Η τοποθέτηση του Δημοτικού Συμβούλου Παναγιώτης Στασινού, στην συνεδρίαση της 24/11/2014 κατά την διάρκεια της συζήτησης στο προ Ημερήσιας Διάταξης θέμα, για το δημοψήφισμα για τα διόδια.
Αυτές οι θέσεις θα εκφραστούν στην διαπαραταξιακή Επιτροπή που συστάθηκε για να διαχειριστεί τον τρόπο με το οποίο θα πραγματοποιηθεί αυτό το δημοψήφισμα και στην οποία συμμετέχει η Πρωτοβουλία.
Ως Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών είμαστε υπέρ των δημοψηφισμάτων γενικά αλλά και στην αυτοδιοίκηση, υπέρ της άμεσης δημοκρατίας και της συμμετοχής του πολίτη. Στα πλαίσια αυτά, προτείνουμε να διερευνηθεί η δυνατότητα αγοράς ενός συστήματος συμμετοχής του δημότη, ένα σύστημα άμεσης δημοκρατίας, που θα επιτρέπει στη δημοτική αρχή να διερευνά κάθε φορά τις διαθέσεις των δημοτών και την άποψή τους για καίρια επίκαιρα ζητήματα τοπικού χαρακτήρα. Ένα τέτοιο σύστημα είναι το Δίκτυο «ΠΕΡΙΚΛΗΣ», που δημιουργήθηκε από επιστημονική ομάδα του ΕΜΠ με επικεφαλής τον καθηγητή κ Καμπουράκη.
Για το θέμα το διοδίων
Στην Ελλάδα σήμερα δυστυχώς μιλάμε για ιδιωτικούς αυτοκινητοδρόμους. Ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, το μεγαλύτερο δίκτυο στην Ευρώπη αναλογικά με την γεωγραφική έκταση της χώρας, που το εκμεταλλεύονται ή ανέλαβαν να το εκμεταλλευτούν μεγάλες εταιρείες με αδιαφανείς και αποικιοκρατικούς όρους.
Εμείς λέμε, ΝΑΙ, η αυτοκίνηση να πληρώνει. Δεχόμαστε τα διόδια ανταποδοτικού χαρακτήρα για τη συντήρηση των δρόμων, όπως ισχύει σε όλες σχεδόν τις χώρες, για λόγους οικολογικούς, μείωσης του ρόλου του ΙΧ στις μετακινήσεις και ενίσχυσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και ιδιαίτερα του τραίνου, πράγμα που δεν είναι στις προθέσεις και τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης. Διόδια δηλαδή ανταποδοτικά, που τα έσοδα θα πήγαιναν για τη συντήρηση και για ασφαλείς μετακινήσεις με συμβολικά ποσά.
Λέμε όμως ΟΧΙ στα διόδια που εξυπηρετούν τις μπίζνες και το ξέπλυμα χρήματος μεγάλων ξένων τραπεζών και κατασκευαστικών εταιρειών, που παίζουν παιχνίδια στις πλάτες του ελληνικού λαού σε περίοδο κρίσης και οικονομικής εξαθλίωσης.
Ταυτιζόμαστε με την κοινή γνώμη, που θεωρεί άδικο το σύστημα και παράνομο, τη στιγμή που δεν υπάρχει ένα ασφαλές δημόσιο δίκτυο μετακίνησης και μεταφοράς, τη στιγμή που δεν έχουν κατασκευαστεί οι ασφαλείς παράδρομοι όπως προβλέπεται και τη στιγμή που δεν έχουν τα τέλη διοδίων καμιά ανταποδοτικότητα, αλλά αναφέρονται σε έργα που ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ και που δεν ξέρουμε πού και πότε θα γίνουν.
Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό, δεν είναι νομικό και νομικίστικο. Η λύση είναι
να πεισθεί η κυβέρνηση να προχωρήσει σε επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων με τις Παραχωρησιούχους εταιρείες και να καταργηθούν όλα τα διόδια που αναφέρονται σε τέτοιες συμβάσεις αναλαμβάνοντας η ίδια το κόστος της καθυστέρησης ή και της ακύρωσης των έργων, αν δεν μπορεί να αναλάβει το οικονομικό κόστος κατασκευής. Ο λαός δεν έχει περιθώρια σε περίοδο οικονομικής κρίσης να πληρώνει για την κατασκευή ιδιωτικών αυτοκινητοδρόμων, για αυτοκινητόδρομους αμφίβολης χρησιμότητας και των μεγάλων εταιρειών
Λέμε ότι το ΙΧ δεν είναι το μέσο μεταφοράς του λαού. Είναι όμως στοιχείο οικονομικής αφαίμαξης και αναφερόμαστε στους φόρους και τα τέλη κυκλοφορίας, στις ασφάλειες και τα κίνητρα διαβίωσης, στο εμπόριο καυσίμων και στα διόδια, στα πρόστιμα του ΚΟΚ και στα κάθε φύσεως τέλη στάθμευσης. Τα μέσα μεταφοράς για το λαό είναι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και το τραίνο. Σήμερα, αλλά ακόμα περισσότερο τα επόμενα χρόνια, δεν θα έχουμε χρήματα και αυτοκίνητα για να κυκλοφορούμε στους υπερδρόμους που κατασκευάζονται όχι για μας, αλλά για όλους τους άλλους: για τις εταιρείες των καυσίμων, για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Βόρειας Ευρώπης, για τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, για τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Η πρόταση για το συγκεκριμένο δημοψήφισμα μας βρίσκει επιφυλακτικούς. Θα θέλαμε να έχουμε ολοκληρωμένη την εισήγηση νωρίτερα για να μπορέσουμε να τοποθετηθούμε χωρίς επιφυλάξεις. Το δημοψήφισμα ΝΑΙ ή ΟΧΙ στα διόδια έχει μια προφανή απάντηση: το ΟΧΙ. Οποιονδήποτε να ρωτήσεις σήμερα στην συγκυρία της κρίσης, της ανέχειας και της φτώχειας, θα πει ΟΧΙ σε ο,τιδήποτε που πρέπει να πληρώσει: φόρο, εισφορά, διόδια κλπ
Δημοψήφισμα όμως που να ρωτάει ΝΑΙ ή ΟΧΙ, άσπρο ή μαύρο, με απλουστευμένες και όχι τεκμηριωμένες επιλογές επιχειρημάτων, που δεν βάζει στη συζήτηση το ρόλο του ΙΧ, του τραίνου και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, την σκοπιμότητα κατασκευής των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων εργολαβικού χαρακτήρα με όποιες συνέπειες, δεν μπορούμε να το δεχθούμε.
Αυτές οι θέσεις θα εκφραστούν στην διαπαραταξιακή Επιτροπή που συστάθηκε για να διαχειριστεί τον τρόπο με το οποίο θα πραγματοποιηθεί αυτό το δημοψήφισμα και στην οποία συμμετέχει η Πρωτοβουλία.
Ως Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών είμαστε υπέρ των δημοψηφισμάτων γενικά αλλά και στην αυτοδιοίκηση, υπέρ της άμεσης δημοκρατίας και της συμμετοχής του πολίτη. Στα πλαίσια αυτά, προτείνουμε να διερευνηθεί η δυνατότητα αγοράς ενός συστήματος συμμετοχής του δημότη, ένα σύστημα άμεσης δημοκρατίας, που θα επιτρέπει στη δημοτική αρχή να διερευνά κάθε φορά τις διαθέσεις των δημοτών και την άποψή τους για καίρια επίκαιρα ζητήματα τοπικού χαρακτήρα. Ένα τέτοιο σύστημα είναι το Δίκτυο «ΠΕΡΙΚΛΗΣ», που δημιουργήθηκε από επιστημονική ομάδα του ΕΜΠ με επικεφαλής τον καθηγητή κ Καμπουράκη.
Για το θέμα το διοδίων
Στην Ελλάδα σήμερα δυστυχώς μιλάμε για ιδιωτικούς αυτοκινητοδρόμους. Ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, το μεγαλύτερο δίκτυο στην Ευρώπη αναλογικά με την γεωγραφική έκταση της χώρας, που το εκμεταλλεύονται ή ανέλαβαν να το εκμεταλλευτούν μεγάλες εταιρείες με αδιαφανείς και αποικιοκρατικούς όρους.
Εμείς λέμε, ΝΑΙ, η αυτοκίνηση να πληρώνει. Δεχόμαστε τα διόδια ανταποδοτικού χαρακτήρα για τη συντήρηση των δρόμων, όπως ισχύει σε όλες σχεδόν τις χώρες, για λόγους οικολογικούς, μείωσης του ρόλου του ΙΧ στις μετακινήσεις και ενίσχυσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και ιδιαίτερα του τραίνου, πράγμα που δεν είναι στις προθέσεις και τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης. Διόδια δηλαδή ανταποδοτικά, που τα έσοδα θα πήγαιναν για τη συντήρηση και για ασφαλείς μετακινήσεις με συμβολικά ποσά.
Λέμε όμως ΟΧΙ στα διόδια που εξυπηρετούν τις μπίζνες και το ξέπλυμα χρήματος μεγάλων ξένων τραπεζών και κατασκευαστικών εταιρειών, που παίζουν παιχνίδια στις πλάτες του ελληνικού λαού σε περίοδο κρίσης και οικονομικής εξαθλίωσης.
Ταυτιζόμαστε με την κοινή γνώμη, που θεωρεί άδικο το σύστημα και παράνομο, τη στιγμή που δεν υπάρχει ένα ασφαλές δημόσιο δίκτυο μετακίνησης και μεταφοράς, τη στιγμή που δεν έχουν κατασκευαστεί οι ασφαλείς παράδρομοι όπως προβλέπεται και τη στιγμή που δεν έχουν τα τέλη διοδίων καμιά ανταποδοτικότητα, αλλά αναφέρονται σε έργα που ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ και που δεν ξέρουμε πού και πότε θα γίνουν.
Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό, δεν είναι νομικό και νομικίστικο. Η λύση είναι
να πεισθεί η κυβέρνηση να προχωρήσει σε επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων με τις Παραχωρησιούχους εταιρείες και να καταργηθούν όλα τα διόδια που αναφέρονται σε τέτοιες συμβάσεις αναλαμβάνοντας η ίδια το κόστος της καθυστέρησης ή και της ακύρωσης των έργων, αν δεν μπορεί να αναλάβει το οικονομικό κόστος κατασκευής. Ο λαός δεν έχει περιθώρια σε περίοδο οικονομικής κρίσης να πληρώνει για την κατασκευή ιδιωτικών αυτοκινητοδρόμων, για αυτοκινητόδρομους αμφίβολης χρησιμότητας και των μεγάλων εταιρειών
Λέμε ότι το ΙΧ δεν είναι το μέσο μεταφοράς του λαού. Είναι όμως στοιχείο οικονομικής αφαίμαξης και αναφερόμαστε στους φόρους και τα τέλη κυκλοφορίας, στις ασφάλειες και τα κίνητρα διαβίωσης, στο εμπόριο καυσίμων και στα διόδια, στα πρόστιμα του ΚΟΚ και στα κάθε φύσεως τέλη στάθμευσης. Τα μέσα μεταφοράς για το λαό είναι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και το τραίνο. Σήμερα, αλλά ακόμα περισσότερο τα επόμενα χρόνια, δεν θα έχουμε χρήματα και αυτοκίνητα για να κυκλοφορούμε στους υπερδρόμους που κατασκευάζονται όχι για μας, αλλά για όλους τους άλλους: για τις εταιρείες των καυσίμων, για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Βόρειας Ευρώπης, για τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, για τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Η πρόταση για το συγκεκριμένο δημοψήφισμα μας βρίσκει επιφυλακτικούς. Θα θέλαμε να έχουμε ολοκληρωμένη την εισήγηση νωρίτερα για να μπορέσουμε να τοποθετηθούμε χωρίς επιφυλάξεις. Το δημοψήφισμα ΝΑΙ ή ΟΧΙ στα διόδια έχει μια προφανή απάντηση: το ΟΧΙ. Οποιονδήποτε να ρωτήσεις σήμερα στην συγκυρία της κρίσης, της ανέχειας και της φτώχειας, θα πει ΟΧΙ σε ο,τιδήποτε που πρέπει να πληρώσει: φόρο, εισφορά, διόδια κλπ
Δημοψήφισμα όμως που να ρωτάει ΝΑΙ ή ΟΧΙ, άσπρο ή μαύρο, με απλουστευμένες και όχι τεκμηριωμένες επιλογές επιχειρημάτων, που δεν βάζει στη συζήτηση το ρόλο του ΙΧ, του τραίνου και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, την σκοπιμότητα κατασκευής των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων εργολαβικού χαρακτήρα με όποιες συνέπειες, δεν μπορούμε να το δεχθούμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου