Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011

Εσύ Θόδωρε, ζεις με 300 ευρώ τον μήνα;

Όταν καίγεται το σπίτι σου, το πλέον εξωφρενικό που μπορεί πλέον να σου συμβεί, εκείνο που είναι δυνατόν να σε στείλει στα «κάγκελα», είναι να ακούς τους «εμπρηστές» να λένε αστειάκια. Λες και βρίσκονται σε κοκτέιλ πάρτι στα Ανάκτορα κάποιου Άγγλου ευγενούς. Λοιπόν, κύριε Πάγκαλε! Εσείς ζείτε μία οικογένεια με 300 ευρώ τον μήνα, όπως τη ζει ο φίλος μας ο Στάθης; Κι είναι τυχερός ο Στάθης που παίρνει κι αυτά τα 300 ευρώ και δεν έχει τύχει της φιλανθρωπίας των επιδομάτων της ανεργίας σας...

Προχτές με επισκέφθηκε ένας παλιός φίλος. Έχει περάσει τα πενήντα και καλείται σήμερα να ζήσει με 300 ευρώ τον μήνα. Με τα χρήματα αυτά θα πρέπει να πληρώσει λογαριασμούς στις ΔΕΚΟ, να αγοράσει τρόφιμα για την τριμελή οικογένειά του και να σπουδάσει την κόρη του. Μέχρι πρόσφατα έπαιρνε 900 ευρώ και δούλευε και η σύζυγός του. Η εταιρεία που δούλευε η γυναίκα του έκλεισε και αυτή που δουλεύει ο ίδιος κινδυνεύει επίσης με λουκέτο. Τους τελευταίους τρεις μήνες τον πληρώνουν με «έναντι». Τριακόσια ευρώ τον μήνα και όπου βγάλει...

Ο άνθρωπος αυτός είναι ήρωας. Όχι γιατί δήθεν κατορθώνει να ζήσει με 300 ευρώ τον μήνα. Δεν τα καταφέρνει. Αλλά διότι δεν έχει βγει ακόμη στα κάγκελα! Αντίθετα, είναι διατεθειμένος να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να σωθεί η χώρα. Αυτός, ο ταπεινός άνθρωπος των 300 ευρώ τον μήνα. Την ίδια ώρα που οι άλλοι έχουν βγει στα κάγκελα γιατί με ένα πτυχίο και με ένα εισιτήριο στο δημόσιο έφτασαν να παίρνουν μέχρι και 3.000 ευρώ τον μήνα. Δεν είναι πολλοί, η μεγάλη πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων δεν παίρνει αυτά τα χρήματα, αλλά αυτοί οι λίγοι έχουν ξεσηκώσει τον κόσμο...

Τι λέτε κύριε Πάγκαλε; Ο κ. Βενιζέλος θα τον κλείσει φυλακή τον Στάθη; Διότι και ο κ. Στάθης, όπως κι εσείς, δεν έχει τα χρήματα για να πληρώσει τις έκτακτες εισφορές που του ζητάει ο συνάδελφός σας. Η διαφορά μεταξύ σε εσάς και τον Στάθη είναι πάντως εμφανής. Αν τύχει και τον συναντήσετε από κοντά θα καταλάβετε...

Μία κοινωνία μπορεί να βρεθεί σε αδυναμία να αντιμετωπίσει τα προβλήματα των μελών της στον βαθμό που θα επιθυμούσε. Το κράτος, για παράδειγμα, δεν μπορεί αυτή την στιγμή να ασκήσει κοινωνική πολιτική και να ασχοληθεί με το πρόβλημα του Στάθη. Αυτό που με «χαλάει», όμως, είναι το γεγονός ότι βλέπω τα συνδικάτα των χορτάτων να ξεσηκώνονται για να προασπίσουν τα «δίκαια» των μελών τους και την ίδια ώρα να αγνοούν επιδεικτικά το γεγονός ότι συνάνθρωποί τους καλούνται να ζήσουν με ψίχουλα.

Κι αυτοί, οι Στάθηδες, είναι οι τυχεροί της ιστορίας. Διότι υπάρχουν κι άλλοι που καλούνται να ζήσουν με το απόλυτο «τίποτα». Είναι οι άνεργοι. Είναι οι στρατιές των ανέργων του ιδιωτικού τομέα, εκείνοι που θυσιάστηκαν πρώτοι στον βωμό της κρίσης.

Και τι μπορεί να συμβεί; Να οργανώσουμε συσσίτια για τους πεινασμένους; Ναι! Ακόμη κι αυτό, Να δείξουμε, ρε γαμώτο, την αλληλεγγύη μας σε ανθρώπους που αυτή την στιγμή την χρειάζονται. Σε ανθρώπους που έχουν την ανάγκη να νιώσουν ότι δεν θα αντιμετωπίσουν μόνοι αυτή την λαίλαπα.

Το πρόβλημα της ανεργίας δεν λύνεται με φιλανθρωπίες, αλλά με πολιτικές επενδύσεων. Αλλά αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει άλλοθι για να μην ασχοληθούμε στο ελάχιστο με τους συμπολίτες μας που αυτή την στιγμή μας έχουν ανάγκη.

Θανάσης Μαυρίδης

thanasis.mavridis@capital.gr


Πηγή:www.capital.gr


Ψηφιακό... αλαλούμ στην Λαμία

Σκληρή κριτική κάνει στην δημοτική αρχή η Πρωτοβουλία Πολιτών για τις επενδύσεις του Δήμου στην Ψηφιακή Σύγκλιση, δηλαδή την ψηφιακή τεχνολογία, και όπως συμπεραίνει έχουν επενδυθεί τεράστια ποσά με ελάχιστο αποτέλεσμα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα τη χθεσινή μέρα καταγράφονται σειρά από επενδύσεις που κατατάσσουν τη Λαμία μεταξύ των πρώτων Ελληνικών πόλεων σε απορρόφηση κονδυλίων από την Κοινωνία της Πληροφορίας και την Ψηφιακή Σύγκλιση «αλλά το αποτέλεσμα είναι πολύ χαμηλό έως ελάχιστο» όπως χαρακτηριστικά σχολιάζει. Κάνει μάλιστα ιδιαίτερη αναφορά στο ότι δεν παρέχεται καμία ψηφιακή υπηρεσία στους δημότες, στο ότι υπάρχουν ελάχιστα σημεία στην πόλη με ασύρματο ίντερνετ καθώς και στο ότι η ιστοσελίδα του Δήμου δεν είναι λειτουργική.

Είναι χαρακτηριστικό ότι επαναλαμβάνουν τη φράση που είπε πριν λίγα εικοσιτετράωρα ο ίδιος ο Δήμαρχος κατά τη συνάντηση στην Περιφέρεια για το ΕΣΠΑ ζητώντας πρόσθετα κονδύλια για την αξιοποίηση των 35 χιλιομέτρων οπτικών ινών γιατί, όπως ο ίδιος ο Δήμαρχος είχε σημειώσει, σε διαφορετική περίπτωση θα είναι «τσάμπα χαμένα λεφτά».

Παράλληλα κάνει κριτική για τις προτάσεις του Δήμου για το «Ολοκληρωμένο πολυκαναλικό σύστημα διαχείρισης και παρακολούθησης συνθηκών κίνησης στο οδικό δίκτυο των Δήμων Λαμίας, Δομοκού, Μακρακώμης και Στυλίδας» το οποίο μάλιστα το παραλληλίζει με το σύστημα το οποίο είχε εγκαταστήσει η Νομαρχία σε διάφορα σημεία αλλά και στον Μαλιακό κόλπο. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Πρωτοβουλία Πολιτών δέχεται ότι το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων διατέθηκε στο δίκτυο οπτικών ινών που έχει απλωθεί μέσα στην πόλη για να συνδέσει τα διάφορα κτίρια ενώ θα πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι προς το παρόν δεν έχει συσταθεί και δεν λειτουργεί φορέας διαχείρισης του συγκεκριμένου δικτύου, κάτι το οποίο έχει θέσει και ο ίδιος ο Δήμαρχος και στην πρόσφατη συνάντηση για το ΕΣΠΑ αλλά και στο παρελθόν ζητώντας την αξιοποίηση του συγκεκριμένου δικτύου.

Να θυμίσουμε ότι το δίκτυο των οπτικών ινών συνδέει τα δημόσια κτίρια και τα κτίρια όπου στεγάζονται δημόσιες υπηρεσίες από άκρη σε άκρη στη Λαμία αλλά θα πρέπει να προωθηθεί η διαδικασία συγκρότησης του φορέα εκμετάλλευσης για να μπορέσει να λειτουργήσει.

Μάλιστα η Πρωτοβουλία Πολιτών θεωρεί πως ήταν περιττό να κατασκευαστεί ένα τέτοιο δίκτυο εκτιμώντας ότι έχει προχωρήσει ο Ο.Τ.Ε. σε κάτι τέτοιο. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι όταν σχεδιάζονταν το συγκεκριμένο δίκτυο είχαν αναδειχθεί μια σειρά από προβληματισμούς αλλά ωστόσο εκτιμήθηκε ότι είναι το πλέον αναγκαίο για οποιαδήποτε μελλοντική διαχείριση των δημοτικών και δημοσίων αρχών

Εφημερίδα Ημέρα 30-9-2011

1000 ΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Συμβολή σε μια δημόσια συζήτηση

Γιώργος Καμίνης, δήμαρχος Αθηναίων
Γιάννης Μπουτάρης, δήμαρχος Θεσσαλονίκης
Πάνος Σκοτινιώτης, δήμαρχος Βόλου
Φίλιππος Φίλιος, δήμαρχος Ιωαννιτών
Γιώργος Ιωακειμίδης, δήμαρχος Νίκαιας-Αγ. Ι. Ρέντη

Είναι πλέον φανερό πως στην Ελλάδα βιώνουμε το οδυνηρό τέλος μιας ολόκληρης εποχής, καθώς η χώρα πλήττεται από πολύμορφη κρίση. Ο κίνδυνος είναι η κρίση αυτή να μετατραπεί και σε εθνική καταστροφή. Κίνδυνος, που επιτείνεται από το κλίμα φόβου, δυσπιστίας, γενικής απαξίωσης και αρνητικών προσδοκιών στην κοινωνία, το οποίο τείνει να πάρει χαρακτηριστικά χιονοστιβάδας.
Ειδικότερα, η Αυτοδιοίκηση, καλείται υπό αυτές τις συνθήκες να εφαρμόσει τις μείζονες δομικές αλλαγές που προκύπτουν από τη μεταρρύθμιση που εισήγαγε ο “Καλλικράτης”, ενώ συγχρόνως η κρίση έβγαλε στην επιφάνεια όλα όσα η ίδια η αυτοδιοίκηση αλλά και η πολιτεία έκρυβαν για χρόνια κάτω από το χαλί.
Σ' αυτή την πραγματικά ιστορική συγκυρία, η Αυτοδιοίκηση δεν μπορεί να μένει ουδέτερη και αμέριμνη. Ούτε πρέπει να επιτρέψει την ισοπέδωση και την καταρράκωσή της μέσα σε κλίμα αμφισβήτησης των πάντων και απονομιμοποίησης του πολιτικού συστήματος. Η Αυτοδιοίκηση, αντίθετα, επιβάλλεται να βρει τον δικό της βηματισμό, δίπλα στον κόσμο και μέσα στα αγωνιώδη ερωτήματά του. Δεν πρέπει να γίνει μέρος του προβλήματος, αλλά οφείλει να γίνει μέρος της λύσης του.
Ο “Καλλικράτης”, ενώ παρουσιάζει σημαντικά κενά στον σχεδιασμό, αρκετές δυσκολίες στην εφαρμογή και δυσεπίλυτα προβλήματα στη χρηματοδότηση, στο επίπεδο της συμμετοχής, της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας εισάγει σημαντικές αξιοποιήσιμες δυνατότητες.
Στα θετικά αυτής της προσπάθειας πιστώνονται:
• Η υποχρεωτική ανάρτηση στη «Διαύγεια», που καθιστά διαφανές το τοπίο των προμηθειών, των προσλήψεων και όλων των θεμάτων που απασχολούν την αυτοδιοίκηση και τους αιρετούς.
• Νέοι θεσμοί, όπως η «Οικονομική Επιτροπή», η «Επιτροπή Ποιότητας Ζωής», η «Επιτροπή Διαβούλευσης», ο «Συνήγορος του Δημότη», το «Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών», που εισάγουν μια νέα κουλτούρα στην καθημερινότητα της αυτοδιοίκησης.
• Η συστηματική καταγραφή, η αποτύπωση της πραγματικής εικόνας στην οικονομική κατάσταση του κάθε δήμου και ο τερματισμός του ανεξέλεγκτου δανεισμού, που οδήγησε δεκάδες δήμους στα όρια της χρεοκοπίας.

Όμως, όλα τα παραπάνω κινδυνεύουν να φανούν ως μη γενόμενα εξαιτίας της τεράστιας οικονομικής δυσπραγίας που ταλανίζει τους δήμους της χώρας. Όταν η αγωνία του κάθε αιρετού Δημάρχου είναι πώς θα πληρώσει το 15θήμερο στους εργαζόμενούς του, ποιος θα ασχοληθεί με τη διαφάνεια και τους νέους θεσμούς; Ποιος θα ενδιαφερθεί για τον «Συνήγορο του Δημότη», αν οι υπηρεσίες στους πολίτες φθίνουν διαρκώς, ιδίως σε ευαίσθητους τομείς, όπως οι παιδικοί σταθμοί, η καθαριότητα, το πράσινο, ενώ τα νέα έργα καθίστανται ανέφικτα;
Αν η υποβάθμιση των υπηρεσιών στους δημότες συνεχιστεί με τους σημερινούς ρυθμούς, σε λίγο θα έχουμε μιαν αυτοδιοίκηση ανυπόληπτη, η οποία μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με ακραίες συμπεριφορές πολιτών, ανάλογες με αυτές που βλέπουμε απέναντι στο κεντρικό πολιτικό σύστημα.
Οι πολίτες αντιλαμβάνονται τη δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας και κανείς δεν περιμένει από την αυτοδιοίκηση να συνεχίσει να κάνει έργα, κοινωνικές παροχές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις με τους πριν το 2010 ρυθμούς.
Όμως, οφείλουμε να διατηρήσουμε ένα επίπεδο λειτουργίας των δήμων, που:
• Να συντηρεί αξιοπρεπώς τις βασικές υποδομές σε καθαριότητα και πράσινο και σε ό,τι αφορά την καθημερινότητα του πολίτη.
• Να δίνει ιδιαίτερο βάρος σε θέματα κοινωνικών υποδομών σε μια κοινωνία που ο συνεκτικός της ιστός διαβρώνεται και η φτώχια περνά σε όλο και περισσότερα στρώματα. Έχουν τεράστια ανάγκη οι τοπικές κοινωνίες από παιδικούς σταθμούς, ΚΑΠΗ, κοινωνική φροντίδα, μέριμνα για φτωχούς, ΑμεΑ, μετανάστες, χρήστες ουσιών κ.ά.
• Να τρέξουν από την πολιτεία προγράμματα για άνεργους νέους και για τις προ της σύνταξης ηλικίες, να πάρουν ανάσα οι πιο σκληρά χειμαζόμενες κατηγορίες πολιτών και ταυτόχρονα η αυτοδιοίκηση να βελτιώσει τις παροχές της.
• Να διαφυλάξουμε την εμπιστοσύνη που ακόμη δείχνουν οι πολίτες στην αυτοδιοίκηση και να δημιουργήσουμε στις πόλεις δίκτυα αλληλεγγύης, που καταξιώνουν τον θεσμό.
• Να πείσουμε τον πολίτη για την ανάγκη όλο και μεγαλύτερης διαφάνειας στα πράγματα της πόλης και να εμβαθύνουμε τη δημοκρατία και τη λαϊκή συμμετοχή.
• Να εξηγήσουμε στους εργαζόμενους στους δήμους ώστε να τους γίνει συνείδηση ότι ο μόνος τρόπος για να διαφυλάξουν τη δουλειά τους είναι να αγωνιστούμε μαζί και να προσφέρουμε ουσιαστικές υπηρεσίες στους δημότες μας, ότι είμαστε στη διοίκηση και στις υπηρεσίες για τη γρήγορη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση του πολίτη και για κανέναν άλλον λόγο.
• Με φαντασία και καινοτόμες πρωτοβουλίες να προστατεύσουμε το εισόδημα των δημοτών μας σε τοπικό επίπεδο και να συμβάλουμε στην τοπική ανάπτυξη.

Η ανάγκη για δημοκρατική, κοινωνικά δίκαιη και συντεταγμένη διέξοδο από την κρίση, προβάλλει σήμερα ως το μεγάλο ζητούμενο. Με αυτό τον στόχο, η Αυτοδιοίκηση οφείλει να αναλάβει μια μεγάλη, ενωτική και αξιόπιστη πρωτοβουλία, που θα υπερβαίνει στενές κομματικές περιχαρακώσεις διατυπώνοντας σαφές πολιτικό και διεκδικητικό πλαίσιο με όραμα και σχέδιο.
Στο πλαίσιο αυτό, η Αυτοδιοίκηση προβάλλει τέσσερα κεντρικά θέματα:
1. Αναπτυξιακή επανεκκίνηση της οικονομίας και συμμετοχή των δήμων στην προσπάθεια αυτή μέσω της τοπικής ανάπτυξης.
2. Προάσπιση της κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης.
3. Συμβολή στην ενίσχυση του κύρους των πολιτικών θεσμών και στην εμβάθυνση της τοπικής δημοκρατίας.
4. Αντιμετώπιση των ελλείψεων και αδυναμιών του “Καλλικράτη”, με βάση την κτηθείσα πείρα από την έως τώρα εφαρμογή του.

Το κείμενο αυτό, προέκυψε από τη συνάντησή μας στη Θεσσαλονίκη στις 16 Σεπτεμβρίου 2011, ως δημάρχων με κοινό χαρακτηριστικό ότι ηγήθηκαν σχημάτων συνεργασίας, που εξασφάλισαν τη στήριξη δυνάμεων ευρέος κοινωνικού και πολιτικού φάσματος.
- Πηγάζει από την κοινή μας αυτοδιοικητική αντίληψη, η οποία συνιστά ένα ρεύμα ιδεών και δράσης, που
• αντιλαμβάνεται την Τ.Α. ως πυλώνα της δημοκρατίας με διακριτό θεσμικό ρόλο, ο οποίος υπερβαίνει τα κομματικά όρια και τις εξαρτήσεις,
• αρνείται την παραδοσιακή αντίληψη για την Τ.Α. ως φορέα αποκλειστικά αιτημάτων προς το κράτος,
• καλλιεργεί μια νέα κουλτούρα διαβούλευσης και συμμετοχής, εμπιστοσύνης στις πρωτοβουλίες των πολιτών και στη συλλογική δημιουργικότητά τους. Μια κουλτούρα προσωπικής ελευθερίας, κοινωνικής ευθύνης και αλληλεγγύης. Θεωρούμε ότι αυτό το σύνολο των αντιλήψεων αποτυπώθηκε στις τελευταίες δημοτικές εκλογές ως πλειοψηφικό ρεύμα στην κοινωνία.
- Απευθύνεται στους πολίτες, στους Δημάρχους και στα αυτοδιοικητικά στελέχη της χώρας, στα πολιτικά κόμματα, στην κυβέρνηση και συνολικά στην κοινωνία των πολιτών φιλοδοξώντας να αποτελέσει θετική συμβολή στη συζήτηση για τον ρόλο, τη φυσιογνωμία, το παρόν και το μέλλον της Αυτοδιοίκησης.
- Εκφράζει την ελπίδα πως αυτή η αυτοδιοικητική αντίληψη θα αποτυπωθεί και στα συλλογικά όργανα της Αυτοδιοίκησης.
- Δηλώνει πως δεν αποσκοπεί στη συγκρότηση ψηφοδελτίου ή παράταξης ούτε συνιστά επιδίωξη προσωπικών στόχων.
Στη δύσκολη συγκυρία που περνά η χώρα, η Αυτοδιοίκηση οφείλει να ξαναβρεί το νήμα των καλύτερων παραδόσεών της, να αποκαταστήσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τις τοπικές κοινωνίες και να αποτελέσει πόλο δημοκρατικής ανασυγκρότησης, κοινωνικής ευθύνης και μεταρρυθμιστικής προοπτικής.
Θεσσαλονίκη,16 Σεπτεμβρίου 2011

Ψηφιακή πόλη στα χαρτιά!!


Δείτε και εδώ την ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας

Στους δήμους η αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας

Τον Οκτώβριο αναμένεται να κληθούν οι δήμοι- έδρες των Περιφερειών, ώστε να λάβουν 700.000 ευρώ από το ΕΣΠΑ (έως το 2015) για την ανέγερση 14 ξενώνων, στους οποίους θα φιλοξενούνται γυναίκες, θύματα ενδοοικογενειακής βίας και τα παιδιά τους.Αυτό επισήμανε, μεταξύ άλλων, η ΓΓ Ισότητας των Φύλων, Μαρία Στρατηγάκη, στην ημερίδα που οργάνωσε η ΓΓ Ισότητας, προκειμένου να ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες, για την τεχνογνωσία που πρόκειται να εφαρμόσει στα Συμβουλευτικά Κέντρα και τους Ξενώνες τα οποία θα δημιουργηθούν στη χώρα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ενδοοικογενειακή βία.

Καθώς η ερευνητική δουλειά που έγινε από τη ΓΓ είναι χρηματοδοτούμενη από το ΕΣΠΑ, προκύπτει υποχρέωση του φορέα να ενημερώσει, για τα «εργαλεία» που θα χρησιμοποιήσει, όλους τους ενδιαφερόμενους.

Σε τελική ευθεία βρίσκεται και η υλοποίηση των 14 Συμβουλευτικών Κέντρων για τα θύματα ενδοοικογενειακής βίας.

Για ΑΤΜ νερού έχετε ξανακούσει;

Το καθαρό νερό δεν είναι για όλον τον πληθυσμό πάνω στη γη κάτι το δεδομένο και μάλιστα για ορισμένους είναι κάτι παραπάνω από πολυτέλεια. Στην Ινδία το ακάθαρτο νερό ευθύνεται για το 60 με 80% όλων των ασθενειών.Αν και υπάρχουν διάφορες πιθανές λύσεις για το πρόβλημα, όπως νέα πηγάδια ,ή φίλτρα νερού, μία οργάνωση με την ονομασία Sarvajal, έχει βρει μία διαφορετική εναλλακτική, τα ηλιακά ΑΤΜ νερού.Η Sarvajal τιμήθηκε αυτό το μήνα με το βραβείο τεχνολογίας για το σύστημα επεξεργασίας νερού που χρησιμοποιεί τα τοπικά δίκτυα κινητής τηλεφωνίας για να παρακολουθεί την ποιότητα και ποσότητα του νερού από απόσταση.

Η αρχή λειτουργίας του είναι πολύ απλή, οι άνθρωποι που θέλουν να βγάλουν χρήματα εργάζονται ως θεματοφύλακες του νερού για την κοινότητά τους και είναι οι μόνοι που επιτρέπεται να χειρίζονται το μηχάνημα. Αυτοί προπληρώνουν την εταιρεία για την κατανάλωση του νερού και είναι υπεύθυνοι για να το τοποθετήσουν μέσα στο ATM, το οποίο μέσω υπεριώδους ακτινοβολίας επεξεργάζεται το νερό. Τα μέλη της κοινότητας παίρνουν το νερό από τα ATM πληρώνοντας τον μεσάζοντα. Σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά με την καθαρότητα του νερού, το κινητό τηλέφωνο που είναι ενσωματωμένο στο ATM ειδοποιεί την εταιρεία.

Το δίκτυο της Sarvajal επεκτείνεται πολύ γρήγορα, με μέχρι τώρα 120 εγκαταστάσεις σε όλη την Ινδία εξυπηρετεί περισσότερους από 60000 ανθρώπους και η τιμή για το νερό για κάθε οικογένεια κυμαίνεται στα 3$ το μήνα. Έτσι και απομακρυσμένες περιοχές που δεν ήταν δυνατό να έχουν καθαρό νερό μπορούν και το απολαμβάνουν πια.

Πάνω από 2 εκατ. άνθρωποι τα θύματα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης κάθε χρόνο

Πάνω από 2 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο σε όλον τον κόσμο εξαιτίας ασθενειών που προκαλούνται από την ατμοσφαιρική ρύπανση, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε σήμερα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.

Από αυτά τα 2 εκατομμύρια, 1,3 εκατομμύριο πεθαίνουν από τη ρύπανση στις πόλεις, η οποία πλήττει τόσο τις αναπτυγμένες όσο και τις αναπτυσσόμενες χώρες.

Οι πιο επικίνδυνες περιοχές βρίσκονται στις ταχέως αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Ινδία και η Κίνα. Σε μερικές πόλεις, αναφέρει ο ΠΟΥ, ο οποίος αρνείται να εκπονήσει μια κατάταξη για τις περισσότερο πληγείσες πόλεις, η συγκέντρωση μικροσωματιδίων είναι 15 φορές μεγαλύτερη από το μέγιστο όριο που έχει καθορίσει ο ΠΟΥ.

Αυτή η ρύπανση προέρχεται κυρίως από πηγές καύσης, όπως οι σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, 1,1 εκατομμύριο θάνατοι θα μπορούσαν να αποφευχθούν, εάν είχαν τηρηθεί οι προδιαγραφές ασφαλείας.

Ο μολυσμένος αέρας μπορεί να "διεισδύσει στους πνεύμονες, να εισέλθει στην κυκλοφορία του αίματος και να προκαλέσει καρδιακές παθήσεις, καρκίνο του πνεύμονος, περιπτώσεις άσθματος και αναπνευστικών λοιμώξεων", δήλωσε ο ΠΟΥ, που έχει συγκεντρώσει στοιχεία για την ποιότητα του αέρα σε 1.100 πόλεις σε 91 χώρες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, 80 από τις 91 χώρες που παρείχαν πληροφορίες στον ΠΟΥ δεν πληρούν τα κριτήρια αναφοράς του διεθνούς οργανισμού, σε θέματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Σε πολλές πόλεις, δήλωσε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου η Δρ. Μαρία Νέιρα, διευθύντρια του τμήματος Δημόσιας Υγείας και Περιβάλλοντος του ΠΟΥ, "η ατμοσφαιρική ρύπανση φθάνει πλέον σε επίπεδα επικίνδυνα για την υγεία."

Οι κύριες αιτίες της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι τα μέσα μεταφοράς, η βιομηχανία, η χρήση της βιομάζας και άνθρακα στις κουζίνες και για την θέρμανση, καθώς και οι μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούν ως καύσιμό άνθρακα.

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, οι πιο σοβαρές επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης εμφανίζονται σε άτομα που είναι ήδη άρρωστα, σε παιδιά και στους ηλικιωμένους.

Τα δεδομένα που δημοσιοποίησε σήμερα ο ΠΟΥ είναι πάντως ελλιπή, σημείωσε ο διεθνής οργανισμός, καθώς λείπουν τα στοιχεία από πολλές χώρες, όπως η Ρωσία και ορισμένες χώρες της Αφρικής.

enet.gr

Μπορεί το σχέδιο Eureca να κάνει βιώσιμη την Ελλάδα;

Χτες λοιπόν δημοσιοποιήθηκε ένα σχέδιο, το οποίο κατά την La Tribune, υπάρχει στα σκαριά για την Ελλάδα. Για να πω την αλήθεια, δεν το είχα διαβάσει πουθενά άλλου, διότι ορισμένοι αναγνώστες στα σχόλια είπαν ότι δεν είναι κάτι το καινούργιο.Διαβάζοντας το σχέδιο, πράγματι είναι μια φρεσκάδα αλλαγής σε σχέση με όλα αυτά τα οποία έχουμε διαβάσει μέχρι σήμερα για το πως η Ελλάδα θα μπορεί να καταστεί βιώσιμη.

Το σχέδιο αναφέρει ότι αρχικά θα πρέπει να καταγραφούν τα περιουσιακά στοιχεία που έχει το κράτος στην κατοχή του. Η εκτίμηση των περιουσιακών αυτών στοιχείων χοντρικά είναι περίπου 125 δισ. ευρώ. Νομίζω ότι η εκτίμηση είναι πολύ πιο ρεαλιστική από τα 300 δισ. που μας έλεγαν.

Στη συνέχεια θα φτιαχτεί μια εταιρεία που θα έχει υπό την κατοχή της αυτά τα περιουσιακά στοιχεία. Στη συνέχεια θα φτιαχτεί μια εταιρεία ειδικού σκοπού, πιθανότατα στο Λουξεμβούργο, που θα αγοράσει την εταιρεία στην Ελλάδα και θα δώσει στην Ελλάδα 125 δισ. με σκοπό να αποπληρωθεί η ΕΚΤ και το ταμείο EFSF. Αυτό υπολογίζουν ότι θα μειώσει το χρέος προς το ΑΕΠ στο 88%.

Νομίζω ότι κάνουν λίγο λάθος, εκτός αν αυτό το σχέδιο έχει φτιαχτεί από πέρσι. Αυτό το ποσό θα μειώσει το χρέος λίγο πιο κάτω από το 100%. Αλλά δεν έχει και τόση σημασία. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι πράγματι θα μειώσει απότομα το χρέος μας.

Σαν πρώτη παρατήρηση, βλέπουμε ότι βιάζονται να αποπληρωθεί η ΕΚΤ και το EFSF, διότι τα λεφτά αυτών των οργανισμών τα έχουν συνεισφέρει οι φορολογούμενοι των Ευρωπαϊκών χωρών και μάλλον γνωρίζουν τι τους επιφυλάσσει το μέλλον. Όπως έχω πει, αν δεν γίνει γρήγορα ένα κούρεμα, ακόμα και η τρόικα θα πάρει χασούρες, διότι απλά δεν θα μπορέσουμε να πληρώσουμε ούτε αυτούς.

Στη συνέχεια η εταιρεία θα έχει τη δυνατότητα να επενδύσει έως 20 δισ. ευρώ, με σκοπό να ανεβάσει την αξία του χαρτοφυλακίου της (των παγίων προς πώλησης στοιχείων δηλαδή) κατά περίπου 50 δισ. ευρώ. Το αν θα το καταφέρουν δεν είναι σίγουρο, αλλά είναι δεδομένο ότι οι τωρινές τιμές πολλών περιουσιακών στοιχείων θα ανέβουν αν εφαρμοστεί αυτό το σχέδιο, διότι μεταξύ άλλων, δεν θα υπάρχει κάποια θηλιά σε κανενός το λαιμό για να πουληθούν άμεσα εδώ και τώρα.

Η εταιρεία αυτή υπολογίζουν ότι θα ξεδιπλώσει το 2025, όπου αν όλα έχουν πάει καλά, θα έχουν ρευστοποιηθεί τα περιουσιακά στοιχεία στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας. Λογικό το βρίσκω αυτό και ειδικά το χρονοδιάγραμμα. Λογικά πάντως το ξεδίπλωμα θα μπορούσε να γίνει και νωρίτερα.

Επίσης, η εισροή αυτών των χρημάτων, πράγματι θα δώσει μια ένεση ρευστότητας της τάξεως του 8% του ΑΕΠ και λογικά αυτό θα συνείσφερε στην αύξηση του ΑΕΠ. Αμφιβάλω όμως αν αυτό θα ανεβάσει τις φορολογικές εισπράξεις και αν καταστεί δυνατόν η Ελλάδα να μπορεί να επαναγοράσει το χρέος της κατά 1% κάθε χρόνο με σκοπό το χρέος να πέσει κάτω από 60% το 2018. Αλλά άσχετα αν δεν επιτευχθούν τα νούμερα, αναγνωρίζω άτι το όλο σχέδιο είναι στη σωστή κατεύθυνση.

Το σχέδιο επίσης αναφέρει ότι αν τα χρήματα από την ρευστοποίηση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας ειδικού σκοπού (αφαιρώντας τόκους και διαχειριστικά έξοδα) είναι περισσότερα από το αρχικό ποσό που εκταμιεύτηκε προς την Ελλάδα (125 δισ. δηλαδή), τότε το κέρδος θα επιστρέψει στην Ελλάδα. Και αυτό είναι σωστό, ειδικά για να μην γκρινιάζει κανείς ότι μας κλέβουν οι κακοί ξένοι κτλ.

Το ερώτημα είναι, θα μπορούσε αυτό το σχέδιο να λειτουργήσει;

Η απάντηση είναι ναι, αν και προσωπικά εκτιμώ ότι τα νούμερα δεν θα τους βγουν όπως νομίζουν. Άσχετα όμως αν τους βγουν τα νούμερα ή όχι, αυτό που έχει σημασία είναι ότι αυτό το σχέδιο έχει πιθανότητες και κάποια λογική για να μπορεί να πετύχει.

Τα αρνητικά όμως είναι ότι δίνει πίστωση χρόνου στο πολιτικό σύστημα, που για μένα είναι προαπαιτούμενο να αλλάξει προκειμένου να δούμε στο μέλλον άσπρη μέρα. Επίσης, κατά ένα τρόπο, δίνει συγχωροχάρτι στο τραπεζικό σύστημα, που πήρε αλόγιστο ρίσκο όλα αυτά τα χρόνια, ποντάροντας στο carry trade με την ΕΚΤ, νομίζοντας ότι μπορεί να βγάλει λεφτά χωρίς ρίσκο.

Δεν είμαι όμως σίγουρος του πως θα ανακεφαλαιοποιηθεί το τραπεζικό σύστημα, διότι ακόμα και αν ανέβει η αξία των ομολόγων που έχουν οι τράπεζες (που θα ανέβουν), πόσο έχουν τα χρονικά περιθώρια να φτιάξουν τους ισολογισμούς τους; Διότι πέραν από τα ομόλογα, τα προβληματικά δάνεια δεν θα εξαφανιστούν. Εκτιμώ ότι οι διαγραφές προβληματικών δανείων πρέπει να γίνουν όπως και να έχει.

Τέλος, το ποσό των 125 δισ. είναι μικρό για να μπαλώσει την όλη κατάσταση. Η εκτίμηση μου εξακολουθεί και είναι ότι χρειαζόμαστε μια ένεση ρευστότητας, υπό τη μορφή debt relief και ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, τουλάχιστον κατά 200 δισ. (225-250 εκτιμώ ότι είναι το επιθυμητό νούμερο).

Πάντως είναι πιο απλό να γίνουν plain vanilla διαγραφές (εδώ που είναι τα ομόλογα) και απλά να ανακεφαλαιοποιηθεί το τραπεζικό σύστημα, παρά να τα κάνουμε όλα αυτά. Το κόστος δηλαδή αυτού του σχεδίου σε πραγματικό χρήμα είναι πολύ περισσότερο.

Πάντως η όλη ιδέα της εταιρείας ειδικού σκοπού μου αρέσει, είτε γίνουν διαγραφές είτε όχι. Νομίζω ότι είναι η σωστή κατεύθυνση, διότι μεταξύ άλλων θα αφαιρέσει από το πολιτικό κατεστημένο την δυνατότητα παρέμβασης σε αυτό το σχήμα και δεν θα έχουμε φθορές από την διαφθορά.

Στο σύνολο πάντως το σχέδιο μου αρέσει, απλά δεν νομίζω να είναι αρκετό. Το κατά πόσο επίσημο είναι αυτό το σχέδιο και κατά πόσο σοβαρά το έχουν λάβει υπόψη στην Ευρώπη δεν ξέρω, η αγορά πάντως δεν δείχνει μέχρι τώρα να το έχει λάβει υπόψη.

Χρηματιστηριακά μιλώντας, άσχετα αν αυτό το σχέδιο υιοθετηθεί από την Ευρώπη ή όχι, είναι ικανό να προκαλέσει μια πολύ βίαιη άνοδο, στο βαθμό που πειστεί η αγορά ότι αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση για την Ελλάδα. Και οι πιθανότητες να πειστεί η αγορά για κάτι τέτοιο εκτιμώ ότι είναι αρκετά καλές.

george.kesarios@capital.gr


Πηγή:www.capital.gr


Ο ιός της αναξιοπιστίας

Δεν χρειάζεται να δεις το κουκλοθέατρο που έστησε τις προάλλες η κυρία Κανέλλη στη Βουλή με τη φραντζόλα και το γάλα για να αντιληφθείς τις απέλπιδες προσπάθειες που καταβάλλει η πολιτική τάξη για την επιβίωσή της.
Οπως και δεν χρειάζεται να δεις τις μούντζες προς το Κοινοβούλιο για να αντιληφθείς πως οι προσπάθειες, όσο φιλότιμες κι αν είναι, δεν εξαιρούν κανέναν απ' την απαξίωση. Τους λείπουν τα εκφραστικά μέσα για να μας εξηγήσουν αυτό που μας συμβαίνει; Στα χρόνια της συγκατάβασης καταχράστηκαν την ξύλινη γλώσσα και τώρα τους προδίδουν οι λέξεις; Ή μήπως, το χειρότερο, ούτε οι ίδιοι είναι σε θέση να αντιληφθούν αυτό που μας συμβαίνει και εξαντλούν τις παρωχημένες τους γκριμάτσες μπας και μας συγκινήσουν, σαν τους ατάλαντους ηθοποιούς που γδέρνουν τις φωνητικές τους χορδές για να σε πείσουν για το ανύπαρκτο πάθος τους.
Αυτό που χρειάζεται, αντιθέτως, να δεις είναι πως το κοινωνικό αδιέξοδο δεν εντοπίζεται κατ' αποκλειστικότητα στην πτώχευση του λόγου των πολιτικών. Ή μάλλον, καλύτερα, η πτώχευση του πολιτικού λόγου, η αναξιοπιστία του πολιτικού λόγου που για μας μεταφράζεται σε απουσία κάθε κοινωνικής προοπτικής, δεν αφορά μόνον τους επαγγελματίες της πολιτικής. Και δεν αποτυπώνεται μόνον στους φυματικούς αριθμούς που καταγράφουν οι δημοσκοπήσεις.
Ο ιός της αναξιοπιστίας έχει χτυπήσει και τις μορφές που υιοθετεί η έκφραση της διαμαρτυρίας, της αγανάκτησης, ακόμη και της ανυπακοής. Προχθές γάλλος δημοσιογράφος με ρωτούσε πώς είναι δυνατόν στην Πορτογαλία ή στο Ισραήλ να κατεβαίνουν στους δρόμους τριακόσιες και τετρακόσιες χιλιάδες άνθρωποι και στην Ελλάδα να θεωρείται μεγάλη μια διαδήλωση των πενήντα χιλιάδων ανθρώπων; Η απάντηση, εννοείται, δεν είναι ούτε προφανής ούτε εύκολη.
Το φαινόμενο πάντως είναι αξιοσημείωτο. Με 800.000 άνεργους στον ιδιωτικό τομέα, με την εφεδρεία και την πτώχευση των υπαλλήλων του δημοσίου τομέα θα περίμενε κανείς... Ομως το βέβαιο είναι πως αυτοί που υποφέρουν περισσότερο στην Ελλάδα είναι αυτοί που φωνάζουν λιγότερο. Ισως γιατί απεχθάνονται τη βία με την οποία συνήθως εκφυλίζεται κάθε διαμαρτυρία εδώ και χρόνια. Ισως γιατί δεν μπορούν, και δεν θέλουν, να συμπαραταχθούν με όσους διεκδικούν το δικαίωμα του «ο σώζων εαυτόν σωθήτω» στο ναυάγιο. Ισως γιατί και ο πολιτικός λόγος που αρθρώνεται εκτός Βουλής δεν είναι λιγότερο ξύλινος από αυτόν που αρθρώνεται εντός Βουλής.
Και στο σημείο αυτό αναδεικνύεται η μεγάλη ευθύνη της Αριστεράς, η αδυναμία της να ανταποκριθεί στον ρόλο τον οποίον διεκδικεί. Εχοντας εξαντλήσει την κρίση της για την κρίση στις γνωστές πρωτόλειες αντικαπιταλιστικές κορόνες, έχοντας εξαντλήσει το οπλοστάσιο της διαμαρτυρίας σε «συλλαλητήρια», αποκλεισμούς και καταλήψεις ρουτίνας κάτι δεκαετίες τώρα, σήμερα αποδεικνύεται ανίκανη να εκφράσει και να αντιμετωπίσει αυτό που μας συμβαίνει. Οταν λες στον άνεργο πως φταίει το «σύστημα» τη στιγμή που ο άνεργος το μόνο που επιθυμεί είναι να ξαναμπεί στο σύστημα για να ξαναβρεί δουλειά, τότε τη χαμένη σου αξιοπιστία κανένα κουκλοθέατρο δεν πρόκειται να σου την ξαναβρεί. Ο ιός της αναξιοπιστίας μοιάζει με επιδημία.
Του Τάκη Θεοδωρόπουλου

Πηγή: Τα Νέα

Η καταδίκη του σχολείου

Δεν θα μιλήσουμε πάλι για τη ολιγωρία του υπουργείου Παιδείας: δεν τυπώθηκαν βιβλία και τούτο είναι ελεεινό και άθλιο. Αυτό που προβληματίζει είναι η στάση ορισμένων γονέων να κρατούν τα σχολεία κλειστά. Τα κρατούν κλειστά διά της απάθειας καθώς εκείνοι που πρωταγωνιστούν στις καταλήψεις είναι μια μειοψηφία. Η κατάσταση διαμορφώνεται ως εξής: τελούν υπό κατάληψη περί τα 500 από τα 5.000 σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σε ορισμένα δεν έγινε καν συνέλευση για να καθοριστούν οι δράσεις. Σε κάποια σχολεία αποφάσισαν τα δεκαπενταμελή συμβούλια, σε άλλα σιγόνταραν διδάσκοντες και γονείς. Δεν χρειάζεται να πούμε ότι η κατεύθυνση δίδεται από κόκκινους νιχιλιστές. Λίγο οι κουκουέδες, λίγο οι συνιστώσες και δημιουργείται μια «κατάσταση». Σε πόλεις με φοιτητές δεν χρειάζεται καν να ερωτηθούν αυτοί. Την κατάληψη οργανώνουν ομάδες που θέλουν κλειστά τα πανεπιστήμια και βρίσκουν έδαφος για σαματά σε άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Ορισμένα παραδείγματα. Στη Θεσσαλονίκη έκλεισαν αρχικά 20 σχολεία και οργανώθηκε πορεία διαμαρτυρίας. Από τα 20 σχολεία κατέβηκαν στον δρόμο μόλις 100 μαθητές! Μια ακόμη επίσημη καταγραφή της συμμετοχής: σε συγκρότημα της Τούμπας μπήκαν κάποιο βράδυ «εξωσχολικοί» γυρεύοντας φασαρίες. Στο κτίριο βρίσκονταν μόλις πέντε μαθητές. Στην Πάτρα δεν ισχύει το ίδιο – τα σχολεία είναι γεμάτα καταληψίες. Ζουν μέσα αλλοδαποί, άσχετοι με το εκπαιδευτικό ζήτημα, κυκλοφορούν ενήλικοι επαναστάτες της συμφοράς, ενώ την Τρίτη βρέθηκαν και δύο σύριγγες. Να σημειώσουμε ότι δίδονται εντατικά μαθήματα χαρτοπαιξίας. Πήγαν κάποιοι γονείς να δουν τι γίνεται και απωθήθηκαν από τους νέους ενοίκους των σχολικών εγκαταστάσεων. Στην Κομοτηνή υπάρχει άλλο σκηνικό: οι καταληψίες φορούν κουκούλες.

Πολλά είναι τα ερωτήματα που τίθενται. Για τους λίγους γονείς που παρακινούν τα παιδιά μπορούμε να μιλήσουμε για παραμέληση εποπτείας ανηλίκων. Μπορεί να παρέμβει εισαγγελέας. Για τους καταληψίες που είναι άσχετοι με τη σχολική κοινότητα υπάρχει κατάλογος εγκλημάτων για τα οποία θα διώκονταν σε μια ευνομούμενη πολιτεία. Δεν χρειάζεται όμως να φτάσουμε ως εκεί, σε μέτρα καταστολής. Η απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης μπορεί να σταματήσει με τη φυσική παρουσία των γονιών και των μαθητών οι οποίοι μένουν στο σπίτι μην τολμώντας να εκφράσουν τη διαφωνία τους. Δεν έχει νόημα να εμπλακούν σε μια συζήτηση για το αν τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά ή κλειστά. Αυτό είναι αυτονόητο. Το μάθημα δεν είναι υπό διαπραγμάτευση. Δεν πρόκειται για απεργία όπου ο εργαζόμενος ζημιώνει την παραγωγή και το κέρδος του εργοδότη. Ο μαθητής που «απεργεί» ή ανέχεται την «απεργία» ζημιώνει τον εαυτό του. Ταυτόχρονα συμβάλλει στην υπεραξία της ιδιωτικής εκπαίδευσης: όποιος έχει χρήμα μορφώνεται και όποιος δεν έχει καμαρώνει τις μαύρες σημαίες.

Η λειτουργία του σχολείου είναι πλέον μια μάχη. Η κυρία Διαμαντοπούλου έβγαλε το μάτι του μαθητή. Ο γονιός που κλείνει το σχολείο βγάζει και το δεύτερο μάτι, έχοντας την πεποίθηση ότι έτσι αποκαθιστά την όραση.
tovima.gr

Περικοπές σοκ για όλα τα ασφαλιστικά ταμεία! Ασφαλισμένοι του Δημοσίου εξισώνονται με τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ

Δείτε εδώ τον κανονισμό
Γραφειοκρατία, μεγαλύτερη συμμετοχή στα έξοδα αλλά και περικοπές κάθε είδους σε παροχές υγείας προβλέπει ο κανονισμός παροχών υγείας του νέου φορέα πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας τον ΕΟΠΥΥ στον οποίο εντάσσονται 9 εκατ. ασφαλισμένοι.

Πλήγμα κυρίως και τους ασφαλισμένους του δημοσίου που χάνουν τα προνόμιά τους καθώς εξισώνονται με τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ και των άλλων Ταμείων, αλλά και για τους ασφαλισμένους του ΟΓΑ που θα έχουν μεγαλύτερη συμμετοχή σε ιατρικές και εργαστηριακές εξετάσεις, είναι ο νέος κανονισμός παροχών υγείας του ΕΟΠΥΥ που δόθηκε αργά χθες το βράδυ στη δημοσιότητα.

Ίσως καθόλου τυχαία τα συναρμόδια υπουργεία υγείας και εργασίας δεν έδωσαν στη δημοσιότητα αργά το βράδυ της Τετάρτης τον νέο κανονισμό που προβλέπει τις παροχές υγείας για τους περίπου 9 εκατ. ασφαλισμένους. Κατά τη συνήθη τακτική της κυβέρνησης, ότι καίει δίδεται αργά ώστε να μην υποστεί την απαραίτητη επεξεργασία.

Παρ αυτά γίνεται σαφές ότι οι εύπορες παροχές για τους ασφαλισμένους του δημοσίου πάνε περίπατο καθώς όλοι οι ασφαλισμένοι των τεσσάρων βασικών Ταμείων (ΟΠΑΔ, ΙΚΑ, ΟΑΕΕ και ΟΓΑ) εξισώνονται προς τα κάτω.

Είναι ενδεικτικό ότι ενοποιούνται τα ποσοστά συμμετοχής για παρακλινικές εξετάσεις και τα ποσοστά για ΟΠΑΔ και ΟΑΕΕ από 25% περιορίζονται σε 15 %, για το ΙΚΑ ενοποιούνται στο 15% στον ΟΓΑ όμως αυξάνεται η συμμετοχή από 0 σε 15%. Γεγονός που σημαίνει ότι οι ασφαλισμένοι του ΟΓΑ θα κληθούν να πληρώσουν από την τσέπη τους εξετάσεις που μέχρι σήμερα έκαναν δωρεάν. Για να μην πληρώσουν θα πρέπει υποχρεωτικά να πηγαίνουν σε δομές του ΕΣΥ.

Με το σταγονόμετρο θα δίδονται και τα υγειονομικά υλικά καθώς καθορίζονται ανώτατες ποσότητες υγειονομικού υλικού με βάση όπως τονίζεται στην αιτιολογική έκθεση «σύγχρονα ιατρικά δεδομένα και αποδίδονται ανώτατες τιμές σε θεραπευτικά μέσα με βάση τις τιμές του παρατηρητηρίου ή κατώτερες αυτού σε ύψος που καθορίζει κάθε φορά το Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ». Και η λεπτομέρεια είναι εδώ ότι θεσπίζονται ποσοστά συμμετοχής από 10-25% από τα οποία όμως απαλλάσσονται οι χρόνιοι πάσχοντες καθώς και ειδικές κατηγορίες ασθενών.

Η γραφειοκρατία στην όλη διαδικασία θα προέλθει από το γεγονός ότι πολλές εργαστηριακές εξετάσεις αλλά και άλλες ιατρικές υπηρεσίες χρειάζονται θεώρηση. Κάτι που σημαίνει ότι οι περίπου 9 εκατ. ασφαλισμένοι θα πρέπει να σπεύδουν στα γραφεία των Ταμείων τους για θεώρηση ανεξάρτητα εάν θα υπάρχει το απαραίτητο προσωπικό να εξυπηρετήσει μετά και τις εφεδρείες που ετοιμάζει η κυβέρνηση.

iatropedia.gr

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

Ο Δήμος Λαμιέων στην “Ψηφιακή Σύγκλιση”- Μύθος και πραγματικότητα

Διαβάζουμε στο έντυπο, που μοιράζει ο Δήμος, με τίτλο “Ο Δήμος Λαμιέων στην «Ψηφιακή Σύγκλιση»”, ότι “το όραμά μας (είναι) η Λαμία να μετατραπεί σε κέντρο αριστείας στην Πληροφορική και τις Τηλεπικοινωνίες προσφέροντας τεχνογνωσία τόσο ενδοπεριφερειακά όσο και διαπεριφερειακά” και συμφωνούμε απόλυτα. Με αφορμή αυτό το έντυπο και στα πλαίσια της διαφάνειας και του ελέγχου, προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε το ζήτημα της Ψηφιακής Λαμίας και της “ψηφιακής σύγκλισης”.

Με ερώτηση, που καταθέσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο της 22/6/2011, ρωτήσαμε τον Δήμαρχο: ποιά είναι η συνολική δαπάνη του Δήμου για το Ευρυζωνικό Ασύρματο Δίκτυο Λαμίας, γιατί έχει τόσο πολύ περιορισμένες δυνατότητες κάλυψης και ποιες ήταν οι προδιαγραφές λειτουργίας του κατά την παραγγελία και την εφαρμογή του, τέλος ποιες περιοχές της πόλης καλύπτει ως τώρα και ποιες είναι οι ενέργειες για την βελτίωση της γεωγραφικής κάλυψης του δικτύου και την εξυπηρέτηση περισσότερων δημοτών.

Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι ελάχιστοι είναι οι χρήστες του Ασύρματου Ευρυζωνικού Δικτύου, αφού τις περισσότερες φορές η σύνδεση είναι αδύνατη. Περιορισμένη είναι και η σύνδεση στις κεντρικές πλατείες της πόλης (εκτός από την Πλ. Ελευθερίας). Ο Δήμαρχος απαντώντας στην ερώτηση, και κάνοντας το μαύρο-άσπρο, μίλησε για κάλυψη όλων των κεντρικών σημείων της πόλης και για μεγάλη επισκεψιμότητα από πολυάριθμους!! χρήστες. Του συνιστούμε να πάρει ένα φορητό υπολογιστή και να προσπαθήσει να συνδεθεί στα σημεία που ανέφερε στην απάντησή του, για να καταλάβει καλύτερα τις αιτιάσεις τις δικές μας και των δημοτών. Αν όμως λειτουργούν αυτές οι κεραίες, καλό είναι να μπουν ταμπέλες σε κάθε HOT SPOT με την ένδειξη “εδώ free wi-Fi” όπως έχουμε συναντήσει σε πολλές άλλες πόλεις

Με έγγραφο επίσης στις Τεχνικές Υπηρεσίες την 1/7/2011, το οποίο κοινοποιήσαμε και στον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, ρωτήσαμε: ποια έργα έχουν γίνει στα πλαίσια της Κοινωνίας της Πληροφορίας στο Δήμο Λαμιέων από το 2004 και μετά (ανά Καποδιστριακό Δήμο και προϋπολογισμό των έργων), αν υπάρχουν παρόμοια έργα σε εξέλιξη και αν ναι, ποια είναι αυτά και ποιός ο προϋπολογισμός τους (ανά έργο και συνολικά)

Με την απάντηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και το έντυπο του Δήμου καταλήξαμε στη λίστα των έργων(δείτε τα έργα στον παρακάτω πίνακα). Αυτό που φαντάζει εντυπωσιακό είναι, ότι μέχρι στιγμής έχουν δαπανηθεί στην πόλη, στα πλαίσια της «Κοινωνίας της Πληροφορίας» και της «Ψηφιακής Σύγκλισης», 3.235.725,61 ευρώ – αυτά μπορέσαμε να συγκεντρώσουμε, χωρίς τα έργα, που έγιναν στους υπόλοιπους πρώην Καποδιστριακούς Δήμους, για τους οποίους η Τεχνική Υπηρεσία δεν μας έδωσε στοιχεία. Είναι ένα σημαντικό ποσό, το οποίο μάλιστα δαπανήθηκε από τον Φεβρουάριο 2008 και μετά, όπως δείχνουν οι συμβάσεις.

Σε επίσκεψη στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου, αποκομίσαμε τα εξής:
- “το δίκτυο οπτικών ινών(2,2 εκ ευρώ…) έγινε περισσότερο για τη διασύνδεση των διάσπαρτων δημοσίων και δημοτικών υπηρεσιών και την μεταξύ τους εξυπηρέτηση”. Ο ΟΤΕ έχει κατασκευάσει ένα τέτοιο δίκτυο οπτικών ινών εδώ και χρόνια και πολλές δημόσιες υπηρεσίες έχουν μεταξύ τους διασύνδεση με το “ΣΥΖΕΥΞΙΣ”. Μια βελτίωση του δικτύου αυτού θα μπορούσε πιθανόν να καλύψει όλες τις ανάγκες.
- “Πρόκειται να αλλάξει η ιστοσελίδα του Δήμου σύντομα και να αναρτηθεί σε νέα πλατφόρμα από την κατασκευάστρια εταιρεία” Αναρωτιόμαστε πόσες φορές θα αλλάξει η ιστοσελίδα του Δήμου και με τι κόστος κάθε φορά; Πόσο στοίχισε η τελευταία κατασκευή και πόσο θα στοιχίσει η νέα;

Επίσης κρατάμε:
- Τα λόγια του Δημάρχου πως “η Λαμία είναι η 7η πόλη στην Ελλάδα σε ψηφιακή κονδύλια” (Γ. Κοτρωνιάς12/10/2010) και
- ότι η Λαμία συμμετέχει ως μέτοχος στην εταιρεία CitiesNet [Ψηφιακές Πόλεις Κεντρικής Ελλάδας ΑΕ (ΨΠΚΕ)]. Την ευθύνη για τη συνεργασία με τη CitiesNet, έχει αναλάβει ένα αξιόλογο team στελεχών του Δήμου
- και οι Ψηφιακές Υποδομές και τα έργα που έγιναν στη Λαμία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Δικτύου CitiesNet, είναι είκοσι ένα(21)[δείτε τα παρακάτω] κι εδώ: (http://www.citiesnet.gr/shareholders/lamia/lamia-infrastructure):

Αυτά όλα είναι μια σαφής απόδειξη ότι πράγματι η Λαμία πρέπει να είναι ανάμεσα στις πρώτες ελληνικές πόλεις στην απορρόφηση «ψηφιακών» κονδυλίων, πράγματι η Λαμία έχει επενδύσει αρκετά χρήματα στην «Κοινωνία της Πληροφορίας» και την «Ψηφιακή Σύγκλιση», αλλά το αποτέλεσμα είναι πολύ χαμηλό, έως ελάχιστο, διότι:
- δεν παρέχει ΚΑΜΙΑ ψηφιακή υπηρεσία στους δημότες
- έχει ελάχιστα σημεία στην πόλη παροχής ασύρματου ιντερνετ
- δεν έχει λειτουργική ιστοσελίδα
- Δεν έγινε, ούτε φαίνεται να γίνεται το επόμενο διάστημα κάποια αξιοποίηση του δικτύου των 35 χιλιομέτρων οπτικών ινών, όπως χαρακτηριστικά είπε ο ίδιος ο Δήμαρχος στην πρόσφατη συνάντηση των δημάρχων με την Περιφέρεια για το ΕΣΠΑ: «Τζάμπα χαμένα λεφτά»! Σε ποιον τα έλεγε αυτά; Διότι, όταν μελετούμε την κατασκευή ενός έργου, έχουμε και την πρόταση αξιοποίησής του, σύμφωνα με την Μελέτη Σκοπιμότητας του έργου. Διαφορετικά δεν το φτιάχνουμε. [Το ίδιο φοβούμαστε πρόκειται να γίνει και με το έργο με τον τίτλο «Ολοκληρωμένο Πολυκαναλικό Σύστημα Διαχείρισης και Παρακολούθησης Συνθηκών Κίνησης στο Οδικό Δίκτυο των Καλλικράτειων Δήμων Λαμιέων, Δομοκού, Μακρακώμης, Στυλίδας», το οποίο έχει ανακοινώσει η δημοτική αρχή, κάτι ανάλογο με το «Πληροφοριακό Σύστημα Προβολής – Παρακολούθησης Διαχείρισης και Προστασίας Παράλιων Μαλιακού Κόλπου» της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και του κ Χειμάρα.] Εμείς επιμένουμε πως κάθε ευρώ που δαπανάται σήμερα στην πατρίδα μας, στην Περιφέρειά μας, στο Δήμο μας, πρέπει να υπηρετεί συγκεκριμένους σκοπούς και να αποδίδει πολλαπλάσια οφέλη στις τοπικές κοινωνίες και στους επωφελούμενους.

Αβίαστα έρχονται λοιπόν κάποια ερωτήματα:
- Τι σημαίνει σήμερα για τον δημότη της Λαμίας «ψηφιακή πόλη»;
- Γιατί καμιά από τις κατά καιρούς διακηρύξεις των υπευθύνων της δημοτικής αρχής και του Δημάρχου δεν έγινε πράξη;
- Πόσο καλύτερη είναι η ιστοσελίδα που έχει ο Δήμος από έναν κοινό ιστότοπο;
- Ποια είναι η διαχείριση, ποιος παρακολουθεί τα έργα της «Κοινωνίας της Πληροφορίας», που ήταν σε εξέλιξη στους πρώην Καποδιστριακούς Δήμους και την Κοινότητα Παύλιανης και ποιο είναι το αποτέλεσμα αυτών των έργων;
- Ποια είναι η βασική αιτία αυτής της καθυστέρησης και τι θα μπορούσε να γίνει ώστε "η πόλη να επιστρέψει στους δημότες της", όπως λέει ο ίδιος ο Δήμαρχος στον χαιρετισμό του στην ιστοσελίδα http://www.lamia-city.gr. Δεν μας λέει φυσικά ποιος την απομάκρυνε…

Εμείς είμαστε διατεθειμένοι να βοηθήσουμε, ακόμα και εθελοντικά, στη βελτίωση αυτής της εικόνας της «ψηφιακής Λαμίας».

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Περισσότερα στοιχεία:
Δείτε παρακάτω τα έργα του Δήμου Λαμιέων που είναι ενταγμένα στα Επιχειρησιακά Προγράμματα «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΊΑΣ» & «ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ», τον χαιρετισμό του Δημάρχου στην ιστοσελίδα http://www.citiesnet.gr/ και τα έργα όπως εμφανίζονται στην ίδια ιστοσελίδα της CITIESNET

ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΑΜΙΕΩΝ ΕΝΤΑΓΜΕΝΑ ΣΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ" & "ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ"
(από την απάντηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου)

 α/α
ΕΠΙΧΕΙΡ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ
ΗΜΕΡΟΜ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

ΠΡΟΥΠ/ΣΜΟΣ


  1

Κοινωνία της πληροφορίας
Επέκταση Πληροφοριακού Συστήματος Ηλεκτρονικής Δημοτικής Εξυπηρέτησης πολιτών του Δήμου Λαμιέων


10/03/2009

158.368,10

2
Κοινωνία της πληροφορίας
Μητροπολιτικό Δίκτυο Οπτικών Ινών Δήμου Λαμιέων

04/02/2008

1.563.214,81


  3

Κοινωνία της πληροφορίας
Σύμβουλος Τεχν Υποστήριξης και Διαχείρισης του Πληροφοριακού Συστήματος Ηλεκτρονικής Εξυπηρέτησης Πολιτών του Δήμου Λαμιέων


18/02/2008


14.994,00


4
Κοινωνία της πληροφορίας
Γεωγραφικό Πληροφοριακό Σύστημα του Δήμου Λαμιέων

12/10/2009

427.507,50

5
Κοινωνία της πληροφορίας
Επέκταση Μητροπολιτικού Δικτύου Οπτικών Ινών Δήμου Λαμιέων

19/02/2009

625.202,26


ΣΥΝΟΛΟ (1)

2.789.286,67

Στο έντυπο του Δήμου "Ο Δήμος Λαμιέων στην "Ψηφιακή Σύγκλιση", διαβάζουμε ότι έχουν ενταχθεί και ολοκληρωθεί και τα εξής έργα με τα αντίστοιχα ποσά:

α/α
Τίτλος έργου
τι προσφέρει στους δημότες
κατάσταση
ΠΡΟΥΠ/ΣΜΟΣ

1
Δημιουργία τριών (3) κέντρων πρόσβασης στο Διαδίκτυο
Δωρεάν υπηρεσίες Διαδικτύου και Ηλεκτρονικού Ταχ/μείου


Ολοκληρωμένο

;;

2

Δικτυακή Πύλη του Δήμου Λαμιέων
Ψηφιακές Υπηρεσίες Πληροφόρησης κοινού, Αιτημάτων & Καταγγελιών, Ηλεκτρον Δημοψηφίσματος


Ολοκληρωμένο

;;

3
Κέντρο Τηλεδιάσκεψης και Τηλεματικών Υπηρεσιών

Υπηρεσίες Τηλεδιάσκεψης


Ολοκληρωμένο

;;

4

Δικτυακή Πύλη ΔΕΥΑ Λαμίας
Ψηφιακές Υπηρεσίες Πληροφόρησης κοινού, Ηλεκτρονικών Συναλλαγών


Ολοκληρωμένο

;;


5
Επίδειξη Ευρυζωνικών Υποδομών σε Επιλεγμένους Εσωτερικ και Εξωτερικούς χώρους του Δήμου Λαμιέων

Εξοπλισμένοι χώροι επίδειξης ευρυζωνικών υποδομών



Ολοκληρωμένο


;;

6
Προμήθεια Εξοπλισμού Πληροφορικής Δημοτικών & Γυμνασίων του Δήμου Λαμιέων



Ολοκληρωμένο

;;

7
Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών Δήμου Λαμιέων

υπηρεσίες ΚΕΠ

Ολοκληρωμένο

;;


ΣΥΝΟΛΟ(2)

446.438,94


ΣΥΝΟΛΟ (1)&(2) ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ


3.235.725,61
Δείτε τον χαιρετισμό του Δημάρχου, όπως δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της εταιρείας CitiesNet. Ο χαιρετισμός του Δημάρχου:

“”Η αυτοδιοίκηση στο πλαίσιο του ρόλου της να διευκολύνει την ζωή των δημοτών, δεν θα μπορούσε παρά να μην είναι μόνο παρούσα αλλά και πρωτοπόρος στην εφαρμογή της ψηφιακής τεχνολογίας. Με αυτό το σκεπτικό και με την γνώση των δυσκολιών της εφαρμογής όλων των ψηφιακών τεχνολογιών στην αυτοδιοίκηση θεωρήσαμε ότι η συνένωση δυνάμεων εμπειριών αλλά και στελεχών σε μία κοινή προσπάθεια θα εξασφάλιζε και το καλύτερο αποτέλεσμα

Για τον λόγο αυτό δημιουργήσαμε την εταιρεία Ψηφιακές Πόλεις Κεντρικής Ελλάδος Α.Ε. ώστε να διαχειριστούμε σε μεγαλύτερη κλίμακα και τις κατασκευές αλλά κυρίως  την μελλοντική εκμετάλλευση και εφαρμογή των ψηφιακών δικτύων.

Τα έργα και οι εφαρμογές της CITIES NET προσδοκούν να δώσουν στους πολίτες του Δήμου Λαμιέων καλύτερη πληροφόρηση καθώς και να συμβάλουν στην βελτίωση της ποιότητας ζωής που απολαμβάνουν. Εφαρμογές όπως η τηλεφροντίδα των ασθενών  η εφαρμογή της εναλλακτικής πλατφόρμας για την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επισκεπτών του τόπου μας, το ενιαίο σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας σε αστικό περιβάλλον και η εγκατάσταση δημοσίων σημείων πρόσβασης και υπηρεσιών υψηλής διαδραστικότητας ψηφιακού περιεχομένου θα έχουν ως αποτέλεσμα την βελτίωση της καθημερινής ζωής  των μονίμων αλλά και των διερχομένων από την πόλη πολιτών τόσο από πλευράς ενημέρωσης όσο και από πλευράς εξυπηρέτησης.

Ήδη ο Δήμος Λαμιέων με το πρωτοπόρο καινοτομικό σύστημα τηλεελέγχου τηλεχειρισμού όλου του συστήματος παραγωγής και  διανομής ποσίμου ύδατος μέσω της ΔΕΥΑ ΛΑΜΙΑΣ αλλά και όλου του συστήματος  του βιολογικού καθαρισμού έχει μπει εδώ και μερικά χρόνια στην λογική  ψηφιακού τρόπου λειτουργίας.

Με την ολοκλήρωση του δικτύου οπτικών ινών ο δήμος θα έχει έτοιμη την υποδομή για την εκμετάλλευση της από την εταιρεία. Παράλληλα οι υφιστάμενες δομές,
κοινωνικές και άλλες  θα αποτελέσουν τους πρώτους χρήστες του συστήματος. Ο δήμος μας θα είναι μέτοχος σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία αναλάβει η Ψηφιακή μας εταιρεία.
Ο Δήμαρχος Λαμιέων
Γεώργιος Κοτρωνιάς””
(οι υπογραμμίσες δικές μας)

Oι Ψηφιακές Υποδομές και τα έργα που έγιναν στη Λαμία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Δικτύου CitiesNet, είναι είκοσι ένα(21), τα ακόλουθα (http://www.citiesnet.gr/shareholders/lamia/lamia-infrastructure):

1) ΕΡΓΟ: «Προώθηση της Ανάπτυξη Ευρυζωνικών υπηρεσιών σε επιλεγμένους Εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους στο Δήμο Λαμιέων». Αφορά την επίδειξη των δυνατοτήτων των Ευρυζωνικών υπηρεσιών με στόχο την φθηνότερη, ταχύτερη και μαζικότερη ένταξη του πολίτη στις νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτησή του. 

2) ΕΡΓΟ: «Μητροπολιτικό Δίκτυο Οπτικών Ινών Δήμου Λαμιέων» Αφορά στη δημιουργία δικτύου Οπτικών Ινών στην πόλη της Λαμίας.

3) ΕΡΓΟ: «Επέκταση πληροφοριακού συστήματος ηλεκτρονικής Δημοτικής εξυπηρέτησης πολιτών του Δήμου Λαμιέων» Αφορά την επέκταση του Πληροφοριακού Συστήματος  του Δήμου με  σκοπό να παρέχει σε όλους τους δημότες και τις επιχειρήσεις  

4) ΕΡΓΟ: «Σύμβουλος Τεχνικής Υποστήριξης & διαχείρισης του πληροφοριακού
συστήματος ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης πολιτών του Δήμου Λαμιέων»

5) ΕΡΓΟ : «Γεωγραφικό πληροφοριακό σύστημα Δήμου Λαμιέων»

6) ΕΡΓΟ : «Ενέργειες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών και των
επιχειρήσεων για την ψηφιακή Δημόσια Διοίκηση του Δήμου Λαμιέων» 

7) ΕΡΓΟ : «ΚΕΝΤΡΟ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΛΑΜΙΕΩΝ»

8) ΕΡΓΟ : «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΑΜΙΕΩΝ»

9) ΕΡΓΟ : «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΑΜΙΕΩΝ»

10)ΕΡΓΟ : «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΛΕΕΛΕΓΧΟΥ –
ΤΗΛΕΧΕΙΡΙΣΜΟΥ (ΥΠΟΕΡΓΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ «ΥΔΡΕΥΣΗ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ ΠΟΛΗΣ ΛΑΜΙΑΣ)»

11) ΕΡΓΟ: «ΑΡΙΑΔΝΗ: ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ»

12) ΕΡΓΟ: «ΣΥΖΕΥΞΙΣ», ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΥΠΕΣΔΔΑ, ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΠΙΔΙΩΚΕΤΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ Ο ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ.

13) ΕΡΓΟ: «ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ  ΥΔΡΕΥΣΗΣ-ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΛΑΜΙΕΩΝ»

14) ΕΡΓΟ: «Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού για τη δημιουργία Κέντρων Πρόσβασης στο διαδίκτυο του Δήμου Λαμιέων».
15) ΕΡΓΟ: «Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού τηλεματικής για την κατασκευή Τηλεκέντρων (ανάπτυξη Τηλεργασίας-Τηλεδιάσκεψης-Τηλεματικών υπηρεσιών) στο Δήμο Λαμιέων».

16) ΕΡΓΟ: «Προμήθεια και εγκατάσταση διαδικτυακού και μηχανογραφικού εξοπλισμού, ανάπτυξης ψηφιακών υπηρεσιών και εφαρμογών, δημιουργία διαδικτυακής πύλης του Δήμου Λαμιέων».

17) ΕΡΓΟ: «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ  ΔΙΚΤΥΑΚΗΣ ΠΥΛΗΣ ΤΗΣ ΔΕΥΑ ΛΑΜΙΑΣ»

18) ΕΡΓΟ: «Προμήθεια  λογισμικού και ανάπτυξη εφαρμογών με δημιουργία infokiosk για την ενημέρωση των κατοίκων ως προς το πρόγραμμα ολοκληρωμένες δράσεις αστικής ανάπτυξης σε τοπικές ζώνες μικρής κλίμακας»

19) ΕΡΓΟ: «Δράσεις Ανάπτυξης σημείων Πρόσβασης Ψηφιακών Υπηρεσιών και Παροχής Υπηρεσιών Κοινωνικής Φροντίδας»

20) ΕΡΓΟ: «Ψηφιακές εφαρμογές εντοπισμού και αποτροπής φυσικών καταστροφών στην πόλη της Λαμίας»

21) ΕΡΓΟ: «Επέκταση Μητροπολιτικού Δικτύου Οπτικών Ινών Δήμου Λαμιέων»