Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2014

Το λεωφορείο χωρίς οδηγό σε δύο χρόνια στα Τρίκαλα

Επτά από συνολικά δώδεκα ευρωπαϊκές πόλεις -μεταξύ αυτών και τα Τρίκαλα- προκρίθηκαν στην επόμενη φάση του Προγράμματος “CityMobil2″, γεγονός που σημαίνει ότι θα κυκλοφορήσουν μελλοντικά στην πόλη -και για διάστημα από δύο έως έξι μήνες- αυτοματοποιημένα οχήματα χωρίς οδηγό σε συγκεκριμένη διαδρομή.
Τα Τρίκαλα διαγωνίστηκαν με άλλες έντεκα πόλεις ανά την Ευρώπη και κατάφεραν να προκριθούν στις τελικές επτά πόλεις (Oristano, Milan- Ιταλία, Vantaa- Φινλανδία, Τρίκαλα- Ελλάδα, Sophia Antipolis, La Rochelle- Γαλλία, San Sebastian- Ισπανία), που θα πραγματοποιήσουν δοκιμές στο χώρο τους με αυτόματα οχήματα. Οι υπόλοιπες πόλεις θα έχουν την ευκαιρία -εάν το επιθυμούν- για στατική επίδειξη των αυτοματοποιημένων οχημάτων, διάρκειας 1-2 εβδομάδων.


Λόγω της δυσκολίας του έργου, η e-Trikala AE συνεργάζεται στενά και με τον έτερο Έλληνα επίσημο εταίρο, το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών.

Μέχρι στιγμής, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το στέλεχος της Αναπτυξιακής ΑΕ ΟΤΑ του Δήμου Τρικκαίων “e-Τrikala AE” Οδυσσέας Ράπτης, έχει καθορισθεί η προτεινόμενη διαδρομή που θα ακολουθήσει δυνητικά ένα αυτόματο όχημα μαζικής μεταφοράς πολιτών και μελετώνται διάφορες παράμετροι, όπως αυτές ορίζονται από το consortium.

Ουσιαστικά το έργο αφορά τη διερεύνηση των δυνατοτήτων κυκλοφορίας οχήματος χωρίς οδηγό σε Αστικό Περιβάλλον με πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας. Έλληνες εταίροι του προγράμματος είναι η Αναπτυξιακή ΑΕ ΟΤΑ του Δήμου Τρικκαίων “e-Trikala AE” (www. e-trikala.gr) καθώς και το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών “ΕΠΙΣΕΥ” (www. iccs.gr).

Τον περασμένο Φεβρουάριο, με επιστολή του προς την e-Trikala A.E., ο συντονιστής του Προγράμματος City Mobil 2 Adriano Alessandrini ανακοίνωσε την επιλογή της πόλης των Τρικάλων, ως ευρωπαϊκό πιλότο για την κυκλοφορία των οχημάτων χωρίς οδηγό στη διαδρομή που έχει προταθεί.

Εντυπωσιακό σημείο της επιστολής, προσθέτει ο κ. Ράπτης, είναι ότι η τρικαλινή πρόταση συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία από τις υποψήφιες πόλεις και για τον λόγο αυτό μετέφερε τα συγχαρητήρια των ελεγκτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η e-Trikala A.E., με τον συντονιστή εταίρο, βρίσκονται ήδη στη διαδικασία νομιμοποίησης της πιλοτικής κυκλοφορίας των οχημάτων στην πόλη, με διαρκή ανταλλαγή στοιχείων με το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Μεταφορών και ειδικότερα το γραφείο του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Παπαδόπουλου, η συμβολή του οποίου, όπως σημειώνει ο κ. Ράπτης, υπήρξε πολύτιμη.

Τα οχήματα θα παραχωρηθούν από τους κατασκευαστές εταίρους του προγράμματος Robosoft, εκ περιτροπής σε κάθε πόλη που έχει προκριθεί στη Β’ φάση, κατά το διάστημα από τον περασμένο Μάρτιο ως τον Ιούνιο του 2016.

Η πρώτη πιλοτική εφαρμογή έλαβε ήδη χώρα στο Οριστάνο, όπου δύο αυτοματοποιημένα οχήματα κυκλοφόρησαν επί δύο μήνες (Ιούλιος, Αύγουστος 2014) σε συγκεκριμένο δρομολόγιο παραλιακής οδού/πεζόδρομου. Στα Τρίκαλα αναμένεται να κυκλοφορήσουν μέσα στην επόμενη διετία, σε διαδρομή που έχει ήδη μελετηθεί εντός και παραπλεύρως του κέντρου της πόλης.

Αρωγοί στην προσπάθεια αυτή αποτελούν τόσο το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών όσο και οι τοπικοί φορείς, με τη στήριξη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Τρικκαίων και την ουσιαστική συμβολή του Ερευνητικού Ινστιτούτου του ΕΜΠ, του ΕΠΙΣΕΥ.

Όπως επισημαίνουν οι ιθύνοντες του έργου, το Υπουργείο πρωτοπορεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την εφαρμογή ευρωπαϊκού νομικού πλαισίου για τη λειτουργία τέτοιου είδους οχημάτων. Συγκεκριμένα, στις 5 Μαΐου 2014 διοργανώθηκε στην Αθήνα, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ, το πρώτο συνέδριο διερεύνησης του Νομικού πλαισίου αυτοματοποιημένων οχημάτων, με τη συμμετοχή εμπειρογνωμώνων από 11 ευρωπαϊκά Υπουργεία Μεταφορών. Σήμερα, η τροπολογία που θα επιτρέπει την πιλοτική κυκλοφορία αυτοματοποιημένων οχημάτων στην Ελλάδα, βρίσκεται σε νομοσχέδιο το οποίο συλλέγει υπογραφές για την ψήφισή του από τη Βουλή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου