Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012

Τέλος... εποχής για τους χονδρεμπόρους αγροτικών προϊόντων

Τέλος... εποχής για τους χονδρεμπόρους των αγροτικών προϊόντων σηματοδοτεί η απευθείας πώληση πατάτας από τους παραγωγούς του Νευροκοπίου στους καταναλωτές.Το φαινόμενο δεν είναι μοναδικό. Πρόκειται να επεκταθεί και να λάβει ευρύτερες διαστάσεις με τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας που σχεδιάζεται από το υπουργείο Ανάπτυξης, εντός των προσεχών μηνών.Κι όπως διαπιστώνεται από τον γενικό γραμματέα Εμπορίου Στέφανο Κομνηνό και τον ειδικό γραμματέα της Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς Γιώργο Στεργίου οι τιμές καταναλωτή αγροτικών προϊόντων στην Ελλάδα είναι από τις χαμηλότερες στην Ε.Ε. Αντίθετα οι τιμές παραγωγού είναι από τις υψηλότερες.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τους κ. Κομνηνό και Στεργίου το υπουργείο έχει υποβάλλει προς κοινοτική χρηματοδότηση σχέδιο δημιουργίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην οποία θα μπαίνουν ομάδες παραγωγών με τις τιμές και τις διαθέσιμες ποσότητες οπωροκηπευτικών και από την άλλη πλευρά καταναλωτές αλλά και έμποροι θα επιλέγουν μέσα από διαπραγματεύσεις τις συμφερότερες αγορές.
Ταυτόχρονα, στην ίδια βάση δεδομένων δημιουργείται μία ακόμη πλατφόρμα εύρεσης και διαχείρισης φορτηγών μεταφοράς εμπορευμάτων. Εκεί οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές ή έμποροι θα μπορούν να επιλέγουν με βάση την τιμή το μεταφορικό μέσο των προϊόντων που παραγγέλνουν.
Με τον τρόπο αυτό και σε συνδυασμό με την απελευθέρωση των περιθωρίων κέρδους που αποφάσισε από το περασμένο καλοκαίρι η κυβέρνηση, το υπουργείο Ανάπτυξης φιλοδοξεί στην περαιτέρω μείωση των τιμών και τον περιορισμό των μεσαζόντων.
Ταυτόχρονα, ο κ. Κομνηνός επισήμανε ότι το χονδρεμπόριο στην ελληνική αγορά έχει υποστεί μεγάλη μείωση του τζίρου καθώς από τη μία πλευρά οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχωρούν όλο και περισσότερο σε απευθείας αγορές προϊόντων από τους παραγωγούς και από την άλλη πλευρά λόγω των χαμηλών τιμών ο κόσμος στρέφεται στις λαϊκές αγορές. Μάλιστα, σε αυτό το σημείο, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου προέτρεψε τους παραγωγούς πατάτας του Νευροκοπίου κι άλλες τέτοιες ομάδες να μπουν στις λαϊκές αγορές και να πουλάνε τα προϊόντά τους σε χαμηλές τιμές.
«Βαφτίσια»
Την ίδια στιγμή, όπως αποκάλυψε ο ειδικός γραμματέας της ΥΠΕΑ Γιώργος Στεργίου, οι διευθύνσεις της ΥΠΕΑ σε συνεργασία με τις κυπριακές αρχές είναι στα ίχνη κυκλώματος Κύπριων και Ελλήνων χονδρεμπόρων οι οποίοι μαζί με ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ φέρνουν κατά πάσα πιθανότητα αιγυπτιακές πατάτες τις βαφτίζουν στην Κύπρο ή στην Ελλάδα ως κυπριακές παραπλανώντας τους καταναλωτές. Το οξύμωρο, σύμφωνα με τους κ. Κομνηνό και Στεργίου, είναι ότι η τιμή της στην ελληνική αλυσίδα είναι σε χαμηλά επίπεδα. Κι αυτό επειδή αυτήν την περίοδο η εγχώρια παραγωγή είναι περιορισμένη.
«Καρτέλ» και «καπέλα»
Εξάλλου, οι κ. Κομνηνός και Στεργίου έκαναν γνωστό ότι υπάρχει κίνδυνος σε φρούτα εποχής και βραχείας χρονικής διάρκειας χονδρέμποροι να λειτουργούν σε συνεννόηση μεταξύ τους για να πιέζουν τις τιμές παραγωγού προς τα κάτω.
Επιπλέον σημείωσαν τα κόστη τα οποία μεοσολαβούν από την τιμή παραγωγού μέχρι την τιμή καταναλωτή. Είναι τα κόστη συγκομιδής, τυποποίησης, συσκευασίας, μεταφορικών και τα περιθώρια κέρδους χονδρεμπόρων και λιανεμπόρων. Ο κ. Κομνηνός υποστήριξε ότι οι χονδρεμπορικές επιχειρήσεις υποχρεούνται εκ των πραγμάτων να στραφούν σε καθετοποίηση των δραστηριοτήτών τους προκειμένου να σταθούν στην αγορά και να προσφέρουν τα αγροτικά προϊόντα σε χαμηλές τιμές.
Χρ. Κολώνας
http://www.imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου