Μια μικρή ομάδα εκπαιδευτικών, όχι περισσότερα από πέντε άτομα, εισέβαλε στην αίθουσα του υπουργείου όπου είχε ξεκινήσει η συνάντηση - ημερίδα για τις συγχωνεύσεις σχολείων.
Οι εκπαιδευτικοί διέκοψαν την ομιλία της υπουργού Παιδείας προς τους δημάρχους της χώρας, άνοιξαν μέσα στην αίθουσα πανό και άρχισαν να φωνάζουν συνθήματα κατά του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.
Την ίδια στιγμή, άλλοι εκπαιδευτικοί διαδήλωναν έξω από το υπουργείο Παιδείας με συνθήματα κατά των συγχωνεύσεων σχολείων και του Μνημονίου.
Η ημερίδα διακόπηκε, κάποιοι από τους παρευρισκόμενους δημάρχους αντέδρασαν, οι εκπαιδευτικοί αποδοκιμάστηκαν και απάντησαν με υβριστικούς χαρακτηρισμούς στους επικριτές τους.
«Να πάτε στα μαθήματα σας»,
φώναξαν ορισμένοι δήμαρχοι στους εκπαιδευτικούς και ακολούθησε μικροένταση που αργότερα εκτονώθηκε.
Η υπουργός Παιδείας, παρόλα αυτά, εξηγώντας στους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης την πολιτική που υπαγορεύει τις συνενώσεις ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει δέσμευση για το θέμα των συγχωνεύσεων σχολείων από το Μνημόνιο.
Την πολιτική μας την καθορίζουμε εμείς, δήλωσε η κυρία Διαμαντοπούλου.
Η υπουργός ανέφερε αρκετά παραδείγματα σχολείων, τα οποία έχουν ελάχιστους μαθητές, ενώ λειτουργούν το ένα πολύ κοντά με το άλλο.
Πρόσθεσε ότι φυσική συνέπεια των συνενώσεων είναι βέβαια και η εξοικονόμηση δαπανών.
Κύριος στόχος όμως, όπως δήλωσε, είναι ο ίδιος ο μαθητής και οι ανάγκες του, ο οποίος καλείται να λειτουργήσει από το Σεπτέμβριο σε νέου τύπου σχολεία που ευνοούν την ομαδικότητα και τη συνεργασία. Κάτι τέτοιο, όπως είπε, δεν μπορεί να επιτευχθεί σε τάξεις με πολύ μικρό (συχνά μονοψήφιο) αριθμό μαθητών.
Οι δήμαρχοι παρατήρησαν από την πλευρά τους ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται πως θα είναι η μεταφορά των μαθητών, καθώς ήδη σήμερα με το υφιστάμενο σύστημα, γίνεται όργιο κατασπατάλησης χρημάτων με τη δικαιολογία της μεταφοράς μαθητών σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Το πρόβλημα των δαπανών για τη μεταφορά μαθητών πρέπει να ελεγχθεί από τους ίδιους τους δημάρχους, σημείωσε η κυρία Διαμαντοπούλου, υπενθυμίζοντας ότι ενώ το 2005 το κόστος ήταν 105 εκατ. ευρώ, το 2009 ανήλθε σε 260 εκατομμύρια ευρώ.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=386954&dt=28/02/2011#ixzz1FHtuVK88