Τι δείχνει η Ετήσια Έκθεση
Αυξημένος κατά 4% ήταν ο αριθμός των έγγραφων αναφορών που δέχθηκε το 2011 ο Συνήγορος του Καταναλωτή.Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, κ. Ευάγγελος Ζερβέας, παρέδωσε σήμερα στον Πρόεδρο της Βουλής και στον Πρωθυπουργό την Ετήσια Έκθεση πεπραγμένων της Αρχής για το 2011.
Στην Έκθεση γίνεται εκτενής αναφορά στις σημαντικότερες δημόσιες παρεμβάσεις της Αρχής, ενώ παρουσιάζεται πλήθος αξιόπιστων ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων σχετικά με καταναλωτικές διαφορές στη χώρα μας.
Ειδικότερα:
Το 2011 υποβλήθηκαν 3.845 έγγραφες αναφορές στη Αρχή, αριθμός αυξημένος κατά 4% σε σχέση με πέρυσι. Ποσοστό 82% εξ αυτών κατέληξαν σε φιλική διευθέτηση εντός χρονικού διαστήματος, που δεν ξεπερνά κατά μέσο όρο τις 88 ημέρες. Σε περισσότερες δε από τρεις στις τέσσερις υποθέσεις υπάρχει θετική έκβαση υπέρ καταναλωτή.
Ιδιαιτέρως αυξημένα κατά 36% ήταν και τα παράπονα καταναλωτών που δέχτηκε τηλεφωνικά ο Συνήγορος του Καταναλωτή, στον οποίο επιπλέον υποβλήθηκαν και 3.420 αιτήσεις οφειλετών για εξωδικαστική ρύθμιση χρεών.
Τα περισσότερα παράπονα που διατύπωσαν οι καταναλωτές αφορούν ζητήματα ορθής τιμολόγησης και ποιότητας αγαθών, καθώς και αθέτησης συμβατικών όρων.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο Συνήγορος του Καταναλωτή πραγματοποίησε μέσα στο 2011 μεγάλο αριθμό δημόσιων παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση αθέμιτων επιχειρηματικών πρακτικών σε βάρος των καταναλωτών, αποφέροντας τεράστιο οικονομικό όφελος γι' αυτούς. Σημαντικότερες ήταν οι παρεμβάσεις της Αρχής στους κλάδους:
(α) Των τραπεζών (παύση της αυθαίρετης έκδοσης πιστωτικών καρτών και της καταχρηστικής επιβολής εξόδων καθυστέρησης για υπερήμερες οφειλές, πάταξη φαινομένων τοκογλυφίας, ορθή αναπροσαρμογή κυμαινόμενου επιτοκίου σε συμβάσεις στεγαστικών δανείων)
(β) Των ασφαλιστικών εταιρειών (εναρμόνιση ποσών ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων σύμφωνα με την εκάστοτε τρέχουσα πραγματική αξία τους)
(γ) Των ηλεκτρονικών επικοινωνιών (χρέωση του μισού παγίου σε συνδρομητές, στους οποίους έχει επιβληθεί προσωρινή διακοπή της παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών)
(δ) Των υποδομών ενέργειας και νερού (αποφυγή της διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος σε περιπτώσεις ληξιπρόθεσμων λογαριασμών παρά μόνο μετά την αποτυχία καταβολής διακανονισμένων οφειλών, μείωση των λογαριασμών νερού σε περιπτώσεις αφανών διαρροών), και
(ε) Των μεταφορών (αποζημίωση επιβατών για φθορά ή απώλεια αποσκευών στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές, αποζημίωση επιβατών-κατόχων καρτών απεριορίστων διαδρομών εξαιτίας απεργιών των εργαζομένων σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς).
Αυξημένος κατά 4% ήταν ο αριθμός των έγγραφων αναφορών που δέχθηκε το 2011 ο Συνήγορος του Καταναλωτή.Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, κ. Ευάγγελος Ζερβέας, παρέδωσε σήμερα στον Πρόεδρο της Βουλής και στον Πρωθυπουργό την Ετήσια Έκθεση πεπραγμένων της Αρχής για το 2011.
Στην Έκθεση γίνεται εκτενής αναφορά στις σημαντικότερες δημόσιες παρεμβάσεις της Αρχής, ενώ παρουσιάζεται πλήθος αξιόπιστων ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων σχετικά με καταναλωτικές διαφορές στη χώρα μας.
Ειδικότερα:
Το 2011 υποβλήθηκαν 3.845 έγγραφες αναφορές στη Αρχή, αριθμός αυξημένος κατά 4% σε σχέση με πέρυσι. Ποσοστό 82% εξ αυτών κατέληξαν σε φιλική διευθέτηση εντός χρονικού διαστήματος, που δεν ξεπερνά κατά μέσο όρο τις 88 ημέρες. Σε περισσότερες δε από τρεις στις τέσσερις υποθέσεις υπάρχει θετική έκβαση υπέρ καταναλωτή.
Ιδιαιτέρως αυξημένα κατά 36% ήταν και τα παράπονα καταναλωτών που δέχτηκε τηλεφωνικά ο Συνήγορος του Καταναλωτή, στον οποίο επιπλέον υποβλήθηκαν και 3.420 αιτήσεις οφειλετών για εξωδικαστική ρύθμιση χρεών.
Τα περισσότερα παράπονα που διατύπωσαν οι καταναλωτές αφορούν ζητήματα ορθής τιμολόγησης και ποιότητας αγαθών, καθώς και αθέτησης συμβατικών όρων.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο Συνήγορος του Καταναλωτή πραγματοποίησε μέσα στο 2011 μεγάλο αριθμό δημόσιων παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση αθέμιτων επιχειρηματικών πρακτικών σε βάρος των καταναλωτών, αποφέροντας τεράστιο οικονομικό όφελος γι' αυτούς. Σημαντικότερες ήταν οι παρεμβάσεις της Αρχής στους κλάδους:
(α) Των τραπεζών (παύση της αυθαίρετης έκδοσης πιστωτικών καρτών και της καταχρηστικής επιβολής εξόδων καθυστέρησης για υπερήμερες οφειλές, πάταξη φαινομένων τοκογλυφίας, ορθή αναπροσαρμογή κυμαινόμενου επιτοκίου σε συμβάσεις στεγαστικών δανείων)
(β) Των ασφαλιστικών εταιρειών (εναρμόνιση ποσών ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων σύμφωνα με την εκάστοτε τρέχουσα πραγματική αξία τους)
(γ) Των ηλεκτρονικών επικοινωνιών (χρέωση του μισού παγίου σε συνδρομητές, στους οποίους έχει επιβληθεί προσωρινή διακοπή της παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών)
(δ) Των υποδομών ενέργειας και νερού (αποφυγή της διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος σε περιπτώσεις ληξιπρόθεσμων λογαριασμών παρά μόνο μετά την αποτυχία καταβολής διακανονισμένων οφειλών, μείωση των λογαριασμών νερού σε περιπτώσεις αφανών διαρροών), και
(ε) Των μεταφορών (αποζημίωση επιβατών για φθορά ή απώλεια αποσκευών στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές, αποζημίωση επιβατών-κατόχων καρτών απεριορίστων διαδρομών εξαιτίας απεργιών των εργαζομένων σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου