Διατεθειμένοι να κάνουν συμβιβασμούς ως προς τα χαρακτηριστικά, αλλά και την τιμή των αυτοκινήτων τους, ώστε να μειώσουν την παραγωγή των εκπομπών τους, εμφανίζονται οι περισσότεροι Ευρωπαίοι, όπως καταδεικνύουν τα αποτελέσματα του τελευταίου Ευρωβαρόμετρου.
Συγκεκριμένα, έξι στους 10 δήλωσαν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για το αυτοκίνητό τους, εάν κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε μείωση του αποτυπώματός τους στο κομμάτι των μετακινήσεων. 66% των ερωτηθέντων είπαν ότι, για τον ίδιο λόγο, θα δέχονταν συμβιβασμούς όσον αφορά το μέγεθος του αυτοκινήτου, ενώ 62% δήλωσαν ότι δεν θα είχαν αντίρρηση να δεχθούν και μείωση της ακτίνας δράσης του Ι.Χ. τους, δηλαδή της απόστασης που θα μπορούσε να διανύσει με ένα γέμισμα ή μία φόρτιση.
Περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς δήλωσαν ότι συμφωνούν στην αντικατάσταση των ισχυόντων τελών με νέο σύστημα, το οποίο θα βασίζεται στην πραγματική χρήση του αυτοκινήτου τους.
«Αυτά τα αποτελέσματα δίνουν σημαντική ώθηση στις προσπάθειες της Ε.Ε. να καταστήσει τις μεταφορές περισσότερο βιώσιμες», δήλωσε ο κοινοτικός επίτροπος μεταφορών Σιμ Κάλας «Καταδεικνύουν ότι οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τα διακυβεύματα και είναι πρόθυμοι να συμβάλουν στη μείωση των επιπτώσεων των μεταφορών στο περιβάλλον».
Μέσα μεταφοράς
Επτά στους 10 οδηγούς εξέφρασαν την πεποίηση ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες προσφέρουν μικρότερη άνεση από την οδήγηση. Παρόμοιο ποσοστό των ερωτηθέντων πρόβαλαν ως μεγαλύτερο ανασταλτικό παράγοντα για τη χρήση των ΜΜΜ την έλλειψη ανταποκρίσεων, ενώ οι περισσότεροι από τους μισούς δήλωσαν ότι τα θεωρούν αναξιόπιστα. Περίπου δύο στους τρεις πάντως είπαν ότι θα τους ήταν εύκολο να αλλάζουν από το ένα μέσο μεταφοράς στο άλλο.
Έντονο είναι και το ενδιαφέρον για ένα ενιαίο εισιτήριο, που θα καλύπτει όλα τα μέσα μεταφοράς: 71% όσων ερωτήθηκαν, δήλωσαν ότι θα σκέπτονταν το ενδεχόμενο να χρησιμοποιούν συχνότερα τις δημόσιες συγκοινωνίες, εάν μπορούσαν με ένα εισιτήριο να μετακινούνται με όλα τα μέσα.
Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 25.570 ατόμων στα 27 κράτη μέλη, για λογαριασμό της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
naftemporiki.gr
Συγκεκριμένα, έξι στους 10 δήλωσαν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για το αυτοκίνητό τους, εάν κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε μείωση του αποτυπώματός τους στο κομμάτι των μετακινήσεων. 66% των ερωτηθέντων είπαν ότι, για τον ίδιο λόγο, θα δέχονταν συμβιβασμούς όσον αφορά το μέγεθος του αυτοκινήτου, ενώ 62% δήλωσαν ότι δεν θα είχαν αντίρρηση να δεχθούν και μείωση της ακτίνας δράσης του Ι.Χ. τους, δηλαδή της απόστασης που θα μπορούσε να διανύσει με ένα γέμισμα ή μία φόρτιση.
Περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς δήλωσαν ότι συμφωνούν στην αντικατάσταση των ισχυόντων τελών με νέο σύστημα, το οποίο θα βασίζεται στην πραγματική χρήση του αυτοκινήτου τους.
«Αυτά τα αποτελέσματα δίνουν σημαντική ώθηση στις προσπάθειες της Ε.Ε. να καταστήσει τις μεταφορές περισσότερο βιώσιμες», δήλωσε ο κοινοτικός επίτροπος μεταφορών Σιμ Κάλας «Καταδεικνύουν ότι οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τα διακυβεύματα και είναι πρόθυμοι να συμβάλουν στη μείωση των επιπτώσεων των μεταφορών στο περιβάλλον».
Μέσα μεταφοράς
Επτά στους 10 οδηγούς εξέφρασαν την πεποίηση ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες προσφέρουν μικρότερη άνεση από την οδήγηση. Παρόμοιο ποσοστό των ερωτηθέντων πρόβαλαν ως μεγαλύτερο ανασταλτικό παράγοντα για τη χρήση των ΜΜΜ την έλλειψη ανταποκρίσεων, ενώ οι περισσότεροι από τους μισούς δήλωσαν ότι τα θεωρούν αναξιόπιστα. Περίπου δύο στους τρεις πάντως είπαν ότι θα τους ήταν εύκολο να αλλάζουν από το ένα μέσο μεταφοράς στο άλλο.
Έντονο είναι και το ενδιαφέρον για ένα ενιαίο εισιτήριο, που θα καλύπτει όλα τα μέσα μεταφοράς: 71% όσων ερωτήθηκαν, δήλωσαν ότι θα σκέπτονταν το ενδεχόμενο να χρησιμοποιούν συχνότερα τις δημόσιες συγκοινωνίες, εάν μπορούσαν με ένα εισιτήριο να μετακινούνται με όλα τα μέσα.
Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 25.570 ατόμων στα 27 κράτη μέλη, για λογαριασμό της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου