Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

Ρυθμίζονται τα χρέη των ΟΤΑ με τροπολογία στην Βουλή

Ρύθμιση για τις οφειλές των δήμων και των περιφερειών φέρνει τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Παράλληλα προβλέπεται η δημιουργία γενικών διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών σε κάθε υπουργείο, ενώ παρατείνονται οι συμβάσεις για τη μεταφορά μαθητών με λεωφορεία.

Αρμόδιο για τη ρύθμιση οφειλών είναι το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, ενώ στην ίδια διαδικασία μπορούν να ενταχθούν Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ., των ΟΤΑ και των Περιφερειών, οι Σύνδεσμοι ΟΤΑ, οι Δημοτικές εν γένει Επιχειρήσεων, με οικονομική αδυναμία ομαλής εξυπηρέτησης των οφειλών τους, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ. Κοινωφελούς χαρακτήρα, Δημόσιοι Οργανισμοί, Δημόσιες Επιχειρήσεων, Φιλανθρωπικών και άλλων Κοινωφελών Ιδρυμάτων.

Συγκεκριμένα, ρυθμίζεται το σύνολο των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις δανειακές συμβάσεις, δηλαδή κεφάλαιο, τόκοι, τόκοι υπερημερίας, και λοιπές επιβαρύνσεις, ενώ δίνεται ταυτόχρονα η δυνατότητα εξόφλησης των οφειλών αυτών με συνομολόγηση νέου δανείου για το σκοπό αυτό.

Η διάρκεια αποπληρωμής των οφειλών τους μπορεί να παρατείνεται μέχρι τα 25 έτη από την ημερομηνία της παρούσας ρύθμισης, ενώ οι όροι και το επιτόκιο θα ρυθμίζεται από το Δ.Σ. του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων. Επίσης, οι οφειλές μπορούν να εξοφληθούν και με συνομολόγηση νέου δανείου από το Τ.Π.Δ. με διάρκεια μέχρι τα 25 έτη από την συνομολόγηση.

Παράλληλα, υπάρχει πρόβλεψη και για τη μεταφορά μαθητών από τον τόπο διαμονής τους στο σχολείο φοίτησης. Συγκεκριμένα, παρατείνεται η ισχύουσα μεταβατική ρύθμιση μέχρι το τέλος του τρέχοντος σχολικού έτους, οπότε και θα τεθεί σε ισχύ το νέο σύστημα μεταφοράς. Το σύστημα μεταφοράς των μαθητών ήταν μέχρι σήμερα ευθύνη των νομαρχιών, ενώ δεκάδες προβλήματα είχαν παρατηρηθεί στις συμβάσεις με αποτέλεσμα να διακόπτεται κατά καιρούς η μεταφορά των μαθητών. Με το νέο σύστημα ευθύνη για τη μεταφορά μαθητών θα περάσει στους δήμους.

Στην τροπολογία προβλέπεται και η σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών σε κάθε υπουργείο, η οποία θα υπάγεται στον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου. Ο τελευταίος θα έχει τις αρμοδιότητες του Προϊσταμένου Οικονομικών Υπηρεσιών. Θα είναι δηλαδή υπεύθυνος για τη διασφάλιση της χρηστής οικονομικής διαχείρισης του φορέα του και των χρηματοδοτούμενων από αυτόν φορέων. Θα εποπτεύει τις διαδικασίες που αφορούν στον προϋπολογισμό και τη λογιστική αποτύπωση των δραστηριοτήτων του φορέα, σύμφωνα με τις οδηγίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Όσον αφορά στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, λόγω έλλειψης Γενικού Γραμματέα, τη θέση καταλαμβάνει Γενικός Διευθυντής Οικονομικού Σχεδιασμού και Υποστήριξης.

Τρύπα στον κρατικό προϋπολογισμό

Οι αλλαγές που προβλέπονται στην τροπολογία του υπουργείου θα επηρεάσουν και τον κρατικό προϋπολογισμό. Ειδικότερα, η σύσταση Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών σε κάθε υπουργείο θα κοστίσει ετησίως 635.000 ευρώ (500.000 από τη σύσταση της θέσης και 135.000 για λειτουργικά έξοδα). Ακόμη θα υπάρξει πρόβλεψη για εφάπαξ δαπάνη, ύψους 160.000 ευρώ για την προμήθεια υλικοτεχνικού εξοπλισμού.

Παράλληλα προβλέπεται μείωση του κρατικού προϋπολογισμού κατά 87.000.000 ευρώ ετησίως από την περιέλευση στους δήμους πρόσθετου ποσοστού 0,8% των ΚΑΠ για την μισθοδοσία των καθαριστριών, καθαριστών των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Θα υπάρξει δε καθυστέρηση είσπραξης εσόδων από την επιμήκυνση της αποπληρωμής των ΟΤΑ, ενδεχόμενη μείωση των εσόδων από τη δυνατότητα καθορισμού ευνοϊκότερου επιτοκίου κατά τη συνομολόγηση δανείων με τους ΟΤΑ και από την απαλλαγή από τόκους ευημερίας και άλλες προσαυξήσεις των χρεωστικών ανοιγμάτων των δήμων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου