Τρίτη 21 Μαΐου 2013

''Τρύπα'' 7.700.000 ευρώ στον Δήμο Λαμίεων!

Παρατηρήσεις και προτάσεις 
στα Υπόλοιπα των Βεβαιωτικών Καταλόγων του Δήμου

Είμαστε σχεδόν στο μέσον της χρονιάς και ο έλεγχος της πορείας των εσόδων θα πρέπει να απασχολήσει το Δημοτικό Συμβούλιο. Κάνοντας έναν απλό έλεγχο στα Υπόλοιπα των Βεβαιωτικών Καταλόγων μπορεί κανείς να βγάλει πολλά και χρήσιμα συμπεράσματα.

Ορισμένα από αυτά:
-    Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και είναι σημαντικές οι ευθύνες για την καθυστέρηση της είσπραξης των οφειλών. Φαίνεται καθαρά ότι τα τελευταία χρόνια δεν έγινε καμιά ιδιαίτερη προσπάθεια γι’ αυτό. Αυτή η καθυστέρηση έχει ως αποτέλεσμα τη διόγκωση του χρέους πολλών συμπολιτών μας – κυρίως επαγγελματιών – και έχει καταστήσει ήδη τις περισσότερες οφειλές άκρως επισφαλείς.
-  Με μια πρώτη ματιά στους καταλόγους μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι πολλοί από τους οφειλέτες έχουν σταματήσει τη δραστηριότητά τους ή έχουν καταστεί αφερέγγυοι όντας σε πλήρη αδυναμία
-  Σήμερα το ποσό των 7,7 εκατομμυρίων, που εμφανίζονται ως ανείσπρακτες οφειλές και αναγράφονται στον Προϋπολογισμό του Δήμου ως Έσοδα Παρελθόντων Οικονομικών Ετών, είναι κατά ένα μεγάλο μέρος πλασματικό
-   Έχουν καταχωρηθεί/βεβαιωθεί ανείσπρακτες οφειλές 7.500 περίπου οφειλετών, από μικρά ποσά του ενός ευρώ(!) μέχρι 720.000 ευρώ
-   Από το σύνολο των οφειλετών, οι 118 έχουν οφειλές πάνω από 10.000 ευρώ, που αντιστοιχούν στο ποσό των 5.250.000 - ήτοι ποσοστό 67,58% του συνολικού ποσού των 7,7 εκατομμυρίων - 10 οφειλέτες οφείλουν ποσά πάνω από 100.000 ευρώ (σ’ αυτούς είναι και τρεις Δήμοι, η ΔΕΗ κλπ), ενώ 24 οφείλουν ποσά πάνω από 50.000 ευρώ

Από τα Υπόλοιπα των Βεβαιωτικών Καταλόγων, ποσά που - επαναλαμβάνουμε - εμφανίζονται στον προϋπολογισμό ως ΕΣΟΔΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΤΩΝ, ένα σχετικά μικρό ποσοστό μπορεί να χαρακτηριστεί ως ασφαλής απαίτηση κρίνοντας την φερεγγυότητα των οφειλετών από όπου προκύπτει η βεβαιότητα ότι θα εισπραχθεί στο ακέραιο.

Αντίθετα το μεγαλύτερο ποσοστό των απαιτήσεων κρίνεται επισφαλές, η είσπραξη του οποίου αξιολογείται μερικά ή ολικά αμφίβολη με βάση την εικόνα και τις πληροφορίες της αγοράς. Για ένα σημαντικό επίσης ποσοστό η είσπραξη φαίνεται και κρίνεται ανεπίδεκτη έως αδύνατη

Στην αγορά, καμιά επιχείρηση/οικονομικός οργανισμός δεν επιτρέπεται να έχει τέτοιο ποσοστό επισφαλών απαιτήσεων. Το θέμα αυτό είναι σε προτεραιότητα σε κάθε επιχείρηση και απασχολεί καθημερινά τα οικονομικά επιτελεία τους. Ανεξάρτητα αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε με τον φοροεισπρακτικό χαρακτήρα αυτών των οφειλών, δεν παύει να αποτελεί υποχρέωση του Δήμου να εφαρμόσει τα νόμιμα και να σταθεί στο ύψος των απαιτήσεων και της συγκυρίας

Θεωρείται απαραίτητη κατά τη γνώμη μας η απεικόνιση στον προϋπολογισμό πρόβλεψης επισφαλών απαιτήσεων, που θα μας δώσει τη δυνατότητα να κάνουμε εκκαθάριση και διαγραφή οφειλών για να περιοριστεί το πλασματικό στοιχείο, που διακρίνει τον προϋπολογισμό σήμερα. Δεν ξέρουμε αν αυτό μπορεί να γίνει και τώρα, στο μέσο της χρονιάς, ως τροποποίηση. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται νομική διερεύνηση.

Κάποιες γενικές παρατηρήσεις στους Βεβαιωτικούς Καταλόγους
-  Ανείσπρακτες οφειλές από τις τοπικές κοινότητες των πρώην δήμων
-  Ενοίκια Δημοτικής Αγοράς (46.000)-κανένας από τους ενοικιαστές των καταστημάτων της δημοτικής Αγοράς δεν πληρώνει!
-  Έσοδα καθαριότητας από ΧΥΤΑ(788.000) - δεν πληρώνουν οι Δήμοι
-   Έσοδα από ΚΟΚ(260.000), κλήσεις τροχαίας και δημ αστυνομίας(461.000)
-   Μισθώματα αγροτικών ακινήτων, μεγάλο ποσό, ποιοι είναι οι οφειλέτες;
-   Τέλη Πλατειών – πεζοδρόμων - πεζοδρομίων (275.000)
-   Το 0,5% των επισιτιστικών επαγγελμάτων - σε ό,τι αφορά τις επισιτιστικές επιχειρήσεις, οι περισσότερες δεν πληρώνουν ούτε το 0,5%, πράγμα αδικαιολόγητο

Προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος:
- Σύσταση Ειδικής Επιτροπής του Δημοτικού Συμβουλίου, που θα μελετήσει τους Βεβαιωτικούς Καταλόγους και θα δει τρόπους είσπραξης
-   Διαγραφή μικρών ποσών πχ κάτω από 20 ευρώ για ένα ξεκαθάρισμα των Καταλόγων
-   Να διερευνηθεί νομικά η δυνατότητα για ανοιχτό κάλεσμα σε όλους τους υπαλλήλους του Δήμου που θα θελήσουν να εργαστούν εκτός ωραρίου για την είσπραξη, με αμοιβή ποσοστό επί των εισπραττομένων ποσών (πχ 5%).
-  Η πιο απλή κίνηση: Επιστολή σε όλους τους οφειλέτες κατά κατηγορία οφειλής(διαφορετική για τα πρόστιμα, διαφορετική για τα τέλη κλπ)
-   Ενημέρωση των επαγγελματιών μέσω των οργανώσεών τους, του Επιμελητηρίου κλπ για τις οφειλές, προκειμένου να αποφευχθούν δυσάρεστες εξελίξεις, γιατί η όποια καθυστέρηση το μόνο αποτέλεσμα που έχει είναι η διόγκωση των οφειλών.-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου