Του Κωστα Δεληγιαννη
Τι θα κάνατε αν οδηγώντας νιώθατε να τραντάζεστε από μια μεγάλη λακκούβα και αποφασίζατε να επικοινωνήσετε με τον δήμο για να φτιάξει τον δρόμο; Αν βρισκόσασταν στον Δήμο Θέρμης, τότε θα είχατε ακόμη μία επιλογή, εκτός από το να πάρετε τηλέφωνο ή να στείλετε e-mail στην αρμόδια υπηρεσία. Κι αυτό, γιατί εδώ και μερικούς μήνες ο δήμος έχει ανεβάσει στο Ιντερνετ το «Βελτιώνω την πόλη μου», μια πλατφόρμα που επιτρέπει στους κατοίκους να αναφέρουν οποιοδήποτε πρόβλημα – από σπασμένα παγκάκια και χαλασμένα φώτα μέχρι τις λακκούβες στους δρόμους και την απουσία κάδων απορριμμάτων.
Για να τη χρησιμοποιήσει κανείς, χρειάζεται έναν υπολογιστή με σύνδεση στο Ιντερνετ ή ένα «έξυπνο» κινητό Android, αφού από τον Δεκέμβριο διατίθεται μια έκδοση του «Βελτιώνω την πόλη μου» για smartphone με το λειτουργικό της Google. Αφού εγγραφεί κανείς και αποκτήσει λογαριασμό, θα μπορεί να υποβάλει το πρόβλημα και το πού αυτό βρίσκεται, προσθέτοντας μια συνοπτική περιγραφή ή ακόμη και φωτογραφίες.
Η πλατφόρμα θα προωθήσει το αίτημά του στον υπεύθυνο της αρμόδιας δημοτικής υπηρεσίας. Παράλληλα, το αίτημα θα δημοσιευθεί στην πλατφόρμα. Ετσι, κάθε χρήστης δεν βλέπει μόνο τις δικές του καταχωρίσεις, αλλά όλα τα προβλήματα που έχουν υποβληθεί, ώστε να μπορεί να ψηφίσει υπέρ της επίλυσής τους ή να προσθέσει τα δικά του σχόλια. Το «Βελτιώνω την πόλη μου» αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου People από την Ερευνητική Μονάδα URENIO του ΑΠΘ σε συνεργασία με τον Δήμο Θέρμης, ενώ στη δημιουργία της έκδοσης για smartphone συμμετείχε το Εθνικό Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ). «Παρόμοιες ιντερνετικές υπηρεσίες είναι αρκετά δημοφιλείς στο εξωτερικό τα τελευταία χρόνια», λέει στην «Κ» ο κ. Παναγιώτης Τσαρχόπουλος από την URENIO. Σύμφωνα με τον κ. Τσαρχόπουλο, το όφελος για τον δήμο είναι ότι γλιτώνει χρόνο και χρήμα, αφού από τις καταχωρίσεις γνωρίζει ανά πάσα στιγμή ποια προβλήματα υπάρχουν στη Θέρμη. «Ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι αυτές οι πλατφόρμες ωθούν τον πολίτη να γίνει πιο ενεργό μέλος της τοπικής κοινότητας», συμπληρώνει. Κατ’ αρχάς γιατί μπορεί κανείς να παρακολουθήσει τι κάνουν οι αρμόδιοι για να επιλύσουν το πρόβλημα που ανέφερε.
Πιο συγκεκριμένα, κάθε καταχώριση μπαίνει αρχικά σε κατάσταση «υποβλήθηκε» και, μόλις προωθηθεί στην αντίστοιχη υπηρεσία, η κατάσταση γίνεται «σε εξέλιξη». Τέλος, όταν το πρόβλημα αντιμετωπιστεί, η κατάσταση αλλάζει σε «διεκπεραιώθηκε». «Σε κάθε αλλαγή κατάστασης στέλνεται ένα ενημερωτικό e-mail σε αυτόν που έκανε την αναφορά, ενώ οι αλλαγές εμφανίζονται στην πλατφόρμα, ώστε να τις βλέπουν όσοι τη χρησιμοποιούν», επισημαίνει ο κ. Τσαρχόπουλος. Δηλαδή, με μία απλή επίσκεψη στο σάιτ, ένας δημότης μπορεί να ελέγξει πόσο γρήγορα ανταποκρίνεται ο δήμος στα αιτήματα.
Σε Γιαννιτσά, Τόπειρο
Παρόλο που η υπηρεσία ξεκίνησε να λειτουργεί κανονικά τον περασμένο Σεπτέμβριο, η πρώτη ενημερωτική εκστρατεία του δήμου έγινε μόλις τον περασμένο μήνα, με συνέπεια οι εγγραφές να μην ξεπερνούν τις 400. Παρ’ όλα αυτά, έχουν ήδη υποβληθεί περισσότερα από 600 αιτήματα. Πρόσφατα, αντίστοιχες πλατφόρμες λανσάρισαν πιλοτικά ο Δήμος Γιαννιτσών και ο Δήμος Τοπείρου στην Ξάνθη. Οι πλατφόρμες αυτές βασίστηκαν επίσης στο λογισμικό της URENIO, το οποίο είναι ανοιχτού κώδικα και διατίθεται δωρεάν, για να αξιοποιηθεί, να βελτιωθεί και να προσαρμοσθεί από οποιονδήποτε. http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_16/02/2013_511521
Η πλατφόρμα θα προωθήσει το αίτημά του στον υπεύθυνο της αρμόδιας δημοτικής υπηρεσίας. Παράλληλα, το αίτημα θα δημοσιευθεί στην πλατφόρμα. Ετσι, κάθε χρήστης δεν βλέπει μόνο τις δικές του καταχωρίσεις, αλλά όλα τα προβλήματα που έχουν υποβληθεί, ώστε να μπορεί να ψηφίσει υπέρ της επίλυσής τους ή να προσθέσει τα δικά του σχόλια. Το «Βελτιώνω την πόλη μου» αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου People από την Ερευνητική Μονάδα URENIO του ΑΠΘ σε συνεργασία με τον Δήμο Θέρμης, ενώ στη δημιουργία της έκδοσης για smartphone συμμετείχε το Εθνικό Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ). «Παρόμοιες ιντερνετικές υπηρεσίες είναι αρκετά δημοφιλείς στο εξωτερικό τα τελευταία χρόνια», λέει στην «Κ» ο κ. Παναγιώτης Τσαρχόπουλος από την URENIO. Σύμφωνα με τον κ. Τσαρχόπουλο, το όφελος για τον δήμο είναι ότι γλιτώνει χρόνο και χρήμα, αφού από τις καταχωρίσεις γνωρίζει ανά πάσα στιγμή ποια προβλήματα υπάρχουν στη Θέρμη. «Ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι αυτές οι πλατφόρμες ωθούν τον πολίτη να γίνει πιο ενεργό μέλος της τοπικής κοινότητας», συμπληρώνει. Κατ’ αρχάς γιατί μπορεί κανείς να παρακολουθήσει τι κάνουν οι αρμόδιοι για να επιλύσουν το πρόβλημα που ανέφερε.
Πιο συγκεκριμένα, κάθε καταχώριση μπαίνει αρχικά σε κατάσταση «υποβλήθηκε» και, μόλις προωθηθεί στην αντίστοιχη υπηρεσία, η κατάσταση γίνεται «σε εξέλιξη». Τέλος, όταν το πρόβλημα αντιμετωπιστεί, η κατάσταση αλλάζει σε «διεκπεραιώθηκε». «Σε κάθε αλλαγή κατάστασης στέλνεται ένα ενημερωτικό e-mail σε αυτόν που έκανε την αναφορά, ενώ οι αλλαγές εμφανίζονται στην πλατφόρμα, ώστε να τις βλέπουν όσοι τη χρησιμοποιούν», επισημαίνει ο κ. Τσαρχόπουλος. Δηλαδή, με μία απλή επίσκεψη στο σάιτ, ένας δημότης μπορεί να ελέγξει πόσο γρήγορα ανταποκρίνεται ο δήμος στα αιτήματα.
Σε Γιαννιτσά, Τόπειρο
Παρόλο που η υπηρεσία ξεκίνησε να λειτουργεί κανονικά τον περασμένο Σεπτέμβριο, η πρώτη ενημερωτική εκστρατεία του δήμου έγινε μόλις τον περασμένο μήνα, με συνέπεια οι εγγραφές να μην ξεπερνούν τις 400. Παρ’ όλα αυτά, έχουν ήδη υποβληθεί περισσότερα από 600 αιτήματα. Πρόσφατα, αντίστοιχες πλατφόρμες λανσάρισαν πιλοτικά ο Δήμος Γιαννιτσών και ο Δήμος Τοπείρου στην Ξάνθη. Οι πλατφόρμες αυτές βασίστηκαν επίσης στο λογισμικό της URENIO, το οποίο είναι ανοιχτού κώδικα και διατίθεται δωρεάν, για να αξιοποιηθεί, να βελτιωθεί και να προσαρμοσθεί από οποιονδήποτε. http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_16/02/2013_511521
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου