Δύο ρόδες εναντίον τεσσάρων σημειώσατε ένα. Στροφή στο ποδήλατο φαίνεται πως κάνουν οι Ευρωπαίοι, καθώς τον 2012 πουλήθηκαν περισσότερα ποδήλατα απ' ότι αυτοκίνητα στις 26 από τις 28 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με εξαίρεση το Βέλγιο και το Λουξεμβούργο.
Όπως επισημαίνει σε σχετικό ρεπορτάζ του το BBC, από τα στοιχεία της ένωσης Coliped της βιομηχανίας του ποδηλάτου και της ένωσης ACEA της βιομηχανίας του αυτοκινήτου, πέρυσι πωλήθηκαν 19.7 εκατομμύρια ποδήλατα στην Ευρώπη, αλλά «μόλις» 12 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλη την Ε.Ε., πλην της Μάλτας. Βέβαια η διαφορά στις τιμές των δύο μέσων είναι πολύ μεγάλη, ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν μία τάση στην κουλτούρα των μεταφορών.
Μάλιστα, το ποδήλατο κερδίζει έδαφος και στις χώρες της Νότιας Ευρώπης και η χρήση του πλέον δεν συναντάται αποκλειστικά εντός των παραδοσιακών «πρωτευουσών του ποδηλάτου» στη βόρεια Ευρώπη, όπως το Άμστερνταμ στην Ολλανδία και η Κοπεγχάγη στη Δανία. Για παράδειγμα, οι Ιταλοί αγόρασαν 1.6 εκατ. ποδήλατα το 2012 έναντι 1.4 εκατ. αυτοκινήτων, ενώ το 2011 οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιταλία έπεσαν στο επίπεδο στο οποίο βρίσκονταν το 1964.
Στην Ισπανία, το 2012 πουλήθηκαν 780.000 ποδήλατα έναντι 700.000 αυτοκινήτων και ο δήμος της Μαδρίτης θα εγκαινιάσει το 2014 ένα νέο πρόγραμμα ενοικίασης ποδηλάτων σε χαμηλή τιμή ενώ έχει ήδη παρουσιάσει τα σχέδια για έναν «πράσινο δακτύλιο» ποδηλατοδρόμων που θα καλύπτει δέκα χιλιόμετρα γύρω από το κέντρο της πόλης καθώς η χρήση ποδηλάτων για τις καθημερινές μετακινήσεις ανήλθε από το 17% στο 30%.
Στην Πορτογαλία ο αριθμός των ποδηλάτων γνωρίζει αύξηση στα μεγάλα αστικά κέντρα όπως η Λισαβόνα και το Πόρτο, αλλά όχι και τόσο στις ορεινές περιοχές της χώρας. Τον περασμένο χρόνο οι πωλήσεις ποδηλάτων έφθασαν τις 350.000 έναντι περίπου 95.000 αυτοκίνητων. «Υπάρχουν όλο και περισσότεροι ποδηλάτες, λόγω του ότι είναι της μόδας, αλλά και για οικονομικούς λόγους», δήλωσε ο Πέδρο Καρβάλιο, επικεφαλής του περιοδικού B-Cultura de Bicicleta.
Όπως επισημαίνει σε σχετικό ρεπορτάζ του το BBC, από τα στοιχεία της ένωσης Coliped της βιομηχανίας του ποδηλάτου και της ένωσης ACEA της βιομηχανίας του αυτοκινήτου, πέρυσι πωλήθηκαν 19.7 εκατομμύρια ποδήλατα στην Ευρώπη, αλλά «μόλις» 12 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλη την Ε.Ε., πλην της Μάλτας. Βέβαια η διαφορά στις τιμές των δύο μέσων είναι πολύ μεγάλη, ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν μία τάση στην κουλτούρα των μεταφορών.
Μάλιστα, το ποδήλατο κερδίζει έδαφος και στις χώρες της Νότιας Ευρώπης και η χρήση του πλέον δεν συναντάται αποκλειστικά εντός των παραδοσιακών «πρωτευουσών του ποδηλάτου» στη βόρεια Ευρώπη, όπως το Άμστερνταμ στην Ολλανδία και η Κοπεγχάγη στη Δανία. Για παράδειγμα, οι Ιταλοί αγόρασαν 1.6 εκατ. ποδήλατα το 2012 έναντι 1.4 εκατ. αυτοκινήτων, ενώ το 2011 οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιταλία έπεσαν στο επίπεδο στο οποίο βρίσκονταν το 1964.
Στην Ισπανία, το 2012 πουλήθηκαν 780.000 ποδήλατα έναντι 700.000 αυτοκινήτων και ο δήμος της Μαδρίτης θα εγκαινιάσει το 2014 ένα νέο πρόγραμμα ενοικίασης ποδηλάτων σε χαμηλή τιμή ενώ έχει ήδη παρουσιάσει τα σχέδια για έναν «πράσινο δακτύλιο» ποδηλατοδρόμων που θα καλύπτει δέκα χιλιόμετρα γύρω από το κέντρο της πόλης καθώς η χρήση ποδηλάτων για τις καθημερινές μετακινήσεις ανήλθε από το 17% στο 30%.
Στην Πορτογαλία ο αριθμός των ποδηλάτων γνωρίζει αύξηση στα μεγάλα αστικά κέντρα όπως η Λισαβόνα και το Πόρτο, αλλά όχι και τόσο στις ορεινές περιοχές της χώρας. Τον περασμένο χρόνο οι πωλήσεις ποδηλάτων έφθασαν τις 350.000 έναντι περίπου 95.000 αυτοκίνητων. «Υπάρχουν όλο και περισσότεροι ποδηλάτες, λόγω του ότι είναι της μόδας, αλλά και για οικονομικούς λόγους», δήλωσε ο Πέδρο Καρβάλιο, επικεφαλής του περιοδικού B-Cultura de Bicicleta.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου