεν έχει καμία συνέπεια γι αυτό τότε τι νόημα έχει η διαπίστωση? Για ποιο λόγο κάποιος εκπαιδευτικός θα προσπαθεί να κάνει καλύτερη τη δουλειά του όταν γνωρίζει ότι με περισσότερη ή λιγότερη δουλειά δεν θα έχει καμία επίπτωση στο μισθό του .
Τιμωρία δεν σημαίνει μόνο απολύσεις. Μπορεί να σημαίνει καθυστέρηση της βαθμολογικής εξέλιξης ή και υποβιβασμό σε κατώτερο βαθμό που μεταφράζεται , σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, σε χαμηλότερες αποδοχές. Ο νόμος που ισχύει ήδη συνδέει άμεσα τις αμοιβές με το βαθμό ο οποίος αποκτάται μετά από κρίση. Τα κριτήρια της κρίσης δεν έχουν ακόμα καθοριστεί. Επομένως ο Κύριος Μπαμπινιώτης έρχεται σε αντίθεση με τον ισχύοντα νόμο.
Ο αντίλογος που προβάλλεται για την αξιολόγηση είναι ότι μπορεί να μην είναι αντικειμενική . Σε αυτό το πραγματικό ενδεχόμενο θα μπορούσαν να συζητηθούν ασφαλιστικές δικλίδες όπως:
>να υπάρχει δυνατότητα προσφυγής για επαναξιολόγηση
>αξιολόγηση από πολλούς κριτές π.χ μαθητές , διευθυντές σχολείου , Σχολικός Σύμβουλος >Αντικειμενικά κριτήρια π.χ μεταπτυχιακά , διδακτορικά , πιστοποιήσεις σε ξένες γλώσσες και χρήση νέων τεχνολογιών κλπ Όλες οι δράσεις έχουν μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα .Π.χ οι διορισμοί με τον ενιαίο πίνακα ή με τον ΑΣΕΠ αν και έχουν μειονεκτήματα δουλεύουν αρκετά χρόνια με την αποδοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας. Δεν μπορεί τα παιδιά να αναγκάζονται να ανέχονται τον ανεπαρκή εκπαιδευτικό που βρέθηκε στο συγκεκριμένο σχολείο και να μην μπορούν να κάνουν κάτι. Η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από την αξιολόγηση. Ο λόγος γίνεται για εκείνους που χρόνια πίνουν στην υγεία των κορόιδων.
>να υπάρχει δυνατότητα προσφυγής για επαναξιολόγηση
>αξιολόγηση από πολλούς κριτές π.χ μαθητές , διευθυντές σχολείου , Σχολικός Σύμβουλος >Αντικειμενικά κριτήρια π.χ μεταπτυχιακά , διδακτορικά , πιστοποιήσεις σε ξένες γλώσσες και χρήση νέων τεχνολογιών κλπ Όλες οι δράσεις έχουν μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα .Π.χ οι διορισμοί με τον ενιαίο πίνακα ή με τον ΑΣΕΠ αν και έχουν μειονεκτήματα δουλεύουν αρκετά χρόνια με την αποδοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας. Δεν μπορεί τα παιδιά να αναγκάζονται να ανέχονται τον ανεπαρκή εκπαιδευτικό που βρέθηκε στο συγκεκριμένο σχολείο και να μην μπορούν να κάνουν κάτι. Η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από την αξιολόγηση. Ο λόγος γίνεται για εκείνους που χρόνια πίνουν στην υγεία των κορόιδων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου