Από τον Μάη του 2010 μέχρι τον Ιανουάριο του 2013 πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 20 εξερευνητικές αποστολές στις αποκρημνες πλαγιές της Οίτης. Ολες αυτές οι αποστολές είχαν μια και μοναδική αιτία. Παρατήρηση, παρακολούθηση και κινηματογράφηση του αγριόγιδου (Rupicaprarupicarpra) της Οίτης.
Μέσα σε γκρεμούς και φαράγγια συνάντησα τον κεντρικό μας ήρωα. Ήταν τρομαγμένος, σε μόνιμη επιφυλακή και με απόλυτη αίσθηση των κινδύνων γύρω του. Αναζητούσε την τροφή του συνήθως σε απόκρυφα μέρη. Όταν όμως οι συνθήκες το επέτρεπαν έβγαινε σε χλοερά λιβάδια αλλά πάντα σε ετοιμότητα για γρήγορη φυγή.
Από πολύ νωρίς κατάλαβα ότι η κίνησή μου έπρεπε νάναι ιδιαίτερη προσεκτική όταν επιζητούσα κοντινά πλάνα. Σιγά-σιγά μπόρεσα να πλησιάσω μικρές ομάδες αγριόγιδων, με 2-3 άτομα το πολύ. Τις περισσότερες φορές συναντούσα ένα άτομο.
Συνήθως με αντιλαμβανόταν πρώτο και έφευγε σαν αστραπή σφυρίζοντας συγχρόνως για να απομακρυνθούν τα υπόλοιπα. Ηταν το αρσενικό που έβγαινε μόνο του για να διασφαλίσει την περιοχή βόσκησης. Το αγριόγιδο της Οίτης παρουσιάζει μερικές διαφορές στη συμπεριφορά του σε σχέση με άλλες περιοχές της Ελλάδας που ζει.
Είναι τρομαγμένο. Ποτέ δεν συναθροίζεται σε μεγάλες ομάδες. Προτιμά ως επι το πλείστον καλά προφυλαγμένα μέρη στις πλαγιές των φαραγγιών. Μεμονωμένα όμως άτομα έχουν παρατηρηθεί σ΄ όλες τις περιοχές της Οίτης.
Οι παρατηρήσεις αυτές αλλά και εμπειρίες των ντόπιων κατοίκων μπορούν να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο για την προστασία του. Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει με ευρύτερες εκστρατείες ενημέρωσης όλων των τοπικών κοινωνιών αλλά και τη λήψη κάποιων μέτρων. Αυτό είναι η απάντηση στον Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Οίτης ο οποίος για χρόνια τώρα επιμένει ότι η προστασία του Δρυμού και του αγριογιδου είναι θέμα διαχείρισης ευρωπαικών κεφαλαίων για εκπόνηση μελετών! Στην ταινία αυτή παρουσιάζεται ένα μέρος του φωτογραφικού υλικού που αποκτήθηκε στη διάρκεια της δίχρονης εξερεύνησης.
Εικόνες και βιντεο από την άγρια φύση της Οίτης εναλλάσσονται με λουλούδια,δέντρα,τρεχούμενα νερά, πουλιά νέφη και άγριους γκρεμούς. Φιλοδοξία μας αποτελεί το υλικό που έχει παραχθεί να συμπεριληφθεί σε μια άρτια κινηματογραφική δημιουργία για την Οίτη.
http://fonografos.net
Μέσα σε γκρεμούς και φαράγγια συνάντησα τον κεντρικό μας ήρωα. Ήταν τρομαγμένος, σε μόνιμη επιφυλακή και με απόλυτη αίσθηση των κινδύνων γύρω του. Αναζητούσε την τροφή του συνήθως σε απόκρυφα μέρη. Όταν όμως οι συνθήκες το επέτρεπαν έβγαινε σε χλοερά λιβάδια αλλά πάντα σε ετοιμότητα για γρήγορη φυγή.
Από πολύ νωρίς κατάλαβα ότι η κίνησή μου έπρεπε νάναι ιδιαίτερη προσεκτική όταν επιζητούσα κοντινά πλάνα. Σιγά-σιγά μπόρεσα να πλησιάσω μικρές ομάδες αγριόγιδων, με 2-3 άτομα το πολύ. Τις περισσότερες φορές συναντούσα ένα άτομο.
Συνήθως με αντιλαμβανόταν πρώτο και έφευγε σαν αστραπή σφυρίζοντας συγχρόνως για να απομακρυνθούν τα υπόλοιπα. Ηταν το αρσενικό που έβγαινε μόνο του για να διασφαλίσει την περιοχή βόσκησης. Το αγριόγιδο της Οίτης παρουσιάζει μερικές διαφορές στη συμπεριφορά του σε σχέση με άλλες περιοχές της Ελλάδας που ζει.
Είναι τρομαγμένο. Ποτέ δεν συναθροίζεται σε μεγάλες ομάδες. Προτιμά ως επι το πλείστον καλά προφυλαγμένα μέρη στις πλαγιές των φαραγγιών. Μεμονωμένα όμως άτομα έχουν παρατηρηθεί σ΄ όλες τις περιοχές της Οίτης.
Οι παρατηρήσεις αυτές αλλά και εμπειρίες των ντόπιων κατοίκων μπορούν να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο για την προστασία του. Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει με ευρύτερες εκστρατείες ενημέρωσης όλων των τοπικών κοινωνιών αλλά και τη λήψη κάποιων μέτρων. Αυτό είναι η απάντηση στον Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Οίτης ο οποίος για χρόνια τώρα επιμένει ότι η προστασία του Δρυμού και του αγριογιδου είναι θέμα διαχείρισης ευρωπαικών κεφαλαίων για εκπόνηση μελετών! Στην ταινία αυτή παρουσιάζεται ένα μέρος του φωτογραφικού υλικού που αποκτήθηκε στη διάρκεια της δίχρονης εξερεύνησης.
Εικόνες και βιντεο από την άγρια φύση της Οίτης εναλλάσσονται με λουλούδια,δέντρα,τρεχούμενα νερά, πουλιά νέφη και άγριους γκρεμούς. Φιλοδοξία μας αποτελεί το υλικό που έχει παραχθεί να συμπεριληφθεί σε μια άρτια κινηματογραφική δημιουργία για την Οίτη.
http://fonografos.net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου