Ένα πρωτότυπο τρόπο που βασίζεται στην απλή οικονομική αρχή της προσφοράς και της ζήτησης σκέφτηκαν στο Σαν Φρανσίσκο των Ηνωμένων Πολιτειών για την αποσυμφόρηση των περιοχών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τη στάθμευση.Όπως γράφει η εφημερίδα New York Times το «φιλόδοξο σχέδιο» των δημοτικών Αρχών της αμερικανικής πόλης έχει έναν βασικό στόχο: να υπάρχει τουλάχιστον μία άδεια θέση στάθμευσης σε κάθε τετράγωνο που διαθέτει παρκόμετρο. Το πρόγραμμα προβλέπει την αύξηση των τιμών στα τετράγωνα του Σαν Φρανσίσκο με τη μεγαλύτερη κίνηση και τη μείωσή τους στα λιγότερο πολυσύχναστα.
Αν και οι νέες τιμές ακόμη βρίσκονται υπό διαμόρφωση - οι πιο ακριβές θέσεις κοστίζουν 4,50 δολάρια (3,40 ευρώ) την ώρα και μπορεί να φθάσουν τα έξι δολάρια (4,50 ευρώ) - τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι η αλλαγή μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα σε ορισμένες περιοχές. Στη Ντραμ Στριτ, έναν πολυσύχναστο δρόμο του Σαν Φρανσίσκο, τα οφέλη του νέου συστήματος είναι ήδη εμφανή.
Ενώ το περασμένο καλοκαίρι ήταν σχεδόν αδύνατο να βρει κανείς θέση στάθμευσης εκεί, με τη σταδιακή αύξηση της τιμής του παρκόμετρου από τα 3,50 (2,65 ευρώ) στα 4,50 δολάρια, οι υπερσύγχρονοι αισθητήρες που βρίσκονται ενσωματωμένοι στον δρόμο ανιχνεύουν πιο συχνά ελεύθερες θέσεις. Με τη βοήθεια της ομοσπονδιακής χρηματοδότησης η πόλη του Σαν Φρανσίσκο τοποθέτησε αισθητήρες στάθμευσης και νέα παρκόμετρα στο ένα τέταρτο των 26.800 θέσεων της πόλης.
Με αυτό τον τρόπο παρακολουθούν το πότε και πού σταθμεύουν τα αυτοκίνητα. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι, με τις Αρχές να μεταβάλλουν τις τιμές ανά δύο μήνες - στις πολυσύχναστες τις αύξησαν κατά 25 σεντ την ώρα ενώ στις πιο «ήρεμες» τις μείωσαν μέχρι και 50 σεντ. Η επίδραση αυτής της πρωτοβουλίας δεν είναι ακόμη ξεκάθαρη, αλλά σύμφωνα με έρευνα των New York Times, οι νέες τιμές επιφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα σε ορισμένες περιοχές.
Ενώ μόλις το ένα τρίτο των τετραγώνων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα πέτυχαν τον στόχο τους, η έρευνα διαπίστωσε ότι τα δύο τρίτα είτε πέτυχαν τον στόχο τους είτε πλησίασαν περισσότερο προς αυτόν. Ωστόσο, οι τιμές δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που επηρεάζει τη συμπεριφορά.
Στο ένα πέμπτο των περιπτώσεων οι τιμές αυξήθηκαν αλλά περισσότερες θέσεις καταλήφθηκαν ή οι τιμές μειώθηκαν αλλά περισσότερες θέσεις έμειναν κενές. «Χρειάζονται μόνο λίγοι άνθρωποι που θα καταλάβουν ότι υπάρχει διαφορά στη τιμή και θα επιλέξουν να παρκάρουν σε διαφορετικό σημείο για να ανοίξουν μερικές θέσεις εδώ και εκεί» σχολίασε ο Τζέι Πράιμους, υπεύθυνος του προγράμματος για τη Δημοτική Υπηρεσία Μεταφορών του Σαν Φρανσίσκο.
http://www.tovima.gr
Αν και οι νέες τιμές ακόμη βρίσκονται υπό διαμόρφωση - οι πιο ακριβές θέσεις κοστίζουν 4,50 δολάρια (3,40 ευρώ) την ώρα και μπορεί να φθάσουν τα έξι δολάρια (4,50 ευρώ) - τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι η αλλαγή μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα σε ορισμένες περιοχές. Στη Ντραμ Στριτ, έναν πολυσύχναστο δρόμο του Σαν Φρανσίσκο, τα οφέλη του νέου συστήματος είναι ήδη εμφανή.
Ενώ το περασμένο καλοκαίρι ήταν σχεδόν αδύνατο να βρει κανείς θέση στάθμευσης εκεί, με τη σταδιακή αύξηση της τιμής του παρκόμετρου από τα 3,50 (2,65 ευρώ) στα 4,50 δολάρια, οι υπερσύγχρονοι αισθητήρες που βρίσκονται ενσωματωμένοι στον δρόμο ανιχνεύουν πιο συχνά ελεύθερες θέσεις. Με τη βοήθεια της ομοσπονδιακής χρηματοδότησης η πόλη του Σαν Φρανσίσκο τοποθέτησε αισθητήρες στάθμευσης και νέα παρκόμετρα στο ένα τέταρτο των 26.800 θέσεων της πόλης.
Με αυτό τον τρόπο παρακολουθούν το πότε και πού σταθμεύουν τα αυτοκίνητα. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι, με τις Αρχές να μεταβάλλουν τις τιμές ανά δύο μήνες - στις πολυσύχναστες τις αύξησαν κατά 25 σεντ την ώρα ενώ στις πιο «ήρεμες» τις μείωσαν μέχρι και 50 σεντ. Η επίδραση αυτής της πρωτοβουλίας δεν είναι ακόμη ξεκάθαρη, αλλά σύμφωνα με έρευνα των New York Times, οι νέες τιμές επιφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα σε ορισμένες περιοχές.
Ενώ μόλις το ένα τρίτο των τετραγώνων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα πέτυχαν τον στόχο τους, η έρευνα διαπίστωσε ότι τα δύο τρίτα είτε πέτυχαν τον στόχο τους είτε πλησίασαν περισσότερο προς αυτόν. Ωστόσο, οι τιμές δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που επηρεάζει τη συμπεριφορά.
Στο ένα πέμπτο των περιπτώσεων οι τιμές αυξήθηκαν αλλά περισσότερες θέσεις καταλήφθηκαν ή οι τιμές μειώθηκαν αλλά περισσότερες θέσεις έμειναν κενές. «Χρειάζονται μόνο λίγοι άνθρωποι που θα καταλάβουν ότι υπάρχει διαφορά στη τιμή και θα επιλέξουν να παρκάρουν σε διαφορετικό σημείο για να ανοίξουν μερικές θέσεις εδώ και εκεί» σχολίασε ο Τζέι Πράιμους, υπεύθυνος του προγράμματος για τη Δημοτική Υπηρεσία Μεταφορών του Σαν Φρανσίσκο.
http://www.tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου