Ένας στους 25 εφήβους ανέφερε ότι έχει "μία ακαταμάχητη επιθυμία" να σερφάρει στο Ίντερνετ, ότι νιώθει εκνευρισμό όταν είναι εκτός Διαδικτύου ή ότι επιχείρησε να "απεξαρτητοποιηθεί" ή να μειώσει τον χρόνο παραμονής του στο Ίντερνετ, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.
Όπως προκύπτει από την έρευνα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 3.500 μαθητές Γυμνασίου στην πολιτεία οι μαθητές εκείνοι που έκαναν "προβληματική χρήση του Ίντερνετ" ήταν πιθανότερο να εμφανίσουν συμπτώματα κατάθλιψης, επιθετική συμπεριφορά και να κάνουν χρήση ναρκωτικών σε σχέση με τους συνομηλίκους τους.
Ωστόσο ο επικεφαλής της έρευνας, Τίμοθι Λιου του πανεπιστημίου Yale, και οι συνεργάτες του, ανέφεραν ότι δεν μπορούν να αποδείξουν μία σχέση "αιτίας-αποτελέσματος" ως προς τη χρήση του Διαδικτύου, την κατάθλιψη και τη
χρήση ναρκωτικών.
"Η προβληματική χρήση του Ίντερνετ ενδεχομένως να παρουσιάζεται περίπου στο 4% των μαθητών Γυμνασίου στις ΗΠΑ," έγραψαν οι συγγραφείς της μελέτης στην επιθεώρηση Journal of Clinical Psychology. "Μπορεί να συνδέεται με την κατάθλιψη, τη χρήση ουσιών και την επιθετική συμπεριφορά. Οι μαθητές του Γυμνασίου, ωστόσο, ενδέχεται να κάνουν μεγαλύτερη χρήση του Ίντερνετ και να είναι λιγότερο ενήμεροι για τα προβλήματα που αυτή προκαλεί".
Στην έρευνα μετείχαν μαθητές οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε περισσότερες από 150 ερωτήσεις που αφορούν την υγεία, την ριψοκίνδυνη συμπεριφορά και την παρορμητικότητα, μεταξύ των οποίων και σε επτά ερωτήσεις για τη χρήση του Ίντερνετ.
Οι έφηβοι κλήθηκαν να απαντήσουν αν είχαν χάσει ποτέ μαθήματα ή κάποια άλλη κοινωνική εκδήλωση επειδή σερφάριζαν στο Ίντερνετ ή αν η οικογένειά τους είχε εκφράσει ανησυχία επειδή περνούν πολύ ώρα στο Διαδίκτυο.
Τρεις ερωτήσεις ήταν ειδικά σχεδιασμένες ώστε να διακριβώνεται αν ένας μαθητής κάνει "προβληματική χρήση του Ίντερνετ." Οι μαθητές ρωτήθηκαν αν ένιωσαν ποτέ "ακαταμάχητη επιθυμία" να μπουν στο Ίντερνετ, αν βίωσαν "αυξανόμενη ένταση ή άγχος που απομακρυνόταν μόνο μπαίνοντας στο Ίντερνετ" ή "αν επιχείρησαν ποτέ να
απαλλαγούν από τη συνήθεια."
Από τους 3.560 μαθητές, το 4% ενέπιπτε στην κατηγορία "προβληματική χρήση του Ίντερνετ." Οι περισσότεροι από αυτούς ήταν ασιάτες ή ισπανόφωνοι, παρότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων μαθητών ήταν λευκοί.
Τα κορίτσια ήταν πιθανότερο να απαντήσουν θετικά σε μία από τις ερωτήσεις, αλλά περισσότερα αγόρια απάντησαν ότι περνούν πάνω από 20 ώρες την εβδομάδα στο Διαδίκτυο -- περίπου το 17% των αγοριών σε σύγκριση με 13% των κοριτσιών.
Οι μαθητές οι οποίοι ήταν προβληματικοί χρήστες του Ίντερνετ, ήταν, σύμφωνα με την έρευνα, και πιο επιρρεπείς στην κατάθλιψη και εμπλέκονταν συχνότερα σε καυγάδες. Και τα αγόρια σε αυτή την κατηγορία είχαν περισσότερες πιθανότητες να καπνίζουν ή να κάνουν χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Ωστόσο, με βάση τους βαθμούς τους στο σχολείο, δεν είχαν χειρότερες επιδόσεις και οι ειδικοί δηλώνουν ότι είναι δύσκολο να ερμηνευτεί η σχέση αυτή. "Συχνά γίνεται ερώτημα του τύπου 'η κότα έκανε το αβγό ή το αβγό την κότα;'.
Είναι διαρκώς στο Διαδίκτυο επειδή έχουν κατάθλιψη ή έχουν κατάθλιψη επειδή περνούν ατέλειωτες ώρες στο Ίντερνετ;" δήλωσε στο Ρόιτερς ο Ελάϊας Αμπουζάουντε, ερευνητής στο πανεπιστήμιο του Stanford, ο οποίος δεν μετείχε στην έρευνα.
http://www.tovima.gr
Όπως προκύπτει από την έρευνα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 3.500 μαθητές Γυμνασίου στην πολιτεία οι μαθητές εκείνοι που έκαναν "προβληματική χρήση του Ίντερνετ" ήταν πιθανότερο να εμφανίσουν συμπτώματα κατάθλιψης, επιθετική συμπεριφορά και να κάνουν χρήση ναρκωτικών σε σχέση με τους συνομηλίκους τους.
Ωστόσο ο επικεφαλής της έρευνας, Τίμοθι Λιου του πανεπιστημίου Yale, και οι συνεργάτες του, ανέφεραν ότι δεν μπορούν να αποδείξουν μία σχέση "αιτίας-αποτελέσματος" ως προς τη χρήση του Διαδικτύου, την κατάθλιψη και τη
χρήση ναρκωτικών.
"Η προβληματική χρήση του Ίντερνετ ενδεχομένως να παρουσιάζεται περίπου στο 4% των μαθητών Γυμνασίου στις ΗΠΑ," έγραψαν οι συγγραφείς της μελέτης στην επιθεώρηση Journal of Clinical Psychology. "Μπορεί να συνδέεται με την κατάθλιψη, τη χρήση ουσιών και την επιθετική συμπεριφορά. Οι μαθητές του Γυμνασίου, ωστόσο, ενδέχεται να κάνουν μεγαλύτερη χρήση του Ίντερνετ και να είναι λιγότερο ενήμεροι για τα προβλήματα που αυτή προκαλεί".
Στην έρευνα μετείχαν μαθητές οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε περισσότερες από 150 ερωτήσεις που αφορούν την υγεία, την ριψοκίνδυνη συμπεριφορά και την παρορμητικότητα, μεταξύ των οποίων και σε επτά ερωτήσεις για τη χρήση του Ίντερνετ.
Οι έφηβοι κλήθηκαν να απαντήσουν αν είχαν χάσει ποτέ μαθήματα ή κάποια άλλη κοινωνική εκδήλωση επειδή σερφάριζαν στο Ίντερνετ ή αν η οικογένειά τους είχε εκφράσει ανησυχία επειδή περνούν πολύ ώρα στο Διαδίκτυο.
Τρεις ερωτήσεις ήταν ειδικά σχεδιασμένες ώστε να διακριβώνεται αν ένας μαθητής κάνει "προβληματική χρήση του Ίντερνετ." Οι μαθητές ρωτήθηκαν αν ένιωσαν ποτέ "ακαταμάχητη επιθυμία" να μπουν στο Ίντερνετ, αν βίωσαν "αυξανόμενη ένταση ή άγχος που απομακρυνόταν μόνο μπαίνοντας στο Ίντερνετ" ή "αν επιχείρησαν ποτέ να
απαλλαγούν από τη συνήθεια."
Από τους 3.560 μαθητές, το 4% ενέπιπτε στην κατηγορία "προβληματική χρήση του Ίντερνετ." Οι περισσότεροι από αυτούς ήταν ασιάτες ή ισπανόφωνοι, παρότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων μαθητών ήταν λευκοί.
Τα κορίτσια ήταν πιθανότερο να απαντήσουν θετικά σε μία από τις ερωτήσεις, αλλά περισσότερα αγόρια απάντησαν ότι περνούν πάνω από 20 ώρες την εβδομάδα στο Διαδίκτυο -- περίπου το 17% των αγοριών σε σύγκριση με 13% των κοριτσιών.
Οι μαθητές οι οποίοι ήταν προβληματικοί χρήστες του Ίντερνετ, ήταν, σύμφωνα με την έρευνα, και πιο επιρρεπείς στην κατάθλιψη και εμπλέκονταν συχνότερα σε καυγάδες. Και τα αγόρια σε αυτή την κατηγορία είχαν περισσότερες πιθανότητες να καπνίζουν ή να κάνουν χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Ωστόσο, με βάση τους βαθμούς τους στο σχολείο, δεν είχαν χειρότερες επιδόσεις και οι ειδικοί δηλώνουν ότι είναι δύσκολο να ερμηνευτεί η σχέση αυτή. "Συχνά γίνεται ερώτημα του τύπου 'η κότα έκανε το αβγό ή το αβγό την κότα;'.
Είναι διαρκώς στο Διαδίκτυο επειδή έχουν κατάθλιψη ή έχουν κατάθλιψη επειδή περνούν ατέλειωτες ώρες στο Ίντερνετ;" δήλωσε στο Ρόιτερς ο Ελάϊας Αμπουζάουντε, ερευνητής στο πανεπιστήμιο του Stanford, ο οποίος δεν μετείχε στην έρευνα.
http://www.tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου