Χρειάζεται συνεχής σχεδιασμός και πράξη με μέτρηση των αποτελεσμάτων
Λαμία, 21/9/2013
Είναι γεγονός ότι τα κυκλοφοριακά προβλήματα, οι ελεύθεροι κοινόχρηστοι χώροι και το πράσινο, η ρύπανση της ατμόσφαιρας και οι βιώσιμες μεταφορές δεν είναι μόνο προϋπόθεση για ανθρώπινη ποιότητα ζωής στις πόλεις, αλλά και πολύ σημαντικός τομέας των προσπαθειών για τις κλιματικές ισορροπίες στον πλανήτη.
Και είναι φυσικό να απασχολούν όλο και περισσότερο σήμερα πολίτες και φορείς, ιδιαίτερα την αυτοδιοίκηση.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας που κορυφώνεται αύριο 22 Σεπτεμβρίου, ημέρα χωρίς αυτοκίνητο, είναι θεσμός με θετικό απολογισμό, γιατί θέτει σωστά την κύρια προτεραιότητα, που είναι ο δραστικός περιορισμός της κυριαρχίας του Ι.Χ· ωστόσο, πρέπει να πούμε, κινδυνεύει να εκφυλιστεί
Η Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Λαμίας, με αφορμή την Εβδομάδα Κινητικότητας, τονίζει και θεωρεί ως προτεραιότητα την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για τα προβλήματα που δημιουργεί η αλόγιστη χρήση του αυτοκινήτου. Θέλουμε να αναδείξουμε περισσότερο τα δικαιώματα των πεζών. Να επανακαθορίσουμε τη σχέση μας με το αυτοκίνητο, κυρίως σε ό,τι αφορά στις μετακινήσεις μέσα στην πόλη και να επιμείνουμε στην αλλαγή νοοτροπίας.
Στόχος μας είναι, οι δράσεις του Δήμου να αποκτήσουν μόνιμο και τακτικό χαρακτήρα και να περάσουν το μήνυμα στην κοινωνία ότι η μετακίνηση των πεζών, των ποδηλατών και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αποτελούν πρώτη προτεραιότητα, αλλά και εναλλακτικό και υγιεινό τρόπο ζωής.
Στη Λαμία - επιμένουμε - χρειάζονται να γίνουν πολλά. Η πόλη έχει ανάγκη από μέτρα αποθάρρυνσης της χρήσης του αυτοκινήτου στο κέντρο. Έχει ανάγκη από μεγάλο δίκτυο πεζοδρόμων, από περιφερειακούς δρόμους και περιφερειακά πάρκιγκ, μόνιμες παρεμβάσεις βιώσιμου χαρακτήρα υπέρ των μέσων μαζικής μεταφοράς - με πυκνότερο δίκτυο λεωφορείων και minibus – υπέρ του σιδηροδρόμου και του ποδηλάτου Δεν συμφωνούμε με τα πάρκιγκ στο κέντρο της πόλης.
Η Λαμία έχει επίσης ανάγκη από την αποκατάσταση των πεζοδρομίων, αυτών έστω των μικρών. Να τα απαλλάξουμε από τα «σκαλάκια έξω», από τις ζαρντινιέρες και τις παράνομες καταλήψεις και τα ταπεζοκαθίσματα. Έχει ανάγκη από σεβασμό στον πεζό, στον πολίτη, στη μητέρα, βελτίωση της κυκλοφοριακής αγωγής και αλλαγή κουλτούρας. Να περιοριστούν οι ταχύτητες μέσα στην πόλη και να μπουν αυστηρά όρια. Όχι σούζες και μαρσαρίσματα. Έχει ανάγκη η πόλη από διαγραμμίσεις των δρόμων γενικά και ιδιαίτερα για τους πεζούς και μέτρα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Έχει ανάγκη επίσης από αυστηρά μέτρα για την αντιμετώπιση της ηχορύπανσης.
Να ενισχυθεί ο ρόλος του ποδηλάτου με την αξιοποίηση, την ορθή λειτουργία και την επέκταση των ποδηλατοδρόμων, ιδιαίτερα στο νότιο τμήμα της πόλης. Να ενθαρρύνουμε τη χρήση του ηλεκτρικού ποδηλάτου τοποθετώντας και πρίζες στις πλατείες για δωρεάν φόρτιση. Να αναδειχθεί ο ρόλος των «ενεργών τετραγώνων» με τη χωροθέτηση των χώρων στάθμευσης, των πάρκων και των ελεύθερων χώρων πρασίνου και των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
Τα αποτελέσματα όλων αυτών των δράσεων θα πρέπει να αποτιμώνται κατά τακτά χρονικά διαστήματα και να λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα· γιατί αλλιώς θα φλυαρούμε με τον συνεχή κίνδυνο του εκφυλισμού και της υποβάθμισης της βιώσιμης κινητικότητας, κάτω από την πίεση του λόμπυ των αυτοκινητοβιομηχανιών και του καταναλωτισμού, χωρίς αποτελέσματα
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΥΠΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου