Οι ειδήσεις για τις επιπτώσεις από την οικονομική κρίση, η χρήση κινητού τηλεφώνου και η παρακολούθηση της διαδρομής από τις συσκευές GPS μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά την οδηγική συμπεριφορά σύμφωνα με αξιωματικούς της Τροχαίας και συγκοινωνιολόγους αυξάνοντας τον κίνδυνο για την πρόκληση ατυχήματος.
Δεν είναι τυχαίο, ανέφεραν αρμόδιοι αξιωματικοί της Τροχαίας στο BHMAonline, ότι τους τελευταίους μήνες, ιδιαίτερα δε κατά την εορταστική περίοδο, οι εκτροπές οχημάτων τόσο στο «δευτερεύον» εθνικό οδικό δίκτυο όσο και μέσα σε κατοικημένες περιοχές πολλαπλασιάστηκαν. «Ολο και περισσότεροι οδηγοί, τελευταία, χάνουν τον έλεγχο του οχήματός τους και φεύγουν από το οδόστρωμα, πολλές φορές χωρίς καμία εμφανή αιτία», σημείωναν χαρακτηριστικά. Τα αίτια των εκτροπών; Συνήθως η υπερβολική ταχύτητα και η απρόσεκτη οδήγηση.
Περισσότερες παραβάσεις καταγράφονται και για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Παρόλα αυτά το 2010, σημειώθηκαν 182 λιγότεροι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα σε σχέση με το 2009. Ο στόχος επετεύχθη υποστηρίζουν αξιωματικοί της Τροχαίας, επειδή αυτή τη φορά έγινε «στοχευμένη αστυνόμευση» στα σημεία υψηλής επικινδυνότητας για πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Σχετικά με τις ηλικίες των θυμάτων τα περισσότερα ανήκαν στην ηλικιακή ομάδα 25 - 35 ετών και μετά ακολουθεί η ομάδα των ηλικιών 18 - 25.
Μιλώντας στο BHMAonline ο συγκοινωνιολόγος κ. Πάνος Παπαδάκος ανέφερε πως τα πολλά τροχαία ατυχήματα την περίοδο των εορτών στην επαρχία οφείλονται κυρίως στον «ανθρώπινο παράγοντα» και στην έλλειψη ουσιαστικής αστυνόμευσης και λιγότερο στο οδικό περιβάλλον. Αναφέρθηκε επίσης στους κινδύνους που εγκυμονούν από τη χρήση κινητών - «μπορείς να τρακάρεις ακόμα και αν κινείσαι με 10 χιλιόμετρα», είπε χαρακτηριστικά - και στην εστίαση της αρκετών οδηγών στις συσκευές που δείχνουν κατεύθυνση προς έναν προορισμό με αποτέλεσμα να αποσπάται η προσοχή τους.
«Όπου υπάρχουν επικίνδυνα σημεία το καλύτερο θα ήταν να μην υπάρχει περιπολικό ή ενδεχομένως κάμερα που να "παρακολουθεί" το σημείο αλλά η κατάλληλη σήμανση ώστε ο διερχόμενος οδηγός να "κόψει" ταχύτητα και να είναι προσεκτικός»
επεσήμανε ο κ. Παπαδάκος και έκανε λόγο για «λογική πρόληψης», ώστε να διαμορφωθεί ένα οδικό περιβάλλον που να «συγχωρεί τα σφάλματα του οδηγού».
Μελέτες που έμειναν στα χαρτιά
Ο κ. Παπαδάκος επεσήμανε ακόμη πως στο παρελθόν υπήρξαν αρκετές μελέτες για ασφαλέστερους δρόμους για οδηγούς και πεζούς, οι οποίες ωστόσο έμειναν στα χαρτιά. Δύο από αυτές συντάχθηκαν το 2008 και αφορούσαν παρεμβάσεις σε 90 επικίνδυνα σημεία στην Αθήνα και σε 55 στη Θεσσαλονίκη. Ουδέποτε όμως πέρασαν από το χαρτί στα έργα για... γραφειοκρατικούς λόγους. «Για παράδειγμα σε μια νησίδα υπήρχαν δυο δέντρα και στη μελέτη υπήρχε η πρόταση είτε να μετακινηθούν σε άλλο σημείο ή να ξεριζωθούν για να γίνει το έργο. Η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ ζητούσε αδειοδότηση για την ενέργεια αυτή από την υπηρεσία Περιβάλλοντος, που θα έπρεπε με τη σειρά της να αναθέσει νέα μελέτη σε περιβαλλοντολόγο, η μια υπηρεσία ζητούσε διευκρινήσεις από την άλλη και κάπως έτσι "κόλλησε" η υλοποίηση», επεσήμανε χαρακτηριστικά.
www.tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου