Οι διπλές και τριπλές αναγνώσεις και αναλύσεις για τις αυξήσεις των τιμολογίων της ΔΕΗ έχουν, κατά την γνώμη μου, μία και μόνη σκοπιμότητα. Να καμουφλάρουν την ουσία του πράγματος ότι το κρατικό μονοπώλιο ρεύματος μας υποχρεώνει να του πληρώνουμε όσα έχει ανάγκη για να να μην διαλυθεί ακόμη και τώρα που όλα δείχνουν ότι είναι σε φάση κατάρρευσης.Έτσι, ενώ με την δέκατη αύξηση του ηλεκτρικού ρεύματος, μέσα σε μια διετία, οι καταναλωτές εκβιάζονται από το κρατικό μονοπώλιο ρεύματος να πληρώνουν τα σπασμένα, η εικόνα της κρατικής ΔΕΗ με τους υπεράριθμους και τα απίθανα κόστη λειτουργίας παραμένει η ίδια και χειρότερη, αποκλείοντας κάθε ενδεχόμενο να γλυτώσουμε κάποτε από τον εκβιασμό της.
Και ενώ με διάφορες επιβαρύνσεις για τις Ανανεώσιμες Πηγές και άλλες εναλλακτικές μορφές μας επιβάλλει εκβιαστικά την συμμετοχή μας χωρίς να μας δίνει λογαριασμό για το πως και ποιοι διαχειρίζονται τα τεράστια αυτά επιπλέον κονδύλια, η Επιχείρηση και οι συντεχνίες της έχουν και την αναίδεια να εμφανίζουν την κλοπή αυτή ως προσπάθεια διατήρησης (λέει) πολιτικής χαμηλών τιμολογίων... και απομάκρυνσης του “κινδύνου" ιδιωτών στην ενεργειακή αγορά.
Πρόκειται για κλοπή αίσχιστου είδους.
Γιατί από την μια μας αναγκάζουν να τους πληρώσουμε (αφού δεν έχουμε εναλλακτική λύση) και από την άλλη να πληρώσουμε και τις αυξήσεις των προϊόντων που θα επιβαρυνθούν από τα νέα τιμολόγια ρεύματος.
Ο αντίλογος της συντεχνίας της ΔΕΗ για την διασφάλισή μας απέναντι στα ιδιωτικά συμφέροντα θα είχε βάση μόνο αν η Επιχείρηση δεν ήταν κρατικό μονοπώλιο και μπορούσε να κρατήσει τους καταναλωτές με ανταγωνιστικό χαμηλό κόστος όπως κατάφερε τελικά ο ΟΤΕ που κατέκτησε δικαιωματικά και επάξια ένα σοβαρό κομμάτι από την πίτα της τηλεφωνίας, φροντίζοντας έτσι έμμεσα και τους μόνιμους πελάτες του.
Ο επίσης αντίλογος ότι η ΔΕΗ δεν είναι κρατική αλλά ΔΕΚΟ εισηγμένη στο χρηματιστήριο είναι να τραβάς τα μαλλιά σου, γιατί από την μια πλευρά έτσι δικαιολογείται το πάρτι της ρεμούλας και από την άλλη στην κλοπή προστίθεται και η κατάρρευση της μετοχής για όσους την αγόρασαν για σιγουριά...
Μας κλέβουν και στα καύσιμα. Γιατί το υπό κρατικό έλεγχο κύκλωμα των καυσίμων (που παρεμβάλλεται μέχρι το 70% της αγοράς) βοηθάει, θέλει δεν θέλει και όσους στις Τελωνειακές υπηρεσίες και στην πολιτική σκηνή συνεχίζουν να κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν πως συντηρείται το λαθρεμπόριο καυσίμων.
Δεν είναι “ανακάλυψη” ότι το λαθρεμπόριο ξεκινάει από αγορές που γίνονται στα διυλιστήρια, τα οποία βεβαίως δεν έχουν ευθύνη, όμως αυτό δεν σημαίνει πως δεν αντιλαμβάνονται τι “πάει στραβά” με ορισμένες ανεξήγητες αγορές (π.χ. πετρελαίου θέρμανσης από πλοία...) που τελικά τις παραβλέπουν και ίσως καλά κάνουν... μιας και ο τζίρος είναι πάντα τζίρος.
Από εκεί και πέρα η χρονίζουσα, δεκαετίες τώρα, (επί της ουσίας και όχι στα λόγια και στα σχέδια επί χάρτου) αδιαφορία των υπουργών Οικονομικών να ξεπαστρέψουν με σύγχρονες διαδικασίες (ηλεκτρονικό σύστημα, και αλλαγή του ρόλου του Τελωνειακού) το λαθρεμπόριο οδηγεί στην απώλεια (σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών) 1 δισ. ευρώ κάθε χρόνο σε φόρους καυσίμων.
Αν ήθελαν να εξαφανίσουν το λαθρεμπόριο και να ρίξουν στον κρατικό κορβανά το 1 δισ. ευρώ που χάνουν θα μπορούσε να τεθεί θέμα μειώσεως των φόρων στο ποσοστό των απωλειών λόγω λαθρεμπορίου και έτσι να μειωθούν αντίστοιχα οι τελικές τιμές στα πρατήρια.
Αντίθετα όμως προτιμούν να μας κλέβουν με κάθε αύξηση της διεθνούς τιμής πετρελαίου αντί να προσφύγουν σε μια κοινωνική πολιτική τιμών στα καύσιμα, μέσω μειώσεων του Εδικού Φόρου Καυσίμων και του ΦΠΑ, που την περίοδο αυτή επιβάλλεται έτσι και αλλιώς.
Ο αντίλογος και εδώ ότι η πετρελαϊκή αγορά είναι ελεύθερη στον ανταγωνισμό και πάλι δεν ευσταθεί όσο δεν λειτουργούν στην πράξη οι μηχανισμοί καταστολής του λαθρεμπορίου, του παραεμπορίου, της νοθείας και της κλοπής καυσίμων.
Η πρόσφατη θεατρική παράσταση της κακιάς ώρας με την δίωξη του κ. Ι. Καπελέρη δεν κάλυψε σε καμία περίπτωση την ουσία ότι ουδέποτε πληρώθηκαν τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε πρατήρια που οι ίδιοι τα κατήγγειλαν για λαθρεμπόριο και παραεμπόριο!!
Ετοιμάζονται, ακούω , να μας κλέψουν και στις μεταφορές μέσω των μονίμως ζημιογόνων και μη βιώσιμων (στα χέρια του δημοσίου) κρατικών μονοπωλίων. Δεν χρειάζεται , νομίζω, να υπενθυμίσω την κλοπή των φόρων μας επί δεκαετίες για να πληρώνονται τα ρουσφέτια και οι παροχές στις συντεχνίες της Ολυμπιακής.
Θα σταθώ όμως στις ανατιμήσεις των εισιτηρίων με το πρόσχημα της δήθεν χαμηλότερης συγκοινωνίας της Ευρώπης αλλά χωρίς αναφορά στις υπηρεσίες μεταφοράς στην Ευρώπη σε σύγκριση με την Ελλάδα όπως, για παράδειγμα, στο Βέλγιο όπου με την άφιξη του τρένου διορθώνεις το ρολόι σου.
Μας κλέβουν τώρα και με την πολιτική μισθών και ημερομισθίων προσφέροντας μας ως δήθεν επίτευγμα την “επιτυχία” της διατήρησης του κατώτατου μισθού.
Σημειώστε όμως ότι δεν ξεκαθαρίζουν ποιο θα είναι το επίπεδο του κατώτατου... Σημειώστε το και θα τα ξαναπούμε ...
george.kraloglou@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr
Και ενώ με διάφορες επιβαρύνσεις για τις Ανανεώσιμες Πηγές και άλλες εναλλακτικές μορφές μας επιβάλλει εκβιαστικά την συμμετοχή μας χωρίς να μας δίνει λογαριασμό για το πως και ποιοι διαχειρίζονται τα τεράστια αυτά επιπλέον κονδύλια, η Επιχείρηση και οι συντεχνίες της έχουν και την αναίδεια να εμφανίζουν την κλοπή αυτή ως προσπάθεια διατήρησης (λέει) πολιτικής χαμηλών τιμολογίων... και απομάκρυνσης του “κινδύνου" ιδιωτών στην ενεργειακή αγορά.
Πρόκειται για κλοπή αίσχιστου είδους.
Γιατί από την μια μας αναγκάζουν να τους πληρώσουμε (αφού δεν έχουμε εναλλακτική λύση) και από την άλλη να πληρώσουμε και τις αυξήσεις των προϊόντων που θα επιβαρυνθούν από τα νέα τιμολόγια ρεύματος.
Ο αντίλογος της συντεχνίας της ΔΕΗ για την διασφάλισή μας απέναντι στα ιδιωτικά συμφέροντα θα είχε βάση μόνο αν η Επιχείρηση δεν ήταν κρατικό μονοπώλιο και μπορούσε να κρατήσει τους καταναλωτές με ανταγωνιστικό χαμηλό κόστος όπως κατάφερε τελικά ο ΟΤΕ που κατέκτησε δικαιωματικά και επάξια ένα σοβαρό κομμάτι από την πίτα της τηλεφωνίας, φροντίζοντας έτσι έμμεσα και τους μόνιμους πελάτες του.
Ο επίσης αντίλογος ότι η ΔΕΗ δεν είναι κρατική αλλά ΔΕΚΟ εισηγμένη στο χρηματιστήριο είναι να τραβάς τα μαλλιά σου, γιατί από την μια πλευρά έτσι δικαιολογείται το πάρτι της ρεμούλας και από την άλλη στην κλοπή προστίθεται και η κατάρρευση της μετοχής για όσους την αγόρασαν για σιγουριά...
Μας κλέβουν και στα καύσιμα. Γιατί το υπό κρατικό έλεγχο κύκλωμα των καυσίμων (που παρεμβάλλεται μέχρι το 70% της αγοράς) βοηθάει, θέλει δεν θέλει και όσους στις Τελωνειακές υπηρεσίες και στην πολιτική σκηνή συνεχίζουν να κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν πως συντηρείται το λαθρεμπόριο καυσίμων.
Δεν είναι “ανακάλυψη” ότι το λαθρεμπόριο ξεκινάει από αγορές που γίνονται στα διυλιστήρια, τα οποία βεβαίως δεν έχουν ευθύνη, όμως αυτό δεν σημαίνει πως δεν αντιλαμβάνονται τι “πάει στραβά” με ορισμένες ανεξήγητες αγορές (π.χ. πετρελαίου θέρμανσης από πλοία...) που τελικά τις παραβλέπουν και ίσως καλά κάνουν... μιας και ο τζίρος είναι πάντα τζίρος.
Από εκεί και πέρα η χρονίζουσα, δεκαετίες τώρα, (επί της ουσίας και όχι στα λόγια και στα σχέδια επί χάρτου) αδιαφορία των υπουργών Οικονομικών να ξεπαστρέψουν με σύγχρονες διαδικασίες (ηλεκτρονικό σύστημα, και αλλαγή του ρόλου του Τελωνειακού) το λαθρεμπόριο οδηγεί στην απώλεια (σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών) 1 δισ. ευρώ κάθε χρόνο σε φόρους καυσίμων.
Αν ήθελαν να εξαφανίσουν το λαθρεμπόριο και να ρίξουν στον κρατικό κορβανά το 1 δισ. ευρώ που χάνουν θα μπορούσε να τεθεί θέμα μειώσεως των φόρων στο ποσοστό των απωλειών λόγω λαθρεμπορίου και έτσι να μειωθούν αντίστοιχα οι τελικές τιμές στα πρατήρια.
Αντίθετα όμως προτιμούν να μας κλέβουν με κάθε αύξηση της διεθνούς τιμής πετρελαίου αντί να προσφύγουν σε μια κοινωνική πολιτική τιμών στα καύσιμα, μέσω μειώσεων του Εδικού Φόρου Καυσίμων και του ΦΠΑ, που την περίοδο αυτή επιβάλλεται έτσι και αλλιώς.
Ο αντίλογος και εδώ ότι η πετρελαϊκή αγορά είναι ελεύθερη στον ανταγωνισμό και πάλι δεν ευσταθεί όσο δεν λειτουργούν στην πράξη οι μηχανισμοί καταστολής του λαθρεμπορίου, του παραεμπορίου, της νοθείας και της κλοπής καυσίμων.
Η πρόσφατη θεατρική παράσταση της κακιάς ώρας με την δίωξη του κ. Ι. Καπελέρη δεν κάλυψε σε καμία περίπτωση την ουσία ότι ουδέποτε πληρώθηκαν τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε πρατήρια που οι ίδιοι τα κατήγγειλαν για λαθρεμπόριο και παραεμπόριο!!
Ετοιμάζονται, ακούω , να μας κλέψουν και στις μεταφορές μέσω των μονίμως ζημιογόνων και μη βιώσιμων (στα χέρια του δημοσίου) κρατικών μονοπωλίων. Δεν χρειάζεται , νομίζω, να υπενθυμίσω την κλοπή των φόρων μας επί δεκαετίες για να πληρώνονται τα ρουσφέτια και οι παροχές στις συντεχνίες της Ολυμπιακής.
Θα σταθώ όμως στις ανατιμήσεις των εισιτηρίων με το πρόσχημα της δήθεν χαμηλότερης συγκοινωνίας της Ευρώπης αλλά χωρίς αναφορά στις υπηρεσίες μεταφοράς στην Ευρώπη σε σύγκριση με την Ελλάδα όπως, για παράδειγμα, στο Βέλγιο όπου με την άφιξη του τρένου διορθώνεις το ρολόι σου.
Μας κλέβουν τώρα και με την πολιτική μισθών και ημερομισθίων προσφέροντας μας ως δήθεν επίτευγμα την “επιτυχία” της διατήρησης του κατώτατου μισθού.
Σημειώστε όμως ότι δεν ξεκαθαρίζουν ποιο θα είναι το επίπεδο του κατώτατου... Σημειώστε το και θα τα ξαναπούμε ...
george.kraloglou@capital.gr
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου