Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

''Διαφήμιση'' περί ενός το Μουσείο Θεοδωράκη;

«Συλλογή Ε. Βαρλάμη για τον Μίκη Θεοδωράκη»
(Τον Μουσικοσυνθέτη, τον Πολιτικό ή και τα δύο;)
του Γιώργου Σμοκοβίτη

Εξηγούμαι αμέσως: 1)όσα εδώ εκθέσω δεν θα διεκδικήσουν το αλάθητο, αυτό το αφήνω στους αιρετούς, 2) ασκώ και θα υπερασπιστώ το δικαίωμα μου ως πολίτης δημόσια να εκφράζω σκέψεις μου σύμφωνες ή αντίθετες με αποφάσεις ή εισηγήσεις Αρχών και αιρετών,
3) θεωρώ την όλη «διαφήμιση» περί ενός, όπως εσπευσμένα ονομάστηκε «Μουσείου Θεοδωράκη», χωρίς τυπική ή ουσιαστική ανταπόκριση προς το περιεχόμενό της και χωρίς περίσκεψη στις Θερμοπύλες.

α) Ο Καθηγητής κ. Ευθ. Βαρλάμης είναι ένας διεθνώς διακεκριμένος άνθρωπος, ειλικρινά εκφράζω τον θαυμασμό μου, ο οποίος έχει φιλία με τον γνωστό σε όλους Μίκη Θεοδωράκη. Εξ αυτού του λόγου έχει στην κατοχή του κάποια στοιχεία, υλικό που αφορούν στον «πολύ φίλο του Μίκη». Αλλά έχει και δικό του (ο κ. Βαρλάμης) καλλιτεχνικό η άλλο έργο εμπνευσμένο από τις συνθέσεις του Θεοδωράκη.
Επόμενο και φυσικό είναι να θέλει κάθε δημιουργός την προβολή και διάδοση κάθε προϊόντος του. Και νόμιμο και ηθικό, όπως λέμε. Μπράβο ανεπιφύλακτα, ανυπόκριτα, ρητά. Μέχρις εδώ. Αλλά από ’κει και μετά, κάτι «δεν πάει καλά», κατά την ταπεινή μου «απλού πολίτη» κρίση, στα όσα έχουν «δρομολογηθεί» και «διαφημιστεί».

β) Ο Καθηγητής κ. Ευθ. Βαρλάμης, ως Ακαδημαϊκός, δεν συνετέλεσε στην ίδρυση του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας ούτε γνωστοποίησε την «εκστρατεία των γνωριμιών και του κύρους του» για τη πορεία και την εξέλιξη του Πανεπιστημίου ΜΑΣ, εδώ στον τόπο που αγαπά, ιδιαίτερα ΤΩΡΑ που το Ίδρυμα περνά δύσκολες ώρες.

Μάλιστα, η πρόταση για Έδρα «Ελληνικού Πολιτισμού» στο Πανεπιστήμιο μας θα κάλυπτε πλήρως, υποθέτω, και τις ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ανησυχίες για τον ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ και το Έργο του Θεοδωράκη θα περιλαμβανόταν σε αυτή, αφού θα ομολογήσουν όλοι ότι στον σύγχρονο Ελληνικό ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ περιέχεται και ο Μίκης και όχι το αντίστροφο, δηλαδή είναι ο Μίκης μέρος του Πολιτισμού μας και όχι ο…Πολιτισμός μας μέρος του Μεγαλύτερου Θεοδωράκη. Όμως, παρά το ότι τέτοια ΣΧΟΛΗ λείπει από την Ελλάδα, διέφυγε του αμέσου και εντόνου ενδιαφέροντος του διεθνώς γνωστού Καθηγητή κ. Ευθ. Βαρλάμη, ως Ακαδημαϊκού και Καλλιτέχνη, και περιορίστηκε ΜΟΝΟ να εξαντλήσει όλο το ενδιαφέρον και την δραστηριότητά του ΕΔΩ μόνο στην «δημιουργία ΜΟΥΣΕΙΟΥ του φίλου του Θεοδωράκη», όπως ονόμασε «τη στέγαση της ΔΙΚΗΣ ΤΟΥ συλλογής σχετικά με τον Θεοδωράκη, αλλά και το έργο Βαρλάμη». Αυτή η πρόταση έγινε σε διάλεξη του όχι για «Μουσείο», που προσκλήθηκε να ομιλήσει για … «άλλο θέμα» από το εν λειτουργία ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ μας που ΕΧΕΙ όμως ανάγκη ΑΥΤΟ το Πανεπιστήμιο που τον προσκάλεσε, στήριξη, ενίσχυση όλων. Δικαίωμα του καθενός να επιλέξει τα ενδιαφέροντά του, τη δράση του και να βρίσκει επιχειρήματα για ενίσχυση της πρότασής του είτε σαν ουσία, είτε μόνο σαν «περιτύλιγμα».

Σφίγγω ειλικρινά το χέρι του κ. Βαρλάμη και ας δεχθεί τα ειλικρινή ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ μου ΚΑΙ για το δικό του Έργο αλλά ΚΑΙ για το ΠΑΘΟΣ να υποστηρίζει προτάσεις του για ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ έργο ιδιαίτερα αλλά και για ΦΙΛΟ ΤΟΥ. Θα ήμουν όμως ευτυχής αν το ΙΔΙΟ ενδιαφέρον είχε εκδηλώσει και συμπαρασύρει τις Αρχές και τον Δήμαρχο Λαμιέων και πριν και τώρα και σε άμεση και έντονη δραστηριοποίηση τις Αρχές και τους αιρετούς (ιδιαίτερα τον Δήμαρχο που πήγε ως την Αυστρία) ΕΔΩ με την επιρροή του ΚΑΙ για το Πανεπιστήμιό μας ως Ακαδημαϊκός ο ίδιος και για τα άλλα πολύ σπουδαία θέματα Ανώτατης Παιδείας και Πολιτισμού στην περιοχή μας που έχουνε μείνει αδρανή. Ευτυχέστερος θα ήμουν, βέβαια, αν αυτοβούλως ο κ. Δήμαρχος είχε σπεύσει στην Αθήνα με την ίδια βιασύνη και για άλλα θέματα ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ και Ανώτατης Παιδείας, που εκκρεμούν. Ίσως όμως «το έτοιμο προϊόν» να έχει την δική του ελκυστική δύναμη για προβολή, από όσα άλλα δεν προσφέρονται έτοιμα.

Τούτη η κρίση μου έρχεται ως φυσική «αντίδραση» στο εσπευσμένο ΟΛΩΝ για τον…Σεπτέμβριο να γίνουν…εγκαίνια…και δεν μπορούν να … περιμένουν…, ενώ άλλα θέματα ΤΕΡΑΣΤΙΑΣ αξίας παραμένουν και περιμένουν στο…ράφι…ή στα αζήτητα των Αρχών και προτεραιοτήτων Αιρετών για την περιοχή ΜΑΣ.
Έρχομαι όμως σε αποφάσεις – Εισηγήσεις αιρετών. Δεν γίνεται να αξιολογήσουμε σωστά ένα επόμενο αν δεν αναφερθούμε ΚΑΙ στα προηγούμενα.

Ο Δήμαρχος Λαμιέων αποφασίζει, εισηγείται λοιπόν, και κινεί όλους αμέσως, «ΜΟΥΣΕΙΟ» τον …Σεπτέμβριο, εγκαίνια «ντε σώνει και καλά τον Σεπτέμβριο» μόλις γύρισε από ταξίδι για την «Έκθεση Βαρλάμη» στη μακρινή και κοσμοπολίτικη Αυστρία!!! Μουσείο «Θεοδωράκη», «Συλλογή Βαρλάμη», «Μουσείο Θεοδωράκη-Βαρλάμη» είναι θέματα διαφορετικά. Θεωρώ ότι άλλα θέματα από κάθε άποψη πολύ μεγάλης σημασίας και τεράστια ωφέλιμα-χρήσιμα για την περιοχή μας έπρεπε να είχαν και να έχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον όλων κατά προτεραιότητα, και δεν είχαν, εξακολουθούν δυστυχώς να μην έχουν. 



αα) Τι εστί, όμως ΜΟΥΣΕΙΟ στις ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ; Kαι γιατί στις Θερμοπύλες; Xάθηκαν τόσα άλλα ωραία μέρη στη Φθιώτιδα ή την Λαμία μας, και μόνο οι Θερμοπύλες «είναι αποδεκτές» από ποιους και με ποια κριτήρια και για ποιους στόχους; Υπάρχει ήδη Μουσείο στις Θερμοπύλες. Θα υπάρχουν…ΔΥΟ: Του «Λεωνίδα» και του «Θεοδωράκη-Βαρλάμη».
Μαζί με άλλες δραστηριότητες όχι του Μίκη αλλά του Καθηγητή κ. Ευθ. Βαρλάμη. Έτσι για να αναδειχθεί ο….Λεωνίδας και να προσελκύσει κόσμο και το….«Μουσείο Θερμοπυλών» από τον Μίκη και τον κ. Βαρλάμη. Αυτές οι «άλλες δραστηριότητες» είναι άλλο θέμα, προς συζήτηση.

ββ) Μουσείο ΤΙΝΟΣ; Του Μίκη Θεοδωράκη; ΠΟΙΟΣ έχει το…υλικό; Ο Καθηγητής Ευθ. Βαρλάμης. Ένα μέρος φυσικά, «έτσι ξεκινάς» αλλά και κάτι ακόμα: Ζωγραφική – δημιουργίες του ιδίου του κ. Βαρλάμη, με έμπνευση από τα έργα του Θεοδωράκη. Ο κ. Βαρλάμης, θεμιτά νοιάζεται για το δικό του Έργο. Ο Μίκης είναι ακόμα ΖΩΝΤΑΝΟΣ. Πέστε μου, ΠΟΙΟΣ θα πεί, «όχι» αν τον ρωτήσουν «θέλετε ένα Μουσείο με το όνομά ΣΑΣ»; Και μάλιστα στις…Θερμοπύλες ή στην …Αρχαία Ολυμπία ή στην ….Επίδαυρο; Ουδείς, ή κάποιος κατ’ εξαίρεση και σε αυτή δεν ανήκει, ο Μίκης.

Περί τίνος ΜΟΥΣΕΙΟΥ πρόκειται;
Πρόκειται ουσιαστικά για τη «Συλλογή του κ. Ευθ. Βαρλάμη για τον Μίκη αλλά και τον εαυτό του, για έργα Ε. Βαρλάμη». Καμμία λοιπόν αντίρρησή μου, (ως πολίτης αυστηρά προσωπική μου κρίση εκφράζω, ψηφο-φόρος αιρετών είμαι κι εγώ) να φροντίσουμε να ΠΡΟΒΛΗΘΕΙ να ΣΤΕΓΑΣΤΕΙ (είτε «Μουσείο» είτε) «Συλλογή Καθηγητή Ε. Βαρλάμη για τον Μεγάλο Θεοδωράκη KAI για το Έργο Ε. ΒΑΡΛΑΜΗ». ΌΧΙ όμως στις Θερμοπύλες!!! Θεωρώ ακριβές και αληθές περιεχόμενο, τη «Συλλογή Βαρλάμη». Όμως, προς αιρετούς και ΜΟΝΟ, θεωρώ πολιτικής σκοπιμότητας μεθόδευση ΠΟΛΥ ΒΛΑΠΤΙΚΗ ποικιλόμορφα, τα περί… «ΜΟΥΣΕΙΟΥ Θεοδωράκη» στις ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ που εξυπηρετούν οτιδήποτε άλλο εκτός από προβολή του «ΛΕΩΝΙΔΑ» και της ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ τοποθεσίας ΣΥΜΒΟΛΟ.

γγ) Έρχομαι λοιπόν, στον…χώρο του ….Μουσείου…Ποιος επιλέγεται και ΠΩΣ και ΓΙΑΤΙ; Οι ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ. Θα πάρουν ΑΞΙΑ ή ΠΡΟΒΟΛΗ οι Ιστορικές Θερμοπύλες ή ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ από το …. «Μουσείο Βαρλάμη-Θεοδωράκη»; Η μήπως ένας ΤΕΤΟΙΟΣ χώρος προς «προβολή του Μουσείου Θεοδωράκη – Βαρλάμη και του υλικού του»; Οι Θερμοπύλες δεν ανήκουν ούτε στον Δήμαρχο Λαμιέων, ούτε στον Πρόεδρο του διαμερίσματος ούτε σε ΚΑΝΕΝΑΝ διάσημο ή ασήμαντο Έλληνα, αλλά στην ΙΣΤΟΡΙΑ, στην ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ, (κυρίως στην ΔΙΚΗ μας ΕΥΡΩΠΗ και τον Πολιτισμό της), και δια τούτο να καταναλώνουν προηγουμένως όλη την πολιτική φαιά ουσία τους όσοι αιρετοί μας αποφασίζουν ή έστω εισηγούνται εσπευσμένα «μετά μανίας» εάν επικίνδυνα αδυνατούν ευκόλως να αντιληφθούν συνέπειες και βαρύτητα επιλεκτικών τους ή εσπευσμένων άνευ πολλής σκέψεώς ενεργειών τους, εισηγούμενοι «Μουσεία Χατζηδάκι, Θεοδωράκη, Βαρλάμη κ.λπ.» σε ΤΕΤΟΙΟΥΣ χώρους - τοποθεσίες ΣΥΜΒΟΛΑ που ανήκουν πλέον στην Ανθρωπότητα ως ΜΟΝΑΔΙΚΑ και ΑΙΩΝΙΑ Αξεπέραστα.

Η κριτική μου τούτη ΔΕΝ αφορά ούτε τον κ. Βαρλάμη, ούτε τον κ. Θεοδωράκη, αλλά τους ΑΙΡΕΤΟΥΣ της περιοχής μας.
Υπάρχει το Κάστρο της Λαμίας. Ας φιλοξενηθεί εκεί ή στον χώρο πέριξ αυτού να έρχονται «τουρίστες και ενδιαφερόμενοι», ΜΕΣΑ στη Λαμία κι όχι περαστικοί ΕΚΤΟΣ. Ας γίνει στην Άμπλιανη, στο Πνευματικό Κέντρο της Ι. Μητροπόλεως εφόσον ο Σεβασμιώτατος συμφωνεί ή στον κομβικό σιδηροδρομικό σταθμό. Άλλες δραστηριότητες που μπορούν να αναπτυχθούν γύρω από αυτά είναι άλλο θέμα: και απαιτούν πολλή συζήτηση εναλλακτικές αξιοποιήσιμες πηγές πολιτισμού και τουρισμού την περιοχή ΜΑΣ.

Συγκριτικά: η Μαρία Κάλλας είναι ΔΙΕΘΝΩΣ αξεπέραστη στο χώρο της ΜΟΥΣΙΚΗΣ. «Μητρόπουλος, Σκαλκώτας», ΝΟΜΠΕΛ Σεφέρης-Ελύτης, Τσαρούχης – Μώραλης, Ο ΕΝΑΣ Έλληνας που ΜΟΝΟΣ έστησε ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ (καμμιά Υπερδύναμη δεν μπόρεσε να τον υποσκελίσει, αυτόν τον Έλληνα) ο σύγχρονος ΩΝΑΣΗΣ, με τέτοια συλλογιστική δεν δικαιούνται και αυτοί «Μουσείο στις Θερμοπύλες»; Άσχημο θα’ταν ένα «Διεθνές χωριό Μουσειολογίας» γιατί όχι;

Αλλά ΠΡΕΠΕΙ ΤΩΡΑ να διευκρινιστεί ότι «Μουσείο» ή «η Συλλογή Βαρλάμη», υποθέτω, θα περιλαμβάνει ΚΑΙ τον Θεοδωράκη με τη γνωστή πολυταξιδεμένη ΠΟΛΙΤΙΚΗ δραστηριότητά του από την Αριστερά ως την Υπουργοποίηση του (άνευ χαρτοφυλακίου) στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη, κ.ο.κ. και, υποθέτω, δεν θα περιορίζεται «το υλικό του Καθηγητή κ. Ευθ. Βαρλάμη» μόνο στον ΜΟΥΣΙΚΟΣΥΝΘΕΤΗ αγαπημένο όλων μας Μίκη γιατί αλλιώς θα’ταν «λειψό Μουσείο για τον Μίκη». Αλλά οι ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ και ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ δεν προσφέρονται για τέτοιους συνειρμούς και αναφορές αν μη τι άλλο λόγω, έστω χρονικής αποστάσεως από τους συγχρόνους καλλιτέχνες και πολιτικούς, όποιοι και όσο Μεγάλοι κι αν είναι σήμερα. Όσο για τον τιμημένο με ΟΣΚΑΡ Χατζηδάκι, ως λιγότερο διεθνώς γνωστός, και «εσωτερικός» αυτός ας έχει το «Μουσείο του» στα ….τοπικά Δερβενάκια έναντι του Κολοκοτρώνη, αλλά αυτό αφορά σε άλλον Δήμαρχο κι είναι «αλλουνού παππά βαγγέλιο» που επιλέγουν όμως ΑΛΛΕΣ προτεραιότητες για το «καλό της περιοχής τους»

Ο Μίκης όμως, στις Θερμοπύλες θα’ρθει, ΖΩΝ και ΔΡΩΝ ακόμα ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ στο «Μουσείο του» κι ο Σεπτέμβριος φέτος, του χρόνου, ως προεκλογικός, προσφέρεται για … εγκαίνια και επετείους… «αξιοποιήσιμες»…

Οφείλω δύο λέξεις για τα προηγούμενα, τονίζοντας ότι οι συγκρίσεις αφορούν σε αποφάσεις - εισηγήσεις, προτεραιότητες – συμπεριφορές, επιλεκτικές «εσπευσμένα παρατραβηγμένες» αποφάσεις - εισηγήσεις Αρχών και Αιρετών (και όχι πολιτών διακεκριμένων - διασήμων ή «απλών»):
Υπάρχει η μεγάλη προοπτική τεραστίων Οριζόντων Διεθνώς της ανάδειξης της Ιστορικής Αλήθειας, των Γεγονότων ότι η περιοχή ΜΑΣ είναι η ιδιαίτερη Πατρίδα των Αρχαίων ΕΛΛΗΝΩΝ που έδωσαν το όνομά τους σε όλους τους ΈΛΛΗΝΕΣ. Από ΕΔΩ δόθηκε το όνομα όλων των Ελλήνων «Ομφαλός-Μήτρα Πατρίδας ΕΛΛΗΝΩΝ» ΕΔΩ η περιοχή μας και «Ομφαλός της Γης» οι Δελφοί.

Υπάρχει, δραστηριοποιήθηκαν ποτέ, (και ποιες Αρχές ή Δήμαρχος), έγινε ένα ΜΝΗΜΕΙΟ ή …«Μουσείο» τέτοιας εμβέλειας σε ΤΕΤΟΙΟ Ιερό – Ιστορικό χώρο των ΘΕΡΜΟΠΥΛΩΝ ή στο ΚΑΣΤΡΟ της Λαμίας ή αλλού σε Δήμο της περιοχής ΜΑΣ, που να προβάλλει αυτό το ιστορικό δεδομένο της ιδιαίτερης αρχαίας πατρίδας των Ελλήνων με τεράστια ποικιλόμορφα οφέλη και παγκόσμια προβολή για την περιοχή μας; Βεβαίως και συγκρίνω συμπεριφορές, αποφάσεις – εισηγήσεις και επιλεκτικές επί χρόνια αδράνειες ή εσπευσμένη επίσκεψη στην κοσμοπολίτικη Αυστρία του Δημάρχου και για το Δημοτικό Πούλμαν που έβαλε για την Θεσσαλονίκη (όχι για τον Θεοδωράκη, αλλά) για την «Έκθεση Βαρλάμη» όταν ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ στη απόμακρη… Αθήνα, στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, ΤΩΡΑ «δύο σε ένα», ΚΑΜΜΙΑ εσπευσμένη - επείγουσα επίσκεψη ουδενός με το ίδιο λεωφορείο ή άλλο όχημα αμέσως; Έκθεση για τον ΧΡΙΣΤΟ στη Θεσσαλονίκη του κ. Βαρλάμη και καλά κάνει ο Δήμαρχος να τρέξει.

Αλλά για τον Σταυρό του Μαρτυρίου που τραβάει χρόνια στον ΒΑΛΤΟ το Πανεπιστήμιο ΜΕΣΑ στην Πόλη του, για ΠΟΙΟΝ ΧΡΙΣΤΟ στην Αθήνα έβαλε πούλμαν ο Δήμαρχος; Και ΠΟΙΟΝ «Θεό είδαν» οι αιρετοί να τους δώσει ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ για την περιοχή ΜΑΣ; Ευτυχώς ο κ. Βαρλάμης τους έδειξε και ΕΙΔΑΝ στη Θεσσαλονίκη τον ΔΙΚΟ ΤΟΥ. Κι ΑΜΕΣΩΣ φέτος τον Σεπτέμβριο γρήγορα-γρήγορα, να τον φέρουν στις… ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ. Ή μήπως δεν είναι έτσι; Δηλαδή, πως «αλλιώς» είναι;

Το ΙΔΙΟ και για το άγαλμα του ντόπιου Ήρωα Ημίθεου παγκοσμίως γνωστού ΑΧΙΛΛΕΑ που μπορεί να στηθεί αλλού ή και αυτό…έστω δίπλα στο «Μουσείο Θεοδωράκη», αν δείξει το ΙΔΙΟ ενδιαφέρον ΚΑΙ Δήμαρχος ΚΑΙ Πρόεδρος διαμερίσματος και λοιπές Αρχές του χρόνου προεκλογικά τον ….Σεπτέμβριο…ίσως προεκλογικά και φέτος…. Ίσως και με το έντονο ενδιαφέρον του Καθηγητή κ. Ευθ. Βαρλάμη, που με την γνωστή διεθνώς σε όλους Τέχνη του θελήσει να δημιουργήσει το νέο Μνημείο της ιδιαίτερης πατρίδας των Ελλήνων και του ντόπιου Αχιλλέα και τούτο αποτελεί, από μέρους μου, μια ΔΗΜΟΣΙΑ πρόσκληση και πρόκληση στο διεθνώς γνωστό ταλέντο του διάσημου Ευθ.Βαρλάμη τώρα, με το εκδηλούμενο για τον τόπο μας ενδιαφέρον του. Ίσως και ο κ. Δήμαρχος θελήσει αμέσως να πείσει τον κ.Βαρλάμη εσπευσμένα μέχρι τον Σεπτέμβριο, εκτός εάν τέτοιες προτάσεις εκφεύγουν του ενδιαφέροντος του Δημάρχου μας ή συγκριτικά τα θεωρεί ήσσονος ή καθόλου σημασίας τώρα ή μακροχρονίως

Υ.Γ. Επειδή για τον ΛΕΩΝΙΔΑ «να φαίνεται ή όχι από την Εθνική Οδό, να μεταφερθεί το άγαλμα κ.λπ.» έχει συζητηθεί, καλό θα ήταν (όχι το Άγαλμα, αλλά) να μεταφερθούν τα δέντρα-κυπαρίσσια που κόβουν την Εικόνα προς την Εθνική Οδό και να μπουν στις δύο πλαϊνές πλευρές του Μνημείου, χωρίς μεταφορά του «Λεωνίδα σε άλλη θέση». Έτσι, θα φαίνεται ο Ανδριάντας ανεμπόδιστα από την ΕΘΝΙΚΗ μας Οδό, φυσικά, (αν τελικά αποφασιστεί να ανεγερθεί στις Θερμοπύλες) και η νέα ΟΙΚΟΔΟΜΗ του καινούριου μουσείου, διότι χωρίς «οικοδομή» κανένα μουσείο δεν υπάρχει.
Φυσικά, ούτε και οικοδομείται χωρίς χρήμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου