Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

Πρόκληση η προσιτή υγειονομική περίθαλψη υπό το βάρος της οικονομικής αβεβαιότητας

Το κόστος της υγειονομικής περίθαλψης σε συνδυασμό με την κατάσταση της οικονομίας ανησυχούν τους καταναλωτές, σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της Deloitte με τίτλο «2011 Survey of Health Care Consumers».Σε ολόκληρο τον κόσμο, πολλοί καταναλωτές καθυστερούν την περίθαλψή τους, αλλάζουν τις οικιακές τους δαπάνες και προβληματίζονται για την ικανότητά τους να ανταποκριθούν στις δαπάνες υγείας στο μέλλον.Από την φετινή παγκόσμια έρευνα, εκτός από τις ανησυχίες σχετικά με το κόστος, προέκυψαν και τρία ακόμα κοινά στοιχεία:
α) οι καταναλωτές-ασθενείς κρίνουν βάσει των προσωπικών τους εμπειριών και θεωρούν ότι είναι ανενημέρωτοι για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος,
β) ο βαθμός ικανοποίησης από τις παρεχόμενες υπηρεσίες δεν εξαρτάται από τη δομή ή το κόστος,
γ) ένα μεγάλο ποσοστό των διατιθέμενων πόρων θεωρείται ότι χάνεται σε γραφειοκρατικές δομές και σπατάλες.

Στη έρευνα συμμετείχαν καταναλωτές από 12 χώρες (ΗΠΑ, Βέλγιο, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Λουξεμβούργο, Μεξικό, Πορτογαλία, Ελβετία, και Ηνωμένο Βασίλειο).

Στα βασικότερα συμπεράσματα της έρευνας περιλαμβάνονται:
4 με 5 στους 10 καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα έχουν αυξήσει τις δαπάνες υγείας του νοικοκυριού τους σε σύγκριση με το περασμένο έτους με την εξαίρεση των ερωτώμενων από το Ηνωμένο Βασίλειο (22%), τον Καναδά (29 %) και την Κίνα (37%)
δόθηκαν ποικίλες απαντήσεις σε σχέση με τη δυνατότητα των νοικοκυριών να χειριστούν τις μελλοντικές δαπάνες υγείας. Λιγότερο σίγουροι εμφανίζονται οι Πορτογάλοι (18%), οι Μεξικάνοι (22%), οι Βραζιλιάνοι (22%) και οι Αμερικάνοι (23%)
οι καταναλωτές αξιολογούν πολύ διαφορετικά τα συστήματα υγείας στα οποία ανήκουν. Τα συστήματα υγείας στο Λουξεμβούργο (69%), το Βέλγιο (57%), την Ελβετία (52%), τη Γαλλία (51%) και τον Καναδά (50%) βαθμολογήθηκαν με «Α» (άριστα) ή «Β» (πολύ καλά) από τους καταναλωτές που ζουν σε αυτές τις χώρες
αντίθετα, το 57% των Βραζιλιάνων, το 44% των Μεξικανών, το 38% των Αμερικάνων και το 33% των Πορτογάλων αξιολόγησαν τα αντίστοιχα συστήματα υγείας ως αποτυχημένα (βαθμολογώντας τα με «D» ή «F»)
αναλογία μικρότερή του 1 στους 5 καταναλωτές σε παγκόσμιο επίπεδο συμφωνούν με την πρόταση: «η κυβέρνηση κάνει καλή δουλειά ως προς την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης»
και στις 12 χώρες όπου διεξήχθη η έρευνα, πολλοί καταναλωτές χαρακτηρίζουν τα συστήματά υγείας δαπανηρά, με περιττή γραφειοκρατία και πιστεύουν ότι το γεγονός ότι οι πολίτες δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη για την υγεία τους και την «αμυντική ιατρική» ως τις κύριες αιτίες για τις σπατάλες
οι καταναλωτές δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον σχετικά με τη χρήση ιατρικών συσκευών για να ελέγχουν την κατάστασή τους και για να αποστέλλουν ηλεκτρονικά πληροφορίες στο γιατρό τους. Τα χαμηλότερο ποσοστό καταναλωτών που ενδιαφέρονται για τέτοιου είδους τεχνολογικές λύσεις παρατηρήθηκε στο Βέλγιο (46%) και το υψηλότερο (79%) στο Μεξικό
περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς καταναλωτές υποστηρίζουν ότι θα χρησιμοποιούσαν κάποιο smart phone ή συσκευή PDA για την παρακολούθηση της υγείας τους εάν είχαν τις δυνατότητες πρόσβασης στο ιατρικό τους ιστορικό και λήψης πληροφοριών σχετικά με την ιατρική τους κατάσταση.
health.in.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου