«Η συσκευασία ζυγίζει περισσότερο από το ίδιο το προϊόν», διαμαρτυρήθηκε η Βολφ σε συνέντευξή της στη Süddeutsche Zeitung. «Η φύση έχει ήδη τυλίξει το αγγούρι.
Τι είναι αυτό το πλαστικό περιτύλιγμα; Είναι ανόητο!», είπε από την πλευρά της η Γκλιμπόφσκι. Για να υλοποιήσουν την ιδέα τους η Βολφ και η Γκλιμπόφσκι κατέφυγαν στη «διαδικτυακή µικροχρηµατοδότηση» (crowdfunding). Μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα είχαν συγκεντρώσει τα διπλάσια χρήματα από τα 61.000 Ευρώ που χρειάζονταν για να ανοίξουν το κατάστημά τους στο Βερολίνο. Οι δύο γερμανίδες διαθέτουν στο κατάστημά τους περίπου 600 προϊόντα – οργανικής καλλιέργειας και μη – τα οποία κατά βάση είναι εγχώρια, έτσι ώστε να μειωθούν στο ελάχιστο οι μεταφορές των προϊόντων και κατά προέκταση το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του καταστήματος που τα διαθέτει.
Το video που ακολουθεί είναι στα γερμανικά, αλλά μπορεί να μας δώσει μια ιδέα του τρόπου που λειτουργεί αυτό το καινοτόμο κατάστημα.
Η ανακύκλωση και η χρήση περιβαλλοντικά φιλικότερων συσκευασιών συμβάλλουν στην απομάκρυνση απορριμμάτων από τις χωματερές. Παρόλα αυτά, κάθε μέρα το μέσο νοικοκυριό στον δυτικό κόσμο και τους αναδυόμενους οικονομικούς γίγαντες της Ασίας παράγει σημαντικό όγκο απορριμμάτων μεγάλο μέρος των οποίων είναι τρόφιμα και οι συσκευασίες τους.
Τον προηγούμενο Φεβρουάριο η Παγκόσμια Τράπεζα δημοσιοποίησε συγκλονιστικά στοιχεία για τη σπατάλη τροφίμων καθώς το ένα τέταρτο με ένα τρίτο της συνολικής παραγωγής παγκοσμίως καταλήγει στα σκουπίδια ή χάνεται.
Ακόμα και στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης μπορεί ο μέσος πολίτης να “βλαστημάει” για τις περικοπές και τα μνημόνια, αλλά σύμφωνα με έρευνα της Public Issue που διενεργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Καλύτερη ζωή» του WWF Ελλάς σχεδόν δύο στους δέκα Έλληνες πετούν το φαγητό τους στα σκουπίδια. Μάλιστα, το 59% των Ελλήνων σπαταλάει φαγητό τουλάχιστον μια με δύο φορές τον μήνα με τους νέους ηλικίας 18 έως 34 ετών να “πρωταγωνιστούν”. —Η Γερμανία δείχνει το δρόμο Αλλά ας επιστρέψουμε στις συσκευασίες. Πώς θα μας φαινόταν αν μπορούσαμε να εξαλείψουμε την ποσότητα που καταλήγει στα σκουπίδια προτού καν οι συσκευασίες μπουν στο καροτσάκι του σούπερ μάρκετ;
Αυτή είναι η ιδέα πίσω από το Original Unverpackt (σημαίνει «αυθεντικό απακετάριστο/χύμα»), ένα νέο τύπο σούπερ μάρκετ που εμφανίστηκε στη Γερμανία και που αναγκάζει τους καταναλωτές να φέρνουν μαζί τους επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες για να βάλουν τα ψώνια τους. Το κατάστημα αυτό δεν πωλεί τίποτα συσκευασμένο σε τσάντες, κουτιά, βάζα ή άλλο δοχείο, καταργώντας το μοντέλο του σούπερ μάρκετ που πωλεί έτοιμα συσκευασμένα τρόφιμα στοιχισμένα ομοιόμορφα στα ράφια. Αντιθέτως πωλεί σπόρους σε μεγάλους κάδους, πόσιμα προϊόντα που περιμένουν τις επαναγεμιζόμενες φιάλες των καταναλωτών και άλλα προϊόντα χωρίς μεμβράνες, συσκευασίες tetra-pak κλπ.
Το εν λόγω κατάστημα αποτελεί τον καρπό της εργασίας και της συνεργασίας δύο νεαρών γερμανίδων: της Σάρα Βολφ και της Μιλένα Γκλιμπόφσκι, 28 και 30 ετών αντίστοιχα. Όπως αναφέρουν στην ιστοσελίδα της “πρωτοβουλίας” επιθυμία τους είναι οι καταναλωτές να μπορούν να επιλέξουν ακριβώς την ποσότητα τροφίμων που επιθυμούν και να ελέγξουν τα απορρίμματα που παράγουν στο νοικοκυριό τους. Σε κάθε περίπτωση στόχος τους είναι να δείξουν ότι υπάρχουν πιο “πράσινοι” τρόποι για να πουληθούν τα τρόφιμα.
Τι είναι αυτό το πλαστικό περιτύλιγμα; Είναι ανόητο!», είπε από την πλευρά της η Γκλιμπόφσκι. Για να υλοποιήσουν την ιδέα τους η Βολφ και η Γκλιμπόφσκι κατέφυγαν στη «διαδικτυακή µικροχρηµατοδότηση» (crowdfunding). Μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα είχαν συγκεντρώσει τα διπλάσια χρήματα από τα 61.000 Ευρώ που χρειάζονταν για να ανοίξουν το κατάστημά τους στο Βερολίνο. Οι δύο γερμανίδες διαθέτουν στο κατάστημά τους περίπου 600 προϊόντα – οργανικής καλλιέργειας και μη – τα οποία κατά βάση είναι εγχώρια, έτσι ώστε να μειωθούν στο ελάχιστο οι μεταφορές των προϊόντων και κατά προέκταση το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του καταστήματος που τα διαθέτει.
Το video που ακολουθεί είναι στα γερμανικά, αλλά μπορεί να μας δώσει μια ιδέα του τρόπου που λειτουργεί αυτό το καινοτόμο κατάστημα.
Η ανακύκλωση και η χρήση περιβαλλοντικά φιλικότερων συσκευασιών συμβάλλουν στην απομάκρυνση απορριμμάτων από τις χωματερές. Παρόλα αυτά, κάθε μέρα το μέσο νοικοκυριό στον δυτικό κόσμο και τους αναδυόμενους οικονομικούς γίγαντες της Ασίας παράγει σημαντικό όγκο απορριμμάτων μεγάλο μέρος των οποίων είναι τρόφιμα και οι συσκευασίες τους.
Τον προηγούμενο Φεβρουάριο η Παγκόσμια Τράπεζα δημοσιοποίησε συγκλονιστικά στοιχεία για τη σπατάλη τροφίμων καθώς το ένα τέταρτο με ένα τρίτο της συνολικής παραγωγής παγκοσμίως καταλήγει στα σκουπίδια ή χάνεται.
Ακόμα και στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης μπορεί ο μέσος πολίτης να “βλαστημάει” για τις περικοπές και τα μνημόνια, αλλά σύμφωνα με έρευνα της Public Issue που διενεργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Καλύτερη ζωή» του WWF Ελλάς σχεδόν δύο στους δέκα Έλληνες πετούν το φαγητό τους στα σκουπίδια. Μάλιστα, το 59% των Ελλήνων σπαταλάει φαγητό τουλάχιστον μια με δύο φορές τον μήνα με τους νέους ηλικίας 18 έως 34 ετών να “πρωταγωνιστούν”. —Η Γερμανία δείχνει το δρόμο Αλλά ας επιστρέψουμε στις συσκευασίες. Πώς θα μας φαινόταν αν μπορούσαμε να εξαλείψουμε την ποσότητα που καταλήγει στα σκουπίδια προτού καν οι συσκευασίες μπουν στο καροτσάκι του σούπερ μάρκετ;
Αυτή είναι η ιδέα πίσω από το Original Unverpackt (σημαίνει «αυθεντικό απακετάριστο/χύμα»), ένα νέο τύπο σούπερ μάρκετ που εμφανίστηκε στη Γερμανία και που αναγκάζει τους καταναλωτές να φέρνουν μαζί τους επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες για να βάλουν τα ψώνια τους. Το κατάστημα αυτό δεν πωλεί τίποτα συσκευασμένο σε τσάντες, κουτιά, βάζα ή άλλο δοχείο, καταργώντας το μοντέλο του σούπερ μάρκετ που πωλεί έτοιμα συσκευασμένα τρόφιμα στοιχισμένα ομοιόμορφα στα ράφια. Αντιθέτως πωλεί σπόρους σε μεγάλους κάδους, πόσιμα προϊόντα που περιμένουν τις επαναγεμιζόμενες φιάλες των καταναλωτών και άλλα προϊόντα χωρίς μεμβράνες, συσκευασίες tetra-pak κλπ.
Το εν λόγω κατάστημα αποτελεί τον καρπό της εργασίας και της συνεργασίας δύο νεαρών γερμανίδων: της Σάρα Βολφ και της Μιλένα Γκλιμπόφσκι, 28 και 30 ετών αντίστοιχα. Όπως αναφέρουν στην ιστοσελίδα της “πρωτοβουλίας” επιθυμία τους είναι οι καταναλωτές να μπορούν να επιλέξουν ακριβώς την ποσότητα τροφίμων που επιθυμούν και να ελέγξουν τα απορρίμματα που παράγουν στο νοικοκυριό τους. Σε κάθε περίπτωση στόχος τους είναι να δείξουν ότι υπάρχουν πιο “πράσινοι” τρόποι για να πουληθούν τα τρόφιμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου